Objasnjenje o MTB verzijama
#1
Postavljeno 14 May 2013 - 11:33 AM
Interesuje me nesto u vezi mtb varijacijama pa ako neko zaludan ima vremena da mi objasni...
Hardtail imam i tu je sve apsolutno jasno ali kod verzija sa amortizerima postoje varijante sa amortizerima na razlicitim mestima i svrhama. Da li su full ssuspension mtb-i isklucivo za downhill ili sto bi smo mi rekli spust ili ....?
Hvala unapred
#2
Postavljeno 14 May 2013 - 12:09 PM
Možda ovo pomogne, a potraži i malo dalje:
http://en.wikipedia....i/Mountain_bike
EDIT: A zašto su amortizeri na različitim mestima? Svako (ozbiljan) traži nešto novo i bolje, a zaobilazi eventualno patentirana rešenja.
#4
Postavljeno 14 May 2013 - 02:58 PM
#5
Postavljeno 14 May 2013 - 03:29 PM
Koji su polozaji onda bolji i zasto?Zadnji amortizeri su na razlicitim mestima zbog duzine hoda, vrste veze zadnje viljuske sa ramom, jacine sila koju zadnja viljuska mora da izdrzi, mogucnosti da se amortizer podesava u toku voznje ili ne, oblika samog rama, i tek na kraju kao zadnja rupa na svirali je estetika.
#6
Postavljeno 14 May 2013 - 03:37 PM
#8
Postavljeno 14 May 2013 - 04:25 PM
Trenutno mi je najbolje Fizik Nisene, mada su me na pocetku ubijali savovi sa strana. Da li su smeksali kad mi vise ne smetaju? A pitao sam te za polozaj amortizera, jer ono sto si napisao zvuci kao copy/paste sa neta, bez razumevanja u praksi@djape48 Nema odgovora na to pitanje zato ima toliko varijacija, kao kad neko pita koje je sediste najbolje...
#9
Postavljeno 14 May 2013 - 04:28 PM
Koji su polozaji onda bolji i zasto?
MišaXTR je o ovom pisao dok se pola vas nije ni rodilo Prekopajte baaaš stare postove.
Da je jedan položaj najbolji, svi bi to furali. Ovako - kao i svuda - kompromisi između koječega.
#10
Postavljeno 14 May 2013 - 05:14 PM
Ma jasno mi je da nema najboljeg, nego mi ono zvucalo kao prazno pametovanje bez znanja da se objasni (bez trolovanja po Guglu). Logic je to lepo sveo na estetiku, a ostalo prepustimo inzenjerimaKoji su polozaji onda bolji i zasto?
MišaXTR je o ovom pisao dok se pola vas nije ni rodilo Prekopajte baaaš stare postove.
Da je jedan položaj najbolji, svi bi to furali. Ovako - kao i svuda - kompromisi između koječega.
#13
Postavljeno 14 May 2013 - 11:01 PM
+1Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.
jel ti to ozbiljno ili se...?
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#14
Postavljeno 15 May 2013 - 08:02 AM
Veličina rama | M (44cm)/ L (50cm)/ XL (55cm)
Veličina točka / Broj brzina | 26” / 21 Brzina
Ram | HI-TEN ČELIK
Viljuška | ZOOM 381E
Ležaj viljuške | 1-1/8″ NAVOJ, OVERSIZE
Lula volana | PROMAX, ČELIK OVERSIZE
Volan | ZOOM, ČELIK 580mm
Ručke volana | HERMANS
Cijev sjedišta | 28.6x300mm
Sjedište | SELLE BASSANO PIPER
Obručevi | BERETTA ALU DUPLI ZID 36H
Prednja nabla | ALU 36H SA EKSCENTROM
Zadnja nabla | ALU 36H
Ručice mjenjača/kočnica | SHIMANO ST-EF51-L 3×7
Prednja kočnica | PROMAX V-ALU
Zadnja kočnica | PROMAX V-ALU
Prednji mjenjač | SHIMANO FD-TX51
Zadnji mjenjač | SHIMANO RD-TX55
Zadnji zupčanik | SHIMANO MF-TZ21-7 14-28
Lanac | KMC Z-50
Ležaj / osovina srednje glave | THUN PATRONA
Prednji lančanik | PROWHEEL 48x38x28 170mm
Pedale | MTB PVC-ČELIK
Nogica | ALU PODESIVA
Gume | KENDA
E sad ono sto mene zanima jes... Hteo bih da menjam sa sedmofaza na 9to ili 10to faz. I da stavim XT novu operemu iz 2012 umesto trenutnih menjaca. Sta sve uz to moram da promenim jos, ako je uopste to moguce na ovom biciklu ?
Hvala !
"Mnogi postignu ono sto su zeleli ali izgube sebe".
#15
Postavljeno 15 May 2013 - 08:59 AM
Moraces da menjas lezaje za viljusku ako hoces da stavis A-head viljusku.
Cev ce ti biti chupavo jer mi se chini da je ta velicina nestandardna, mada sam siguran da ces moci da nadjes na netu.
jedino ne znam koliko ce da ti se isplati s obzirom da ne mozes da stavis disk pozadi.
ಠ_ಠ
#16
Postavljeno 15 May 2013 - 10:51 AM
Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.
jel ti to ozbiljno ili se...?
Nema nekog prakticnog razloga da postoji toliko polozaja zadnjeg amortizera. Recimo stavis ga ispod top tube i ima dovoljno prostora za svaki hod i pri ruci je za podesavanje. Zasto ga onda stavljaju u toliko razlicitih polozaja? Sto se tice sila u svakom polozaju se se sila koaj djeluje na amort konstrukcijom rama svede na silu uzduz amortizera tako da taj argument otpada. Sta ostaje? Estetika uglavnom. Taj polozaj ispod top tube je nepraktican samo u dva slucaja a to je recimo kod treka koji ima full floater i gdje obje veze amorta nisu fiksne tj kod kojeg se obje tacke ucvrscivanja amorta krecu u odnosu na ram i kod nekih modela gdje amort radi kontra tj na istezanje a ne pritisak, ovi iskusniji ce znati o cemu pricam a ja ne znam napamet koji su to tacno modeli.
#17
Postavljeno 15 May 2013 - 11:13 AM
Amortizeri na razlicitim mjestima u stvari su samo u razlicitim polozajima ali to je vise estetski detalj nego sto ima bitne razlike u funkciji.
jel ti to ozbiljno ili se...?
Nema nekog prakticnog razloga da postoji toliko polozaja zadnjeg amortizera. Recimo stavis ga ispod top tube i ima dovoljno prostora za svaki hod i pri ruci je za podesavanje. Zasto ga onda stavljaju u toliko razlicitih polozaja? Sto se tice sila u svakom polozaju se se sila koaj djeluje na amort konstrukcijom rama svede na silu uzduz amortizera tako da taj argument otpada. Sta ostaje? Estetika uglavnom. Taj polozaj ispod top tube je nepraktican samo u dva slucaja a to je recimo kod treka koji ima full floater i gdje obje veze amorta nisu fiksne tj kod kojeg se obje tacke ucvrscivanja amorta krecu u odnosu na ram i kod nekih modela gdje amort radi kontra tj na istezanje a ne pritisak, ovi iskusniji ce znati o cemu pricam a ja ne znam napamet koji su to tacno modeli.
mojih 2 dinara.
Estetika je sekundarna stvar, pozicije amortizera su tu da bi se dobile razlicite karakteristike. I to je jedini razlog. Par mm gore dole, znaci mnogo.
Evo vam pa pogledajte koliko se razlikuju ramovi koji naizgled imaju istu poziciju amortizera
http://linkagedesign.blogspot.com/
ಠ_ಠ
#18
Postavljeno 15 May 2013 - 11:27 AM
Poslednje dve stvari stvar kod dizajna zadnjeg vešanja je estetika i koliko su ti podešavanja na dohvat ruke. Ko je ikad podešavao rebound, kompresiju ili šta god tokom vožnje? Ja ne znam da li je čak iko ikad koristio lock na zadnjem amortizeru?
#19
Postavljeno 15 May 2013 - 11:33 AM
Postavite sebi pitanje da li je bolji bajk sa horizontalnim ili vertikalnim amortom? Nema jednoznacnog odgovora zato sto to samo po sebi je nebitno.
#20
Postavljeno 15 May 2013 - 11:44 AM
Ne moze disk ? posto bi to bila druga investicija.. .a kako to da gledam (da vidim i sam) ?Izmeri razmak zadnje osovine. Ako je 135, mozes komotno da ides i na 10faz.
Moraces da menjas lezaje za viljusku ako hoces da stavis A-head viljusku.
Cev ce ti biti chupavo jer mi se chini da je ta velicina nestandardna, mada sam siguran da ces moci da nadjes na netu.
jedino ne znam koliko ce da ti se isplati s obzirom da ne mozes da stavis disk pozadi.
"Mnogi postignu ono sto su zeleli ali izgube sebe".
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika