Jesi li ih i ti lično probao? Pa da je poređenje validno, točak vs drugi točak.
Da nije možda više do tog vozača koji je sedeo na njima?
Ili si možda vozio "protiv" istog tog vozača u više navrata sa različitim točkovima
Meni je teško da poverujem da je tako velika razlika između odličnih i vrhunskih točkova.
Nisam probao ozbiljno jer je drugi bicikl imao spd pedale a ja spd-sl. Probao sam nekoliko puta na kratko po ulici u patikama pa se i tako oseti razlika. Uvek je bio isti vozac a razliciti tockovi, kod mene se nista nije menjalo. Vozeno dosta puta tj. nije se moglo desiti da se prosudjuje samo na osnovu jedne voznje. Ja sam vozio Bontrager Race Lite iz 2011. godine, ganz novi kupljeni .
Drug je pre Bontragera vozio vise pari Ksyriuma SL i jos nekih drugh tockova i kao sto sam ja uvek tvrdio da je SL go... od tocka na kraju se i sam uverio u to.
Pricam o odnosu brzine mog bicikla i bicikla koji je vozio drug. SL je bio nesto brzi na malim brzinama jer je od mojih Bontragera laksi 300-400 grama. Ali to prestaje da vazi na 20-tak i nesto km/h. Posle toga nema sta da trazi i razlika je sve veca. Ne kazem da je SL los tocak. Za brdo za sta je napravljen je odlican (i vrlo jak), za sve ostalo je ispod proseka ali sve ostalo mu i nije namena. Za one koji zive u izrazito brdovitim krajevima je sigurno najbolja varijanta.
Sa druge strane Aeolus na tih 20-tak i nesto km/h gde Ksyrium pocine da koci Aeolus krece da ubrzava i sve je brzi i brzi kako brzina raste. I onda na 40-tak km/h kao da ukljuci motor i za nekoliko sekundi napravi nekoliko metara razlike . Prvih par puta sam mislio da moja bicikla nesto "koci" pa sam sve proveravao i sve je bilo u redu a i nista se nije razlikovalo u odnosu na prethodne voznje istim deonicama, isao sam isto kao ranije.
Na 50 km/h je razlika jos veca i dok se on vozi na leru ja moram bar 70-80% njegovog lera da vrtim pedale.
Sve sto pricam vazi i za voznju na leru i normalno na misice .
Da sve to nije bas toliko cudno kako se cini govori da je HED taj tocak radio u vazdusnom tunelu i da je specijalno prilagodjen gumi sirine 23 mm. Sto se i vidi kada pogledate tocak u kompletu sa gumom. Tocak je tako napravljen da strujanje vazduha sa gume preskace kocionu povrsinu i ide direktno na karbon koji je nesto siri od kocione povrsine pa se suzava prema kraju felne. Ne znam koliko se to vidi na slikama.
Sa racunara mi je nestao fajl (a ne mogu vise da ga nadjem ni na netu) koji je imao detaljan proracun uticaja tezine tocka i aerodinamike na brzinu kretanja bicikla. Od prilike se svodi na ovo sto sam opisao, sustina je da se aerodinamikom mnogo vise dobije a mnogo manje izgubi zbog vece tezine tocka nego sa lakim tockom lose aerodinamike.
Aeolus je tezak oko 1700 grama, Race Lite oko 1800, Ksyrium Sl oko 1400.