Koji zadnji menjač će raditi na 34 pozadi?
DA LI TRIPLI ILI KLASIČAN POGON SA DVE ŠAJBNE?
#22
Posted 19 November 2015 - 08:10 PM
Bilo koji mtb, nova tiagra srednji kavez takodje, verovatno i ostali noviji drumski ali nisam gledao njihove specifikacije...
http://www.chainreac...h/rp-prod137774
#23
Posted 19 November 2015 - 08:11 PM
Koji zadnji menjač će raditi na 34 pozadi?
Meni konkretno ovaj Sora:
http://planetbike.rs...3500-SS1/14431/
Drumski, kratkog kaveza!!
Shimano je napisao da prihvata najveći 32, ali Shimano je uvek dosta konzervativan pri propisivanju ograničenja, tako da je b-šraf bio fabrički dovoljno dug da menjač obuhvati i zadnji zupčanik sa 34 zuba.
Ukupan kapacitet tog kratkog SS kaveza nije prevaziđen. Shimano propisuje 37 zuba. Kod mene je 53-39 + 34-11 = 14 + 23 = 37.
Mada se i to da zaobići.
a) Ostavi se lanac da ne bude prekratak (da ne pukne slučajno ako se greškom prebaci veliki-veliki), a izbegava se kombinacija mali-mali, gde menjač ne bi mogao da pokupi višak lanca. Mana je što lanac ne bude dovoljno zategnut, pa se može desiti da spadne ako se menja napred sa velike na malu šajbu na džombastom putu - čim je pozadi na manjoj polovini kasete lanac.
Ostavi se lanac na dužinu koju menjač može da "pokupi", ali se onda nipošto ne prebacuje u kombinaciju veliki-veliki jer u tom slučaju se pokida ceo menjač.
Meni radi bez greške.
Inače sa bilo kojim 6 do 9 faznim MTB menjačem bi bilo još opuštenije sve udesiti. Ako budem kupovao drugi menjač, zbog kvara i sl, uzeću svakako MTB.
#26
Posted 19 November 2015 - 08:55 PM
Radi shimano 9faz mtb menjac sa 10faz samaraljkama... upravo ce ta kombinacija da bude na Koni sa tim da je ekstremna kombinacija pogon 50-39-24 sa kasetom 11-34 10faz xt 9faz menjac dugi kavez pa cemo da vidimo da li moze da funkcionise, trebalo bi da je ok, mada bih vise voleo da sam nasao 26 zuba najmanji na pogonu ali mi pobeze ispred nosa.MTB nije sporan sve dok hoće da sluša šamaraljke. Kod 10F Shimana neće. Za Sram ne znam.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#27
Posted 20 November 2015 - 06:50 AM
Radi shimano 9faz mtb menjac sa 10faz samaraljkama... upravo ce ta kombinacija da bude na Koni sa tim da je ekstremna kombinacija pogon 50-39-24 sa kasetom 11-34 10faz xt 9faz menjac dugi kavez pa cemo da vidimo da li moze da funkcionise, trebalo bi da je ok, mada bih vise voleo da sam nasao 26 zuba najmanji na pogonu ali mi pobeze ispred nosa.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Bitno je da prednji menjač može da odradi posao - trebalo bi da može.
Za zadnji je važno da mu kapacitet bude 49 zuba koliko će kod tebe da bude razlika. To ćeš teže naći.
Ostaje ti jedno od dve varijante:
a ) Ostavi se lanac da ne bude prekratak (da ne pukne slučajno ako se greškom prebaci veliki-veliki), a izbegava se kombinacija mali-mali, gde menjač ne bi mogao da pokupi višak lanca. Mana je što lanac ne bude dovoljno zategnut, pa se može desiti da spadne ako se menja napred sa velike na malu šajbu na džombastom putu - čim je pozadi na manjoj polovini kasete lanac.
b ) Ostavi se lanac na dužinu koju menjač može da "pokupi", ali se onda nipošto ne prebacuje u kombinaciju veliki-veliki jer u tom slučaju se pokida ceo menjač.
Preporučujem A, pogotovo što je tripl u pitanju.
#28
Posted 20 November 2015 - 08:28 AM
#29
Posted 20 November 2015 - 10:39 AM
Ja cu ici na kombinaciju b mnogo mi je vaznije da ne spada lanac. Mada prvo cu da probam a varijantu i chain catcher pa ako radi posao ostavicu tako...Bitno je da prednji menjač može da odradi posao - trebalo bi da može.
Za zadnji je važno da mu kapacitet bude 49 zuba koliko će kod tebe da bude razlika. To ćeš teže naći.
Ostaje ti jedno od dve varijante:
a ) Ostavi se lanac da ne bude prekratak (da ne pukne slučajno ako se greškom prebaci veliki-veliki), a izbegava se kombinacija mali-mali, gde menjač ne bi mogao da pokupi višak lanca. Mana je što lanac ne bude dovoljno zategnut, pa se može desiti da spadne ako se menja napred sa velike na malu šajbu na džombastom putu - čim je pozadi na manjoj polovini kasete lanac.
b ) Ostavi se lanac na dužinu koju menjač može da "pokupi", ali se onda nipošto ne prebacuje u kombinaciju veliki-veliki jer u tom slučaju se pokida ceo menjač.
Preporučujem A, pogotovo što je tripl u pitanju.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#30
Posted 20 November 2015 - 11:37 AM
Ja cu ici na kombinaciju b mnogo mi je vaznije da ne spada lanac. Mada prvo cu da probam a varijantu i chain catcher pa ako radi posao ostavicu tako...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Mislim da na triplu nećeš imati problema sa spadanjem lanca. Pogotovo što ćeš na najmanji prebacivati kad si pozadi već na sredini kasete kod tripla, tako da će tad već biti napet lanac pristojno.
Ja bih prvo probao varijantu A, uvek se može kasnije skratiti ako ne radi dobro, a nema rizika da se greškom sredi zanji menjač.
#31
Posted 20 November 2015 - 11:40 AM
Brine me sto sa 39 zuba lanac pada na 24 pa je velika razlika i zbog toga mozda bude problema i spadanja.Mislim da na triplu nećeš imati problema sa spadanjem lanca. Pogotovo što ćeš na najmanji prebacivati kad si pozadi već na sredini kasete kod tripla, tako da će tad već biti napet lanac pristojno.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#32
Posted 20 November 2015 - 11:44 AM
Brine me sto sa 39 zuba lanac pada na 24 pa je velika razlika i zbog toga mozda bude problema i spadanja.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Neće biti ako je lanac zategnut. Ako pozadi stoji na 13-15 zuba, onda će spasti. Ako je na 20 i kusur, neće. A sumnjam da ćeš na triplu menjati napred na malu šajbu, pre nego na srednjoj doteraš do poslednja 3-4 najveća zupčanika.
Ultimativni test je da menjaš na džombastom putu - ako tad ne spada, nema brige.
#33
Posted 20 November 2015 - 12:58 PM
Po mom iskustvu, za rekreativce i početnike tripl najbolje radi posao. Kompakt (34-50) daje sličan raspon prenosa, ali će se najčešće korišćeni prenosi nalaziti tačno na granici između šajbni tako da će tražiti dosta upotrebe prednjeg menjača i dosta voženja sa iskošenim lancem. Sa triplom se 80%-90% vremena provodi na srenjoj šajbni sa povremenim prebacivanjem na malu za uzbrdice i veliku za nizbrdice i vetar u leđa.
Druga interesantna opcija za rekreativce je ciklokros pogon, 36-46 ili 36-48 sa nekom 11-28 kasetom, ali je izbor takvih pogona mnogo manji. Takvom kombinacijom se izbegavaju problemi običnog kompakta na račun malog gubitka na rasponu prenosa ali se dobija jednostavniji sistem nego sa tri šajbne.
Moja preporuka, stavi tripl i nemaš šta da misliš, naročito ako pozadi imaš manje od devetofaza.
Apsolutno bih se složio sa konstatacijom. Nije da nešto fali double-u, pogotovo ako odabareš adekvatnu kasetu, samo što višak opcija za prenos nikako ne može biti problem. Istina je da ćeš većinu uzbrdica savladati lako i sa kompakt pogonom, ali šta ako se npr. zaputiš na planinu a nisi dovoljno fizički spreman? Uvek je bolje da možeš sebi da olakšaš život, prebaciš na najmanu šajbu, ideš sporije ali da se i dalje kotrlja.
Vozio sam i double i tripl. Double 2x8 Claris i Sora, a od nedavno 105 3x10. Što reče Fiery, istina je da sa triplom najveći deo vremena provodiš na srednjem lančaniku ako voliš da vrtiš velike kadence, ali je uvek dobro znati da za neki baš strm uspon uvek imaš i lakšu opciju. Ja bih uvek radije uzeo tripl, ali svakako gledaj najpre ukupno stanje bicikla prilikom kupovine. Sve ostalo se uz malko para i truda da adekvatno nadomestiti....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#34
Posted 21 November 2015 - 01:40 PM
E sad razmišljam dal bi bolje rešenje bio "jači" kompakt 53x36 ili standard 53x39? Opcija tripla je za mene neprihvatljiva pošto mi je i 34 zubaca na sajbni malo, na stranu to sto ne volim triple, a i nove2 grupe u iole ozbiljnijoj klasi se newe proizvode u triple opciji.
#35
Posted 21 November 2015 - 03:18 PM
Razlika između 34 i 36 napred je malo manja nego između 23 i 21 pozadi. Kombinacija 39-28 ti daje lakši prenos nego 34-23. Mislim da je bolje da uzmeš standard 53x39, a kompakt sačuvaj eventualno za bekap ako nekad budeš išao na duže planinske vožnje.
Mada, ako na kompaktu ne koristiš malu šajbnu, zafali ti nekad prenos na velikoj na ravnom? Ako ti 50 zuba pokriva normalnu vožnju, sa standardnim pogonom bi moglo da se desi da ti stalno treba prenos negde između male i velike šajbne.
#36
Posted 21 November 2015 - 04:25 PM
Ja sam na triplu imao pozadi drumašku kasetu - sa nešto manje zuba. Tada mi je za ravnicu posao radila srednja šajba sa 39 zuba. Veliku sam koristio sam za vetar u leđa i nizbrdice. Mada je kod tripla ta 39 baš na sredini kasete.
Sad imam standardni dubl - 53-39 i uzeo sam MTB kasetu zbog brda. 11-34. 39-28 mi radi posao za 90% brda, ali za jake & duge uspone treba mi 39-34 kombincaija. Zanimljivo je da sa dublom (i MTB kasetom), većinu vožnje po ravnom teram sa velike šajbe. Oko sredine kasete pozadi. Tu velika ne ide toliko ka spolja, pa je lanac manje ukošen, a da teram 39-13 moram skoro skroz ukoso da bacim lanac.
Ipak, više volim tripl. Na triplu sa "gušćom" kasetom i dalje imam veći ukupan raspon, nego na dublu, čak i ako bih uzeo kompakt.
#38
Posted 21 November 2015 - 06:50 PM
Drumaš sa 28 mm gumama, 2x8 sistem, 53-39 šajbe i 11-34 MTB kaseta:
39-15, 39-13 (ovde je lanac jako ukošen), ili 53-17, 53-19
To je za vožnju kuća-posao, bez zabušavanja, ali i bez nekog siljenja.
MTB mi je sa 3x6 sistemom i tu mi je 48-38-28 pogon, sa 14-28 kasetom.
Tu mi napred stalno stoji na velikoj šajbi, a pozadi menjam po potrebi. 14-16-18 (na ravnom)
Žao mi je što kasete preko šestofaza (7, 8, 9, 10 i više) ne mogu da se lako nađu da kreću sa najmanjim zupčanikom od 14 zuba. Meni je kaseta koja počinje sa 14 zuba najupotrebljivija. Lanac bude najmanje ukošen kad je na velikoj šajbi, za vožnje po ravnom. Spoljni-spoljni kombinacija i udri. Brže od 48-14 (ili 53-14) mi ne bude presporo ni sa najjačim vetrom u leđa, a na nizbrdicama i onako uživam.
Na 2x8 sistemu mi najmanja dva zupčanika na kaseti ne služe praktično ničemu - ne koriste se. Više bih voleo da umesto:
11-13-15-17-19-23-28-34 imam
14-15-17-19-21-24-28-34
#39
Posted 21 November 2015 - 07:02 PM
Ne mogu da čitam sve redom.. nešto nisam za čitanje. Kod mene je pogon 50-34 a kaseta 11-36 (prethodna je bila 11-27). Šifteri su Tiagra sl-4600 rapid fire 2X10. Drumski menjač 105 zamenjen je sa XT772 9 speed. Prvobitno je stavljen dyna sys 10 speed ali sa tim šifterima nije radio dobro.. ispostavilo se da sa triagra šifterima XT772 radi odlično.. ako se dobro sećam kolega Fierry je sugerisao na 9-fazni zadnji menjač uz 10-fazni tiagra šifter. Ja sam ostavio nešto duži lanac jer ako se ostavi dužina lanca po propisu (roleri zadnjeg menjača jedan iznad drugog-nazad najmanji zupčanik i napred najveća šajbna) onda dolazi do prekomernog naprezanja zadnjeg menjača kad se uz prednji 50 nazad diže dalje od 5-og zupčanika.. ako bi se nekim slučajem zaneo u vožnji i podigao nazad na najveći lako se može polomiti zadnji menjač.
Nešto duži lanac rasterećuje menjač, dosta je tiši pri promeni brzina i nema nikakvih problema sa lancem po pitanju spadanja.. sve radi savršeno.
Ukratko.. ako neko želi mtb kasetu i menjač moći će bez problema upariti sa drumskim šifterom pod uslovom da je zadnji menjač predvidjen za jednu brzinu manje od šiftera: * drum šifter 10 - zadnji MTB menjač 9*.
https://picasaweb.go...208760685671353
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users