Kod gume je važan kvalitet izrade, koliko se lako uvija. Tu nastaju gubici pri otporu kotrljanja.
Važna je i težine - ali samo kod ubrzavanja.
Širina gume posredno utiče na to - guma bude malo teža u odnosu na istu koja je uža. Isto tako, manje se uvija na kontaktu s podlogom pri sličnom pritisku, pa otpor kotrljanja (na asfaltu) bude čak i manji. Prečnik točka bude nešto veći, pa lakše prelazi preko neravnina. Na kraju, šira guma omogućava sličan otpor kotrljanju pri nižem pritisku, bez rizika da se probuši na bankinu na primer.
Šta to znači u praksi? Moje iskustvo je:
6 bara je magična granica iznad koje se i oštro kamenje useca u gumu, prolazeći kroz unurašnju ako se ne primeti i ne izvadi na vreme.
4 bara je pritisak ispod kojeg čak ni većina staklića i eksera nema dovoljnu "kontru" od strane gume da se u nju zabode.
Gume širine 47 mm i šire uglavnom mogu da nose veliku težinu sa pritiskom od 4 ili manje bara.
Na kraju, pretvrdo naduvana guma je kako sporija, tako i neudobnija od optimalno naduvane.
Prilično dobre gume za MTB:
http://planetbike.rs...ack-Skin/17772/
http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2