Jump to content


Fotografije

Objasnjenje o MTB verzijama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
89 odgovora na ovu temu

#61 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 06:17 PM

@igorN

"Od navedenog upita imam predstavu sta je teziste ("sredina" mase nekog tela) ali i tu mozda gresim a za ovo drugo: dinamika, statika i momenat i sl. ne bih smeo da se zakunem na kvizu"
"Ja nigde i nisam rekao da razumem kako se dizajnira i projektuje bilo sta a kamoli bicikl. Ali imam misljenje kako odprilike radi neka konstrukcija ogibljenja rama, i o tome sam hteo da popricamo, jer se ne slazem sa onim sto si ti napisao (a nisi napisao da je to samo tvoje misljenje) jer ubedjen sam da postoje funkcionalne razlike u polozajima amorta, pa i cak unutar slicnih konstrukcija sa amortom u istom polozaju, primer GENIUSa."


Bez razumijevanja ovih pojmova ne mozemo kvalitetno diskutovati na temu o kojoj zelis da diskutujemo. Nemoj se ljutiti ali mozes ti biti ubijedjen u bilo šta ali pošto sam kazeš da o ovim pojmovima i procesima ne znas dovoljno ne znam kako možemo diskutovati. Šta god ja kažem ti ćeš biti ubijeđen da si u pravu iako ne znaš jesi li ili nisi. Samo pominjanje promjene težišta amorta promjenom položaja i promjenom perfomansi bajka radi te promjene težišta pokazuješ da nemaš niti osjećaja (a pošto ne znaš to što si i sam priznao da ne znaš, ne možeš ni imati osjećaja) za ponašanje mehanizama.

Ponavljam ne želim da omalovažim bilo koga pa ni Igora niti znanje niti iskustvo ali jednostavno ne mogu ništa više novo reći a ne želim više da ponavljam jedno te isto jer bi otišlo sve to predaleko u prepucavanje i u offtopic a to nije moja želja a vjerujem da to niko ne želi čitati. Ako želiš nastaviti možemo u porukama ali ovako javno mislim da nema neke svrhe. Uostalom najvažnije je da se što više vozi i uživa u vožnji a o položajima amorta neka razmišljaju inzenjeri koji su placeni za to ;) Ja nisam ;)
  • 0

#62 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 06:25 PM

A vidis posto si iz masinske branse, a po sopstvenom priznanju se razumes u statiku, dinamiku, kinematiku, mehaniku etc. .. a da bi ovo bila stvarno korisna i plodosnosna diskusija uzmes lepo dva rama sa komplet razlicitim polozajima identicnog amortizer/opruga sistema, postavis jednacine te dokazes da na identicnu pobudu (pomeraj viljuske delovanjem spoljnih sila) dobijes identican odziv (silu na amort) i dokazes tu tvrdnju. Uz neka objasnjenja za nas laike i sl. to bi bilo korisno stivo za ucenje :)
  • 0
Postavljena slika

#63 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 07:34 PM

Tvoji ramovi moje jednacine ;)
Salim se. Nadam se da se i ti salis. Ovako kako si ti postavio sam si sebi odgovorio. Isti amort ce na istu silu koju dovedes na njega isto reagovati.
Nabaci slike tih hipotetickih ramova sa svim dimenzijama i nikakav problem za jednacine. Ali stvarno ne vidim svrhu toga. Prvo nemam potrebu niti vjerujem da tebi ili bilo kome staticke jednacine ista znace, drugo nemam potrebu da ista dokazujem niti je to tema rasprave. Trece da se to moze samo na taj nacin raditi niko ne bi vrsio nikakva testiranja. Na ponasanje sistema vjesanja utice toliko parametara da cisto sumnjam da postoji matematicki model koji bi to sve simulirao. Pogledaj samo gumu recimi. Sastav gume, dimenzije,sara, opterecenje, pritisak, podloga su samo neki paramtri koji odredjuju ponasanje gume a tek kad to sve znas znas polazni paramter za odredjivanje sile koja djeluje na amort. A gdje su geomterija rama, dimenzije pojedinih elemenata, trenje u spojevima i more drugih paramtera. Kad znas sve te podatke onda mozes ici na odredjivanje sila na amort i na kraju izbor odgovarajuceg amrota kako dimenzijama tako i ponasanjem pod odredjenin i na odredjenim pritiscima. Nije to bas tako banalno kao sto mozda zamisaljate.
  • 0

#64 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 07:39 PM

Tss to bih ja da ostavim ovom drugom, daleko je bolji je kada je detaljisanje u pitanju, a mogu da se kladim da negde ima dokumentaciju za kojekave ramove sa sve dimenzijama :)
  • 0
Postavljena slika

#65 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 07:44 PM

Da se nadovezem na svoj prethodni post. Ni spoemnuo nisam najvecu promjenjivu a to je vozac. Njegov polozaj na bajku, nacin voznje, masu vozaca sa ili bez ruksaka vode i sl.
  • 0

#66 makicom

makicom
  • Members
  • PipPipPip
  • 157 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 08:22 PM

Isti amort ce na istu silu koju dovedes na njega isto reagovati.


A kako to dovodis istu silu na amort, ako si mu promenio polozaj u ramu???

Promenom polozaja amorta, promenjen je i "sistem poluga", sila koju dovodis na njega se menja, a samim tim i njegovo reagovanje, kao i ponasanje bicikla.

Bilo koji vid suspenzije u nekom iole ozbiljnom mehanickom skolpu ima funkcionalni razlog zasto je tu, a ne zato sto moze da bude bilo gde ili zato sto se nekom svidja da bude tu.

Stvarno ne razumem, sta pokusavas da dokazes.
  • 0

#67 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 08:32 PM

Ko kaze da pokusavam ista da dokazem. I give up.
  • 0

#68 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 08:33 PM

Ko kaze da pokusavam ista da dokazem. Opet recenica izvucena iz konteksta. I give up.


  • 0

#69 makicom

makicom
  • Members
  • PipPipPip
  • 157 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2013 - 09:00 PM

Bez razumijevanja ovih pojmova ne mozemo kvalitetno diskutovati na temu o kojoj zelis da diskutujemo. Nemoj se ljutiti ali mozes ti biti ubijedjen u bilo šta ali pošto sam kazeš da o ovim pojmovima i procesima ne znas dovoljno ne znam kako možemo diskutovati. Šta god ja kažem ti ćeš biti ubijeđen da si u pravu iako ne znaš jesi li ili nisi. Samo pominjanje promjene težišta amorta promjenom položaja i promjenom perfomansi bajka radi te promjene težišta pokazuješ da nemaš niti osjećaja (a pošto ne znaš to što si i sam priznao da ne znaš, ne možeš ni imati osjećaja) za ponašanje mehanizama.


Pa i nema sta da dokazes, osim, izvini, ali prosipanja kompetentnosti na balkanski nacin...
  • 0

#70 IvanNS

IvanNS
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 17 May 2013 - 10:20 PM

Konstruisati i napraviti dobar FS - bicikl sa dva amortizera uopšte nije zezanje. Položaj zadnjeg amortizera po mom mišljenju nikad nije stvar estetike, već on ispadne gde već ispadne kao posledica ispunjavanja onih zahteva koji se postavljaju pred konstruktore. Verovatno na kraju reč imaju dizajneri koji ulepšaju koliko mogu ono što mora da stoji tamo gde stoji. :)
  • 0

#71 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 18 May 2013 - 12:12 AM

...Šta god ja kažem ti ćeš biti ubijeđen da si u pravu iako ne znaš jesi li ili nisi...

a kako masinski inzenjer ovo zna? Vidovitost, predrasuda, kompleks vise vrednosti ili nesto 4to?
Ja ne znam da postoji nacin da ti unapred znas sta cu ja da mislim, verujem da samo mozes da predpostavljas, ocekujes, predvidjas. Ali ovo nisi izneo kao tvoje misljenje vec kao cinjenicu!

Verovatno si kao inzenjer isplanirao, izdizajnirao i konstruisao masinu za put kroz vreme pa si bio tamo, uradio ono i brzo se vratio za tastaturu da mi to otkrijes. Svaka cast, cenim to.
Ajd da zajebemo bajkove, tu si jak, evo priznajem javno,
ali kako ovo postizes, samo mi otkrij tu tajnu, molim te? [-o<

Ovo sto si rekao sad mi je otvorilo oci, evo SAD! :roll: jer sam upravo shvatio da:
sta god ja da kazem
ti ces biti ubedjen
da ja nisam u pravu
iako zaista neces znati da li jesam ili nisam
jer ja nista nisam ni rekao!

Eeee, ovo je stvrano dobar trip :) E, pravi si. Ovo je super! Sad znam kako si zasluzio nick =D>
Odo da odremam a onda cu sutra ovo da oprobam kod one komsinice sa 6tog sprata.
Verujem da ce gace odmah da joj spadnu jer sta god ja da kazem ona ce biti ubedjena...
ma kontas sta hocu da kazem :)
  • 0

#72 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 18 May 2013 - 12:41 AM

...Ovako kako si ti postavio sam si sebi odgovorio. Isti amort ce na istu silu koju dovedes na njega isto reagovati...

Iskonska mudrost :) , msm ako je isto podesen i isto ofarban i isto sve, sve, sve (o cemu je rec)
ali, izgleda mi da i ovde postoji problem u komunikaciji:

...uzmes lepo dva rama sa komplet razlicitim polozajima identicnog amortizer/opruga sistema, postavis jednacine te dokazes da na identicnu pobudu (pomeraj viljuske delovanjem spoljnih sila) dobijes identican odziv (silu na amort)...


ako smem da se umesam, a cini mi se da je to ovde bilo pitanje,
mozda se varam, al me ipak zanima,
sta se desava ako istu silu ne dovedemo direktno do samog amorta
vec do mesta na vili gde se kaci tocak pa se "sistemom" dovodi do amorta koji ce...sta?
Da li moze jednostavan odgovor koji ce vecina nas laika da razume, nesto tipa:
pod A: reagovace isto ili pod B: nece reagovati isto

S tim da se ja ne bih zadrzao samo odziv na amortu, koje je po mom misljenju manje bitan,
vec na odziv tocka, duzina i geometrija njegovog kretanja po jedinici pobude,
jer to je ono sto vozac oseti dok vozi.
  • 0

#73 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2013 - 06:07 AM

S tim da se ja ne bih zadrzao samo odziv na amortu, koje je po mom misljenju manje bitan,vec na odziv tocka, duzina i geometrija njegovog kretanja po jedinici pobude,
jer to je ono sto vozac oseti dok vozi.

Ponasanje tocka je i jedino sto je vazno, no racunah da se stvari pojednostave te iskoristi linearnost sistema poluge. Kontam da ako dva sistma poluga daju istu silu i pomeraj na amort, on sam, a posto je u postavci problema identican u oba slucaja, bi morao da deluje tako da odziv na mestu tocka bude identican...
  • 0
Postavljena slika

#74 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 18 May 2013 - 02:17 PM

Neko ko planira da nabavi FS ram bi iz ovih 5 strana mudrosti nepogrešivo skapirao prednosti i mane svakog konstrukcijskog rešenja na tržištu :facepalm:
  • 0

#75 Daniel89

Daniel89
  • Members
  • PipPipPip
  • 110 posts

Postavljeno 18 May 2013 - 06:36 PM

:shock: #-o [-o<
  • 0

#76 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 19 May 2013 - 02:30 PM

@igorN
...Bez razumijevanja ovih pojmova ne mozemo kvalitetno diskutovati na temu o kojoj zelis da diskutujemo. Nemoj se ljutiti ali mozes ti biti ubijedjen u bilo šta ali pošto sam kazeš da o ovim pojmovima i procesima ne znas dovoljno ne znam kako možemo diskutovati...


a da li bi ti neko...npr iz NASA odgovarao kao sa sagovornik u diskusiji?
  • 0

#77 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 19 May 2013 - 04:49 PM

@igorN
...Bez razumijevanja ovih pojmova ne mozemo kvalitetno diskutovati na temu o kojoj zelis da diskutujemo. Nemoj se ljutiti ali mozes ti biti ubijedjen u bilo šta ali pošto sam kazeš da o ovim pojmovima i procesima ne znas dovoljno ne znam kako možemo diskutovati...


a da li bi ti neko...npr iz NASA odgovarao kao sa sagovornik u diskusiji?

Balkanska posla. Uredno kazes da ne znas nista o temi sa stanovista struke ali isto tako uredno pljujes po toj istoj struci i znanju sticanom mnogo godina kroz redovno skolovanje. Treba li ista vise dodati. Sad nastavi sa demagogijom i supljom pricam npr NASA-om koje se ne bavi temom o kojoj pricamo. Al kao da je to bitno.
  • 0

#78 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 May 2013 - 08:48 PM

viewtopic.php?f=14&t=844

Davne 2008. Sam piskarao o fs konstrukcijama....
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#79 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 20 May 2013 - 12:08 AM

...Balkanska posla. Uredno kazes da ne znas nista o temi sa stanovista struke ali isto tako uredno pljujes po toj istoj struci i znanju sticanom mnogo godina kroz redovno skolovanje. Treba li ista vise dodati. Sad nastavi sa demagogijom i supljom pricam npr NASA-om koje se ne bavi temom o kojoj pricamo. Al kao da je to bitno.


To sto ja kazem ne znaci da je to istina:) Nisi mi odgovorio kako znas u sta cu ja budem ubedjen:)

Zasto tripujes, po kome ja pljujem? Ja cenim inzenjere sa znanjem, voljom i sposobnosti da to znanje prenesu. Kod tebe nisam namirisao nista od toga, ali nebitno u ovom slucaju, jer, sto se tebe konkretno tice, ja se samo ne slazem sa (izmedju ostalog, ali ovim ponajvise) tvojim postom:

"Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima
ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji."

ako se ni ti vise ne slazes, tako reci, da zavrsimo agoniju :)

A evo sta o tvom postu ima da kaze John Castellano iz firme CastellanoDesigns
a uveren sam da ces ponovo reci da je izvlaceno iz konteksta:

There are both differences in function and aesthetics. The main difference in function between different designs is the amount of "chainstay growth" as the suspension is compressed. Also it matters if the chainstay growth occurs in the beginning of travel, at the sag point, or throughout the travel. Everyone has their own opinion on what is best for downhill or for XC.

The location of the shock depends on the above, and also on other factors like stiffness, travel, water bottles, carrying the bike, patents, and being different from the others.

Hope that helps--thanks, John Castellano

Ako izguglas videces ko je doticni i sta je uradio na polju ogibljenih ramova
i nemoj mi zameriti sto mi deluje da covek ima nesto jaci autoritet o ovom pitanju od tebe.

Mozda gresim, ali mi se cini da cela tvoja argumentacija svodi na moje formalno obrazovanje i jos nekakvo laprdanje. Ima ovde postova drugih forumasa upucenih tebi, koji su moza i jaceg obrazovnog profila od tebe, pa si ostao nem, bar sto se tehnicke strane teme tice. Stoga, evo ti odgovor od tebi "ravnog" koji, vako, iz prve, navodi nekoliko funkcionalnih razlika vezanih za polozaj i lokaciju amortizera. Mozda ovaj covek kod tebe izazove bar neki odgovor sa tehnickim detaljima. Odgovor je stigao jos pre neki dan al sam cekao se upecas na NASA :)
Bas me zanima sta ces sad da kazes :)

Inace, da sam inzenjer, ma i ovako kao tehnicara sa SSS,
mene bi bila sramota da napisem ovakav ofrlje post:
"Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima..."
  • 0

#80 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Postavljeno 20 May 2013 - 09:02 AM

Interesantno stivo, nisam bio lijen da procitam sve :D
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika