Češanje diskova!
#24
Postavljeno 30 July 2012 - 01:06 PM
Imam jedan maaaali problemčić koji ne smeta u vožnji, ali užasno iritira Kad guram biciklu, recimo 2 km/h, kočnica pišti kao da je koljem. Zavrtim točak, sve se okreće normalno, nigde ne kači disk. Jel ima neko ideju šta može da bude? Hvala
A da probas malko manje da stegnes igle na tockovima...To je bio prooblem kod mog druga na bajku...
Off bem ti hidrauliku,izgiboste s njom te skripi te cese te urlice te slabo koci te ne vraca pakne te mora luftiranje te zamena ulja te kriv rotor te skupe pakne te mora remont...
Joj sto je hidraulika skup sport,bas mi je drago sto vozim v -brake.Za godinu dana koriscenja kupio kocnice za 1000 dinara i dva para gumica za 500..
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#26
Postavljeno 30 July 2012 - 01:56 PM
Imam jedan maaaali problemčić koji ne smeta u vožnji, ali užasno iritira Kad guram biciklu, recimo 2 km/h, kočnica pišti kao da je koljem. Zavrtim točak, sve se okreće normalno, nigde ne kači disk. Jel ima neko ideju šta može da bude? Hvala
A da probas malko manje da stegnes igle na tockovima...To je bio prooblem kod mog druga na bajku...
Off bem ti hidrauliku,izgiboste s njom te skripi te cese te urlice te slabo koci te ne vraca pakne te mora luftiranje te zamena ulja te kriv rotor te skupe pakne te mora remont...
Joj sto je hidraulika skup sport,bas mi je drago sto vozim v -brake.Za godinu dana koriscenja kupio kocnice za 1000 dinara i dva para gumica za 500..
Ja sa mojim kočnicama stvarno nikakvih problema nisam imao, rade savršeno. Sila kočenja je ubistvena, modulacija takođe. Sa mojih 90+ kg, nikakvih problema pri zaustavljanju nisam imao, a bogami ih redovno pržim nizbrdo Nijedan od ovih problema što si naveo nisam imao, ovo je jedini, i to kažem ne smeta u vožnji, niti kad se točak okreće u vazduhu, samo kad lagano guram biciklu Igle na točkovima uopšte ne stežem jako, tako da nije do toga sigurno.
Cese tek tek sigurno,ALI NE KOCU ZATO STO JE O TOLIKO MALO DA NI OKO NE MOZE DA VIDI.
To! Kad pogledam čeljust, razmak između pakni i diska se praktično i ne vidi. Pre neki dan sam probao glanc novog Scott Genius-a (koji košta 5x više nego moja Merida), ima Avid Elixir 5, isto tako je pištalo...Izgleda da je to normalna pojava
#27
Postavljeno 30 July 2012 - 03:04 PM
#29
Postavljeno 30 July 2012 - 06:10 PM
Ja se slažem s Brkom , suviše je to komplikovan sistem. Svakodnevno čitam forum i stalno ljudi imaju problema s tim, i to raznoraznih boljki. Dok kod v-brake nema šta da zakaže, namestiš dok si reko keks i ne misliš, meni je ta "osobina" bitnija nego kočenje jednim prstom i ostalo.
Vidiš, ja sam se odlučio za hidrauliku samo iz jednog razloga. Težak sam prilično, oko Niša su sve brda, a ja volim da se sjurim nizbrdo punom brzinom Ni jedan v-brake koji sam probao nije mogao da odradi posao kako treba, stiskao sam ručicu kao manijak, jednom čak i iskidao sajlu, pa sam i mehaničke Avid BB5 zamenio moćnijom hidraulikom. Jednostavno volim da imam moćnu kočnicu, zatreba Ne znam da li ti voziš offroad, ja da, i uglavnom uvek pogodim kad je blato, a kad sa v-brakovima uletiš u blatište do guše od kočenja nema ništa. I samo ne znam šta je to komplikovano kod hidraulike, to je prilično jednostavan sistem, i ako se održava nikad neće da zakaže.
#30
Postavljeno 30 July 2012 - 07:43 PM
Ja se slažem s Brkom , suviše je to komplikovan sistem. Svakodnevno čitam forum i stalno ljudi imaju problema s tim, i to raznoraznih boljki. Dok kod v-brake nema šta da zakaže, namestiš dok si reko keks i ne misliš, meni je ta "osobina" bitnija nego kočenje jednim prstom i ostalo.
Vidiš, ja sam se odlučio za hidrauliku samo iz jednog razloga. Težak sam prilično, oko Niša su sve brda, a ja volim da se sjurim nizbrdo punom brzinom Ni jedan v-brake koji sam probao nije mogao da odradi posao kako treba, stiskao sam ručicu kao manijak, jednom čak i iskidao sajlu, pa sam i mehaničke Avid BB5 zamenio moćnijom hidraulikom. Jednostavno volim da imam moćnu kočnicu, zatreba Ne znam da li ti voziš offroad, ja da, i uglavnom uvek pogodim kad je blato, a kad sa v-brakovima uletiš u blatište do guše od kočenja nema ništa. I samo ne znam šta je to komplikovano kod hidraulike, to je prilično jednostavan sistem, i ako se održava nikad neće da zakaže.
Bas kao sto si rekao ti imas stvarno dobru hidrauliku ali kod jeftinijih modela bogami ima teskih problema...
Inace blato je jedino sto anulira dobar v -brake...
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#31
Postavljeno 31 July 2012 - 06:31 AM
Problem sa cesanjem paknova imao sam i ja (BB5), na prednjoj vili sam dotegao iglice i uglavnom je resen problem. Tek ponekada se cuje cesanje ali posle kocenja vise ne. Medjutim imam jedan drugi problem koji bas iritira, Pri brzini od nekih 29-33kmh, cuje se neki zvuk iz prednje kocnice kao da nesto vibrira, ako blago pritisnem kocnicu prestaje. Da li je to od opruge, limcica, koji razdvaje paknove?
#32
Postavljeno 31 July 2012 - 02:46 PM
Al shvatio sam zasto ne mogu da napravim da mi prednj ne kaci, kao da mi tocak ima malo lufta, e sad na jednoj strani nabe imaju neki poklopci taj jedan poklopac se odvrce sam, sigurno je to problem, a ovaj drugi nece, ja ga stegnem rukom, kljestima al opet se odvrce :/
Za ovo pucketanje, sinoc sam rastavio sic rasklopio sve odvojio oprao, ocistio, podmazo, i ponovo vratio, veceras kad odem da se provozam, vidjet cu jesam li rijesio problem.
#33
Postavljeno 31 July 2012 - 04:00 PM
[attachment=3]P1010497.JPG[/attachment]
[attachment=2]P1010500.JPG[/attachment]
[attachment=1]P1010498.JPG[/attachment]
A evo kako limčić treba da izgleda:
[attachment=0]formula-oro-c-pads-med.jpg[/attachment]
Limčić sam ja iseko jer mi je trebala bicikla, a bez kočnice mi se baš ne ide. Sad su tu nove pakne i radi ko zmaj
#34
Postavljeno 31 July 2012 - 07:36 PM
Ne brine me kocnica napravio sam to, do prednje znam zbog cega je, to cu vjerovatno rijesit.
Al evo da kazem ocistio sam sic podmazo vratio sve ponovo, al otiso danas na voznju, opet pucketa.
Vjerovatno je bb, al ja nemam kljuc da otvorim bb, to moram u servis nosit, mozda se zaprljalo, mozda nije u redu bb, al jebe me u mozak koliko pucketa
Edit: izgleda da mi prednji tocak ima malo lufta, kad stanem u mjestu u guvernalom okrecem tamo-amo ono kao da lufta ima malo, kako to rijesit na industrijskim lezajevima, NOVATEC
#35
Postavljeno 12 February 2013 - 06:41 PM
#36
Postavljeno 12 February 2013 - 07:20 PM
#37
Postavljeno 13 February 2013 - 06:10 AM
Probaj da ocistis sticnu i mesto gde ulazi alkoholom. Nakon toga na pocetku sticne omotaj jedan ili dva kruga izolir trake, tako da sticna u tom delu bude pasent sa ramom. Ja sam tako resio problem pucketanjaAl evo da kazem ocistio sam sic podmazo vratio sve ponovo, al otiso danas na voznju, opet pucketa.
Vjerovatno je bb, al ja nemam kljuc da otvorim bb, to moram u servis nosit, mozda se zaprljalo, mozda nije u redu bb, al jebe me u mozak koliko pucketa
#38
Postavljeno 13 February 2013 - 11:00 AM
Probao, cini mi se da je ipak disk-rotor malo kriv...e sad ima li smisla podesavati tako da se malo paknovi razmaknu da rotor ima vise prostora pa da ne cese, posto malkice nailazi...ili da menjam rotor, kad sam vec kod toga moze li se rotor ispraviti? Kako se uopste steluju te kocnice, podesavanjem srafica ili drugacije? Avid elixir....Najlakše je da probaš ovako: odviješ dva imbus šrafa koji drže čeljust kočnice za adapter ili za vilu, zavrtiš točak i jako stisneš ručicu kočnice i onda zaviješ šrafove. Ako i dalje grebe može disk da bude kriv, da klipovi ne izlaze jednako iz čeljusti pa se čeljust nakrivi na jednu stranu, da se limčić koji razdvaja pločice malo iskrivio pa on grebe itd. A pre nego što bilo šta radiš, proveri da li je točak lepo seo u ležište na vili. Može samo maaaalo da se pomeri (ako ga npr. ne stegneš lepo) i da kočnica ne može da se podesi.
#39
Postavljeno 13 February 2013 - 01:18 PM
Rotor može da se ispravi bez problema, za to postoji specijalan alat.
[attachment=1]SunLite_Ergonomic_Brake_Disc_Rotor_Truing_Tool__56450.1299101824.1280.1280.jpg[/attachment]
Može da se ispravi i malim francuskim ključem (ja sam tako radio), ali ti ne bih to preporučio.
Kako se uopste steluju te kocnice, podesavanjem srafica ili drugacije? Avid elixir....
Malo odviješ dva imbus šrafa koji drže čeljust kočnice za adapter ili za vilu, zavrtiš točak i jako stisneš ručicu kočnice i onda zaviješ šrafove.
[attachment=0]elixir-front.jpg[/attachment]
#40
Postavljeno 13 February 2013 - 01:40 PM
mada mi se cini da je to krupan zalogaj za mene, ne bih da zbrljam nesto....
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika