Tiha vožnja - BG 2013-05-15
#1
Postavljeno 15 May 2013 - 11:17 PM
Kako god, evo vam malo slika. Ko se prepozna, neka se označi crvenom bojom i vrati sliku nazad. Neke su pre starta, neke na kraju. Sve je sa Trga Republike u punoj rezoluciji. Video ne znam ni da li ću da postavljam, potpuni raspad sistema. Poginulih biciklista se niko nije ni setio.
#4
Postavljeno 16 May 2013 - 09:16 AM
V SPORTSKE I DRUGE PRIREDBE NA PUTU
Član 123.
Zabranjeno je održavanje sportskih ili drugih priredbi na putu.
Izuzetno, sportska ili druga priredba na putu se može održati kada teritorijalno
nadležna organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova izda dozvolu za
njeno održavanje
#6
Postavljeno 16 May 2013 - 09:25 AM
Nego, ala se menjaju vremena
Niko od vozača koji se tu zatekao nije imao primedbe na našu vožnju. Vozilo se malo kolovozom, malo bici stazama.
Nažalost, mislim da je jedini postignuti efekat da su biciklisti izludeli svakoga. Zaista se nadam da je neprijatnost vozača rekumbenta u Carice Milice ostao jedini direktni incident.
... ili pak realnost neumoljivo udara ...
#7
Postavljeno 16 May 2013 - 09:33 AM
Inače, caneta sam pitao zašto je bitno da li je ulice zatvorila policija ili sama povorka, nisam sporio ništa od činjenica koje je izneo (da su vozači bili nervozni).
#9
Postavljeno 16 May 2013 - 09:39 AM
Idi jbt... Neko nekom smeta u Beogradu? Da li je moguće da se to desilo? Pa ajde da se svi preselimo u planine jer smetamo beogradskim vozačima, koji su inače jako poznati po velikom strpljenju i razumevanju (tu posebno mogu da pohvalim taksiste i vozače dostavnih vozila).Jel ovaj tvoj poslednji bis.. ovaj post mozda priznanje da nekome mozda smetate u centru i da nije istina da vozaci motornih vozila nemaju bas nista protiv?
#10
Postavljeno 16 May 2013 - 09:43 AM
Sem toga ruzno je porediti ono sto smeta klasicnom BG retardu za volanom, a to je prakticno sve sem njega samog, sa haoticnim skupom koji nicim izazvan i bez ikakve dozvole paralise saobracaj
#13
Postavljeno 16 May 2013 - 11:42 AM
1. Niko se na početku nije obratio okupljenima, objasnio ko je organizator, kako se vozi i tome slično. To je obavezni deo svakog okupljanja. Meni nije bilo jasno ni ko je tu "glavni". Pre početka, neko je delio žute flajere - biciklistima. Pa ja znam da sam ugrožen, znam da ginemo, znam da treba da me obilaze i budu pažljivi. Trebalo je deliti prolaznicima i vozačma na semaforima.
2. Išlo se uskim, prometnim uličicama, sa puno raskrsnica i semafora, bez zaustavljanja saobraćaja. Jasno da će grupa da se raspadne vrlo brzo. Mnogi verovatno ne poznaju taj put, u gužvi nisu ni primećivali pešake i pešačke prelaze (možda ni semafore?) u odnosu na koje mi nismo imali prednost. Možda mnogi nisu ni znali da neće biti zaustavljan saobraćaj zbog nas? A onda smo se nekako čekali na još prometnijim mestima, sa jako malo prostora. Insistiralo se na skupljanju u jednu traku (desnu) na mestima gde odmah treba da se skreće na drugu stranu. Recimo, u Prizrenskoj da smo svi bili u jednoj traci, biciklisti bi bili još i na autobuskoj stanici na Zelenom vencu, što je opstrukcija saobraćaja. Na semaforu kod Skupštine, zbog nas je ostala blokirana traka za skretanje desno, u Kneza Miloša, koja je jako bitna celom južnom delu Beograda. Niko od organizatora nije obratio pažnju. Na Terazijama je neko stalno vikao da se sklonimo skroz levo, za skretanje levo, iako smo se onda u Ulici trg Nikole Pašića našli ponovo u levoj traci, pa morali da se prebacujemo. Kao da orgnaizatori ni ne poznaju ulice i da nisu ni prošli predviđenu rutu. Ni sami organizatori uglavnom nisu imali kacige, što je loš primer.
Zaista, postoji razlog za propise po pitanju masovnog okupljanja.
3. Sama ideja vožnje Bulevarom je po meni bila jako opasna. Puno je svih učesnika u saobraćaju za ovakav masovan skup bez policijske pratnje i blokade saobraćaja. Parkirani automobili, nervoza, semafori, pretrčavanja, autobusi, loš asfalt uz ivicu kolovoza, šahtovi...
4. Po skretanju iz Bulevara, neki vozači (pretpostavljam iz organizacije) su odjednom, naizgled bez pravila, a sigurno bez najave, blokirali neke raskrsnice, da kolona nastavi da prolazi na crveno. Opet, ovo ne sme da se radi, jer ti ljudi nisu policija, niti smo mi kolona 30 učenika koji prelaze ulicu 1 minut. Pritom, te blokade nisu bile najavljene, pa smo se mahinalno zaustavljali i pravili gužvu, "blokeri" nisu davali nikakav signal da se prođe (mahanjem, vikanjem), nego samo stajali (što sam nekome usput i rekao). Što je još gore, već na narednoj raskrsnici ne bi bilo blokade, a mnogi bi iz navike nastavili da prolaze na crveno (we're following the leader), praveći haos. Uz to, kao da se nije gledalo gde se skreće, pa bi neka raskrsnica bila blokirana, a 20 metara dalje je bila tolika gužva da biciklisti nisu imali kuda.
5. Prvi problem je nastao već na samom početku, kada se krenulo preko Francuske ulice, kod pozorišta, gde je semafor do pola zeleno, a od pola crveno (i obrnuto). Neki biciklisti ostajali da vise na malom ostrvu, smetajući svima, neki nastavili da prelaze na crveno, praveći haos. Policajka zaustavila jedan (!) auto koji je išao ka Studentskom trgu i od njega iz Francuske ulice nije moglo da se prođe. Da ne pominjem skretanje levo kod Doma vojske, gde je nastao potpuni haos. Do Kalemegdana je prosto trebalo da se ide Vasinom, gde su ionako samo GSB i taksi, a ulica široka, ravna i pregledna.
Može svako da priča kako biciklisti imaju pravo da učestvuju u saobraćaju i to je tačno. Ali zna se i na koji način, kao i za automobile. Ne može niko nikome namerno da smeta. A pogotovo da ugrožava bezbednost. Jedno je staviti do znanja da su biciklisti tu i da ih treba uvažavati, a sasvim drugo "divljanje" po ulicama. Ja uvek ističem da sve takve vožnje treba da idu baš kroz centar grada, ali nikako bez zaustavljanja saobraćaja. Nije se to skupila grupa prijatelja, nego je u pitanju bila neka vrsta protestnog marša. Pa ni štrajkovi radnika i protesti stranaka se ne rade tako. Dodatni problem je bilo i osetno pomeranje starta za kasnije, kada je bilo mračnije i opasnije.
Konačno, mislim da je potpuno promašen najavljeni povod manifestacije, jer nisam čuo da je iko, npr kratkim govorom, podsetio na poginule bicikliste. Da ne spominjem da se nije uopšte ćutalo. Po meni, trebalo je prvo na trgu, bar preko megafona, objasniti šta je skup, potom održati minut ćutanja, objasniti pravila i rutu, pa tek onda krenuti u vožnju. Napred staviti jedan četvorocikl, kakvi se iznajmljuju na Zemunskom Keju, sa nekim transparentom i lepo laganao napred, uz zatvaranje raskrsnica samo dok cela grupa prođe.
To je moje viđenje i mišljenje. Ko se ne slaže, možemo da pričamo o svemu i svačemu, zašto da ne. Nadam se da imamo zajednički cilj. A mogu i da vam prenesem iskustvo sa organizacije biciklijade u jednom malom mestu u Hrvatskoj, na Krku. Filmove postavljam uskoro, da vidite kako izgleda kad se organizacija radi odgovorno. Možemo i zajedno da pregledamo snimak sa jučerašnje vožnje, mada ne znam koliko se sa kormana vidi šta se sve dešavalo.
#15
Postavljeno 16 May 2013 - 12:18 PM
Plemeniti ad hominem diskutant, hispter angel aktivista i vidovnjak koji zna sta bas svi misle?Jablane mani se rasprave s priserkom. Moj savet i savet celog foruma
Pa nije ni meni, ali ne volim da prodajem m. za b. hisptermanija me nije zahvatila niti sam attention whore, pa eto odatle ti utisakNjemu je uredu ovako kako je, nama nije.
Ovim sto je napisao je pomogao poprilicno. Nemam razloga da mu ne verujem, ako neko ima druge utiske sa te voznje treba da ih iznese. No ako je ovo sve tacno ondaMogao si bar nekako da pomognes, iako nisi organizator. Onako, radi solidarnosti.
1. organizatora/re treba pohapsiti i suditi im zbog izazivanja opasnosti
2. treba biti svestan da je manifestacija koja sluzi da ukaze na opasnosti koje vrebaju bicikliste sama sve njih donela u izobilju. Realno to ste odradili kako mali djokica zamislja aktivizam, a to je opet posledica one vec pomenute hipstermanije i potrebe za privlacenjem paznje a ne borbe za proklamovani cilj ...
#16
Postavljeno 16 May 2013 - 12:40 PM
Kao prvo, hvala na iscrpnim utiscima. Ali, ala si ga izdramio... Realno, pri brzini kretanja koju smo imali niko nikog ne može da ugrozi, osim nestrpljivih vozača.Jablane, pokušaću sa nekoliko stavki. Još duži opis dešavanja, kako sam ga ja video, možeš da pričitaš ovde - http://forum.benchma... ... a4f66b1ca8.
Ono što sam te ja pitao (a još uvek nisam shvatio) je zašto misliš da je angažovanje policije za blokiranje saobraćaja neophodno? "Blokiranje saobraćaja" (što zapravo nije dobar izraz, jer smo i mi isti taj saobraćaj) bi trajalo potpuno isto, nervozni vozači ne bi bili ništa manje nervozni, a pojedini biciklisti iz grupe koji su pravili gluposti ne bi pravili ništa manje gluposti.
#17
Postavljeno 16 May 2013 - 01:36 PM
Kao da odgovornost za propuste u organizaciji prebacuješ na mene? Na licu mesta ništa nije moglo da se učini, osim da se vožnja skrati. Kad se već videlo da stvari nisu pod kontrolom, staneš i raspustiš događaj. Ili se što pre vratiš na Trg, recimo sa Terazija. Isto kao što se prekidaju utakmice.Mogao si bar nekako da pomognes, iako nisi organizator.
Da sam video neku temu u kojoj se traži pomoć u organizaciji, svakako bih preneo svoja iskustva i ideje. Kao što sam odvojio prilično vremena da kucam dva podugačka izveštaja (a ovo kucam dok gledam Điro). Nadam se da nećeš mene da kriviš i što nisam video takvu temu.
@jablan
Prema tvojim rečima rekao bih da nisi učestvovao u zaista organizovanom događaju, gde se zna "ko kosi, a ko vodu nosi" i sve se drži pod kontrolom. Nije to stvar za olako shvatanje. Jedno je kada policija zatvori ulicu, upaljene rotacije, policajci stoje na raskrsnici, a onda naiđe kulturna kolona biciklista, sa transparentom o čemu se radi. Sačeka se minut da prođe cela kompaktna grupa, saobraćaj se otvori, vozači možda dobiju i letak i neko se malo i zamisli, pa 100 metara dalje obrati pažnju na biciklistu kog sretne.
Sasvim je drugo kada se odnekud pojavljuje dugačka kolona koja se ponaša kako hoće, obilazi te sa svih strana, kao da su sve ulice njihove, bez ikakvog reda i kontrole, naizgled i bez povoda. I to traje unedogled, jer grupa nije kompaktna. Nigde policije, vozačima zeleno, ne znaju ni šta se dešava, ti im ne daš da prođu. Ako 100 metara dalje naiđu na biciklistu, verovatno će na njemu da se istresu. Incident sa trolejbusom na Terazijama nije bio krivica samo vozača trolejbusa, nego i organizatora. Isto kao i za pomenuti rekumbent.
A baš zbog toga što će neko uvek da pravi gluposti (namerno ili slučajno), takve stvari se organizuju drugačije. I zato se na početku objasne pravila vožnje svima. A zamisli da je neko od biciklista slučajno pao, jer je nekoga zakačio, jer se okliznuo, nije video rupu, itd? Pa na njega naleti autobus/kamion/auto? Da li razumeš da je odgovornost na organizatoru? I opet, da li razumeš da je odgovornost na organizatoru? Pogledaj neki prenos Đira, sad je u toku. Majku mu, nigde saobraćaja, sve zatvoreno. Misliš li da bi bilo manje nervoze i opasnosti da voze pored automobila? Što zatvaraju ulice, kad mogu samo da voze sporije? Bezbednost svih (ne samo učesnika i ne samo iskusnih biciklista) mora da bude na prvom mestu. Od toga kreću svi kompromisi.
(nadam se da nećeš ad odgovoriš sa "pa dobro, moglo je da se desi, ali nije")
Ovako kako je bilo, kao da je povod manifestacije bio "hoćemo i mi da budemo bahati", a ne "sprečite bahatost". Nadam se da me razumeš i da razumeš i razliku i odgovornost u organizaciji.
#18
Postavljeno 16 May 2013 - 02:21 PM
Bogami trollovanje na nivou. Kontam da svaki zoo vrt koji posetis treba da ti pruzi barem dva cuvara koji bi te sprecili da ne uskocis u kavez sa tigrovima, jer ce ona tigrovi biti krivi za tvoju pogibiju, ti sam nikako Sem toga ucesnici te manifestacije nisu bili saobracaj vec opstrukcija saobracaja.Ono što sam te ja pitao (a još uvek nisam shvatio) je zašto misliš da je angažovanje policije za blokiranje saobraćaja neophodno? "Blokiranje saobraćaja" (što zapravo nije dobar izraz, jer smo i mi isti taj saobraćaj) bi trajalo potpuno isto, nervozni vozači ne bi bili ništa manje nervozni, a pojedini biciklisti iz grupe koji su pravili gluposti ne bi pravili ništa manje gluposti.
#19
Postavljeno 16 May 2013 - 05:06 PM
Čekaj, da li te dobro razumem da ti porediš sportsko takmičenje sa "tihom vožnjom"? Ako nekom treba "dobro organizovana" gradska vožnja sa sve milicijom i zatvaranjem saobraćaja eno mu Coca-cola biciklijada u nedelju. Samo što ta biciklijada nema ama baš nikakav uticaj na položaj biciklista u Beogradu, vozači niti znaju zašto ih milicija zaustavlja ("a, mora da Mrka opet žuri kod švalerke"), biciklisti kažu "e super je ovo kad ne vozim po Adi nego po ulici, šteta samo što je jednom godišnje" i to je to, svi odu kući, političari odradili svoje, neki bliski vlastima bogatiji za koju hiljadarku, neki maznuli džaba majicu i kokišku i superiška!Da li razumeš da je odgovornost na organizatoru? I opet, da li razumeš da je odgovornost na organizatoru? Pogledaj neki prenos Đira, sad je u toku. Majku mu, nigde saobraćaja, sve zatvoreno.
Biciklistima je uzurpiran saobraćajni prostor i jedini način da ga povrate je da ga uzmu nazad. Ko to kapira, kapiraće i kritične mase, ko ne kapira, pravo na Adu u nedelju.
#20
Postavljeno 16 May 2013 - 05:18 PM
Makar izginuli? Jel nekom palo na pamet sta se desava ako neko stvarno zagine na takvim voznjama? To na zalost nije nerealno jer postoji obilje situacija u kojima je to skroz moguc scenario, cak daleko vise nego u slucaju solo voznje ... Da li "organizatori" misle da ce onda sigurno izbeci CZ?Biciklistima je uzurpiran saobraćajni prostor i jedini način da ga povrate je da ga uzmu nazad.
Da ne pricamo o tome kako je simpa kada se neko zali na tudje divljastvo dok i sam divlja ...
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika