Zlatibor-Tara-Bajina Basta-Uzice
#1
Postavljeno 08 September 2013 - 04:49 PM
Pocetak rute je okej, pocinje se asfaltom, a posle par kilometara pocinje offroad. Offroad nije ni nalik na ono sto sam ocekivao.. Na mapi pise uglavnom makadam i utabani zemljani putevi. Putevi su zapravo posuti jako krupnim sljunkom, kamenjem bukvalno, pa je mnogo teze nego sto smo ocekivali. Uglavnom, stizemo mi nekako do mesta koje je na mapi oznaceno kao Presedo, vidi se na tom delu mape. Nastavljamo oznacenim putem, i trebalo bi da naidjemo na sledecu tablu (Veliki Vis), ali nikako ne uspevamo. Tako da smo u principu stigli do tog 'neprohodnog' dela, i dalje nismo znali kuda.
Vec je bilo 14h, i naravno, shvatili smo da nema teorijske sanse da stignemo tamo gde smo krenuli dok je dan. Popeli smo se na neko brdo, da vidimo gde cemo i sta cemo, i uz pomoc kompasa smo se snasli. Videli smo severno od nas Kremnu, i put nizbrdo koji bi nas odveo do tamo. Na mapi je taj put oznacen, i eto tu na slici se vidi gde smo krenuli.
Stizemo u Kremnu oko 15h, i trazimo taj kamp, sto je oznacen na Pedjinoj ruti, ali jos je rano. Devojka predlozi da odemo preko Tare do Bajine Baste, i tako smo i uradili. Izvezli tih 8km uspona do hotela Omorika, i onda ludacki spust od 16km do Bajine Baste. (Imam snimljen spust, a kad malo sredim snimak, okacicu ga ovde). U Bajinoj Basti saznajemo da taj kamp (koji je isto oznacen na Pedjinoj mapi) ne postoji, vec je postojao samo za vreme regate.. I dalje imamo vremena, jos sat i po otprilike dok se ne smraci, pa krecemo ka Peruccu. Na putu do Perucca vidimo neki mini kamp "Drina", privatni kamp u dvoristu necije kuce, gde smo za 300 dinara po osobi dobili mesto za sator, tusiranje i struju, da napunimo uredjaje koje smo nosili sa sobom. Tu smo prespavali pa sledeci dan krecemo dalje.
Drugi dan:
Pakujemo se, doruckujemo u Bajinoj Basti, i krecemo ka Uzicu. (hteo sam ja da odemo do Perucca, ali nismo bili sigurni da li imamo vremena za to) Voz iz Uzica krece u 18h. Put sam mislio da je poprilicno ravan, bez vecih uspona i spustova, ali nije bilo tako. (Nisam pre puta proverio rutu) Put ide preko Kadinjace koja je na 880m nadmorske visine.. Lose poznajem istoriju, pa tako nisam ni znao da gore postoji spomenik, ni otkud taj spomenik tu. Popeli smo se nekako tu, slikali se, i spustili u Uzice. Stigli smo na brzi voz koji je krenuo u pola pet iz Uzica..
Neki detalji:
U vozu niko nije pravio probleme zbog bicikala, platili smo 100rsd po biciklu i okrenuli volane da ne smetaju i to je to.
Saobracaja slabo ima, a ljudi sa tih prostora su jako fini, i niko vas ne obilazi ukoliko nije siguran. Dosta ljudi nas pozdravlja i tako.. Jedino su nam Beogradjani svirali i obilazili nas na oko pola metra.
Zlatibor me razocarao (nisam bio tamo ranije). Bas je bezveze, golet, trava, brda i to je to, dosadno.
Tara mi se jako svidela (mada sam bio tamo pre 10ak godina).
Zao mi je sto nisam video Perucac (zbog njega sam i krenuo) i Sargan, tako da cu morati jos jednu turu da pravim.
Slike:
https://picasaweb.go... ... directlink
#3
Postavljeno 08 September 2013 - 06:33 PM
Kako nisi čuo za Kadinjaču, sram te bilo, pa tu je pogino bataljon ceo. A i koliko sam okačio njenih slika. Video si bar kako su nama divni tereni za vožnju.
Sledeći put se javi.
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#6
Postavljeno 10 September 2013 - 11:40 AM
zanimljivo...za Kadinjacu nisam cuo
lepa turica...
koliko kosta karta do Semegnjeva?
#7
Postavljeno 10 September 2013 - 03:13 PM
@Simeun Na sajtu Železnice piše da je karta BG - Zlatibor 728 din u drugom razredu, reklo bi se jednosmerna. Voze tokom celog dana, a putuje se 5,5-6 sati (po redu vožnje). Možda je bolje voziti bajk do Valjeva (skoro sve ravno), pa sesti na taj voz za 448 din. Mada i odande put traje ~3,5 sata.
#8
Postavljeno 10 September 2013 - 05:10 PM
Povratna karta Bg - Zlatibor kosta 1164rsd. Kad smo se vracali seli smo u brzi voz i doplata za to je bila 80 dinara.
#9
Postavljeno 12 September 2013 - 01:11 PM
Na snimku se vidi da devojka na spustu ima majicu koja landara i pola leđa je golo što mislim da nije baš pametno.
O Kadinjači se uči u osnovnoj školi a ne u gimnaziji.Sigurno je u programu a raspitaću se u kom razredu.
#11
Postavljeno 12 September 2013 - 05:45 PM
U Bajinoj Basti sam pre 10-tak dana upoznao 5 biciklista.. Svi su izuzetni ljudi, jedan fura dosta offroad...
Kad idete na tu stranu objavite voznju neki ce da vide na forumu i ako ne vide dacu vam brojeve...
Do Perucca si imao 12km voznje po ravnom, bukvalno manje od pola sata a kod reke Vrelo je mnogo lepo...
Vidim da je zoran031 iz Uzica, sledeci put te cimam da se vidimo na nekom vrhu
#13
Postavljeno 20 September 2013 - 08:35 PM
#14
Postavljeno 20 September 2013 - 09:45 PM
Kako je spavati u McKinley Bali tendi, koja je inace predvidjena za plazu?
Imam i ja jedan nov nekorišćen (nosim veći iglo 210*210cm)...obzirom da mu je namena za plažu i mene zanima koliko je praktičan na bajk turama?
https://picasaweb.go...208760685671353
#15
Postavljeno 21 September 2013 - 08:35 AM
#16
Postavljeno 21 September 2013 - 08:45 PM
Lepo je imati ga za ture od 1 do 3 dana kada se moze donekle znati kakvi ce biti vremenski uslovi a za duze visednevne ture ipak iglo...i to dvoslojni.
#17
Postavljeno 22 September 2013 - 08:09 AM
Jel toliko može da podnese,nakon toga prokišnjava?
300mm je 300l/m2,a to je polu-godišnja količina padavina u dobrom delu Srbije....tako da nema teoretske šanse da toliko padne odjednom.Jak i dugotrajan letnji pljusak je minimum deset puta manje padavina.
#18
Postavljeno 22 September 2013 - 05:37 PM
Sa druge strane ima prednost koju ko zna koliko puta skuplji šatori ne mogu ni u ludilu dostići - malu težinu i brzo podizanje tako da je za letnje ili jesenje turice od dan, dva ili tri kada se padavine ne očekuju više nego dovoljan a za slučaj neke kišice "na oblak" završava posao. Inače, mnogi to ne znaju, osnovna namena šatoru leti i u jesen je da zaštiti kampera i stvari od rose a ne od kiše.
Osim toga treba znati da svaki materijal prokišnjava posebno ako nešto tare ili dodiruje šator iznutra. Postoji posebno sredstvo za impregnaciju od koga se pravi vodeni rastvor i u njega se potapa sve što treba da bude otporno na vodu - jakne i pantalone, šator, šatorsko krilo... bilo je da se kupi u Devetci ali mislim da je ta radnja zatvorena već duže vremena a nisam siguran da li ga ima i na drugim mestima kao i vosak sprej kojim se naprskavaju šavovi tako da i oni postanu vodonepropusni. Može umesto sredstva za impregnaciju da se koristi i burova voda (otopljene plave Burov tablete - google is my best friend) i impregnir sprej za zimsku obuću za šavove - principi su isti a cene daleko niže
#19
Postavljeno 22 September 2013 - 06:50 PM
Samo da razjasnimo, ne postoji vodonepropusan sator, svi propustaju samo neki vise (ranije) a neki manje (kasnije). Razlog je odvodjenje vlage iz satora i sprecavanje kondenzacije unutar satora. Recimo najlon je 100% vodonepropusan ali zbog kondenzacije neupotrebljiv.
Skuplji satori imaju premazan spoljni deo pa otuda tih 10000mm a impregnaciju je dobro koristiti samo na savovima jer su oni najslabija tacka satora.
Ovaj Bali moze da istrpi laku kisicu ili kratkotrajni pljusak ali za nesto vise od toga je rizican.
Najbitnije je zategnuti ga dobro da bi se kisa slivala niz njega. koristio sam i padobransko platno kao drugi sloj i kad se zategne voda sam klizi niz.
To je najveca prednost dvoslojnih sto ih smete dodirivati unutra i sigurno ste suvi jes onaj spoljni sloj vodi borbu sa kisom ali to je cena tezine...zato najcesce koristim jednoslojni kineski najjeftiniji 2kg tezak i uvek me dobro sacuva a ako kisa pada celu noc onda eventualno bude vlazan deo kod glave i nogu jer sam tu u snu dodirivao sator pa je pustio ali ne previse.
#20
Postavljeno 23 September 2013 - 09:22 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika