Kod moto kaciga postoji velika razlika u stepenu zaštite između kaciga koje su homologizovane. Kako zaštite pri direktnom udaru, tako i zaštite pri klizanju po asfaltu ("pasivna bezbednost". Ne znam kakva je situacija kod bici kacika. Za moto postoji čuveni SHARP test gde se homologizovane kacige rangiraju sa jednom do pet zvezdica, u zavisnosti od toga koliko štite po simuliranom realnom udarcu. Mada ni SHARP nije potpuno realan, više govori od samog standarda, tj. homologacije.
SHARP home page:
http://sharp.direct.gov.uk/
Takođe, postoji razlika u udobnosti i preglednosti ispod kacige("aktivna bezbednost"), ovo pretpostavjam da kod bajsa nije bitno toliko i da nema tolikih razlika.
Inače, moj stav po pitanju kacige, posle 30ak godina na bajsu: zavisno od puta. Za vožnju po gradu, van grada i slično treba isto koliko i kad ideš peške. Padao sam 100 puta sigurno i nikad nisam povredio glavu. Šake stradaju, kolena, laktovi, ramena (ko ne zna da se opusti i napravi kolut), ali glava najmanje.
Za agresivnu vožnju kroz šumu pak, pitanje je više kad, nego da li ćeš zveknuti glavom.
Vožnja u grupi - ako nisu dobro poznati, ili ako se vozi na blizu, da se koristi zavetrina kolega - onda može lako da se desi pad tuđom krivicom, uz neodređeno preplitanje svih bajseva koji učestvuju, pa isto računam da nije loše poneti kacigu - tu je već veća verovatnoća da dođe do udesa.
Moje iskustvo i iskustvo onih koje sam viđao da su padali pored mene i u mojoj okolini, kako god da sam pao ili su pali, svako je bar malo zakačio glavu, onaj ko je imao kacigu kaciga je u manjoj ili većoj meri stradala, ostali su imali gadne rane i blaže do teže potrese mozga.
Evo slike Uvex kacige mog sina koji je pre mesec dana pao sa bicikla i sva sreća samo je kaciga stradala: