Jump to content


Photo

DA LI TRIPLI ILI KLASIČAN POGON SA DVE ŠAJBNE?


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#41 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2015 - 07:06 PM

 

 

Ukratko.. ako neko želi mtb kasetu i menjač moći će bez problema upariti sa drumskim šifterom pod uslovom da je zadnji menjač predvidjen za jednu brzinu manje od šiftera: * drum šifter 10 - zadnji MTB menjač 9*.

 

 

Jesi siguran da drumski 11faz šifter radi sa MTB menjačem od 10 brzina?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#42 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 21 November 2015 - 07:21 PM

Jesi siguran da drumski 11faz šifter radi sa MTB menjačem od 10 brzina?

Pročitaj ovde.. treći post od "Fiery-ja"..  http://www.2bike.rs/...iagra-šifterom/


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#43 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 21 November 2015 - 07:29 PM

 

Koje uopste kombinacije lancanika vozite po ravnom na pr.? 

 

Ja, sa gumom sirine 32, recimo po turi Ada Umka idem 38/18, 48/21, 38/16 i pomalo 48/18( mislim da ovu kombinaciju mogu maksimalno do 1 km u cugu da izvucem, i to kad mi ne smeta vetar). 

 

 

Ja volim da vrtim, kad kadenca padne na 90-95 prebacujem u niži stepen. Na ravnom solo vozim 34-15 do 34-13 (brzine do 32-33) ili 50-19, retko 50-17 (brzine do 38-9). Gume su 25 mm. Doduše, proletos sam pokvario koleno i još uvek ga popravljam, tako da su kilometraža i kondicija nula. Brzina na ravnom se ovih dana kreće oko 28, pa retko prebacujem na veliku šajbnu.


  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2015 - 07:55 PM

Pročitaj ovde.. treći post od "Fiery-ja"..  http://www.2bike.rs/...iagra-šifterom/

Sve od 6 do 9 brzina je kompatibilno kod Shimana - ručice i menjači.

 

10 fazne drumske ručice rade sa 6 - 10 drumskim menjačima i sa 6-9 MTB menjačima.

 

Međutim, koliko znam, 10 fazni MTB menjači imaju drugačiji odnos pomearanja u odnosu na 11 fazne drumske (Shimano). Isto tako i 11 fazni MTB menjači nisu kompatibilni ni sa jednim drugim - opet drugačiji odnos pomeranja za isto povlačenje sajle. 

 

Zato me zanima je li neko u praksi probao 11-faz šamaraljke sa 10faz MTB menjačem. Ja nisam, ali po onom što znam, nisam baš siguran da će to da radi. Ne tvridm da neće, više proveravam.

 

 

Ovaj tekst je dosta informativan, ali ni oni ne daju tačne informacije za MTB 10 i drum 11 faz:

 

http://blog.artscycl...-compatibility/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 du3s

du3s
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 21 November 2015 - 08:02 PM

 

 
 

 

Ja volim da vrtim, kad kadenca padne na 90-95 prebacujem u niži stepen. Na ravnom solo vozim 34-15 do 34-13 (brzine do 32-33) ili 50-19, retko 50-17 (brzine do 38-9). Gume su 25 mm. Doduše, proletos sam pokvario koleno i još uvek ga popravljam, tako da su kilometraža i kondicija nula. Brzina na ravnom se ovih dana kreće oko 28, pa retko prebacujem na veliku šajbnu.

 

Duzan sam ti pice, Fallaout i Damir78 su me ubili u pojam n2:hahaha

 

Ovo tvoje mi nekako daje alibi.

 

Ja sa 38/18 vrtim 28km/h, 48/21 do 30-31, 38/16 mi je kao zakucano na 31. 48/18 do 35. Faktor koji treba uzeti u obzir je i hrapavost asfalta.


  • 0

#46 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 21 November 2015 - 08:16 PM

 

 

Međutim, koliko znam, 10 fazni MTB menjači imaju drugačiji odnos pomearanja u odnosu na 11 fazne drumske (Shimano). Isto tako i 11 fazni MTB menjači nisu kompatibilni ni sa jednim drugim - opet drugačiji odnos pomeranja za isto povlačenje sajle. 

 

Zato me zanima je li neko u praksi probao 11-faz šamaraljke sa 10faz MTB menjačem. Ja nisam, ali po onom što znam, nisam baš siguran da će to da radi. Ne tvridm da neće, više proveravam.

 

Za ove od 10 i 11 ne znam.. zadnji 9 radi sa 10-faznim šifterom. Može biti da ovi sa 10 i 11 ne mogu da se kombinuju.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#47 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 21 November 2015 - 08:34 PM

Po ravnom konkretno na krugu oko obrenovca 50x12 do 50x15 u zavisnosti od vetra

 

Damire, za brzine od 40+ kojima pretežno voziš ne gine ti prelazak na 53/39 pogon :-)

 

 

Ja lično na drumašu volim visoku kadencu pa obično koristim 50-21, 50-19, 50-17 i 50-15 na ravnom uz kadencu od 90 do 120.

Naravno ne uvek, dosta zavisi i od trenutnog osećaja u nogama za taj dan.

Na trekingu 3X8 obično idem sporije i u skladu sa tim je najčešći izbor 38-18, 38-15 ili sa velikom 48-21, 48-18 i 48-15 uz kadencu izmedju 80 i 90.

Razmišljao sam da na treking stavim drumašku kasetu da bi dobio gušći raspored u opsegu u kom najčešće vozim. Mnogo mi je veliki prelaz izmedju 15t i 18t.


  • 0

#48 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2015 - 08:46 PM

Za ove od 10 i 11 ne znam.. zadnji 9 radi sa 10-faznim šifterom. Može biti da ovi sa 10 i 11 ne mogu da se kombinuju.

Za 10 i 11 sam i pitao, ovo znam da može provereno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#49 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 November 2015 - 08:50 PM

Duzan sam ti pice, Fallaout i Damir78 su me ubili u pojam n2:hahaha

 

Ovo tvoje mi nekako daje alibi.

 

Ja sa 38/18 vrtim 28km/h, 48/21 do 30-31, 38/16 mi je kao zakucano na 31. 48/18 do 35. Faktor koji treba uzeti u obzir je i hrapavost asfalta.

Nemam kilometar sat na bajsu već godinama (zapravo sam ga i imao samo nekih godinu dana - da premerim distance i brzine, da imam neku predstavu). Kadencom se takođe ne opterećujem, nisam toliko ozbiljan. 

 

Nemoj se opterećivati, vozi, uživaj. Čak i poređenje sa drugima: neko voli da vrti sporije jače prenose, neko brže slabije prenose - a isto idu.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#50 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 22 November 2015 - 12:02 AM

Crni Folaute, ne možeš da stigneš da odgovoriš simultano na više tema odjednom...

Teška srca, moram da se složim sa tobom u jednom tvom drevnom postulatu: manje brzina, manje glavobolje.

Bakćući se sa Šimanovim 10-faznim drumskim sistemima (mehaničkim), prvo starijim sa spoljnjim bužirima menjača, pa onda sa novijom serijom sa skrivenim bužirima, mogu da kažem da je to pravi užas za podešavanje i konstantan pouzdan rad. Podešavanje svih 9-faznih i manjih sistema je dečija pesma prema 10-kama. Pa dok su bili otvoreni bužiri, to je još bilo i podnošljivo, dok je serija 7900, 6700 i 5700 prava noćna mora. Dok to prođe kroz sve krivine počev od šamaraljke, pa do dvostruke krivine kroz volan, kroz burenca za štelovanje, pa oko BB do zadnjeg menjača, naštelovati to da radi kvalitetno, tečno i pouzdano je prava umetnost. Ko kaže da sa tim nije imao problema, ili laže ili je vrhunski majstor. Sklon sam da poverujem da je EPS i Di2 upravo i izmišljen da se eliminišu te zavrzlame, što je problem odvelo na sasvim drugu stranu.

Tako da sam sa užasom propratio pojavu Šimanove 11-estice, mada se oni hvale poboljšanjem šiftovanja (što je direktno priznanje da im prethodna serija nije ni k..cu valjala). Kako to sada radi, ne znam i ne želim da saznam, jer je to preraslo u totalno iživljavanje i totalnu konfuziju, čime oni verovatno žele da potru svu kompatibilnost serija od pre i nametnu besomučnu  i besramnu pljačku što se tiče kupovine grupa i komponenata. Normalno, pri tom i ne žele da daju podatke o eventualnim kompatibilnostima komponenti, kao što s ranije radili, a ko ima pare da to testira, neka izvoli.

Normalno, uvek će biti fensera koji će da izjave da je to novo što se pojavilo baš ono što im je trebalo i što su tobože godinama čekali, ali je činjenica da se ovde u svemu tome i sa ovakvim budžetima, teško može plivati. Prosto mogu da zamislim glavobolju klubova i mehaničara, ako još uvek postoji nešto što se zvalo drumski takmičarski biciklizam u zemlji Srbiji, gde ni svi takmičari još nisu bili prešli na 10-faze, a već imaju nove serije mehanika.

Lično bih voleo da im tržište odgovori sa povratkom na bazične serije i da im taj projekat usložnjavanja propadne.


  • 2
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#51 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 22 November 2015 - 12:37 AM

Duzan sam ti pice, Fallaout i Damir78 su me ubili u pojam n2:hahaha

 

Ovo tvoje mi nekako daje alibi.

 

Ja sa 38/18 vrtim 28km/h, 48/21 do 30-31, 38/16 mi je kao zakucano na 31. 48/18 do 35. Faktor koji treba uzeti u obzir je i hrapavost asfalta.

 

Najviše ti odgovara kadenca oko 100 i nje se konzistentno držiš. Ako ti treba alibi (mada ne znam šta će ti), pogledaj koje kadence vrte pro trkači.


  • 0

#52 du3s

du3s
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 22 November 2015 - 08:02 AM

Salim se naravno.

 

Jos jedno pitanje, je l te prenose vozite sa spd sistemom pedala i kopacki? Ja ih ne koristim.


  • 0

#53 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 November 2015 - 08:27 AM

Crni Folaute, ne možeš da stigneš da odgovoriš simultano na više tema odjednom...

Teška srca, moram da se složim sa tobom u jednom tvom drevnom postulatu: manje brzina, manje glavobolje.

Bakćući se sa Šimanovim 10-faznim drumskim sistemima (mehaničkim), prvo starijim sa spoljnjim bužirima menjača, pa onda sa novijom serijom sa skrivenim bužirima, mogu da kažem da je to pravi užas za podešavanje i konstantan pouzdan rad. Podešavanje svih 9-faznih i manjih sistema je dečija pesma prema 10-kama. Pa dok su bili otvoreni bužiri, to je još bilo i podnošljivo, dok je serija 7900, 6700 i 5700 prava noćna mora. Dok to prođe kroz sve krivine počev od šamaraljke, pa do dvostruke krivine kroz volan, kroz burenca za štelovanje, pa oko BB do zadnjeg menjača, naštelovati to da radi kvalitetno, tečno i pouzdano je prava umetnost. Ko kaže da sa tim nije imao problema, ili laže ili je vrhunski majstor. Sklon sam da poverujem da je EPS i Di2 upravo i izmišljen da se eliminišu te zavrzlame, što je problem odvelo na sasvim drugu stranu.

Tako da sam sa užasom propratio pojavu Šimanove 11-estice, mada se oni hvale poboljšanjem šiftovanja (što je direktno priznanje da im prethodna serija nije ni k..cu valjala). Kako to sada radi, ne znam i ne želim da saznam, jer je to preraslo u totalno iživljavanje i totalnu konfuziju, čime oni verovatno žele da potru svu kompatibilnost serija od pre i nametnu besomučnu  i besramnu pljačku što se tiče kupovine grupa i komponenata. Normalno, pri tom i ne žele da daju podatke o eventualnim kompatibilnostima komponenti, kao što s ranije radili, a ko ima pare da to testira, neka izvoli.

Normalno, uvek će biti fensera koji će da izjave da je to novo što se pojavilo baš ono što im je trebalo i što su tobože godinama čekali, ali je činjenica da se ovde u svemu tome i sa ovakvim budžetima, teško može plivati. Prosto mogu da zamislim glavobolju klubova i mehaničara, ako još uvek postoji nešto što se zvalo drumski takmičarski biciklizam u zemlji Srbiji, gde ni svi takmičari još nisu bili prešli na 10-faze, a već imaju nove serije mehanika.

Lično bih voleo da im tržište odgovori sa povratkom na bazične serije i da im taj projekat usložnjavanja propadne.

 

Upravo tako i ja mislim. Sve čitam tvoj post i čekam hoću naići na deo gde si ironičan.   :)

 

SRAM je tu nešto bolji - više povlačenja sajle za jednu promenu brzine. Shimano kod MTB-a jeste to popravio, već od desetofaza. Jedino što je problem narušena kompatibilnost. Takođe, kod drumskih bi 11faz trebalo da isto ima rešen taj problem.

 

Ostaje problem kompatibilnosti. To ide dalje od samih menjača i ručica - sve komponente se "unapređuju" do granice da se ne može unapred skontati šta sa čim ide. Imam utisak da na silu hoće da izbace stare stvari koje još rade i da teraju ljude da kupuju novo, sve drugo je sekundarno.

 

 

Za nameštanje desetofaza, ne znam jesi probao terati sajle ukršteno duž donje šipke rama? Da imaju blažu krivinu kad izlaze iz kormana? Bolje radi:

qgMXU.jpg

 

Mislim da kolega Smasher, ako se ne varam, vozi moj stari 5703  (3x10). Neka napiše sam kako radi - to sam ja pakovao na njegov bajs. 

 

To može da radi bez greške ako se urade tri stvari:

1 - Sajle se teraju ovako ukoso, kao na slici, da ne idu pod oštrim uglom bužiri iz kormana.

2 - Koriste se dobri bužiri, pravi menjački sa žicama poređanim paralelno duž bužira, da se ni malo ne sabijaju.

3 - Sve je čisto i novo.

 

 

Slika bužira (koje je praktično nemoguće naći nove u NS):

 

urbanvelo13_p82-83.jpg


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#54 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 22 November 2015 - 09:23 AM

Sve od 6 do 9 brzina je kompatibilno kod Shimana - ručice i menjači.

 

10 fazne drumske ručice rade sa 6 - 10 drumskim menjačima i sa 6-9 MTB menjačima.

 

Međutim, koliko znam, 10 fazni MTB menjači imaju drugačiji odnos pomearanja u odnosu na 11 fazne drumske (Shimano). Isto tako i 11 fazni MTB menjači nisu kompatibilni ni sa jednim drugim - opet drugačiji odnos pomeranja za isto povlačenje sajle. 

 

Zato me zanima je li neko u praksi probao 11-faz šamaraljke sa 10faz MTB menjačem. Ja nisam, ali po onom što znam, nisam baš siguran da će to da radi. Ne tvridm da neće, više proveravam.

 

 

Ovaj tekst je dosta informativan, ali ni oni ne daju tačne informacije za MTB 10 i drum 11 faz:

 

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

Ipak ne radi. Ja sam se vodio onim što Leonard Zinn kaže da je drumski 11ofaz verzija DynaSys, ali to "verzija" izgleda znači "nije isto" :smile:

 

singletrackworld.com/forum/topic/is-11spd-shimano-road-and-mtb-kit-compatible

www.cxmagazine.com/shimano-xtr-m9000-11-speed-road-compatible-questions

 

 


Salim se naravno.

 

Jos jedno pitanje, je l te prenose vozite sa spd sistemom pedala i kopacki? Ja ih ne koristim.

 

Ni ja ne koristim kopačke, obično vozim u sprintericama ;-)

 

Ali vozim iste kadence i na ravnim pedalama u običnoj obući; naučio sam da vrtim umesto da gazim pedale mnogo godina pre nego što sam kupio pedale i cipele za ukopčavanje.


  • 0

#55 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 22 November 2015 - 11:28 AM

@FalloutBoy

Da ne citiram tvoj prethodni post, bilo bi preveliko...

Normalno da u mom postu nije bilo ironije, s obzirom da tako zaista i mislim.

Što se podešavanja tiče, normalno je da sam primenio ono što već navodiš i još ponešto.

Ako govorimo o spomenutoj seriji 7, tu je uvek bio problem što se javlja previše krivina na putu šamaraljka-zadnji menjač. Kad izvadiš staru sajlu prilikom zamene, vidiš da se ona već u samoj šamaraljci savija u dve ravni i pravi neko prostorno S. Dalje, ispod kepera duž upravljača, ponovo se pravi dupla krivina. Jedno od mogućih ublažavanja jeste motanje kepera što je kraće moguće prema luli i ostavljanje što većeg radijusa izlazne krivine bužira. Takođe je poboljšanje uvođenje bužira na oslanjače sa suprotnih strana A-hed cevi i postavljanje sajli ukršteno duž kose cevi, kao na tvojoj slici, ali to je moguće samo kod ramova sa spoljnjim vođenjem sajli, dok kod internog rutiranja nije (ruku na srce, to interno rutiranje zaista doprinosi boljem radu, pre svega zbog manjeg prljanja salje). Burenca za podešavanje su zaista potrebna, pogotovo za prednji menjač, bilo da su prolazna na bužiru ili na oslanjačima na ramu. Zatim i vođica sajle ispod BB i na kraju krivina bužira do zadnjeg menjača. Zaista mnogo krivina i usporavajućih mesta. Još kad vidim čak i na nekim fabrički pakovanim biciklima keper namotan skoro do same lule i uvođenje bužira u interni kanal rama skoro pod pravim uglom, mogu da zamislim kako to teško i bez osećaja radi.

Dalje, šta se zaista ne sme zanemariti, jeste kvalitet sajli i bužira, detalj koji mnogi zanemare prema ceni same mehanike. Uzeti standardnu sajlu za menjač 1,2 mm i 1,6 mm za kočnice, znatno povećava otpor kretanja. Čak i neke teflonske mogu da usporavaju, pre svega zbog većeg prečnika. Ako izuzmemo Dura Ace sajle, koje su i znatno skuplje, meni se  u odnosu cena/kvalitet najbolje pokazala Aligator nerđajuća polirana sajla, 1,1 mm za menjač i 1,5m za kočnice. Pa bužiri, ako se zanemare neke egzotične garniture koje zaista nisu jeftine, od šimanovog SP 41 sam odustao, jer je nekako preuzak i nabavio neki teflonski na metar koji su koristili u klubu i koji je ispao sasvim pristojan i povoljan u nekim periodičnim zamenama. I na kraju. čistoća samog sistema je zaista bitna, pogotovo ako su sajle spoljnje ispod kose cevi, jer točak nabaci dosta prljavštine na njih.

Dakle, tu zaista ima dosta problema, pa mogu da zamislim kako se situacija pogoršava kod prelaza na sistem sa jednom brzinom više, zbog zahteva za većom preciznošću.


  • 1
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#56 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 November 2015 - 11:44 AM

Sve potpisujem što si napisao.

 

Drumski 11 brzina nisam lično probao, ali trebalo bi da zapravo radi za nijansu bolje. Više su produžili hod same sajle - bliže SRAM standardu, koj je po mom mišljenju prava mera - a nisu baš toliko zgusnuli zupčanike. Isto kao i 10 i 11 brzina Shimano MTB standard.

 

Ono što ostaje problem - kako za 10, 11, tako i za 9 brzina po mom mišljenju, čak i kod SRAM-a je gušći rapored zupčanika. Ako sajle bužiri i šifteri rade perfektno, u stoti deo milimetra, opet je sistem osetljiviji na svako klimanje zadnjeg menjača i na svaku "neporavnatost" kasete (recimo zamena točka na brzinu i slično).

 

 

Uvek ponavljam: 3x6, sa jeftinim Šimano ručicama (one poluge, najniža klasa) i kineskim no-name zadnjim menjačem radi bez greške, zimi, sa polu-zaleđenom, prljavom sajlom i gomilom blata na istoj i u bužirima. Kod desetofaza ni kad je sve novo, sa 105 grupom, nisam mogao da dobijem tu preciznost zadnjeg menjača. Prednji je i tu bio OK, čak i bez burenceta se dao udesiti, ali zadnji... muka. :)

 

 

Prednost 9, 10, 11? 

"Gušći" raspored brzina. Uvek. Veoma zgodno kad se prati tuđi tempo - da svojom omiljenom kadencom pratiš zadatu brzinu.

Brže menjanje brzina - kod desetofaza lanac neosetno preleće. Ali ovo samo dok sve radi kako treba, dok je u dlačicu uštelovano. Posle može biti i lošije od recimo osmofaza.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#57 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 22 November 2015 - 11:58 AM

Upravo tako i ja mislim. Sve čitam tvoj post i čekam hoću naići na deo gde si ironičan.   :)

 

SRAM je tu nešto bolji - više povlačenja sajle za jednu promenu brzine. Shimano kod MTB-a jeste to popravio, već od desetofaza. Jedino što je problem narušena kompatibilnost. Takođe, kod drumskih bi 11faz trebalo da isto ima rešen taj problem.

 

Ostaje problem kompatibilnosti. To ide dalje od samih menjača i ručica - sve komponente se "unapređuju" do granice da se ne može unapred skontati šta sa čim ide. Imam utisak da na silu hoće da izbace stare stvari koje još rade i da teraju ljude da kupuju novo, sve drugo je sekundarno.

 

 

Za nameštanje desetofaza, ne znam jesi probao terati sajle ukršteno duž donje šipke rama? Da imaju blažu krivinu kad izlaze iz kormana? Bolje radi:

qgMXU.jpg

 

Mislim da kolega Smasher, ako se ne varam, vozi moj stari 5703  (3x10). Neka napiše sam kako radi - to sam ja pakovao na njegov bajs. 

 

To može da radi bez greške ako se urade tri stvari:

1 - Sajle se teraju ovako ukoso, kao na slici, da ne idu pod oštrim uglom bužiri iz kormana.

2 - Koriste se dobri bužiri, pravi menjački sa žicama poređanim paralelno duž bužira, da se ni malo ne sabijaju.

3 - Sve je čisto i novo.

 

 

Slika bužira (koje je praktično nemoguće naći nove u NS):

 

urbanvelo13_p82-83.jpg

Radi kao švajcarski sat! :) Istina, od kako smo to namestili u avgustu, nisam se baš mnogo navozao zbog posla kojim se bavim, ali posle eto nekih 700-800 km mogu da kažem da ništa ja tu nisam dirao... Lažem, jednom sam samo dotegao sajlu zadnjeg menjača za četvrtinu okreta i to je to. Samo posle svake ili svake druge duže vožnje od 50-100 km obrišem lanac, lančanike i kasetu krpom, ponovo podmažem i kapnem po koju kap ulja na sajle. Radi bez greške, nikakvih zamerki nemam....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#58 du3s

du3s
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 22 November 2015 - 12:54 PM

Ipak ne radi. Ja sam se vodio onim što Leonard Zinn kaže da je drumski 11ofaz verzija DynaSys, ali to "verzija" izgleda znači "nije isto" :smile:

 

singletrackworld.com/forum/topic/is-11spd-shimano-road-and-mtb-kit-compatible

www.cxmagazine.com/shimano-xtr-m9000-11-speed-road-compatible-questions

 

 

 

Ni ja ne koristim kopačke, obično vozim u sprintericama :wink:

 

Ali vozim iste kadence i na ravnim pedalama u običnoj obući; naučio sam da vrtim umesto da gazim pedale mnogo godina pre nego što sam kupio pedale i cipele za ukopčavanje.

Hajde, jos malo da gnjavim. Koliko dugo( vremenski i duzinski) je 'pristojno' voziti prenos recimo 48/18 sa gumom 32 i bez spd pedala?


  • 0

#59 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 22 November 2015 - 01:32 PM

Promena sistema na gore ima više, sa praktične strane, negativnih posledica po nas kao biciklistički populus.

Na prvom mestu, pada vrednost ove opreme koju već imamo, jer to više nije aktuelno i samo po sebi manje vredi.

Recimo, vrhunske točkove sa nablom za 10 brzina, nije moguće prilagoditi novim grupama bez zamene zadnje nable, pod uslovom da nisu Mavic-ovi (koje ja, na osnovu dosadašnjih iskustava, takođe ne volem).


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#60 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 22 November 2015 - 04:36 PM

U Srbiji moze i 11-faz kaseta na nablu predvidjenu za 10-faz. Licno sam gledao kako covek na glodalici tanji pozadinu 11-fazne ultegre za oko 0.5mm. Na kraju je stavljena na zip 404 tabulare iz 2009-te i to radi posao.
  • 0




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users