Jump to content


Fotografije

Tiha vožnja - BG 2013-05-15


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
43 odgovora na ovu temu

#21 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 16 May 2013 - 08:14 PM

Nisam bio, al' po ovom što vidim, drago mi je da nisam :|
  • 0

#22 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 01:31 PM

Čekaj, da li te dobro razumem da ti porediš sportsko takmičenje sa "tihom vožnjom"?

Ne, pokušavam da ti objasnim da se saobraćaj ne zatvara zarad takmičenja, nego bezbednosti. Zato i kažem da od bezbednosti sve počinje, pa se odatle planiraju kompromisi i ostvarljivost nekog željenog cilja/efekta. Biciklijada koju pominješ nije takmičenje, ali je saobraćaj zatvoren dok grupa prođe i grupa se drži na okupu i pod kontrolom. A saobraćaj blokiraju oni koji su za to jedini i nadležni.

Lepa je ta ideja da se biciklisti pokažu u realnoj saobraćajnoj situaciji, razumem ja to, čak i podržavam. Problem je što ono nije bila realna situacija, nego divljanje ulicama. Bez pratnje policije, biciklisti moraju da se drže 1 metar od desne ivice kolovoza (strogo zakonski posmatrano, i žute trake su nedostupne, ali nije ovde tema). Molim te, ko se držao tog zakona? Niko. A to je krivica i odgovornost organizatora, ne znam da li vredi dalje pričati. Nije čak bitno da li je neko pokušao da "istera" zakon (a nije), nego da li je uspeo (a nije). I time je bezbednost svih učesnika u saobraćaju bila opasno ugrožena. Što je, još jednom, odgovornost organizatora. To stalno ističem, jer bih rekao da je tvoj osnovni problem što ne razumeš šta znači biti organizator i kakvu odgovornost povlači. Niti deluješ svestan opasnosti i rizika.

Jedan od prvih komentara ovde na forumu na jedan od mojih filmova bio je kako prolazim na crveno. Prvo sam bio zbunjen skroz, nisam valjda ni primetio. I "svi to rade". Više ili manje oprezno. Kakve veze ima? E, pa ima. Ima ako snimiš vožnju i to pokazuješ svima, praktično podstičući na isto ponašanje. Ja shvatio. I više ne prolazim na crveno, sa ili bez bicikla. Ako situacija dozvoljava, pređem na trotoar.

Prvi komentar na moj nedavni "intervju" za Studio B bio je zašto nemam kacigu. Kaciga uopšte nije obavezna. Niti taj zna da sam je ranije imao, pa je rashodovana, da planiram kupovinu nove, ali se nema para, itd. On je samo video da neko ko se našao u situaciji nekog "predstavnika biciklista" daje loš primer. I u pravu je, koliko god meni ne bilo pravo.

Ti komentare prihvataš veoma lično i to nije dobro, ovde svako iznosi svoje viđenje stvari. Deluješ nešto mnogo kivan na tu Biciklijadu, te neka krađa para, te majice. Ta biciklijada prikazuje prisustvo biciklista u saobraćaju na kulturan način i time čini puno. A ako uspeju na tome da ukradu pare, vala svaka im čast. Da li su potrebne i dodatne, drugačije manifestacije? Apsolutno. Ali ne organizovane kao Tiha vožnja.

Možda bi trebalo organizovati neke redovne grupe od po 5 ljudi koji će gradom zaista da se voze po pravilima? Trg-Slavija, Trg-Slavija, Trg-Slavija. Napravimo 5 grupa koje će da se vote unutar 1 m tako u krug jedno 2-3 sata. Ako semafor iseče, popneš se na trotoar i sačekaš. Usput deliš letke "pazite bicikliste", "biciklisti su učesnici u saobraćaju", "biciklom se brže stiže" ili šta već. Još bolje, organizuje se da neko obilazi istu relaciju i pešice, pa deli letke prolaznicima i vozačima na semaforu. Itd, treba sesti i ozbiljno nešto osmisliti, pitati ljude za ideje, neću ja sad smisliti ništa revolucionarno i epohalno za 2 minuta, pogotovo dok gledam opet Điro. :)

Biciklistima je uzurpiran saobraćajni prostor i jedini način da ga povrate je da ga uzmu nazad.

Izvini, zamoliću te da mi kažeš koji nam je to saobraćajni prostor tačno uzurpiran? I da li hoćeš da kažeš da je Tiha vožnja organizovana kao revolucionaristički pokret? Da li će sledeći put učesnicima da budu deljene fantomke i bejzbol palice?

Nijednom vozilu nije zabranjeno da koristi taj 1 m od desne ivice kolovoza, ali biciklistima je samo tu dozvoljeno. A na ulici mi više smetaju šahtovi i džombe u tih 1 m, nego bilo koja druga vozila. Treba se boriti za uvođenje biciklističkih traka na ulicama, po ugledu na druge gradove. Može da se priča samo o uzurpaciji biciklističkih staza na kojima neki parkiraju, ali ne vidim da se Tiha vožnja borila protiv toga, ne vidim da je tako zamišljena i ne vidim kako je postignuto da toga više ne bude?

A možda bolje da se nađemo u nedelju na toj omraženoj Adi, pa lepo popričamo? :D Ako ti je za utehu, ja ne pijem Koka-kolu, može uz čašu vode.
  • 0

#23 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 02:00 PM

Hehe ne kapiras ti njih uopste. :)

Biciklizam i prava biciklista, te "uzurpacija" prostora etc su sve samo ne pravi povod za celu akciju. Da je barem malo drugacija sredina pola njih bi se radije borila za legalizaciju trave nego za zevzecenje sa biciklama, no kad nije onda je ovo valjda prvo sto im je palo na pamet da bi mogli da se malo egzibicionisu.

Sad ta prica o 1m od desne ivice, potrebi nosenja kacige, ozbiljnom pristupu u organizovanju ovakvih skupova, svesti o izlaganju opasnostima i odgovornosti prema tudjim zivotima etc je malo off kod njih, te cenim da bi o tome podjednako uspesno mogao da porazgovaras i sa parcetom drveta.

Ako ni zbog cega ono zato sto je "aktivizam" über alles, a kacige po statistikama koje oni iskopaju na netu nicemu i ne sluze, zapravo su plod zavere industrije sportske opreme sa ciljem da povecaju zaradu i smanje broj biciklista (kako ta dva uspevaju da urade istovremeno samo bog i oni znaju) ...

Te zurke ce trajati do dolaska na jednu od dve tacke. Jedna od njih, a nadam se da ce ona pre doci je ona kada ce hisptermanija na zapadu ispasti iz trenda, pa ce i ovde toj gomili bicikalista novi hobi (i oni socijalni "geek" cvikeri :D ) biti demode, ili druge u kojoj ce neko nastradati na voznji ...
  • 0
Postavljena slika

#24 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 17 May 2013 - 06:20 PM

Ako situacija dozvoljava, pređem na trotoar.

??? Trotoar je kao OK, a vožnja van 1m nije?
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#25 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 07:07 PM

Jablane, drago mi je ako si sve ostalo shvatio i ako se slažeš. Ipak, ne znam da li se zezaš ili stvarno ne znaš da biciklisti mogu da koriste trotoare? Barem u Srbiji.

I još jednom ću da te zamolim da mi objasniš za uzurpaciju saobraćajnog prostora, jer mislim da je u svakom razgovoru važno da se međusobno razumemo.
  • 0

#26 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 07:10 PM

Ako situacija dozvoljava, pređem na trotoar.

??? Trotoar je kao OK, a vožnja van 1m nije?

Kontam da je iz ugla suicidalne osobe obrnuto :)
  • 0
Postavljena slika

#27 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 10:41 PM

.

1. Niko se na početku nije obratio okupljenima, objasnio ko je organizator, kako se vozi i tome slično. To je obavezni deo svakog okupljanja. Meni nije bilo jasno ni ko je tu "glavni".


Prost odgovor. Zna se sta pise u Zakonu, ma koliko to (ne)dopadalo nekome. Zar ocekujes da ce neko dici ruku, reci ja vodim ovu masu...I onda ih ispruziti da mu stave lisice na ruke? Kad god je voznja ovog tipa, policija pita ko je organizator, ali prodje prica skupili smo se slucajno (nas trista komaTa).

Realno, pri brzini kretanja koju smo imali niko nikog ne može da ugrozi, osim nestrpljivih vozača.


To nista ne znaci. Znajuci mentalitet u nas Balkanaca, uvek se nadju pametni u masi da gundjaju "jaooo, al se ovo kilavi, bem ti voznju 15km/h". I onda "mu ga daju malo po gasu". To se desava i u organizovanim masama. Svake godine se nekolicina ucesnika fino izljubi sa asfaltom na biciklijadi. Ko je opasan po sebe, opasan je i po druge. :D
  • 0

#28 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 11:38 PM

Zar ocekujes da ce neko dici ruku, reci ja vodim ovu masu...

Naravno. Pa nije meni maskirani neznanac u mračnom podrumu neke urušene kafane došapnuo da se pravi underground okupljanje protiv Saurona. A kako sam već rekao, ozbiljan organizator, kada vidi da stvari izmiču kontroli (nebitno da li je loše planirano ili nešto nepredviđeno), zaustavi sve i raspusti događaj. Kao što se prekidaju i utakmice. Ili prvo zatraži pomoć policije ili, čak, drugih učesnika.

U ovom slučaju, rekao bih da organizatori i dalje ne shvataju da je bilo velikih propusta, a to će svaku sledeću manifestaciju da učini još opasnijom. Sreća da nije bilo dece, ali možda sledeći put ne bude takve sreće. Dakle ljudi, saslušajte viđenja svih koji su bili, razmislite o svemu, sagledajte celu priču i pribeležite ključne stvari na koje treba obratiti pažnju. Prvo i osnovno - bezbednost.
  • 0

#29 Marcus

Marcus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 568 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 21 May 2013 - 07:08 PM

Nije problem da se prave Kritične mase i vožnje po anarhističkom konceptu, ali onda je sasvim normalno očekivati incidente, nervozu itd. Normalno je to očekivati zato što je saobraćaj sistem koji funkcioniše po pravilima i gde kada izbrišete pravila odnosno ne ponašate se predvidljivo u granicama sistema, sistem počne da se urušava, naravno na štetu slabijih učesnika u saobraćaju. Za to ne treba biti mnogo pametan, dovoljno je pogledati na YouTube iskustva iz sveta gde automobili uleću u kolone. Skor Novosadske kritične mase koja se radi iz meseca u mesec u saradnji sa policijom i koja se ipak opredelila za "redarisanje" je praktično 0 incidenata i 0 povređenih, sa trendom rasta biciklista u događaju i na novosadskim ulicama. Šablon koji je pokazao uspeh počinju da preuzimaju i drugi organizatori. Najmlađi "učesnik" je imao 11 meseci i zadremao je u toku vožnje.

Koncept "ne zna se ko je sazvao događaj" je možda mogao da funkcioniše pre 20 godina u eri papirića na banderama San Franciska, ali danas kada se događaji prave preko društvenih mreža, vrlo lako se pronalazi od koga su potekli i ko je sazivač skupa, odnosno "anonimni organizator događaja". Naravno, medijima i državi vrlo odgovara kada postoji žrtveni jarac (jednima da prodaju priču, drugima da pokažu kako su efikasni, pogotovo ako je pokušao da se sakrije kroz nekakve pseudonime itd). Ne moram da pominjem šta znači za popularnost biciklista i bicikla kada se desi incident koji uspe da dobije medijski prostor (putem socijalnih i klasičnih medija) ili loše organizovan događaj.
  • 0

I chill harder than you party. 


#30 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 21 May 2013 - 07:25 PM

Skor Novosadske kritične mase koja se radi iz meseca u mesec u saradnji sa policijom i koja se ipak opredelila za "redarisanje" je praktično 0 incidenata i 0 povređenih, sa trendom rasta biciklista u događaju i na novosadskim ulicama.

Ne znam da li si upućen, u par navrata je prijavljivana miliciji i beogradska kritična masa, ali za razliku od vas, prijave su nam redovno bivale odbijane.

Suočeni sa izborom da li da ipak izađemo na ulice (i trudimo se da ne bude incidenata i povređenih i zasad je skor još uvek 0) ili da se povučemo u mišje rupe i na forume i uz obilje trolovanja i hejtovanja kao ovi ovde čekamo da nam neko drugi napravi Novi Sad od Beograda, ipak biramo prvo.
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#31 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 21 May 2013 - 07:50 PM

Izvini, zamoliću te da mi kažeš koji nam je to saobraćajni prostor tačno uzurpiran?

Saobraćajni prostor je uzurpiran trojako: prvo zastarelim zakonom koji je pisan tamo šezdesetih i odonda nije menjan, posebno taj deo koji se tiče biciklista (tih famoznih 1m, zatim nepostojanje mere sigurnog obilaženja, nepoznavanje jednosmernih sa kontrasmerom za bicikle itd). Drugo, gradska vlast svaki mogući prostor koristi za automobilske parkinge, samim tim nam je i taj prostor, koji bi u drugim zemljama bio iskorišćen za biciklističke trake i/ili trotoare, uzurpiran. Treće, vozači nas ne poštuju, a milicija se uopšte ne trudi da radi na tome (koliko nas bi pustilo svoje dete/suprugu/majku da vozi beogradskim ulicama?), samim tim nam je i taj prostor koji imamo uzurpiran nebezbednim ponašanjem vozača motornih vozila.

Ja ne znam da li mogu da budem jasniji od toga.

A možda bolje da se nađemo u nedelju na toj omraženoj Adi, pa lepo popričamo? :D Ako ti je za utehu, ja ne pijem Koka-kolu, može uz čašu vode.

Na Adu retko zalazim (a i tad sam obično sa porodicom i autom), ali možemo da se nađemo radnim danom recimo u BIC-u, ako ti je već toliko mrsko da dođeš na iduću kritičnu masu sad u subotu. ;)
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#32 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 May 2013 - 08:01 AM

Saobraćajni prostor je uzurpiran trojako: prvo zastarelim zakonom koji je pisan tamo šezdesetih i odonda nije menjan

Zadnji put je izmenjan 2009te :) Hebes mu sve ako su to neke sezdesete ...

tih famoznih 1m

Potpuno opravdan clan i skroz za dobro biciklista :) Zakon pises prema sredini u kojoj se isti treba barem pokusati da sprovodi. U cemu bi bila poenta da biciklisti das puno pravo da se krece gde god pozeli pa da im posle krenes da brojis leseve jer tako nesto medju balkanijenarima ne moze da zazivi.

zatim nepostojanje mere sigurnog obilaženja

aham...

Član 55.
Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno
kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za
bezbedno izvođenje tih radnji.
Vozačne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge
učesnike u saobraćaju.

Ako se ovo ne postuje, a znamo da se bas i ne postuje u svakom slucaju, zasto bi ti taj isti vozac postovao uredbu o 1.5m? Tj sta je smisao tih 1.5m, da resi problem koji ne bi ni postojao da se i sadasnji propis postuje, ili da nahrani ego ponosnog hipster-talibana?

Drugo, gradska vlast svaki mogući prostor koristi za automobilske parkinge, samim tim nam je i taj prostor, koji bi u drugim zemljama bio iskorišćen za biciklističke trake i/ili trotoare, uzurpiran.

U nekim drugim bi, a u nekim drugim i ne bi. Obe te skupine pripadaju onom naprednijem delu sveta, tj nisu u svim uredjenim drustvima biciklisti posebno bitan faktor.

Sa druge strane potpuno je razumljivo da neko sledi jasan ekonomski interes i da ga stavlja ispred interesa poprilicno malog procenta populacije.

Treće, vozači nas ne poštuju

Ni mi sebe. Realno zasto bi te neko i postovao kada se sam neretko ponasas tako da ugrozavas sopstvenu bezbednost?

a milicija se uopšte ne trudi da radi na tome

Podjednako, ne cak i mnogo vise se ne trudi da probleme koje biciklisti stvaraju u saobracaju resi. U BG-u pred pandurom mozes vozeci bicikl opusteno na crveno i u 99% slucajeva ti ni rec nece reci ..
  • 0
Postavljena slika

#33 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 22 May 2013 - 10:16 AM

Potpis na canetove i pri3rakove postove...
I ne, pri3rak ne trolluje, bar ne u ovom slucaju :P
Nije poenta silom skretati paznju na sebe, to stvara samo kontra efekat!

Juce me iseko covek sa GSPom, isterao u rupu pored puta. Sustignem ga na stanici i pitam da li negde zuri itd... Imali smo normalan razgovor od 2min gde je na kraju uvideo da je pogresio i da je trebao da saceka da se sklonim (takva je bila situacija da bih se svakako sklonio sa kolovoza da prodje).
Po vasem misljenju, trebao sam da zauzmem sredinu trake na ultra prometnom putu sa jednom kolovoznom trakom, dok je u kontra smeru stajala kolona od 2-3km? A ja jedan biciklista koji idem uzbrdo polako, a iza mene autobus i ko zna koliko automobila/buseva iza njega. Greska vozaca GSPa je sto je svirnuo i odmah krenuo u preticanje, nije sacekao da se sklonim. A svakako bih se sklonio, nije mi toliko tesko niti teram neki inat da dokazujem kako ja imam pravo kao biciklista da idem tim istim putem.
Poenta price, imamo i mi prava, ali treba biti tolerantan i kao biciklista, ne samo kao vozac motornog vozila.

Upravo je to problem KM u Beogradu. Na jednoj kojoj sam prisustvovao, smo prolazili kroz ulicu Strahinjica bana zauzimajuci kompletnu sirinu ulice, iako tog dana nije bilo puno tatinih cera i maminih sinova koji su ostavili X6/Q7/ML ispred kafica, znaci realno mogli smo svi da vozimo uz desnu ivicu i da pustimo vozila iza nas da prodju (dovoljno je siroka ulica da se 3 vozila mimoidju, kamoli par bicikla i jedan auto). Ali ne, morali smo da se krecemo sredinom i da nerviramo nepotrebno ljude iza nas uz komentare "neka, pusta ga da svira".

Canetov predlog sa grupama ljudi koji se krecu u nekom zamisljenom krugu, uz usputno deljenje flajera je odlican, postigao bi se bolji efekat uz manje nerviranje ostalih ucesnika u saobracaju. Da imam malo vise vremena mozda bih i pomogao/prisustvovao takvom dogadjaju.

Biciklijada od pre 3 dana, koliko god mozda bila politicki ili kako god nastrojena, je primer solidno organizovane voznje sa velikim brojem ucesnika. Kazem solidno, jer je i tu bilo propusta sto nije bilo policije bas na svakoj raskrsnici pa je izvesni gospodin u crnom Passatu b5.5 karavanu NS registracija, kod skretanja za rodic, bio malo nervozan, svirao, hteo da presece kolonu pa je par biciklista moralo da mu "opkoli" vozilo i objasni da saceka 1min da svi prodju.

Zakon. Pa, i nije toliko los - ako se postuje, i ako ga organi reda sprovode. Biciklisti nisu tu da sprovode zakon i ubedjuju druge vozace da ga postuju jer su "ugrozena vrsta" u saobracaju. Bar se ja trudim da se ne nadmudrujem sa nekim jer znam da moze da me zgazi :) Uvodjenje trake za bicikliste jednosmernim ulicama u kontra smeru je za vecinu BG ulica, pogotovo u centru grada, nedopustivo. Bicikl jeste uzan, ali ulice nisu dovoljno siroke za tako nesto. Zaboravljate da Beograd nije pravljen u ravnicarskom delu od strane austro-ugara vec od strane Turaka i shodno tome pravljen kao turska kasaba. Tu bi samo komplet rusenje i nova planska izgradnja resila problem, ali sta, treba sad sve ljude da teramo da ruse svoje domove? :) Ne, vec ne treba u jednosmernim ulicama voziti kontra smerom. Ako bas postoji potreba, ja idem brzinom pesaka na trotoaru, znaci veoma polako, i time ne ugrozavam niciju bezbednost.
Parkinga ima premalo i ovako kako je sad u BGu, tako da totalno razumem grad sto sve te povrsine ne pretvori u biciklisticke staze. Prosto, nema previse smisla. Tu je opet problem neplanska gradnja, ali to nije problem koji moze da se resi sem da se sve raskopa i izgradi nanovo, ili da se izgradi tona podzemnih garaza koje ce imati iste cenovnike kao i zemljani parkinzi. Sto ce se desiti nikad, nemamo mi para za te egzibicije. A posto ljudima trebaju automobili, tj u vecini slucajeva je auto potreba a ne izivljavanje, onda ne vidim da je nesto previse lose sa trenutnom situacijom.

Problem sa podrskom od strane policije jeste problematican, ali nije neresiv. Treba samo biti uporan, mozda naci i nekog sponzora koji ce to da placa (koliko sam shvatio izlazak policije da obezbedjuje se placa). Sad cete reci da pricam gluposti, da ste probali sve i svasta itd... Hocu samo da kazem, to nije razlog da na silu isterujete tzv "pravdu", vec trazite drugi nacin da dobijete podrsku od strane organa reda. Time sto cete nervirati i njih i vozace, ne postizete nista vec ugrozavate sopstvenu bezbednost.

Narav ljudi na ovim prostorima je ista i kod vozaca i kod biciklista (sto se ocito vidi iz datog primera).
  • 0

#34 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 22 May 2013 - 10:48 AM

Poenta price, imamo i mi prava, ali treba biti tolerantan i kao biciklista, ne samo kao vozac motornog vozila.

Ne bih da ulazim u diskusiju, nemam vremena, a ni živaca da se preganjam, posebno kad primetim da se diskusija formira instinktom čopora. Samo jedno hoću da razjasnim. Ne znam uopšte na osnovu čega ti tvrdiš da mi nismo tolerantni kao biciklisti (koliko kapiram, ti to smatraš i inače o nama kao učesnicima u saobraćaju, ne samo o ponašanju na KM)?! Na osnovu toga što nismo u Strahinjića bana vozili 1m od ivice? Probaj ti da organizuješ grupu od preko 30 ljudi koje nikad u životu nisi video tako da svi voze na 1m. Jel znaš ti uopšte mene i kako ja vozim?

I gde sam ja to rekao da jednosmerne ulice u Beogradu treba da uvedu kontrasmer za bicikle?! Rekao sam da zakon treba da uvede tu mogućnost da se one ulice u kojima je to moguće (pa neka u Beogradu ne postoji ni jedna takva, a postoji) tako tretiraju.

Dajte ljudi, ja sam prestao da čitam (i odgovaram na) pri3rakove postove upravo zato što menja teze i vređa, ajd bar vi ostali budite korektni.
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#35 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 22 May 2013 - 11:15 AM

BTW, kad si pomenuo Strahinjića bana:

(dovoljno je siroka ulica da se 3 vozila mimoidju, kamoli par bicikla i jedan auto)

A nije dovoljno široka da se pusti bicitraka u kontrasmeru?
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#36 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 May 2013 - 11:26 AM

Jablane trollchina si neopevana. Sta ako se u Strahinjica bana i pusti ta traka. Gde ces dalje iz nje, ili pak planiras da se vozas po njoj u nadi da ce cice da rado napare okice na novog Scotta podjednako kao na novog BMW-a :)

Dajte ljudi, ja sam prestao da čitam (i odgovaram na) pri3rakove postove upravo zato što menja teze i vređa, ajd bar vi ostali budite korektni.

Nisi zbog toga, vec zbog otezanog prodavanja m00daschatza za bubrege :) I ne menjam teze nikad, vec veoma uporno zagovaram princip menjaj i poboljsavaj prvo sebe pa onda druge , a pored toga vrlo rado ukazujem na nonsense tipa "borimo se za nove bici staze, zalazemo za drugacije organizovanje transporta u bg-u sa akcentom na bicikle i vozila javnog prevoza, a to sve radimo vozeci uz postojecu bici stazu okupirajuci celu traku kroz koju idu ista ta vozila javnog prevoza" ... Sto se vredjanja tice, istina po mom sudu ne moze da vredja.
  • 0
Postavljena slika

#37 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 22 May 2013 - 11:28 AM

@jablan
Polako, spusti loptu, popi neko pice, nisam imao nameru da ikoga nerviram samo dobronamerno pisem :)

Sto se tolerantnosti tice, nisam mislio da su svi biciklisti netolerantni.
Oslanjao sam se na ponasanje na kriticnoj masi koje se meni nije svidelo. Nisam ciljao na tebe vec na one koji su participanti u takvom dogadjaju a ponasaju se netolerantno. Ili uopste bicikliste koji misle da nikome ne smetaju praveci prekrsaje. Svakodnedno vidjam bar nekoliko biciklista koji prolaze na crveno, stalno menjaju misljenje oko toga da li su pesaci ili biciklisti (tipa idu bulevarom i cas su na trotoaru, cas na putu, kako im odgovara zbog semafora itd), itd itd. Mozda sam u manjini, ali jos uvek nisam prosao sa biciklom na crveno. A koliko citam na ovoj voznji je bilo blokiranja raskrsnica od strane biciklista da bi svi prosli na crveno?! Lici mi na one seljacke fore kad je svadba, dvoje iz cela kolone stanu da blokiraju raskrsnicu dok cela kolona ne prodje, uzas. Kad bi tako radili kad organizujemo neki auto skup i vozimo svi u koloni, to bi bila anarhija da blokiramo svaku raskrsnicu dok svi ne prodju.
Kao sto rekoh, treba i mi da budemo tolerantni kao ravnopravni ucesnici u saobracaju.

Ne razumem cemu tacno konstatacija da ja pokusam da organizujem ljude da voze na 1m itd? Znam da nije lako, samo skrecem paznju da je odgovornost na organizatoru. Ako nije u stanju da organizuje ljude kako treba, onda nesto ne stima. Eto na primer i za biciklijadu koju sam spomenuo, propust organizatora je bio sto nije bilo saobracajca bas na svakoj raskrsnici, da ne navodim sad zilion drugih primera.
Ne poznajem te, niti znam kako vozis. Izgleda da si me pogresno razumeo da se obracam tebi svo vreme, mozda sam u prethodnoj poruci bio nejasan, moja greska. :)

Nisam ni rekao da si ti napisao za Beograd i jednosmerne ulice, samo sam komentarisao da to u BGu ne bi bilo izvodljivo, po mom misljenju. Bar ne u vecini ulica. Ulice, bar u Beogradu, su organizovane tako da je jedna u jednom, sledeca u drugom smeru, pa i nije previse tesko otici u narednu ulicu ako treba da se ide u tom smeru. Sama uredba u zakonu je ok ideja, samo je treba dobro formulisati i primeniti tamo gde je to stvarno korisno.

Ne znam u cemu sam bio nekorektan? :?

edit:
Za S. Bana - boldovao sam iznad, isto sam napisao i u originalnoj poruci. Plus nisam ni napisao da je nepogodna, ali ajd :)
  • 0

#38 jablan

jablan
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 326 posts
  • LocationBeograd, Karaburma

Postavljeno 22 May 2013 - 12:05 PM

Svakodnedno vidjam bar nekoliko biciklista koji prolaze na crveno, stalno menjaju misljenje oko toga da li su pesaci ili biciklisti (tipa idu bulevarom i cas su na trotoaru, cas na putu, kako im odgovara zbog semafora itd), itd itd.

Ima takvih i ovde na forumu i šta sad, ajde da zatvorimo forum? Nije mi jasno šta tim primerom želiš da kažeš.

I moram još jednu stvar da naglasim, oko te famozne odgovornosti. KM nije školska eskurzija gde učiteljice vode brigu o maloletnoj dečici - to je otvoren skup koji i nema organizatore u pravom smislu te reči (samo manje ili više formalne organizacije koje pozivaju zainteresovane). Kao što neko od vas ko pozove na LastMinute vožnju nije odgovoran ako se neko ko mu se pridruži povredi ili izazove udes ili slično, i na KM je svako odgovoran za svoje ponašanje. Ti i ja kao potencijalni "organizatori" takvog skupa nemamo metode da nekom dozvolimo ili ne dozvolimo da učestvuje, samo da apelujemo da se poštuju pravila i ostali učesnici u saobraćaju, što se inače konstantno i radi.

(Ovde pričam o KM ali se ista ili slična logika odnosi i na Tihu vožnju, da ne bude da smo otišli offtopic. Pretpostavljam da će se TV desiti i iduće godine u isto vreme.)
  • 0
Ulice za bicikliste - uzb.rs FB

#39 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 May 2013 - 12:35 PM

Da li neko misli da ce licimer i manipulator doneti dobro bilo kome? Ja ne...

I KM i TV i svaka LM voznja imaju organizatora, a to je onaj koji poziva. U prvom slucaju je na nesrecu cak pravno lice u pitanju. U drugom neformalna "organizacija", a trecem random fizicka lica.

Medjutim poredjenje je donekle neumesno. LM voznje voze uglavnom iskusniji biciklisti koji su trenucima inspiracije svesno traze djavola ali su uglavnom kadri da ga izbegnu, dok preostale dve cine uglavnom rukiji i neznalice koje mogucnost prethodnih nemaju, te je odgovornost organizatora jos i veca.

Do sada problema po tom osnovu nije bilo, ali ukoliko se bude dogodio incident da li mislite da ce drugi ucesnik mirno preuzeti odgovornost ili ce se iste oslobadjati na sve moguce nacine pa i pozivanjem na zabranu organizovanja javnih priredbi u saobracaju. Sta ce biti vas argument, blagoteleci pogled i dough, ili aktivno lelmudjenje tipa mi smo se slucajno skupili u isto vreme na istom mestu sa istim ciljem?
  • 0
Postavljena slika

#40 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 22 May 2013 - 01:41 PM

Ima takvih i ovde na forumu i šta sad, ajde da zatvorimo forum? Nije mi jasno šta tim primerom želiš da kažeš.
...

Ne znam sta nije jasno, hajde ponovicu opet iako mislim da sam bio savrseno jasan. Ova TV me samo podsetila cinjenice da se i biciklisti ponasaju mimo propisa, bahato, nazovimo to kako god. I da to treba svi da pokusavamo da promenimo, znaci da krenemo od sebe i budemo malo vise tolerantni u saobracaju. Ne znam zasto se svo vreme osecas uvredjenim, samo iznosim cinjenice.

KM i nepostojanje organizatora ne bih komentarisao da ne ulazimo u bespotrebnu raspravu.

Uzgred receno:
na LM voznjama nikad nisam imao problem sa postovanjem/nepostovanjem propisa, ako neko i prolazi na crveno, uglavnom je u manjini.
Svakako, da mi se to desi, znao bih da sa tom grupom ljudi vise ne idem u voznju jer ne zelim tako da vozim. Sto se same organizacije tice, uvek se zna ko je pozvao na voznju i uvek je tu da odgovori na sva pitanja i probleme, tako reci da je dobar "domacin". Ne sumnjam da bi u slucaju nekog ozbiljnijeg problema "organizator" pritekao u pomoc. Ovo prica za one voznje kojima sam prisustvovao.
Tako da, iz mog iskustva, LM i KM uopste ne mogu da se porede, da ne idem sad u neko bespotrebno poredjenje.

Iskljucujem se iz dalje rasprave.
  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika