Ima li nekih saveta za rešavanje rđe iz unutrašnjeg dela čeličnog rama. Pre farbanja, računam da bi bilo dobro uraditi peskiranje spolja, ali kako iznutra skinuti rđu (ako je ima)?
Farbanje bicikla
#22
Postavljeno 14 October 2016 - 04:04 PM
He, he, ajd probaj pa javi rezultat dal' je ostalo ista od bicikla.
Nemoj da dodje u kontakt sa aluminijumom ili hromom...
http://www.sani-hem....koncentrat.html
https://www.takolako...azenima-sa.html
#24
Postavljeno 14 October 2016 - 05:49 PM
Kazu da sipaju antirost zapuse ram, i ostave pola sata, ispere vodom, pa posle kao namaze se uljem.
Ja se ne bih sa time baktao, imam bicikle koji imaju toliko rdje, pa nisu probili kroz ram.
Ako ti njega dalje ne izlazes vlagi, to se jako uspori.
Gledao sam bicikle, koji su stajali godinama na kisi, pa je to minimalno otislo u dubinu, najgore mi je stradao jedan sto je imao rdju, pa je preko prefarban...
Ja bi prekontrolisao BB da nije trulex, i namazao ga sa mascu da se uspori dotok vlage, nista vise od toga, inace dobar celicni ram ima ventilacione otvore, kojim se drenira vlaga iz njega.
#25
Postavljeno 14 October 2016 - 05:55 PM
Kazu da sipaju antirost zapuse ram, i ostave pola sata, ispere vodom, pa posle kao namaze se uljem.
Ja se ne bih sa time baktao, imam bicikle koji imaju toliko rdje, pa nisu probili kroz ram.
Ako ti njega dalje ne izlazes vlagi, to se jako uspori.
Gledao sam bicikle, koji su stajali godinama na kisi, pa je to minimalno otislo u dubinu, najgore mi je stradao jedan sto je imao rdju, pa je preko prefarban...
Ja bi prekontrolisao BB da nije trulex, i namazao ga sa mascu da se uspori dotok vlage, nista vise od toga, inace dobar celicni ram ima ventilacione otvore, kojim se drenira vlaga iz njega.
Ovaj bajs se vozi zimi, kad ima snega i soli na putevima. A i leti po kiši. Ima već 20ak godina ram. Sad je već na dosta mesta izgreban, a odličan je ram, pa sam razmišljao o farbanju na proleće, posle ove zime.
#26
Postavljeno 14 October 2016 - 05:59 PM
Kazem ti, ako u ram nije usla voda da pliva, pa stoji tako mesecima, nece mu biti nista, ne cackaj ga.
Bolji celici su i otporniji na koroziju.
A i ti iz kojih je iscurelo litar vode po otvaranju, se i dalje voze
Propadaju samo i samo ako unutra ostane voda zbog lose konstrukcije odvoda, ali za to treba poplava od kise da se toliko napuni sa vodom...
Ako imas efekat dizanja farbe, na tom mestu je krenuo da truli, ja te stare dobre bicike ne trosim po kisi i snegu, za to imam snezne krsice....
#29
Postavljeno 14 October 2016 - 08:02 PM
NE bih vozio dobar celik po soli, ni u jednoj varijanti.
JA bicikle drzim u dnevnoj sobi, zatim u podrumu, zatim u garazi, imam od najdrazih, do onih koji mi bas nista ne znace, pa ih tako i cuvam
Ako hoces poslji mi sliku tog bajsa.
Ja imam (mesta za) dva bajsa. Jedan se vozi zimi po snegu, a leti ga vozi devojka. Drugi se vozi kad nema snega.
Samo je pitanje da li bi farbanje pomoglo ramu da traje duže, ili ceniš da mi je isti đavo.
#30
Postavljeno 14 October 2016 - 08:44 PM
Cimanje sa peskiranjem i plastifikacijom se radi kad ti ram krene intenzino da rdja, pre toga ga ne bih cackao.
Eventualno ako ti je stalo do te estetike.
Ovde mozes da vidis ram, koji je jako bio nacet, i nije bilo druge opcije sem da se peskira.
Prakticno je rdja pojela vodjice gornje sajle, na top tube, imao je mesta, gde je bilo pitanje, da li je prosla skroz kroz metal, uradjeno peskiranje, pa inspekcija, srecom ram nije progledao, bicikl je sredjen, i normalno se vozi, oslabljene zone nisu kriticne tacke rama.
http://steelmagic.bl...jeni-as_92.html
Najvise bi pomoglo, ako ga obrises, ako mislis da je slan i blatnjav, ostalo ne brini previse.
#32
Postavljeno 17 October 2016 - 11:29 AM
Ma proverena je prica plastifikacija, ako se uradi sve kako treba.
Cak i lak na kolima bledi na suncu ako je losiji...
Samo da se uradi sve kako prilici sa dobrim materijalom i nema greske.
Jedina prava mana plastifikacije, je sto ju je tesko skinuti sa peskiranjem, pa je to ono sto je mozda problem, kad pozelis da menjas boju.
Postojana je ona, i otporna na mehanicke udarce.
#33
Postavljeno 17 October 2016 - 11:36 AM
Ma proverena je prica plastifikacija, ako se uradi sve kako treba.
Cak i lak na kolima bledi na suncu ako je losiji...
Samo da se uradi sve kako prilici sa dobrim materijalom i nema greske.
Jedina prava mana plastifikacije, je sto ju je tesko skinuti sa peskiranjem, pa je to ono sto je mozda problem, kad pozelis da menjas boju.
Postojana je ona, i otporna na mehanicke udarce.
Bolja od farbe, ili je farba ipak otpornija?
#34
Postavljeno 17 October 2016 - 11:43 AM
Ja ne vidim koju specijalnu otpornost ima farba, ionako preko ide lak u svakom slucaju, a plastifikacija se drzi i bez laka....
Generalno ne isplati se lakirati(farbati) bicikl, jer ako je skup sa lakiranjem mu ubijas vrednost, tu je jedino resenje da se radi restauracija fabricke seme boja, uz spasavanje originalne boje (neki Colnago i sl) negde sam cuo da to fabrika radi za 300evra.
Jedino ako hoces bas nesto custom, sto nema u RAL semi boja, koje su ti raspolozive za plastifikaciju, ili neki metalik, mada i toga ima u plastifikaciji...
Recimo lavlja kandza je plastificirana, brdo delova na motorima je plastificirano, sipke u autobusuma, plastifikacija se pokazala kao zilava...
Bitno je da ne bude predebel,a jer onda prekrije mufove, ukoliko ih ima, nego mora da radi neko ko zna posao...
#35
Postavljeno 17 October 2016 - 11:56 AM
Bajs koji hoću da sačuvam je matori, jeftini MTB. Jedino što je ram fenomenalan, ničim izazvano. Koji god drugi MTB da probam i ko god da proba ovaj - ide lepo, brzo, odlično upravljanje, a ne liči ni na šta. Neka no-name čeličana. Uz to bajs ima nekih 20 godina staru priču i izvesnu sentimentalnu vrednost.
Sa čisto ekonomskog stanovišta, najisplativije bi bilo terati tako, dok ne bude za u Dunav, pa uzeti drugi (alu) ram. Ali ovako sam računao, ako nije nenormalno skupo, da ga dam na peskiranje, a posle možda i sam ofarbam. Računam da farbanje u jednu boju, bez nekih kerefeka, neće biti teže od farbanje vrata kola, ili plastika skutera (to sam radio s uspehom). Da li grešim?
Još ako uspem da se snađem za farbu da uzmem tačno koliko mi treba, računam da sam na konju.
Videću još, svakako ništa ne radim do proleća.
#36
Postavljeno 17 October 2016 - 11:59 AM
Ne isplati se cimati, plastifikacija je ravno 10e, dovoljno je i to bez laka, za tako stari ram, i bice ko lutka.
Tesko je farbati bajs, jer ima mnogo prevoja, mnogo teze nego ravnu povrsinu, imas kod mene na Blogu, kako e ispao Bjanki, bez lakiranja, samo plastika...
#38
Postavljeno 17 October 2016 - 12:57 PM
Meni su u EHOM-u napravili nijansu boje sa "sljokicama" pa napunili u sprej, i u kombinaciji sa BodyAlu 255 polyester aluminium filler-om, ColorMatic 1K Epoxy primer-om i Dupli-Color Rallye-Klarlack se dobro drzi i bez pecenja. Cela ova kombinacija je skuplja nego da se odnese na plastificiranje.
Boje su nekako lepse na oko i na dodir, plastifikacija je ako zelis da nesto zastitis kao na primer rucke za autobuse...
Postoje i neke kontraverze zasto neki ne plastificiraju celik (da ne bi rdjao ispod plastike) i cini mi se da se automobili jos uvek farbaju iako je mozda plastificiranje jeftinije.
Mada ako osvezis bicikl postane ponovo primamljiv za lopove... ili da ga ofarbas kobajagi u zardjalo, to se plastifikacijom ne moze.
#40
Postavljeno 17 October 2016 - 04:06 PM
https://2.bp.blogspo...0309_144417.jpg
Evo jos jedan primer, viljuska radjena u slonovu kost, i lakirana preko, meni to izgleda extra za tu cenu....
Evo ga i Bjanki bez laka
http://3.bp.blogspot...00/IMG_6192.jpg
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika