Petlovo brdo - Železnik - Umka - Obrenovac - Ub?
#1
Postavljeno 25 April 2013 - 08:55 AM
Inače sam do sada vozio najviše 80 km u danu (jedva), ali sam obično nekako žurio, da stignem kući na ručak. Ovo bi mi bila prva vožnja od 100 km, a jedini uslov je da stignem do Uba unutar 5 sati. Naravno, vožnju bih snimio za MTB Street view projekat (odatle 5 h limit), a to bi bio uvod u mogućnost da kasnije stignem skroz do Valjeva, pa onda po okolnim planinama. Ali, to je druga tema.
#2
Postavljeno 25 April 2013 - 11:32 AM
tacno je da je ruta relativno ravna i uz prosecnu brzinu od oko 14km/h se moze izvesti za 4 sata a za to nije potrebno skoro nikakvo iskustvo, opasna kondicija, poznavanje puta itd.
Sto se tice kvaliteta asfalta podnosljivo za mtb ali saobracaj je katastrofa, jedino do umke ides starim obrenovackim putem koji nije opterecen i sresces puno kolega biciklista (cak su se i kucici navikli na nas pa ne napadaju kao do pre par god) a onda krece najgori deo sve do obrenovca a onda malo lakse ka ubu. sto se tice trase nema tu neke filozofije, put je jedan, nema alternative i od umke do obrenovca zaboravi na uzivanje u voznji i gledaj da prevrtis to sto brze jer je preopterecen taj deo kamionima autobusima i automobilima tako da ti bezbednost i nije na visokom nivou. poplave nema ali ima klizista tako da neprekidno traje popravka puta.
u svakom slucaju mislim da se neces nauzivati u voznji (takva su bar moja iskustva) i ako mene pitas ovo preskoci i odmah predji na valjevski kraj, tamo je fenomenalno za voznju!
nadam se da sam malo pomogao, srecno!
p.s. kakva ti je to fotka bre, ako je uopste tvoja?
#3
Postavljeno 25 April 2013 - 11:59 AM
Inače, do Obrenovca može da se ide i sa druge strane Save, Ostružnički-Jakovo-Boljevci, skoro bez saobraćaja (imam 2 filma na kanalu), ali ta strana oduzima baš mnogo vremena. Prvo onaj obavezni offroad posle mosta, pa onda ili kroz njive do Boljevaca ili okolo najgorim putem u Srbiji (Jakovo-Boljevci, Ulica mira). Ne znaš šta je gore.
A fotka jeste moja, nažalost (viewtopic.php?f=5&t=7279&st=0&sk=t&sd=a&sid=7c60ac700eb5da5c7b50dcb8c1b89302#p138770). Htedoh na brzinu da postavim neku, a ova ima direktne veze sa vožnjom bajka po Beogradu. Staviću nešto normalno kad stignem.
#4
Postavljeno 25 April 2013 - 01:19 PM
ma samo ubacis bajk u beovoz i do valjeva za male pare a onda uzivancija, na koju god stranu da krenes za 5min. si van grada i naselja u prirodi...milina! par dana vozis po adi 30km dnevno i vec imas dovoljno kondicije za rekreativnu voznju i mozes gde hoces
au, strasno...nadam se da si se oporavio i ne ponovilo se nikom nikada vise...
#5
Postavljeno 25 April 2013 - 01:41 PM
Nego, to za Beovoz me jako zanima. Zvanično, bajk može da se unese samo u onaj voz do Praga. Da li u Beovoz zaista UVEK možeš slobodno da uguraš bajk? Kako to tačno funkcioniše i koje su pare u pitanju, odnosno da li se doplaćuje za bajk? To bi mi omogućilo daleko lepše ture, ali ne mogu da zavisim od dodvoravanja nekom mašinovođi, nego da znam da ću da dođem na stanicu i prevezem se vozom. Može i u onom delu između vagona, nije bitno.
#6
Postavljeno 25 April 2013 - 05:41 PM
a ugurao sam ga izmedju sedista, nije bila guzva i nikom nije smetao. to je za beovoz a za klasican voz sa vagonima ne znam ali predpostavljam da isto mozes uz neku doplatu da ubacis bajs ali cene karata ne znam, pozovi zel.stanicu pa pitaj. ali ako te zanima za valjevo onda ti i beovoz odgovara iako ima samo dva polaska dnevno pa se uklopi nekako
#7
Postavljeno 25 April 2013 - 08:30 PM
#8
Postavljeno 25 April 2013 - 09:37 PM
Ako je i dalje taj cenovnik aktuelan, ne mislim da je baš previše, ali nije ni zanemarljivo kao 300. Ipak, i dalje je najvažnije da je prevoz bicikala u Beovozu standardno predviđena stvar.
#9
Postavljeno 25 April 2013 - 09:57 PM
zel.stanica u valjevu je velika i pusta tako da sam normalno gurajuci bajs pored sebe usao i kupio tu kartu za 200din. ne spominjuci bajs a posto mi je u vozu zatrazio kondukter onda sam mu doplatio tu neku doplatnu kartu za prtljag od 100din.
sto se tice razlikovanja vrlo je prosto, prvo fizicki se razlikuje od standardnih kompozicija i na njemu pise beovoz, plave je boje i izgleda novije od onih starijih i naravno valjevo mu je pocetna stanica tako da on stoji u stanici dok drugi samo prolaze i naravno svi putnici ulaze u njega (predpostavljam da je jeftiniji)
na sajtu beovoza pogledaj gde sve ide, (valjevo, mladenovac, indjija, pancevo...) i satnice, inace posto je to gradska zeleznica nema nekih velikih kasnjenja.
#11
Postavljeno 02 May 2013 - 06:14 AM
Plan je bio da idem za vikend, tim pre što se još nisam oporavio od prethodne vožnje, a u ponedeljak sam odvezao dodatnih 30ak km, jer negde pročitah (davno) da ne treba praviti pauze. Međutim. Za sutra-prekosutra je najavljeno pogoršanje vremena, a računao sam da će za 1. maj saobraćaj biti daleko slabiji nego za bilo koji drugi dan. I tako krenuh, iako je opet duvao vetar. Nažalost, malo sam kasnio u polasku i krenuo tek u 10.
Sve je išlo po planu, osim saobraćaja. Ipak je puno ljudi ostalo u gradu za praznike. Kod Umke, na izlazu sa starog Obrenovačkog puta, bila je kilometarska kolona. Ja sam se, koliko-toliko, držao ivice kolovoza i nije bilo incidenata. Ali, Simeunova informacija potpuno tačna.
Obrenovac je lep, prostran, uređen i opušten, nimalo nalik na Beograd. Namera mi je bila da idem nekim sporednim putem, paralelno sa glavnim do Uba, jer sam pretpostavio da je lepši i zanimljiviji. Ali ga je bilo teško naći, a lokalka mi reče da je taj put u lošem stanju i da je jako uzak. Mada i sada mislim da nije imala pojma o čemu pričam. Tako sam krenuo glavnim putem, a saobraćaj je definitivno daleko slabiji i sve slabiji što se više odmiče od Obrenovca. Dakle, još jednom se setih Simeuna i žao mi je samo što nije meteorolog, jer bi njegove prognoze bile kao u Back to the Future 2.
Usput sam, poučen ranijim iskustvom, kupio 2 banane i redovno dosipavao vodu. Pored flašice 0,5 l, dovoljna je još jedna od 1,5 l. To je glavna fora crkava - obično uz svaku postoji česma.
Ub je vrlo zanimljiv gradić. Glavni trg vrlo lep i sređen, okolina ipak manje. Međutim, u toku su neki radovi na uređenju priobalja i mislim da će sledeće godine da izgleda fantastično. Obišao i crkvu izgrađenu i uređenu parama određenog Ubanina. Izgleda fantastično (mada ne baš kao crkva), duborezi na vratima deluju impresivno, a verovatno je koštala koliko i ceo Ub. Malo je falilo da zaboravim crkvu, ali na trgu naleteh na nekog lika sa čudnim prstenom koji me uputio.
Uzeh još jednu bananu i bonžitu, dosipah vode, a od mirisa roštilja ni traga. Po planu, krenuh malo sporednijim putem ka Draževcu. Predivno. Na par mesta promaših put, ali sam zato naišao na predivan vidikovac. Najviše se izmaltretirah po prelasku pruge. Na guglu se vidi da četvrto skretanje desno vodi do puta koji vodi preko nekog mostića (preko reke). Međutim, na licu mesta ti prelasci nisu baš tako egzaktni, a lokalac mi tvrdio da ne može da se prođe, da su to samo puteljci do kuća. I stvarno, na satelitskom snimku se ne vidi najbolje, drveće zaklanja najbitniji deo. Pa nije jasno da li je to put koji prolazi pored kuće ili je čovek sebi samo napravio prilaz sa obe strane. Uglavnom, vratih se do pruge, pa malo na drugu stranu do asfaltnog puta. Opet promašio na par mesta da bih, na kraju, preko potpuno uništenog "puta" stigao i do glavnog mosta. Koji se raspada, ali ga koriste i za prelaz kolima. Stigoh do škole u Draževcu.
Želja je bila da idem opet malo okolo, više kroz sela, ali već sam bio na blizu 90 km, prilično iznuren pogrešnim skretanjima, pa odlučih da idem glavnim putem kroz Draževac i Vranić, na (nekada) omraženu Ibarsku magistralu. Bilo je već i prilično kasno, morao sam da požurim nazad pre mraka. Ubrzo je otišla i druga baterija, pa imam snimljeno samo oko 3/4 cele vožnje, šteta. Taj deo kroz Vranić je trajao užasno dugo, par puta sam i proveravao GPS da nisam opet zalutao. I ima puno uspona. Potom (sada) ljubljena magistrala i pravo kući.
Bilo je fantastično, pogotovo nazad, mada je neuporedivo napornije. Postavio sam novi lični rekord (do sada 80 km), uz prosečnu brzinu koja me zaprepastila. Osim toga, čak i na 90 km imao sam snage da vozim i u visokim prenosima, naravno kad je teren bio bar malo ravniji. Što znači da sam vozio pametnije, gledajući najviše kadencu (po osećaju). Ranije bi na 70 km ili manje već počinjali stravični grčevi, sada ih nije uopšte bilo ni tokom vožnje, ni kasnije. Jedino što ću jedan dan morati da odem opet do Draževca i snimim nedostajuće delove.
#13
Postavljeno 03 May 2013 - 10:26 AM
#14
Postavljeno 03 May 2013 - 12:01 PM
Jedino što sad imam jedan veliki problem - kako čovek opet da se vrati na vožnje po Beogradu...?
Btw, Simeune prijatelju, daj pričaj malo o Divčibarama, zvuči primamljivo. (u drugoj temi, naravno)
#15
Postavljeno 03 May 2013 - 02:23 PM
ja voznje po beogradu shvatam kao prelazno resenje samo kada nemam vremena ili malo mogucnosti da izadjem negde van.
divcibare je lepo mesto za voznju, iscedi te dok se popnes gore ali zato posle ide veleslalom od 17km cistog spusta (moj omiljeni deo).
mrzi me da se raskucavam a da ne znam zanima li koga to, kad budes planirao da ides ili te onako nesto zanima ti slobodno pitaj i bice mi drago da ti pomognem svojim iskustvima kao sto sam to ovoga puta ucinio
#16
Postavljeno 07 July 2013 - 01:22 PM
#17
Postavljeno 08 July 2013 - 12:38 PM
Nemoj tako.Pošto je najveći broj slika Uba,za nekog su posebne?Zanimljivo je videti kako neko sa strane vidi Ub.- slike nisu ništa posebno.
A to, kuda si iz Uba išao za Draževac, i ja bih zalutao.
Pratiću tvoj rad,baš me zanima šta si snimio u mom kraju?
#18
Postavljeno 08 July 2013 - 01:17 PM
od ukupno 74 na samo 2 se mogu videti ziva bica, a cak je bio i praznik 1.maj i suncan dan...gde su ljudi?
#19
Postavljeno 08 July 2013 - 01:36 PM
Nisam fotograf, a slike mi služe samo da pokažu gde bejah. U 99 % slučajeva čak i ne siđem sa bajka, a sigurno se nikad nešto specijalno ne nameštam. Zato slike nisu ništa posebno, ali to nikako ne znači da ono što je slikano nije posebno.
Što se ljudi tiče, haha, dobro rečeno! Možda u hladovini? U stvari, ne znam. Obično pokuašavam da slikam neku građevinu, spomenik ili prosto prirodu, pa sam uvek nekako čekao da scena bude što "čistija". Izgleda da mi prešlo u naviku, pa i podsvesno izbegnem ljude tokom slikanja. A konkretno u Ubu baš i nije bilo ljudi, to je i mene iznenadilo. Neko reče da su se sklonili posle napornog rada, a možda su i roštiljali na lokaciji koja meni nije poznata. Jbg.
Inače, pre par dana, kad se vraćah sa Kosmaja, u Barajevu htedoh da uslikam neku česmu u gradu, više da imam evidenciju da tamo može da se sipa voda. Neka žena stoji i sipa vodu u plastične flaše od po 2 i 5 litara. Vidim ja da neće skoro, pa uslikah česmu dok je ona sipala, a neki matorac odma' viče: "Pazi, slikaju te za novine!" Posle 80 km brdovitog terena, nije mi baš do objašnjavanja sa svakim prvim zašto "baš njega" slikam. A videće se ljudi na filmu, slike su tek usput.
#20
Postavljeno 08 July 2013 - 01:40 PM
U svakom slučaju, snimke (i kamerom i aparatom) ću da dopunim bazenom kad konačno budem išao do Valjeva. Samo da stignu te proklete baterije, već mesec dana su u transportu.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika