Jump to content


Photo

Kocnice


  • Please log in to reply
229 replies to this topic

#141 Lizard

Lizard
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 320 posts
  • LocationNis

Posted 07 July 2018 - 11:35 AM

Dobar savet , stega i pipav rad.

Znam da kocnicice mogu da se podese tako.podesene su vec,Nove su i hteo bih da ih sredim.

Cini mi se da nema rupe pozadi tako da busenje od pozadi nije moguce.

Imam srafilicu koja radi u oba smera.Nadam se da ima snage da probije to.

Jedino me plasi da ne probusm rupu i nista ne uradim tj da deo ostane unutra.

 

 

Nesto mi pade na pamet.Ima li bilo kakve smese.Lepka ili bilo cega drugog koju bi pazljivo mogo da nanesem na vrh polomljenog dela.Zasrafim , uhvati se to lepo.Dovoljno je da drzi par srekundi da izvadim preostali deo.Cini mi se da je otpor koji pruza vrlo mali.Iskreno izgleda mi da je ovo skoro pa nemoguce ali , sta znam

 

 

Hvala


  • 0

#142 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 07 July 2018 - 11:52 AM

Ne postoji takav lepak na celom svetu, zaboravi na tu ideju. Ako nemas levu burgiju mozes da improvizujes tako sto ces od celicne sipke odgovarajuceg precnika (stari tanki odvrtac) koja moze da udje u rupu, njen prednji deo brusilicom useces ukoso plitke kanale kao da pravis glodalicu pa se nadas da ce biti dovoljno frikcije da pocne da odvrce polomljeni sraf.


  • 0

#143 Lizard

Lizard
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 320 posts
  • LocationNis

Posted 07 July 2018 - 12:23 PM

Predpostavio sam da ne postoji.Palo mi na pamet.

Mnogo je sitno sve , naci cu vec neko resenje.Da ne duzim oko ne mnogo vazne stvari.

 

Hvala DuleBg


  • 0

#144 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Posted 07 July 2018 - 06:48 PM

Previše sitno i pipavo. Ne može se bušiti sa druge strane, može samo sa prednje. Pokušaj da sa drugom stranom kompenzuješ otpor opruge a da taj delić šrafa ostaviš tu gde jeste. Kod mene na paralelogramu napred na jednoj strani nema šrafa pa sam na drugoj strani podesio jačinu opruge i sve radi uredno.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#145 Lizard

Lizard
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 320 posts
  • LocationNis

Posted 27 July 2018 - 12:33 PM

Poz , Imam Xt paralelograme imao SD7 , sve to lepo radi nema sta.Kopka me da probam nesto drugo.

Muku mucim sa rucicama , sve mi klimave nekako sem Sram 7.0 koje sam prodao i sad ne mog da ih nadjem nigde polovne.

Ima nove ali su mi preskupe.

Za fr 7 ne znam ali mi se fr 5 mi se nisu dopale ni malo.

 

Moze li preporuka za kombinaciju rucice -  kljesta a da je u ovom rangu ili bolje ?


  • 0

#146 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 27 July 2018 - 02:20 PM

Imas Shimano BL-T4000 sa rucicom za dva prsta i BL-T4010 sa rucicom za tri prsta.


  • 0

#147 Lizard

Lizard
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 320 posts
  • LocationNis

Posted 27 July 2018 - 02:55 PM

Aj da ne citiram samog sebe , Ako je to zbog "kljesta" ok. btw ja sam iz Nis bate

 

Znaci hocu bolje da se ponovim.

 

Bez zezanja , Hteo sam da procitam vasa iskustva sa boljim sramovim rucicama tipa speed dial ,xtr ili mozda nesto trece.

 

Naso sam najbolji nacin da prenesem bike tamo gde idem.Bike mi sad ima ram koji nije vrhunski ali samo njega ne nosim.Uzecu karbon tamo.Treba mi dobar (pouzadan,lak,udoban) turing za mesta gde planiram da vozim.

 

Ne zelim diskove , to je to 

 

Koristim google nego  mi je  srcu draze da me zemljaci oprave


  • 0

#148 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 27 July 2018 - 04:47 PM

Ja ti nisam predlozio ni diskove ni kljesta vec rucice za kocnice. Jedno slovo moze dosta toga da promeni ako se koristi google.


  • 0

#149 Lizard

Lizard
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 320 posts
  • LocationNis

Posted 27 July 2018 - 05:11 PM

Predlozio si mi  Alivio rucice a one verovatno nisu bolje od fr5 i sram 7.0 koje sam ja sam imao.

 

bilo mi cudno 

 

Diskove sam pomenuo onako.Ocu dobar v brake sistem.tj sistem kojim cu ja biti zadovoljan.Xt kocnice jesu dobre ali su stare.Klima se sve.Rucice koje hocu ne mog da nadjem polovne.

 

 

Klesta koja sam probao ocu da menjam za druga 


  • 0

#150 Rolle

Rolle
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Posted 16 August 2018 - 08:16 PM

Ako može pomoć.

 

Kupio sam ebike za do posla i nazad. Sam bicikl je značajno teži od ostalih koje posedujem, a i ja sam se nagojio (130kg) tako da zajedno stvaramo baš finu masu što se na nizbrdicama itekako oseti. Da stvar bude još veselija do posla je pretežno brdovit teren i u oba smera imam bar po jednu ozbiljnu nizbrdicu a u trenutnoj kombinaciji kočnice mi ne rade posao na zadovoljavajućem nivou. Uz to što ne koče zadovoljavajuće na većem opterećenju(velikim nizbrdicama i brzinama) užasno škripe.

U principu u većini situacija nisam u problemu jer uglavnom ne vozim brzo, ali na tim nizbrdicama se baš osećam nesigurno.

 

Kočnice su Shimano BR-T4000 u kombinaciji sa BL-T4010 ručicama i felnama "Schürmann Yak-19, rooted". Kočnice deluju da su solidno podešene.

 

Imate li preporuku koji paknovi bi mogli da poprave stvar i gde ih nabaviti?

Takođe da li bi eventualnom ugradnjom hidrauličnih v brake kočnica, ukoliko je uopšte moguće bez nekog većeg grunfovanja, dobio nešto u kočionoj sili ili bi samo osećaj na ručici bio lakši (sa čime ni sad nemam problem)?

 

Takođe preporuka za solidnog servisera na potezu Kaluđerica-Zvezdara-Konjarnik-Vračar bi mi značila. Može i na pm ako se kosi sa pravilima foruma. 


  • 0

#151 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 16 August 2018 - 10:00 PM

150kg je velika masa za bicikl. Predlazem ti da prvo nabavis booster-e za v-brake napred i pozadi (link), cak i ako budes stavio hidraulicne v-brake booster-i ce biti od koristi. Druga stvar koju mozes da uradis je da ne dozvolis biciklu na nizbrdicama da ide brze od 10km/h krenes da kontrolises brzinu kocnicama cim pocne nizbrdica i tako sve vreme dok se ne spustis.

Paknove Jagwire / Shimano / KoolStop skuplje stavis napred a jeftinije od istih firmi pozadi da ustedis malo para.

Sa hidraulicnim v-brake kocnicama bi dobio na kocenju pod uslovom 1. da imas booster-e 2. da su paknovi dobri i 3. da je felna u dobrom stanju. Ipak treba da znas da je 150kg nizbrdo previse za v-brake kocnice.

Da ponovim savet nemoj da dozvolis da bicikl ide brzo nizbrdo jer kineticka energija zavisi od brzine na kvadrat.


  • 2

#152 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Posted 16 August 2018 - 10:52 PM

Treba da zamenim pakne u dogledno vreme. 

 

08iI537.jpg

 

Posto nemam pojma o kocnicama i sta tu sve moze a sta ne, da li mogu da stavim bilo sta osim onih najobicnijih (na trn? (ako sam pogodio)) od 100 din? 

Mogu li tu da se uglave pakne na sraf ili nesto drugo? 

Trazim nesto jeftinije, ali da mi koliko toliko cuva felnu.


  • 0

#153 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 16 August 2018 - 11:02 PM

Tu idu samo paknovi na trn. (link)


  • 1

#154 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Posted 17 August 2018 - 09:40 AM

Hvala na odgovoru :) 

Malo sam pretrazivao i nadjem da postoje i paknovi na trn sa uloscima, samo sto mi se ne daje 25-50€ za par Jagwire ili Koolstop.

Naleteh na ove na Ibeju: Clarks.

 

Sad imam par pitanja, ako je neko voljan da odgovori:

 

1. Moja pretpostavka je da vecina (ili sve) pakni sa uloscima bolje koce i/ili manje habaju felnu od onih jednodelnih. Jesam li u pravu? 

2. Negde sam procitao da nisu isti ulosci za v-brake i kantilever, kao postoji razlika u debljini pa ne koce jednako dobro ako ubacis uloske za v-brake. Laz ili ako postoji razlika, to je nesto zanemarivo? 

3. Osim ako nije neka greska, vidim da postoje ove Clarks pakne u verziji od 70mm i 72mm. Ako ih budem narucivao, sta je bolje da uzmem (ako kasnije budem stavljao neke druge uloske, Rabe, Jagwire i sl.)? Da li ulosci od 70mm mogu da se uguraju u nosace za 72mm i obrnuto? 


  • 0

#155 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 August 2018 - 10:06 AM

Hvala na odgovoru  :)

Malo sam pretrazivao i nadjem da postoje i paknovi na trn sa uloscima, samo sto mi se ne daje 25-50€ za par Jagwire ili Koolstop.

Naleteh na ove na Ibeju: Clarks.

 

Sad imam par pitanja, ako je neko voljan da odgovori:

 

1. Moja pretpostavka je da vecina (ili sve) pakni sa uloscima bolje koce i/ili manje habaju felnu od onih jednodelnih. Jesam li u pravu? 

2. Negde sam procitao da nisu isti ulosci za v-brake i kantilever, kao postoji razlika u debljini pa ne koce jednako dobro ako ubacis uloske za v-brake. Laz ili ako postoji razlika, to je nesto zanemarivo? 

3. Osim ako nije neka greska, vidim da postoje ove Clarks pakne u verziji od 70mm i 72mm. Ako ih budem narucivao, sta je bolje da uzmem (ako kasnije budem stavljao neke druge uloske, Rabe, Jagwire i sl.)? Da li ulosci od 70mm mogu da se uguraju u nosace za 72mm i obrnuto? 

 

1. Jeftine pakne sa ulošcima neće biti bolje od kvalitetnijih jednodelnih. Ipak, ako se poredi ista klasa, kod pakni sa ulošcima postoji nosač koji drži paknu, tako da materijal može da se napravi da bude mekši. Takođe, pri kupovini pakne, ne plaća se za ostatak nosećeg mehanizma. Po meni je ovo bolje rešenje na duži rok. Veći je i izbor kvalitetnih pakni čini mi se.

 

2. Koliko znam, po vrsti kočione površine postoje tri sandarda: V-brake, drumski i campagnolo. Neke cantilever čeljusti koriste drumske pakne, neke V-brejk.

Po sistemu kačenja postoje one sa "iglom" i one sa šrafom.

 

3. Nemam pojma. Baš ću premeriti standardne Shimano pakne koliko su dugačke.  :)

 

Podešavanje cantilever kočnica.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#156 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Posted 17 August 2018 - 01:12 PM

Bez zezanja , Hteo sam da procitam vasa iskustva sa boljim sramovim rucicama tipa speed dial ,xtr ili mozda nesto trece.

 

Pre n. e. sam zamenio generički kineski krš debelo polovnim speed dial 7 ručicama. Kad sam prešao na diskove, prebacio sam ručice na treker. Sve u svemu, korišćene u kontinuitetu, uz mali prekid dok sam furao Shimano integruše. Nema vidne razlike u sili kočenja, ali možeš da ih ušteluješ onim točkićem da pod rukom daju osećaj / modulaciju koja ti najbolje leži i da to menjaš kad god ti padne na pamet. Vrlo zgodna sitnica.


  • 0

#157 Rolle

Rolle
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Posted 18 August 2018 - 06:59 AM

150kg je velika masa za bicikl. Predlazem ti da prvo nabavis booster-e za v-brake napred i pozadi (link), cak i ako budes stavio hidraulicne v-brake booster-i ce biti od koristi. Druga stvar koju mozes da uradis je da ne dozvolis biciklu na nizbrdicama da ide brze od 10km/h krenes da kontrolises brzinu kocnicama cim pocne nizbrdica i tako sve vreme dok se ne spustis.

Paknove Jagwire / Shimano / KoolStop skuplje stavis napred a jeftinije od istih firmi pozadi da ustedis malo para.

Sa hidraulicnim v-brake kocnicama bi dobio na kocenju pod uslovom 1. da imas booster-e 2. da su paknovi dobri i 3. da je felna u dobrom stanju. Ipak treba da znas da je 150kg nizbrdo previse za v-brake kocnice.

Da ponovim savet nemoj da dozvolis da bicikl ide brzo nizbrdo jer kineticka energija zavisi od brzine na kvadrat.

 

Hvala na odgovoru!

 

Kao što sam već spomenuo ne vozim brzo, a na nizbrdicama kao što si me savetovao u startu krećem da kočim, ali kad trenutni paknovi krenu da vrište malo popustim da ne bih poplašio sve oko sebe, pa ponovo stisnem do kraja i tako u krug.

 

Znam da sam mnogo težak za Vbrake (i već radim na tome), ali trenutno nemam dovoljno finansija za prelazak na diskove i sve prepravke koje taj zahvat traži, a ne poznajem čak ni majstora kome bih to prepustio pošto sam manje intervencije uglavnom sam završavao. Preporuka za nekog majstora je naravno dobrodošla.

 

Nabaviću boostere i nosače sa promenljivim ulošcima pa se nadam da će to popraviti stvari.

Felne bi trebale da budu dobre, pošto je bicikl star samo godinu dana i izgleda kao da nije ni vožen. Po Bosch jedinici je prešao nešto preko 2000km. Za neke ozbiljnije procene nisam dovoljno kompetentan.

 

Da li postoje neke mere na koje treba da pazim prilikom kupovine booster-a i nosača?


  • 0

#158 Rolle

Rolle
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Posted 18 August 2018 - 07:53 AM

Konkretna preporuka, npr. sa zlatnog točka kao za boostere, za nosače i uloške bi još više značila pošto baš nisam u materiji.

Koliko vidim boosteri su univerzalni.


  • 0

#159 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 18 August 2018 - 08:49 AM

Kad čitam neka pisanija, zapitam se kako sam preživeo. Nisam nikad imao sto kila, ali sam vozio natovaren bajs, po celoj Fruškoj Gori. Nikad nisam imao problema sa kočnicama.

 

Kvalitetne čeljusti, dobro podešene, sa dobrim paknama, sajlama i bužirima, trebalo bi da zaustave i vozača od 100 kila.

 

Što se kočenja na nizbrdici tiče, kinetička energija raste sa porastom brzine. Eksponencijalno. Ipak, otpor vazduha raste za još jedan stepen većom progresijom. Šta hoću da kažem? Ako pustiš da se bajs zauka, većinu kočenja će obavljati otpor vazduha. Do tačke kada čak i kada želiš da ideš brže, ne može.  :)

Zato je na nizbrdicama, po meni, kako bi se kočnice manje grejale i habale, bolje pustiti da se krene što brže (do granice kada proceniš da je bezbedno i da se ti ne plašiš). Zatim kočiti što snažnije (isto, u granicama da se osećaš bezbedno i da držiš bajs pod kontrolom - ovo zavisi od veštine i podloge), što kraće, tj. za što kraće vreme se gotovo zaustaviti. Zatim pustiti kočnice i vazduh da odradi svoj deo kočenja i hlađenja kočnica.

 

Kočenje slabijeg intenziteta neće puno manje ugrejati pakne i felnu u odnosu na kočenje jačeg intenziteta. 10 sekundi stisnutih kočnica zagreju koliko zagreju. Ipak, snažnije kočenje će oduzeti više brzine i dati više vremena za hlađenje.

 

Treba voditi računa i o pritisku guma. Kako se felne greju, pritisak u gumama raste - do tačke kada će unutrašnja guma eksplodirati, a spoljna sleteti sa felne. Ovo treba proveravati i po potrebi ispustiti malo vazduha iz guma, kada felne postanu vrele, a gume previše tvrde od previsokog pritiska.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#160 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 18 August 2018 - 10:11 AM

Fallout legendo "Šta hoću da kažem? Ako pustiš da se bajs zauka, većinu kočenja će obavljati otpor vazduha"

 

@Rolle  Boosteri su univerzalni, pakne sa uloscima su univerzalne. Kocis nizbrdo sve vreme kao i automobili, kamioni, vozovi, itd...


  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users