Pavaobg [cyclo cross] Focus Mares CX 3 2011
#263
Posted 25 July 2013 - 02:26 PM
Postoji samo jedan način da saznamo.
Biću pokusni kunić pa ću ih na jesen sknuti i videti ima li naznaka oštećenja.
Alu šrafove OBAVEZNO (ako već nisi) namaži bakarnom mašću (copper grease) pre zavrtanja. U suprotnom, ako aluminium zavrćeš u čelik (ili obrnuto), obavezno dolazi do zavarivanja dva materjala. Sa bakarnom mašću jednom godišnje namazati, nema problema posle.
#267
Posted 25 July 2013 - 10:42 PM
Pala su mi na pamet iskustva majstora iz biciklističkih servisa koji proklinju dan kad je nekome palo na pamet da od aluminijuma pravi šrafove za pogon. Samo zato što može, ne znači da je pametno.Nije vam palo na pamet da su ti aluminijumski srafovi predvidjeni bas za to mesto na kome se nalaze i da nije svaki aluminijum isti kao neki drugi aluminijum
#268
Posted 25 July 2013 - 11:20 PM
a koja je razlika?Ako se aluminijum šrafi sa čelikom/gvožđem, ovo nikako ne bih preporučio. Jedino ako ide alu u alu, ili gvožđe u gvožđe...
a koja je razlika?...a ne planira se odvrtanje duže od godinu dana...
a koja je razlika?.... Tada da, plavi, ne crveni.
#269
Posted 26 July 2013 - 05:28 AM
a koja je razlika?Ako se aluminijum šrafi sa čelikom/gvožđem, ovo nikako ne bih preporučio. Jedino ako ide alu u alu, ili gvožđe u gvožđe...
a koja je razlika?...a ne planira se odvrtanje duže od godinu dana...
a koja je razlika?.... Tada da, plavi, ne crveni.
Plavi je slabiji od crvenog. Ipak, svi ti lepkovi što sprečavaju odvrtanje oštećuju po malo navoje, pa treba sa tim računati. Aluminijum se sa čelikom / gvožđem bukvalno zavari posle nekog vremena, sam od sebe. Zato je bakarna mast dobra stvar - ne pomaže lakše odvijanje, nije toliko "klizava", a rešava problem zapeklog šrafa.
#273
Posted 26 July 2013 - 08:05 AM
Bicikl mogu pre svega finansijski da pimpujem onako kako hoću za razliku od kola, a i podbadam jednog druga svakom zamenjenom komponentom. To je neka naša mala igra koju igramo i ludo se zabavljamo.
Naručene su Tektro karbonske ručice kočnica i njima ću verovatno dodati gramažu. Već su stigle kod druga koji će mi ih doneti za neki dan. Kad se budu menjale ručice promeniću i sve sajle. Kupio sam KCNC crvene, kao i gripovi. Uzeo sam KCNC sunđeraste.
Ostaje da rešim šta ću sa buržirima. Ako mi jedan drug bude dolazio iz Londona tokom avgusta možda ga izmaltretiram da mi donese I-link i menjačke i kočione i tu povlačim ručnu za ovu sezonu.
Mada i ne ostaje mnogo mesta za igranje a da nije mehanika u pitanju. Mehaniku, pedale i točkove ću menjati kad se pohabaju ili kad mi ulete neke neočekivane pare, ali sigurno ne ove sezone.
Sezona ulaganja je završena - čekam da mi isporuče novi auto i sve pare idu u tom pravcu.
EDIT Zameniću lulu - staviću WCS da sve komplletiram. To će mi drug uzeti kad bude sebi kupovao svašta nešto u Planetu.
#275
Posted 27 July 2013 - 07:23 PM
Malo mi je sve ovo čudno što si napisao, pošto smo razgovarali o šrafovima za pogonske šajbne koji su u ovom slučaju od aluminijuma, tačnije duraluminijuma, i to šraf i matica. Osim toga, premaz i služi da razdvoji kontaktne površine u smislu varenja i da svojim stezanjem spreči odvijanje šrafa. Pri tom, sila za demontiranje ne zavisi od kontaktnih materijala, nego od čvrstoće samog premaza. Prema tome, premaz (plavi, pošto on služi za demontažne spojeve) možeš nači na svim fabrički montiranim navojnim spojevima, ako si imao prilike da demontiraš baš šrafove pogona tamo ćeš ga sigurno naći. A takođe je netačno da oštećuje navoje, pošto ispunjava prostor između navojnih zuba, prema tome može samo da štiti navoj od trenja i habanja koji se javljaju prilikom eksploatacije. I na kraju, poenta je da se spoj ne razlabavi prilikom korišćenja, sve drugo je sekundarno. Pa nećeš valjda da deset puta skidaš šajbne pogona, za to vreme će i ceo pogon doći na zamenu.Bolje nekim antiodvijajućim premazom, recimo ABRO plavi
Ako se aluminijum šrafi sa čelikom/gvožđem, ovo nikako ne bih preporučio. Jedino ako ide alu u alu, ili gvožđe u gvožđe, a ne planira se odvrtanje duže od godinu dana. Tada da, plavi, ne crveni.
#276
Posted 27 July 2013 - 08:50 PM
Malo mi je sve ovo čudno što si napisao, pošto smo razgovarali o šrafovima za pogonske šajbne koji su u ovom slučaju od aluminijuma, tačnije duraluminijuma, i to šraf i matica. Osim toga, premaz i služi da razdvoji kontaktne površine u smislu varenja i da svojim stezanjem spreči odvijanje šrafa. Pri tom, sila za demontiranje ne zavisi od kontaktnih materijala, nego od čvrstoće samog premaza. Prema tome, premaz (plavi, pošto on služi za demontažne spojeve) možeš nači na svim fabrički montiranim navojnim spojevima, ako si imao prilike da demontiraš baš šrafove pogona tamo ćeš ga sigurno naći. A takođe je netačno da oštećuje navoje, pošto ispunjava prostor između navojnih zuba, prema tome može samo da štiti navoj od trenja i habanja koji se javljaju prilikom eksploatacije. I na kraju, poenta je da se spoj ne razlabavi prilikom korišćenja, sve drugo je sekundarno. Pa nećeš valjda da deset puta skidaš šajbne pogona, za to vreme će i ceo pogon doći na zamenu.
Sve se slažem. Aluminijum na aluminijum ne bi trebalo da zapeknu. Taj plavi "lepak" takođe ne bi trebalo da ošteti navoje, mada se meni bakarna mast pokazala kao odlično, a jeftino rešenje protiv zapeklih šrafova, a ipak mi je sigurnija od tog "lepka". Ume da bude previše uporan kod odvijanja.
#277
Posted 27 July 2013 - 11:18 PM
#278
Posted 28 July 2013 - 01:12 AM
To je zato što su bili čeličniSkidao sam sajbne sa mnogo pogona koji su stari po 20 godina i nikada mi se nije desilo da je zapekao....Samo snazno zaskripi i odvije se.....
Prilicno sam siguran da je jedan matori durace imao alu srafove i da nije bilo problema....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#279
Posted 28 July 2013 - 05:53 AM
Definitivno sam se uverio da ne treba kretati na bilo kakve radove oko bicikla priručnim alatima i odokativnim metodama. Jednostavno, delovi za bicikl su, ako ne i previše skupi (mada neki svakako jesu), a ono jako nezgodni za nabavku, jer se ne mogu kupiti u svakoj gvožđari. Takođe, nikako nije preporučljivo igrati se majstora bez solidnog znanja, pošto sam se takođe uverio da neke tradicionalne metode naših majstora iipa "namaži ga mašću, pa zategni koliko god možeš" jednostavno ne prolaze. Sviđalo se to nama ili ne, umesto čelika, mnogo veća je trenutno zastupljenost aluminijuma i kompozitnih materijala. Zato bi zaista trebalo ispoštovati preporuke proizvođača, ukoliko smo u mogućnosti da ih dobijemo. Evo, na primer, FSA za montažu šoljica pogona obavezno preporučuje premaz za navoje. I ne samo to, već i za navlačenje kurble na osovinu patrone umesto masti koristiti premaz za ispunu zazora koji se takođe učvršćuje. Tako izmontiran pogon nema šanse da počne da krcka ili da se olabavljuje.
I ovo se sve slažem. Svaka čast ako uvek radiš ovako, po knjizi. Ja za šrafove koji su lako dostupni i daju se lako prekontrolisati najčešće koristim bakarnu mast. Jedina mana tog lepka je što se teže odvija. Ako je šajbna aluminiumska sa alu šrafovima, verovatno je lepak puno bolje rešenje jer se šraf ne mora previše stezati (a mekan je alu i navoj i šraf).
#280
Posted 28 July 2013 - 04:42 PM
Da ne filozofiram mnogo, evo gde sam to našao - nije neki naučni rad ali deluje da je u pitanju iskusan majstor:
http://www.bikemojo.... ... post931041
Uzgred, nisam rastavljao mnogo pogona, ali nikada nisam video plavi Loctite na navojima šrafova šajbni kod onih koje jesam imao prilike da rastavim.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users