Jump to content


Fotografije

Objasnjenje o MTB verzijama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
89 odgovora na ovu temu

#1 mighty35

mighty35
  • Members
  • PipPip
  • 38 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 11:33 AM

Pozdrav kolege bajkeri

Interesuje me nesto u vezi mtb varijacijama pa ako neko zaludan ima vremena da mi objasni...

Hardtail imam i tu je sve apsolutno jasno ali kod verzija sa amortizerima postoje varijante sa amortizerima na razlicitim mestima i svrhama. Da li su full ssuspension mtb-i isklucivo za downhill ili sto bi smo mi rekli spust ili ....?

Hvala unapred
  • 0

#2 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 May 2013 - 12:09 PM

Ne znam na koje sve varijante misliš. Ali, kad su u pitanju zadnji amortizeri, nisu samo za DH. Pre bi se moglo reći da su (u poslednje vreme) za XC (cross country) i AM (All Mountain), a da su za DH oni koji pozadi imaju oprugu. A tu je i FR (Freeride). Razlike između XC-AM i DH-FR su obično suptilnije. Nekad ih je i teško uočiti (različiti modeli slične opreme) i izabrati među njima, ali uvek ima i ekstrema. Nisu ni svi DH bicikli u istoj klasi. :)

Možda ovo pomogne, a potraži i malo dalje:
http://en.wikipedia....i/Mountain_bike

EDIT: A zašto su amortizeri na različitim mestima? Svako (ozbiljan) traži nešto novo i bolje, a zaobilazi eventualno patentirana rešenja.
  • 0

#3 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 02:10 PM

Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.
  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 02:58 PM

Zadnji amortizeri su na razlicitim mestima zbog duzine hoda, vrste veze zadnje viljuske sa ramom, jacine sila koju zadnja viljuska mora da izdrzi, mogucnosti da se amortizer podesava u toku voznje ili ne, oblika samog rama, i tek na kraju kao zadnja rupa na svirali je estetika.
  • 0

#5 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 03:29 PM

Zadnji amortizeri su na razlicitim mestima zbog duzine hoda, vrste veze zadnje viljuske sa ramom, jacine sila koju zadnja viljuska mora da izdrzi, mogucnosti da se amortizer podesava u toku voznje ili ne, oblika samog rama, i tek na kraju kao zadnja rupa na svirali je estetika.

Koji su polozaji onda bolji i zasto?
  • 0

#6 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 May 2013 - 03:37 PM

Ako hoćeš lako da podešavaš zadnji amort u toku vožnje, nije ti baš dobar položaj koji npr Cube ima na nekim modelima, sa amortom u vertikalnom položaju iza šticne. :) Meni bi bilo najzgodnije da je u vertikalnom položaju sa prednje strane (npr, kao Trek). Horizontalni položaj ispod top tube-a (opet npr Cube) je verovatno najzgodniji za podešavanje, ali ako znaš napamet šta gde piše i ne moraš vizuelno da pratiš amort. Nije to za mene. :mrgreen:
  • 0

#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 03:53 PM

@djape48 Nema odgovora na to pitanje zato ima toliko varijacija, kao kad neko pita koje je sediste najbolje...
  • 0

#8 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 04:25 PM

@djape48 Nema odgovora na to pitanje zato ima toliko varijacija, kao kad neko pita koje je sediste najbolje...

Trenutno mi je najbolje Fizik Nisene, mada su me na pocetku ubijali savovi sa strana. Da li su smeksali kad mi vise ne smetaju? A pitao sam te za polozaj amortizera, jer ono sto si napisao zvuci kao copy/paste sa neta, bez razumevanja u praksi
  • 0

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 14 May 2013 - 04:28 PM

Koji su polozaji onda bolji i zasto?


MišaXTR je o ovom pisao dok se pola vas nije ni rodilo :P Prekopajte baaaš stare postove.
Da je jedan položaj najbolji, svi bi to furali. Ovako - kao i svuda - kompromisi između koječega.
  • 0

#10 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 05:14 PM

Koji su polozaji onda bolji i zasto?


MišaXTR je o ovom pisao dok se pola vas nije ni rodilo :P Prekopajte baaaš stare postove.
Da je jedan položaj najbolji, svi bi to furali. Ovako - kao i svuda - kompromisi između koječega.

Ma jasno mi je da nema najboljeg, nego mi ono zvucalo kao prazno pametovanje bez znanja da se objasni (bez trolovanja po Guglu). Logic je to lepo sveo na estetiku, a ostalo prepustimo inzenjerima
  • 0

#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 06:41 PM

Nisam kopirao, odgovorio sam na osnovu znanja i iskustva kojeg trenutno imam. Ako se moj odgovor podudara sa drugim na tu temu onda valjda znaci da ispravno razmisljam.
  • 0

#12 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 14 May 2013 - 09:47 PM

Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.


jel ti to ozbiljno ili se...?
  • 0

#13 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 14 May 2013 - 11:01 PM

Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.


jel ti to ozbiljno ili se...?

:D +1
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#14 Chili7

Chili7
  • Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • LocationUzice/ Novi Sad Srbija

Postavljeno 15 May 2013 - 08:02 AM

Vozim trenutno polar / apache Specifikacije su sledece:
Veličina rama | M (44cm)/ L (50cm)/ XL (55cm)

Veličina točka / Broj brzina | 26” / 21 Brzina

Ram | HI-TEN ČELIK

Viljuška | ZOOM 381E

Ležaj viljuške | 1-1/8″ NAVOJ, OVERSIZE

Lula volana | PROMAX, ČELIK OVERSIZE

Volan | ZOOM, ČELIK 580mm

Ručke volana | HERMANS

Cijev sjedišta | 28.6x300mm

Sjedište | SELLE BASSANO PIPER

Obručevi | BERETTA ALU DUPLI ZID 36H

Prednja nabla | ALU 36H SA EKSCENTROM

Zadnja nabla | ALU 36H

Ručice mjenjača/kočnica | SHIMANO ST-EF51-L 3×7

Prednja kočnica | PROMAX V-ALU

Zadnja kočnica | PROMAX V-ALU

Prednji mjenjač | SHIMANO FD-TX51

Zadnji mjenjač | SHIMANO RD-TX55

Zadnji zupčanik | SHIMANO MF-TZ21-7 14-28

Lanac | KMC Z-50

Ležaj / osovina srednje glave | THUN PATRONA

Prednji lančanik | PROWHEEL 48x38x28 170mm

Pedale | MTB PVC-ČELIK

Nogica | ALU PODESIVA

Gume | KENDA

E sad ono sto mene zanima jes... Hteo bih da menjam sa sedmofaza na 9to ili 10to faz. I da stavim XT novu operemu iz 2012 umesto trenutnih menjaca. Sta sve uz to moram da promenim jos, ako je uopste to moguce na ovom biciklu ? :?
Hvala !
  • 0

"Mnogi postignu ono sto su zeleli ali izgube sebe".
 


#15 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 15 May 2013 - 08:59 AM

Izmeri razmak zadnje osovine. Ako je 135, mozes komotno da ides i na 10faz.

Moraces da menjas lezaje za viljusku ako hoces da stavis A-head viljusku.

Cev ce ti biti chupavo jer mi se chini da je ta velicina nestandardna, mada sam siguran da ces moci da nadjes na netu.

jedino ne znam koliko ce da ti se isplati s obzirom da ne mozes da stavis disk pozadi.
  • 0

ಠ_ಠ


#16 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 15 May 2013 - 10:51 AM

Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.


jel ti to ozbiljno ili se...?


Nema nekog prakticnog razloga da postoji toliko polozaja zadnjeg amortizera. Recimo stavis ga ispod top tube i ima dovoljno prostora za svaki hod i pri ruci je za podesavanje. Zasto ga onda stavljaju u toliko razlicitih polozaja? Sto se tice sila u svakom polozaju se se sila koaj djeluje na amort konstrukcijom rama svede na silu uzduz amortizera tako da taj argument otpada. Sta ostaje? Estetika uglavnom. Taj polozaj ispod top tube je nepraktican samo u dva slucaja a to je recimo kod treka koji ima full floater i gdje obje veze amorta nisu fiksne tj kod kojeg se obje tacke ucvrscivanja amorta krecu u odnosu na ram i kod nekih modela gdje amort radi kontra tj na istezanje a ne pritisak, ovi iskusniji ce znati o cemu pricam a ja ne znam napamet koji su to tacno modeli.
  • 0

#17 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 15 May 2013 - 11:13 AM

Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.


jel ti to ozbiljno ili se...?


Nema nekog prakticnog razloga da postoji toliko polozaja zadnjeg amortizera. Recimo stavis ga ispod top tube i ima dovoljno prostora za svaki hod i pri ruci je za podesavanje. Zasto ga onda stavljaju u toliko razlicitih polozaja? Sto se tice sila u svakom polozaju se se sila koaj djeluje na amort konstrukcijom rama svede na silu uzduz amortizera tako da taj argument otpada. Sta ostaje? Estetika uglavnom. Taj polozaj ispod top tube je nepraktican samo u dva slucaja a to je recimo kod treka koji ima full floater i gdje obje veze amorta nisu fiksne tj kod kojeg se obje tacke ucvrscivanja amorta krecu u odnosu na ram i kod nekih modela gdje amort radi kontra tj na istezanje a ne pritisak, ovi iskusniji ce znati o cemu pricam a ja ne znam napamet koji su to tacno modeli.


mojih 2 dinara.

Estetika je sekundarna stvar, pozicije amortizera su tu da bi se dobile razlicite karakteristike. I to je jedini razlog. Par mm gore dole, znaci mnogo.

Evo vam pa pogledajte koliko se razlikuju ramovi koji naizgled imaju istu poziciju amortizera

http://linkagedesign.blogspot.com/
  • 0

ಠ_ಠ


#18 nblexel

nblexel
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 15 May 2013 - 11:27 AM

Ljudi, pre nego što postavite glupo pitanje, pitajte GOOGLE.

Poslednje dve stvari stvar kod dizajna zadnjeg vešanja je estetika i koliko su ti podešavanja na dohvat ruke. Ko je ikad podešavao rebound, kompresiju ili šta god tokom vožnje? Ja ne znam da li je čak iko ikad koristio lock na zadnjem amortizeru?
  • 0
Haro X6

Definition of freeride: Ride and feel free! [Richie Schley]

#19 logic

logic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 364 posts

Postavljeno 15 May 2013 - 11:33 AM

Ovdje imate dvije razlicite geometrije rama i polozaj amortizera ne utice na rad amortizera kao i na ponasanje bajka u cjelini vec na to utice geometrija rama. Nadji test bajka sa istom geometrijom a razlicitim polozajima amorta. Na prvom se sila sa zadnjeg tocka prenosi na amort polugom a na drugom direktno. Ajd da to kazem na jos jedan nacin. Polozaj amorta je posljedica a ne uzrok ovakve geometrije rama u prvom i drugom slucaju. polozaj amorta je sekundarna stvar u oba slucaja i posljedica je inzenjerskih odluka a nije polazeno od polozaja amorta pa prema tome konstruisan ram. Nadam se da sam bio jasan. Da je primaran polozaj amorta ond abi u istoj klasi svi imali isti polozaj amorta a sto definitivno nije slucaj. Mozda je estetika bio pogresan izraz ali sam polozaj amorta ne utice na performanse bicikla ako je ostatak geometrije isti. Naravno pod uslovom da je djelovanje sila na amort uzduz ose amorta a to se lako rijesi.
Postavite sebi pitanje da li je bolji bajk sa horizontalnim ili vertikalnim amortom? Nema jednoznacnog odgovora zato sto to samo po sebi je nebitno.
  • 0

#20 Chili7

Chili7
  • Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • LocationUzice/ Novi Sad Srbija

Postavljeno 15 May 2013 - 11:44 AM

Izmeri razmak zadnje osovine. Ako je 135, mozes komotno da ides i na 10faz.

Moraces da menjas lezaje za viljusku ako hoces da stavis A-head viljusku.

Cev ce ti biti chupavo jer mi se chini da je ta velicina nestandardna, mada sam siguran da ces moci da nadjes na netu.

jedino ne znam koliko ce da ti se isplati s obzirom da ne mozes da stavis disk pozadi.

Ne moze disk ? posto bi to bila druga investicija.. .a kako to da gledam (da vidim i sam) ?
  • 0

"Mnogi postignu ono sto su zeleli ali izgube sebe".
 





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika