Zastita bicikla
#162
Posted 11 October 2019 - 07:20 PM
@FalloutBoy
Skup jeste, upadljivo skup ne znam da li je, ali je kod nas totalno neobican (rekumbent) tako da ce svakako biti upadljiv. Alarm znam da se niko ne okrece, to je vise za mene nego za ostale, ako cujem da reagujem. Ta strana zgrade je tiha, nije prometna, pa je sansa da cujem (ja ili neki kolega) malcice veca nego da je na strani gde je ulica. Nesto ovako sto salje notifikaciju je super, uz kombinaciju da potencijalno odbije lopova. Meni treba minut da sidjem kad cujem, dovoljno ako je na pola obijanja.
Za Abus sam vec video da je to najbolja varijanta od stvari koje su dobavljive kod nas, dve takve razlicitog tipa i trebace mu bar 2-3min da sve isece da bi oterao bajs, cak i ako se nameraci pa koristi brusilicu. To pod uslovom da pametno vezem da ne bude bas na izvolte za secenje. Znam da ako se neko nameraci ukrasce ga kako-tako, samo pokusavam da ih odbijem u nameri koliko god mogu.
#163
Posted 11 October 2019 - 07:46 PM
#164
Posted 11 October 2019 - 07:50 PM
Ne znam kakvo je mesto gde ćeš ga držati, ali ja bih nabavio neku plastiku ili tanku ceradu, obavezno takvu da izgleda krajnje obično i neutralne boje tako da utapa bicikl u sredinu, i držao bicikl prekriven time. Veliki deo sigurnosti je u neprivlačenju pažnje, a u slučaju tvog bicikla to znači sprečiti ljude da uopšte vide da bicikl nije običan. Ako neko baš reši da priđe i digne prekrivač da bi video šta je ispod, tada treba da nastupe brave, lanci i sajle.
Moze da bude i kontra efekat, da se pomisli da je tako "garazirano" i da je u fazonu ostavljeno pa za one koji se tim bave bude jos vise primamljivo. Svakako neka cirada za zastitu od kise ipak ulazimo u ove kisne snezne mesece, ali ne bi se oslanjao na to da ispod nje moze da se sakrije, totalno drugacije izgleda od obicnog bicikla,
#167
Posted 11 October 2019 - 11:00 PM
Čitam ove komentare vezano za zaštitu bicikla, i prosto je neverovatno čega se sve čovek seti da bi zaštitio svoj bicikl od potencijalnih lopova, a još je neverovatnije čega se sve lopovi sete da raznim alatima i pomagalima po svaku cenu dođu do predmeta koji žele da ukradu.
I ja imam sličan problem kao i Dule. Išao bih na posao biciklom, ali treba bicikl da ostavim zaključan na javnom parkingu, a mene kada idem na teren nema od pola 7 ujutru do skoro 5 popodne. Faktički bih ostavljao bicikl na parkingu koji doduše pripada firmi ali nema video nadzor i malte ne može bilo ko da na njega uđe. A da ne spominjem to da je moj bicikl višestruko manje plaćen nego Duletov ali bi mi naravno ipak bilo žao da nestane. Nije samo ni strah od krađe u pitanju. Ne znam da li je problem u meni, ali bicikl koji uživam da vozim, održavam i trudim se da uvek bude u mehanički perfektnom stanju, nekako mi se ne ostavlja 5 dana u nedelji 10 sati dnevno na eventualnoj kiši, suncu i ostalim vremenskim nepogodama. A uz to naravno dolazi i ta mogućnost da bi kad tad mogao da nestane, jer iako živim u iole civilizovanoj zemlji, nažalost parazita, virusa, lebara i mutivoda ima uvek i svuda.
Zbog toga se u poslednje vreme, baš zato da ne bih mozgao šta mi se dešava sa biciklom dok radim, nosim mišlju da je kao prevozno sredstvo za do posla, teretane, banke, grada, bolje imati neki znatno jeftiniji bicikl, neupaljiv i sutptilan, opremljen nekom osnovnom opremom, ali opet funkcionalan, mehanički potpuno ispravan komjuter koji bi bio vezivan samo jednim krštenim lancem, i tako uz više spokoja ostavljan na javnom mestu. Pa čak i da budem te neke kurate sreće da i takav bicikl neko jednog dana, iz meni skroz nepoznatog i finansijski neisplativog razloga ukrade, ni šteta ne bi bila veća od stotinak ili tek malo više eura pa nek ide život ako je to nešto najgore što mora da se desi....
Ovako sa druge strane, čini mi se da ostavljanje skupih i fensi bicikala na duže vreme na javnim mestim na milost i nemilost lopovima, liči na borbu Davida i Golijata. Pa koji pobedi...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#169
Posted 12 October 2019 - 07:18 AM
Bas je cini mi se na ovom sajtu neko ubacio klip u kojem lopovi, dobro opremljeni i sa nekim velikim ultra dobrim klestima sa parkinga sa video nadzorom za manje od 15 sekundi seku neke sajle, brave i odnose sta im je volja.
Ne kazem da se covek svakodnevno susrece sa tako profesionalnim lopovima, ali uvek postoji rizik da ce i tvoj bajs kad naleteti na njih, a sto ga cesce i duze ostavljas na javnom mestu, sve je veca sansa za tako nesto.
Zapitamo li se ponekad, odakle toliko biciklova iz "uvoza" na oglasima, i zasto je uvoz bicikala u Srbiji popularan skoro isto kao uvoz automobila.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#170
Posted 12 October 2019 - 07:19 AM
Moracu svakako neku prekrivku ili ciradu za sediste, a cerade za ceo bajk su jeftine tako da je to mozda najbolje resenje. Zasto cu morati - pa pogotovo u hladnijim mesecima gde je veca sansa od kise, mokro sediste na rekumbentu onesposobi biciklu skroz jer sundjer bude natopljen
Mesto gde ga drzim je otvoreno, nije natkriveno. Veci deo dana je hlad, postoji video nadzor, ali sta on znaci kad neko stavi masku i time se profesionalno bavi.
@Smasher
Imam upravo tako nesto, imas na nekoj od prethodnih strana ove teme (iz 2013 postovi), i odlicno me je sluzilo dok sam tada vozio. Dobar ram, mehanika i kocnice, ostalo izgleda kao da je ispalo iz poplave (ram isto izgleda tako jer sam ga dobio vec u sarenom stanju i dodatno naruzio). Sada nemam izbor, ako hocu da vozim, mora da bude rekumbent. Nabavka krskastog rekumbenta mi i nije neka opcija jer opet treba da bude udoban itd. To onda nije jeftino, i onda gubi poentu. Vise kvalitetnih brava pa sta bude bice, ne mogu previse da se opterecujem jer na kraju krajeva zelim da vozim.
@Dusan011
Haha ovo je zapravo odlicna ideja, vrv ima kod nasih kineza da se ne objasnjavam sa carinom pri uvozu
#171
Posted 12 October 2019 - 04:43 PM
Ucinilo mi se da si pomenuo da je moguce videti bicikl iz kancelarije u kojoj radis i da si programer. Onda napravis program za mobilni, kupis neke drzace za mobilni i eventualno socivo za kameru da ogranicis vidno polje samo na bicikl da ne oglasava alarm kad god neko udje u parking vec samo kad je u blizini cirade. (Onda povezes telefon da upravlja dronom koji nosi bombu ili mitraljez i on poleti kad neko pridje biciklu i u stilu robocap-a upozori uljeza). Salim se za ovo napisano u zagradi nisam ja toliko surov, (smislio bih nesto jos surovije, opet se salim). Sada sam ozbiljan, napises program za detekciju pokreta i postavis mobilni da snima bicikl u nekom kratkom vremenskom intervalu pa ako dodje do razlike u prvoj referentnoj slici i nekoj od kasnije snimljenih oglasi se neki bip bip da ti skrene paznju dok si u kancelariji, odes do prozora i pogledas pa ako je lazna uzbuna kliknes na ekran "continue/ ignore/ false alarm". Ako nije lazna uzbuna onda pozoves mene brzo bih ja dosao samo da nije ovih guzvi u Beograd, ako je bas hitno palim helikopter, pustam Vagnera i stizem.
(link)
#172
Posted 12 October 2019 - 05:00 PM
Sad se i ja salim malo ali meni iskreno sve to deluje mnogo zamarajuce. Svestan sam da covek po svaku cenu zeli da zastiti bicikl, ali nije li poenta da ga obezbedi tako da je 99,99 % siguran, pa da moze na miru da se udubi u posao koji radi i da ga to ne ometa, a ne da malo, malo gleda na ekran da vidi da li ga telefon obavestava da li mu je ptica sletela na tocak pa da brze bolje trci do prozora da se uveri da ptica nece da ga mazne.
Svi smo mi razliciti, ali ja kad bih u toku radnog vremena, pored svih problema sa kojima se suocavam, jos morao kontinuirano da mislim da li mi je bajs siguran, mislim da bih izludeo.
U tom slucaju radije bih isao autom/javnim prevozom i mirna Backa....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#173
Posted 12 October 2019 - 08:42 PM
Pracenje preko kamere mobilnog iako dobra ideja nije primenljiva u mom slucaju, kakvu god optiku da ima, predaleko je da napravi kvalitetnu sliku koju moze da koristi neka aplikacija, nemam gde da ga stavim blizu bajka. IP kamera sa optikom mozda, ali to je vec preterivanje
@Smasher
U principu si sve u pravu. Autom sad i idem, ne zivim blizu voza da bih njega koristio, ali hocu bajsem. Mozda dodam jeftin alarm da se dere 30 sekundi cisto reda radi i to je to. Progvirim s vremena na vreme kad idem na pis pauzu i eto mi "nadzora"
Posto sva ta automatizovana resenja koja sam nalazio imaju neki nedostatak koji ih cini neupotrebljivim za moju namenu.
#174
Posted 12 October 2019 - 08:50 PM
Sad dok ti je bajs nov, i dok je ta ideja o ostavljanju bajsa vezanog na otvorenom jos uvek pomalo zabrinjavajuća, razmišljaćeš o sto jednom načinu kako da ga zaštitiš. Posle jedno nedelju, dve dana ostavljanja bajsa napolju, kada se uveriš da je sve kako treba, i briga će sve više i više da splašnjava... Iako bicikl vredi više hiljada dolara, uz najkvalitetniju, debelu bravu koju možeš da kupiš i najbolji mogući lanac (koji pretpostavljam nećeš svaki dan vući tamo ovamo), i plus ta cirada koja ga pokriva, problem će biti sigurno rešen. Na kraju krajeva, što neko reče uglavnom lopovi nisu neki preveliki stručnjaci za bicikle da bi znali vrednost takvog bicikla, pa da se baš namerače i da ga tipuju da ti ga maznu. Pa čak i kad bi to hteli, uz zaštitu koju sam pomenuo morali bi da dođu nekom motornom testerom i profi brusilicom da to seku, bruse i vare da bi ti odneli bajs... I sve to na javnom parkingu uz video nadzor u po bela dana. Šanse za tako nešto su čini mi se kao susret sa NLO-om.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#176
Posted 14 October 2019 - 02:25 PM
Bio danas u toj radnji, porucio sta sam hteo, sutra preuzimam, hvala za preporuku! Ne znam koji je trik u pitanju ali su znacajno jeftiniji nego ostali (koji uzimaju od jankovica koliko sam skontao).Imaš Abus radnju u Džordža Vašingtona pa možeš da vidiš šta sve imaju i nude.
Da ostavim info ako nekog zanima - kljucevi, bar za lanac, u-lock i segmentnu, ne mogu da se kombinuju (da jedan kljuc otvara vise brava). Brave su razlicitog tipa, tako da ta ideja koju sam imao otpada, ali svejedno, imacu 2-3 kljuca, kao da je bitno
Sto se lanca tice gledao sam i njega (za motore). Problem je sto dobar deo cene lanca ide na mehanizam i alarm za disk, koji provereno ne moze na bajs (pretanaj je disk od bajsa). Oko 5k manje su slicni lanci (slicnog nivoa zastite) za bajk, samo bez dela za disk.
#177
Posted 16 October 2019 - 06:12 AM
Cuvaj kljuceve Abusa.
Uvek idu 2 kljuca u paketu a kod skupljih modela dobijas i karticu sa unikatnim brojem koja ti sluzi da u slucaju gubitka oba kljuca direktno od Abusa trazis da ti izrade kopiju. Ako kojim slucajem izgubis oba kljuca i karticu, slobodno baci lock jer nema sanse da ti naprave novu kopiju.
Mozes za svaki slucaj, odmah da napravis kopiju kod nekog boljeg bravara ali znaj da to malo vise kosta.
Ljudi lete na mesec,na sta bi licilo da mi ne znamo srediti kocnicu od neke ponike
#178
Posted 16 October 2019 - 08:05 AM
Uzeo sam lanac, segmentnu i U-lock, sve Granit X-plus. Cenovno sam prosao kao da sam od Jankovica (ili nekog ko preprodaje Abus nabavljen od njih) kupio 2 brave, a ne 3, tolika je razlika u ceni. Teske su sve sto je pozitivno, sami cilindri se okrecu kao puter u odnosu na ono sto sam do sada koristio. Dobro zasticene sa gumom/platnom da ne grebu, zadovoljan sam. Pitah i za vodootpornost, kazu da su imali slucaj kad su bile one manje poplave ove godine da im je covek reklamirao bravu koja nije htela da se otovri, malo WDa i posle 5min se otvorila. Sto znaci da ce za kisu biti ok, ionako ne planiram da ih drzim na zemlji.
@shoshonex
Dobio sam karticu i rezervni kljuc sa svakim. Za sada ne planiram da rezem dodatne, ako izgubim glavni kljuc onda hocu.
Kljucevi za sve su po obliku (mislim i rezanju) isti. Mislim da su prodavci ili hteli da prodaju sta imaju brze ili nisu znali da su isti, predpostavljam da je ipak moglo da se poruci da budu sa istim kljucem sve tri brave da sam insistirao, ali za ovu cenu necu da se bunim.
#180
Posted 16 October 2019 - 11:17 AM
Ne postoji brava koja moze da spreci coveka u svom naumu,ne bih se ja previse oslanjao na bilo kakvu bravu. Ako se neko nameraci da ukrade ,ne sprecava ga ni video nadzor. Postoje sada one brusilice na baterije seku u roku od minuta sve ,pa cak i najsigurnije brave.
Resenje je ne exponirati se, imati bicikl radni i paradni,ili se nikada ne udaljavati od bicikla vise od 3 metra.Mislim da nijedan bicikl nije vredan stresiranja.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users