Farbanje bicikla
#1
Postavljeno 20 March 2013 - 08:35 PM
Imam MTB duze vreme, od koriscenja, sunca i ostalog farba je izbledela a i slicice su pocele po negde da se gule ili skidaju, te sam resio osveziti svoj bajk farbanjem...
E ovde pocinje moja muka, koje kombinacije boja mi preporucujete (dve-maksimalno 3 boje), kakvu vrstu boje uzeti, ne zelim uzeti nesto pa da mi boja bicikla posle jedne sezone nestane, vec nesto dugotrajno....
I nalepnice bih neke stavio, pa preporucite nesto..
Da napomenem da bi mi najvise odgovaralo da sprejevima farbam bajk..
Unapred hvala..
#2
Postavljeno 20 March 2013 - 08:45 PM
Da napomenem da bi mi najvise odgovaralo da sprejevima farbam bajk..
Unapred hvala..
Ako hoces da ti bajs lici na nesto, to sa sprejevima batali..koliko god se trudio, nikad nece ispasti onako kako si zamislio..posto si bas resio da farbas (pretpostavljam da ne planiras da menjas ram/bicikl uskoro), skupljaj kintu pa uradi powdercoating (plastificiranje) ili kod nekog dobrog auto-farbara da to odradi kako treba.
#4
Postavljeno 20 March 2013 - 10:41 PM
viewtopic.php?f=35&t=7202
Odlučio sam se za sprejeve jer imam mogućnost korekcije sitnih ogtebotina koje će se sigurno javiti upotrebom bicikla. Na primer, već prilikom sastavljanja su se pojavile neke ogrebotine koje su uspešno sanirane...
#5
Postavljeno 21 March 2013 - 02:08 AM
Super je!!! Stvarno super !!!
Svaka cast, dubok naklon!!!
#6
Postavljeno 21 March 2013 - 02:22 AM
#7
Postavljeno 21 March 2013 - 04:05 AM
#8
Postavljeno 21 March 2013 - 04:52 AM
Kompresor i pistolj ja vec imam, ali nemam iskustva sa farbanjem pistoljom, sprejom je lakse cini mi se...
A svakako cu svratiti do auto limara koji farba auta, pa cu ga pitati za farbe, koje uzeti i kako ih zastiti od lakog grebanja i ostecenja...
#9
Postavljeno 21 March 2013 - 09:48 AM
A sto se sprejeva tice pa oni su dobri samo za fasade gde idioti izrazavaju svoju umetnicku slobodu.
Toliko od mene zasada @Amin ako imas neko pitanje rado cu podeliti moje iskustvo sa tobom
#10
Postavljeno 21 March 2013 - 10:10 AM
Bolje svrati do lakirera koji ne radi limarijuA svakako cu svratiti do auto limara koji farba auta, pa cu ga pitati za farbe, koje uzeti i kako ih zastiti od lakog grebanja i ostecenja...
Inace nemas tu neke posebno pametne savete. Manje vise se svede na to da uradis posao pedantno i posteno. Daklem lepo ocisti ram do golog metala, finisiraj ga finijom smirglom.Potom ga odmasti, pa predji prvim slojem osnovne bolje.Sacekaj da se dobro osusi, pa je obradi vodobrusnom, potom drugi sloj osnovne bolje, pa opet vodobrusna, te na kraju kvalitetan lak. Taj lak ces dobiti unapred pripremljen, a uz njega herter i rafinirani razredjivac. To sve trebas pomesati, dobro izmutiti i farbati u par slojeva. Kada stavis herter zurka pocinje i ta farba vise ne moze da stoji dugo pre upotrebe. To gledaj da radis u dobro provetrenoj prostoriji, ako je moguce pod nekom gas maskom ili slicnom zastitom da se ne bi otrovao...
#11
Postavljeno 21 March 2013 - 10:58 AM
#13
Postavljeno 21 March 2013 - 02:03 PM
#14
Postavljeno 24 March 2013 - 01:32 AM
Primera radi jedna dotični majstor koji to radi je počeo sa 10e+10e (peskarenje + plastifikacija) a kada ga je moj drugar zvao početkom decembra rečeno mu je: "30-35e pa naviše zavisno to toga šta sve želi da se uradi". Koliko sam shvatio glavno objašnjenje za taj "napredak" u ceni je što sada mogu da se biraju boje iz RAL karte. To što je idalje nauka da se u BG-u ofarba ram u dve boje... ma to nije bitno.
Inače što se farbanja tiče... stvarno je neophodan kompresor, ali i dobar pištolj. Drugar koji je autolimar je isprobao 5-6-7 dok nije "utvrdio" koliko novca košta pištolj sa kojim se lepo može raditi posao.
O trajnosti boje... pa bitno je sve dobro uraditi. Od adekvatne primarne boje do završnog laka koji bi trebao po mogućstvu da ima SR u oznaci (scratch resistance).
#15
Postavljeno 02 April 2013 - 01:33 PM
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika