Da procaskamo malo o retro drumasima...
#1
Postavljeno 06 November 2012 - 04:23 AM
Mehanika na njemu je u dobrom stanju, pa cak i lanac.
Ja bih voleo da zadrzim na njemu sto je moguce vise originalnih stvari pa imam nekoliko pitanja...
1.Da li je moguce naci nove gume za takve drumase koje mogu izdrzati jake pritiske i ako jeste gde?
2.U slucaju da je nemoguce naci gume kakve tockove kupiti, koja sirina felne treba da bude za neke road gume koje mogu drzati teskasa i koje jeftine a dobre gume uzeti?
3.U slucaju zamene tockova nastaje verovatno problem sa kocnicama.Kako ga resiti najjeftinije? Da li dolazi u obzir skarabudzivanje tj izmestanje srafa koji sluzi kao nosac kocnice na dole i koliko to izmestanje okvirno treba da bude?
4.Osovina srednjeg pogona na kajlu....Procitah negde da ukoliko ram ima navoj moguce je ubaciti patronu a ako nema? Da li postoji dovoljno mesta za izradu caure koja se moze zavariti u toj rupi za solje?Da li se mogu ugraditi osovine na cetvrtku starog tipa kao one u venera bajku?
5.Da li je moguce na rucicama kocnica za drumase pri motanju kepera malo sakriti buzire da ne strce onako,ruzno je?
6.Prenos je dva put pet sachs hurett kakva je mogucnost pri zameni racne, da li mora isti broj brzina ili moze 6-7 pa da ne koristi sve?Koja je oznaka lanca za petofaz uopste?
Ovo je dosta pitanja ali stvarno se ne razumem u drumase, pa bi mi bilo drago da bar neko ko ima vremena pokusa da pomogne u barem nekim pitanjima da bih manje lutao.....Inace dosta toga sam pitao da cisto da bih sklopio u glavi plan tekuceg odrzavanja bajka u narednom periodu.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#3
Postavljeno 06 November 2012 - 05:02 PM
vec vidim da ce ova tema da bude na desetak strana,samo dok se oni koji poznaju problematiku ne jave sa odgovorima
#4
Postavljeno 06 November 2012 - 05:05 PM
Druze,otvorio si Pandorinu kutiju
vec vidim da ce ova tema da bude na desetak strana,samo dok se oni koji poznaju problematiku ne jave sa odgovorima
Iskreno se nadam...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#5
Postavljeno 06 November 2012 - 10:30 PM
KOJI SU OBRUCI NA NJEMU (DIMENZIJA)?
2.U slucaju da je nemoguce naci gume kakve tockove kupiti, koja sirina felne treba da bude za neke road gume koje mogu drzati teskasa i koje jeftine a dobre gume uzeti?
UH, POLAKO, DOCI CE SE I DO TOGA
3.U slucaju zamene tockova nastaje verovatno problem sa kocnicama.Kako ga resiti najjeftinije? Da li dolazi u obzir skarabudzivanje tj izmestanje srafa koji sluzi kao nosac kocnice na dole i koliko to izmestanje okvirno treba da bude?
DUBINA HVATA KOCNICE ZAVISI OD KONSTRUKCIJE RAMA. JEDINO AKO MENJAS VELICINU (PRECNIK) OBRUCA MOZE DOCI DO POTREBE ZA PROMENOM DUBINE HVATA ALI TO ZAISTA ZAVISI OD SLUCAJA DO SLUCAJA.
4.Osovina srednjeg pogona na kajlu....Procitah negde da ukoliko ram ima navoj moguce je ubaciti patronu a ako nema? Da li postoji dovoljno mesta za izradu caure koja se moze zavariti u toj rupi za solje?Da li se mogu ugraditi osovine na cetvrtku starog tipa kao one u venera bajku?
AKO VRATILO SREDNJEG POGONA IMA PROHVAT NA KAJLU TO NIKAKO NE MORA DA ZNACI DA KUCISTE POGONA U RAMU NEMA NAVOJE. ALI POSTOJE KINEX PLASTICNE SOLJE KOJE SE UBACE U KUCISTE BEZ NAVOJA I DRZE PATRON LEZAJ POGONA BEZ PROBLEMA
5.Da li je moguce na rucicama kocnica za drumase pri motanju kepera malo sakriti buzire da ne strce onako,ruzno je?
POSTOJE TKZV AERO RUCICE KOCNICA KOD KOJIH BURIH PROLAZI UZ SIPKU UPRAVLJACA, NE STRCE RUZNO VEC RETRO
6.Prenos je dva put pet sachs hurett kakva je mogucnost pri zameni racne, da li mora isti broj brzina ili moze 6-7 pa da ne koristi sve?Koja je oznaka lanca za petofaz uopste?
VEROVATNO MOZE 6 I 7 BRZINA NAZAD, ALI SE POSTAVLJAJU SE PITANJA SIRINE RAMA ZA ZADNJI TOCAK KAO I DEBLJINE (KOMPATIBILNOSTI) LANCA SA ZADNJIM LANCANICIMA.
#7
Postavljeno 07 November 2012 - 02:03 AM
1.Da li je moguce naci nove gume za takve drumase koje mogu izdrzati jake pritiske i ako jeste gde?
KOJI SU OBRUCI NA NJEMU (DIMENZIJA)?
2.U slucaju da je nemoguce naci gume kakve tockove kupiti, koja sirina felne treba da bude za neke road gume koje mogu drzati teskasa i koje jeftine a dobre gume uzeti?
UH, POLAKO, DOCI CE SE I DO TOGA
3.U slucaju zamene tockova nastaje verovatno problem sa kocnicama.Kako ga resiti najjeftinije? Da li dolazi u obzir skarabudzivanje tj izmestanje srafa koji sluzi kao nosac kocnice na dole i koliko to izmestanje okvirno treba da bude?
DUBINA HVATA KOCNICE ZAVISI OD KONSTRUKCIJE RAMA. JEDINO AKO MENJAS VELICINU (PRECNIK) OBRUCA MOZE DOCI DO POTREBE ZA PROMENOM DUBINE HVATA ALI TO ZAISTA ZAVISI OD SLUCAJA DO SLUCAJA.
4.Osovina srednjeg pogona na kajlu....Procitah negde da ukoliko ram ima navoj moguce je ubaciti patronu a ako nema? Da li postoji dovoljno mesta za izradu caure koja se moze zavariti u toj rupi za solje?Da li se mogu ugraditi osovine na cetvrtku starog tipa kao one u venera bajku?
AKO VRATILO SREDNJEG POGONA IMA PROHVAT NA KAJLU TO NIKAKO NE MORA DA ZNACI DA KUCISTE POGONA U RAMU NEMA NAVOJE. ALI POSTOJE KINEX PLASTICNE SOLJE KOJE SE UBACE U KUCISTE BEZ NAVOJA I DRZE PATRON LEZAJ POGONA BEZ PROBLEMA
5.Da li je moguce na rucicama kocnica za drumase pri motanju kepera malo sakriti buzire da ne strce onako,ruzno je?
POSTOJE TKZV AERO RUCICE KOCNICA KOD KOJIH BURIH PROLAZI UZ SIPKU UPRAVLJACA, NE STRCE RUZNO VEC RETRO
6.Prenos je dva put pet sachs hurett kakva je mogucnost pri zameni racne, da li mora isti broj brzina ili moze 6-7 pa da ne koristi sve?Koja je oznaka lanca za petofaz uopste?
VEROVATNO MOZE 6 I 7 BRZINA NAZAD, ALI SE POSTAVLJAJU SE PITANJA SIRINE RAMA ZA ZADNJI TOCAK KAO I DEBLJINE (KOMPATIBILNOSTI) LANCA SA ZADNJIM LANCANICIMA.
Znao sam da ces ti da se javis jer si enciklopedija za stare standarde na bajkovima....Hvala puno!!!
Dimenziju guma ne znam jos jer bajk jos nije stigao (nadam mu se do petka).
Vezano za gume interesuje me jos da li u obruce za gumeni falc pasuje i zicani ili ovaj novi sa kevlarskom niti.
Sto se tice te kineksove patrone citao sam nesto o njoj i msm da to moze biti najbolje resenje
Znam za te aero rucice ali razmisljam da sto manje stvari menjam.
Tockove se nadam da necu menjati.
Za kocnice pitam samo ukoliko dodje do toga.
@Zare
Pa bitno je saznati koliko je moguce bez lutanja,zato valjda berza i postoji...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#10
Postavljeno 07 November 2012 - 10:14 AM
Mislim da sa račnom nećeš imati problema, ja sam koristio i 6-faz i 7-faz sa sachs huret menjačem, i menjač i ručica su pokrivali sve brzine bez problema.
#11
Postavljeno 07 November 2012 - 07:41 PM
To je razumljivo, ali bi točkovi trebalo da budu na vrhu liste, ako su postojeći čelični. Posebno ako praviš "utility bike" koji ćeš da koristiš vrlo često, što znači i po vlažnom vremenu. Ako su postojeći točkovi 27", verovatno ćeš želeti da ih zameniš 28" (mada mislim da se mogu naći i novi 27" alu obruči kod nas), a 28" su sa za 4mm manjim poluprečnikom, što znači da ćeš paknove morati da spustiš za tih 4mm (naravno zavisi i od konstrukcije obruča, ne mora da bude tačno 4mm). Nisam viđao da ljudi izmeštaju rupu za kočnicu, a posebno nisam siguran kako bi se to izvelo na prednoj vili. Verovatno je lakše da se nađu kočnice sa dužim hvatom (one najjeftinije kineske imaju dosta dubok hvat npr, ali ne znam da li one tebi dolaze u obzir).
Mislim da sa račnom nećeš imati problema, ja sam koristio i 6-faz i 7-faz sa sachs huret menjačem, i menjač i ručica su pokrivali sve brzine bez problema.
Hvala na pojasnjenju vezanom za tockove i kocnice.
Sto se tockova tice ako bih morao promenio bih.Sto se tice kocnica ako se prica ovog bajka primi
planiram u prolece ili leto kad naleti nabaciti na njega shimano 600 grupu retro belu farbu i kvalitetan keper.
Ostaje pitanje jeftinih a dobrih guma za teskasa (110 kg)
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#12
Postavljeno 07 November 2012 - 08:20 PM
Ne moras, osim ako nisu ubiveni ili truli. Ako te kocenje brine, nabavi si kvalitetne pakne, stavi krstene buzire i sajle, gledaj da li se i koliko celjusti uvijaju prilikom kocenja, pa ako se uvijaju izmenjaj ih ...Sto se tockova tice ako bih morao promenio bih.
Imajuci u vidu da ti je bicikl za do posla, daklem radno magare koje ne treba da kosta, ne treba da bude vizuelno privlacno itd.. ne bih menjao kajlasa. Samo bi komplikovao sebi zivot, a ne bi dobio nista posebno u odnosu na uzlozeni trud i ceh.
Jeftinih a dobrih guma, kao i bilo cega drugog jeftinog a dobrog uglavnom nema ...
#13
Postavljeno 07 November 2012 - 09:03 PM
Ne moras, osim ako nisu ubiveni ili truli. Ako te kocenje brine, nabavi si kvalitetne pakne, stavi krstene buzire i sajle, gledaj da li se i koliko celjusti uvijaju prilikom kocenja, pa ako se uvijaju izmenjaj ih ...
Sto se tockova tice ako bih morao promenio bih.
Imajuci u vidu da ti je bicikl za do posla, daklem radno magare koje ne treba da kosta, ne treba da bude vizuelno privlacno itd.. ne bih menjao kajlasa. Samo bi komplikovao sebi zivot, a ne bi dobio nista posebno u odnosu na uzlozeni trud i ceh.
Jeftinih a dobrih guma, kao i bilo cega drugog jeftinog a dobrog uglavnom nema ...
Hvala za odgovor.
Elem bas to i zelim za pocetak -obicno magare da me prekotrlja do posla....Medjutim ako mi se dopadne svasta moz se desi.
Sto se tice guma generalno gledano u pravu si, medjutim....Npr kod mtb -a cst nudi najbolji odnos - dugotrajnost - kvalitet izrade i zavrsne obrade - cena, pa sam razmisljao u tom pravcu.Inace vrlo dobro znam da su kvalitetne gume sa odlicnim performansama jako skupe i obicno ne traju bog zna sta...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#14
Postavljeno 08 November 2012 - 09:25 AM
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#16
Postavljeno 08 November 2012 - 02:51 PM
Da nije Rog Senior? Prilično sam siguran da je moj imao originalno neke Sachs Huret. Srednja glava nema navoje nego šoljice i osovinu na četvrtku/kajlu.
Mislim da je to to! Cak i pogon je isti samo su kocnice drugacije...Da ne znas slucajno koje tockove je imao na sebi originalno?
Btw.Danas sam gledao gume ima nekakvih taks za koje me prodavac uverava da odgovaraju za stari standard.Oznaka im je 27/ neke oznake u razlomcima a duvaju se na 5 bari,da li je to dovoljno???
Inace bajk stize u subotu pa cu videti detaljno sta i kako...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#18
Postavljeno 08 November 2012 - 03:36 PM
Originalno su bili 27 i malo veće kočnice, prilično sam siguran. Posle smo promenili točkove na 28, stavili kratke kočnice, prekrajali ram i vilu .... ah sećanja
Onda znaci da vec imas iskustva sa onim s cim ja trebam da se susretnem pa se nadam pomoci kako budem nailazio na probleme...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#19
Postavljeno 08 November 2012 - 04:29 PM
Pa najbolje je da vidiš/slikaš srednju glavu spolja, vidi se bez otvaranja koji je sistem (utiskivanje ili navoj).Samo ne znam koji rog je u pitanju posto obicno naidjem na rog bicikle sa simlex menjacima a ovaj je sacsh huret.Bilo bi jako bitno da saznam koji je u pitanju zbog osovine srednje glave.Kako sam razumeo jedino je amater imao urezane navoje u koje se moze pasovati standardna patrona....
Ja imam dva Roga, stariji je imao Triplex španske menjače, šoljice na utiskivanje, pogon na kajle i čelične 27" felne. Noviji ima Sachs-Huret menjače i Favorit čehoslovačku opremu, alu 27" felne, srednju glavu sa navojima i pogon na četvrtku. Mislim da je Rog sve i svašta pakovao i prepakivao.
BTW, mislim da ću taj noviji prodavati u delovima, tako da javi ako nešto zatreba...
#20
Postavljeno 08 November 2012 - 04:35 PM
Ako se ičega setim potrudiću se, davno to beše kad smo ga prepravljali, u osnovnoj, a i većinu posla je odradio ćale .Onda znaci da vec imas iskustva sa onim s cim ja trebam da se susretnem pa se nadam pomoci kako budem nailazio na probleme...
Da sam na tvom mestu ostavio bih ga u originalnoj verziji sa originalnim delovima, samo bih ga lepo restaurirao. Nisu to loši delovi, poslužiće lepo za vožnju po gradu. Jedino gume, za 27ice je izbor mnogo manji, ali mogu da se nađu i verujem da će biti dostupne još neko vreme.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika