Automobili koče nizbrdo motorom (koji sve vreme radi i svakako ima uljano/vodeno/vazušno hlađenje & podmazivanje). Teško autu i motoru koji sve vreme koči dok ide nizbrdo.
Kocnice
#163
Postavljeno 18 August 2018 - 03:04 PM
Bitno je da sve vreme KOCE i kontrolisu brzinu kao sto sam ga savetovao. Sa tolikom masom njegov bicikl ne moze da koci motorom na velikoj nizbrdici.
Po meni je to recept za topljenje pakni, pregrevanje felni i izletanje guma sa obruča. Ako kočnice ne mogu da ga zaustave, onda svakako ne bi trebalo da vozi takav bicikl, tj. sa takvim kočnicama.
#165
Postavljeno 18 August 2018 - 03:44 PM
Nece za jednu nizbrdicu, primenjujem takav nacin kocenja vec duzi period i nema nikakvih problema sa temperaturom. Manja brzina = manja temperatura.
Ukratko: na dužem spustu ovo nije pametno raditi.
Opširnije: kočnice pretvaraju kinetičku energiju u toplotnu. Ako ideš sporije:
1) vetar manje pomaže pri kočenju, pa je ukupna količina kinetičke energije koju kočnice treba da pretvore u toplotnu veća, nego ako pustiš da se bajs malo više zauka, pa naglije zakočiš. Ekstreman primer je da uopšte ne kočiš i ideš najbrže što je moguće na spustu - tada vetar vrši 100% kočenja.
Ako kočnicama održavaš brzinu od 20 km/h, one će raditi oko 4 puta više (više se grejati, tj. više kinetičke energije pretvarati u toplotnu), nego ako puštaš bicikl da se zauka do 40 na sat pa usporiš na 20 i tako stalno.
Naravno, ne treba ići brže nego što (čovek oseća da) je bezbedno.
2) Alu felna i pakne se relativno brzo greju, ali i hlade. Gume ne baš tako brzo. Ako kratko zagreješ felnu na višu temperaturu naglim kočenjem, ona će se brzo ohladiti (jer zakon termodinamike kaže da što je veća razlika između temperature tela i okoline, to telo brže odaje toplotu) na vazduhu, neće stići toliko zagrejati gumu. Ako voziš sa stalno blago stisnutom kočnicom, guma će se za kraće vreme više ugrejati, čak i pri nižoj maksimalnoj temperaturi felne - pošto će biti dovoljno vremena da felna oda toplotu gumi, manje će otići u vazduh.
Kočnice koje ne mogu da zaustave bicikl i vozača pri brzini od 50-60 na sat su nebezbedne i rešenje za to nije da se mili niz brdo, nego da se stave ispravne kočnice, ili postojeće podese kako treba.
#166
Postavljeno 18 August 2018 - 04:16 PM
Evo profila sa moje danasnje voznje, kocnice Avid BB7 kompletno tehnicki ispravne pri brzinama preko 50km/h prilikom naglih kocenja NA NIZBRDICI (ne po ravnom 50km/h nego na nizbrdici od preko -25%) zestoka podrhtavanja i cviljenja sto govori da su kocnice na granici svojih mogucnosti. Iste te nizbrdice sa kontrolisanom brzinom kocenjem <15km/h sve vreme nikakav problem za kocnice, nema podrhtavanja, cviljenja, pregrevanja, spaljenih plocica ili rotora i uvek imam na raspolaganju dodatne sile da se zaustavim u svakom trenutku. Istu tehniku koristim i sa v-brake.
#167
Postavljeno 18 August 2018 - 04:21 PM
Evo profila sa moje danasnje voznje, kocnice Avid BB7 kompletno tehnicki ispravne pri brzinama preko 50km/h prilikom naglih kocenja NA NIZBRDICI (ne po ravnom 50km/h nego na nizbrdici od preko -25%) zestoka podrhtavanja i cviljenja sto govori da su kocnice na granici svojih mogucnosti. Iste te nizbrdice sa kontrolisanom brzinom kocenjem <15km/h sve vreme nikakav problem za kocnice, nema podrhtavanja, cviljenja, pregrevanja, spaljenih plocica ili rotora i uvek imam na raspolaganju dodatne sile da se zaustavim u svakom trenutku. Istu tehniku koristim i sa v-brake.
Podrhtavanje kočnica mi zvuči kao preslaba viljuška za silu koju kočnice sa diskom proizvode.
Da li prave problem i pri 30 na sat na istom spustu? Ako ne prave sa 30, možeš kočiti sa 30 na 15, umesto držanja konstantno 15 km/h.
#168
Postavljeno 18 August 2018 - 04:30 PM
Vozim ja to skoro svaki dan preko leta godinama unazad, mogu moje usi da podnesu zvuke kocenja ali tu u zoni kocenja obicno dodju porodice sa decom da odmaraju u prirodi pa ne zelim da ih uznemiravam zato sam primenio tehniku kontrolisanog spustanja i prenosim iskustvo da kocnice to lakse podnose.
#170
Postavljeno 19 August 2018 - 07:12 PM
Nemam pojma. Baš ću premeriti standardne Shimano pakne koliko su dugačke.
Gledao sam nesto malo po netu, cini mi se da su sve ove poznatije u standardu od 70mm, dok su ove druge: Rabe, Krypton, Clarks i slicne cesto po 72mm. Mada pretpostavljam da sve one mogu da se uguraju u nosace i za jedne i za druge. Ili barem, da nista nije neresivo uz malo smirglanja
#171
Postavljeno 11 May 2019 - 11:59 AM
#172
Postavljeno 11 May 2019 - 05:27 PM
Има ли неко искуства са монтирањем пост друмских механичких чељусти на flat рам и вилу уз помоћ адаптера? Нисам задовољан како коче Trp flat, па бих мењао. Постоје адаптери, дакле може, али би ме занимало да ли је неко пробао и да ли има неких проблема.
Обзиром да кажеш да постоје адаптери тј да може онда не би требало очекивати проблеме.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#173
Postavljeno 11 May 2019 - 05:47 PM
Обзиром да кажеш да постоје адаптери тј да може онда не би требало очекивати проблеме.
Да, постоје адаптери, али су тако чудни јер морају да издигну чељуст да би могла да легне на ротор како треба, па се питам да ли је неко пробао јер ми не уливају неко поверење у стабилност.
#176
Postavljeno 11 May 2019 - 06:35 PM
Има ли неко искуства са монтирањем пост друмских механичких чељусти на flat рам и вилу уз помоћ адаптера? Нисам задовољан како коче Trp flat, па бих мењао. Постоје адаптери, дакле може, али би ме занимало да ли је неко пробао и да ли има неких проблема.
ugradio SPYRE post mount celjusti i napred i nazad na ramove i vile sa flat mount prihvatima
i pomocu TRP i pomocu SHIMANO adaptera
i osim sto stvarno nakaradno stoje (neskladno za drumasku estetiku )
rade posao bez problema vec 2 godine.
Po meni, jedini problemi su dostupnost i cena adaptera!
Nisi zadovoljan sa kojim TRP modelom...SPYRE...ili?
#178
Postavljeno 11 May 2019 - 07:03 PM
Нема ту ништа нестабилно и климаво. Озбиљна је то фирма да се игра са нечијом главом продајући лош производ. Поручи и монтирај.
Тако и ја размишљам, али види како то чудо изгледа и још то за 160 мм. Али кочнице су ме баш разочарале. ТRP post mount а исти модел, много боље коче.
#179
Postavljeno 12 May 2019 - 07:07 AM
Spyre, Баш тај модел имам и flat и post mount. Ове прве које желим да променим стварно слабије коче. Сад, који је разлог заиста не знам. Али кад сам видео адаптере како изгледају, уплашио сам се права реч јесте ,накарадно', па ми чак и деловало сумњиво да нешто тако не може да буде стабилно . Зато сам хтео да чујем мишљење неког ко је пробао. Сад ми паде на памет: можда слабију силу даје због ручица? На flat моделу се сајла повлачи тиагром, а на овом другом што кочи боље у питању су ручице тектро за друмugradio SPYRE post mount celjusti i napred i nazad na ramove i vile sa flat mount prihvatima
i pomocu TRP i pomocu SHIMANO adaptera
i osim sto stvarno nakaradno stoje (neskladno za drumasku estetiku )
rade posao bez problema vec 2 godine.
Po meni, jedini problemi su dostupnost i cena adaptera!
Nisi zadovoljan sa kojim TRP modelom...SPYRE...ili?
#180
Postavljeno 15 May 2019 - 11:27 PM
... На flat моделу се сајла повлачи тиагром, а на овом другом што кочи боље у питању су ручице тектро за друм
prvo sam pomislio da ti predlozim da samo zamenis pakne i rotore...
hocu da kazem da nisam do sada cuo da se neko zali na jacinu kocenja SPYRE celjusti!
A posto u jednoj drugoj temi kolega vladaepro kaze da iz njegovog iskustva:
... npr 7800 celjusti ne rade dobro sa ultegra 6700 sifterima, dok rade sa 6600...
pomislih, da mozda stvarno nije do rucica?
Mozda SPYRE trazi povlacenje sajle po onom *starom* SLR-PLUS režimu koji mu pruzaju Tektro rucice,
dok je mozda (nisi naveo koja serija) TIAGRA u *novom* SLR-EV standardu, nem pojma koliko to moze da utice?!?!?
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika