DA LI TRIPLI ILI KLASIČAN POGON SA DVE ŠAJBNE?
#1
Postavljeno 15 April 2013 - 10:06 AM
#4
Postavljeno 15 April 2013 - 11:56 AM
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#5
Postavljeno 15 April 2013 - 12:19 PM
Evo mene sa još jednim pitanjem vezanim za dileme oko nabake drumaša(u razmišljanu).Koje su i da li ima prednosti tripla pogona u odnosu na klasični sa dve šajbne? Puno sam razmišljao o tome i ako se rešim za drumaša mislim da uzmem sa tripla pogonom,ipak sam ja rekreativac.Molim za savete.Srdačan pozdrav svim savetnicima.
uvek mozes da uzmes sa 2sajbne ali da bude 50/34 ali pozadi da bar ima 27(a imaju sa 30 )
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#6
Postavljeno 15 April 2013 - 12:35 PM
Druga interesantna opcija za rekreativce je ciklokros pogon, 36-46 ili 36-48 sa nekom 11-28 kasetom, ali je izbor takvih pogona mnogo manji. Takvom kombinacijom se izbegavaju problemi običnog kompakta na račun malog gubitka na rasponu prenosa ali se dobija jednostavniji sistem nego sa tri šajbne.
Moja preporuka, stavi tripl i nemaš šta da misliš, naročito ako pozadi imaš manje od devetofaza.
#7
Postavljeno 15 April 2013 - 07:30 PM
Ne pamtim kad sam poslednji put vozio na maloj sajbni, a pritom sam rekreativac.
#8
Postavljeno 15 April 2013 - 07:41 PM
#9
Postavljeno 15 April 2013 - 08:20 PM
Ranije sam vozio "normalan" 52/39 pogon, sa 10-fazom nazad. I bas sam tu imao problem da su mi najkoristeniji odnosi bili na prelazu. Da napomenem da sam bio "spiner" (vozio sitnije prenose, u skladu sa gradjom).
Onda sam presao na compact (48x34) i od tad malu sajbnu koristim samo za pocetak zagrevanja, opustanje posle treninga i bas ozbiljna brda.
Nazad imam 12-23, znaci nista ekstremno. A pokriva svasta nesto.
Avalu sam juce vozio na 34/18 - posle 6 godina pauze
Pozz i ne zamerite sto se malo hvalim, mnogo sam se uzeleo i prenosa i brojki i voznji svega!
#10
Postavljeno 15 April 2013 - 09:11 PM
#11
Postavljeno 15 April 2013 - 10:20 PM
"Da sa ja pitam, ja bih proterao autobus..." A pošto se ne pitam, uzmi šta god hoćeš, samo neka bude u dobrom stanju. Ionako ćeš da se, hteo-nehteo, navikneš na to. A ako se ne navikneš, prodaj i kupi drugo.
Zezam se, kupi kompakt (50x34) i kasetu 12-27 ili 11-28- To češ ionako najlakše da nađeš.
#12
Postavljeno 16 April 2013 - 06:11 AM
Ja volim da vozim radi same vožnje; nikada biciklom ne idem "na trening" nego idem "da se vozim". Takođe vozim relativno visoku kadencu, oko 95-100 na ravnom, tako da sam u skladu s takvim pristupom vožnji preporučio tripl. Vidim da među onima koji su se javili ima i mnogo ozbiljnijih i jačih biciklista, a možda i onih koji vrte niže kadence pa su i njihove preporuke drugačije.
Znači treba nam kontekst da čovek koji je pitao ne bi ostao potpuno zbunjen
#13
Postavljeno 16 April 2013 - 02:03 PM
Vidiš druže,svi su manje - više u pravu.Najviše ti odgovara taj klasični tripl sa dve šajbne? Pozadi od -6 do ~. Ali,ako i dalje imaš nedoumicu da malo dosolim:
Ako nećeš užičanku
uzmi lepu kolubarku
il gizdavu smederevku
ili ljupku požarevku
uzmi koju srce želi...
A sada se svima lepo izvinjavam. Šta će te,trenutak prolećnog nadahnuća...
#15
Postavljeno 16 April 2013 - 05:28 PM
I sto sam imao zelju da dalje lupetam o brojkama i odnosima i brzinama i kadencama - ali sad vise nema smisla. Prema tome -
#16
Postavljeno 16 April 2013 - 05:53 PM
Nisi rekao koje terene voziš, ali ako ne voziš samo po ravnom nemoj double. Bilo triple ili compact ne verujem da ćeš pogrešiti, kupi šta nađeš povoljnije.
Tako da je :
Triple - 5
Compact - 6
Double - 1
#17
Postavljeno 17 April 2013 - 06:15 AM
#18
Postavljeno 19 April 2013 - 06:53 PM
Druga prednost je jednostavnost pri menjanju. Tripl je maaalko zeznutiji, ima jedan lančanik više.
Ja vozim tripl zbog prednosti: 39 lančanik mi je nezamenjiv, tu vozim 90% vožnje po ravnom, compact bi me tu ubijao u pojam. Sa druge strane, treba mi napred manji od 39 zuba za neke uspone. Volim da vrtim brže, a patim manje. Da sam u top formi od pre 10ak godina, bio bi mi dovoljan 39-52 dabl, ali sad već moja kolena, tetive, a bogami i pluća, vole kad ima manji prenos da se predahne. Mali 30 lančanik se ne koristi često, ali kad treba, onda TREBA (jer guranje ne dolazi u obzir).
#20
Postavljeno 19 November 2015 - 07:56 PM
I posle dve i po godine i dalje je teško naći tripl šamaraljku.
A šajba 52/39 i mtb kaseta 11-34 na drumašu?
Dabl može da radi i sa tripl šamaraljkama - samo se hod menjača ograniči tako da ne može da ide dole na nepostojeću malu šajbu.
Sticajem okolnosti prešao sam na dabl, menjao grupu. Nisam našao tripl. Compact mi se nije uzimao - 39-53 kombinacija. Za strma brda sam stavio upravo 11-34 MTB kasetu - radi bez greške.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika