Jump to content


Fotografije

Uvod u road cycling


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
175 odgovora na ovu temu

#161 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 01:03 PM

Veća brzina uvek znači jači udarac, sem ako svesno ne preskočiš rupu. Da ne ulazimo u to koliko je pametno jurcati za kamionima, ako već to radiš probaj da voziš malo sa strane, da bi mogao da vidiš rupe pre nego što naletiš na njih.

 

 

Za snake-bite jedino rešenje je jako naduvana guma, za drumaša posebno, jer snake-bite prouzrokuje udarac gume u felnu prilikom prelaska preko neke prepreke, zbog slabog pritiska u gumi.

Kupi gume koje se pumpaju na 8 bara pa naviše, trebaće ti jaka pumpa za takve gume, i obavezno pumpanje svaka dva tri dana na maximalan dozvoljen pritisak, ili pred svaku vožnju ako je razmak izmedju vožnji veći od tri dana.

Jeftine, a dobre gume koje koristim su Vittoria Rubino 700x23c za 16e, prodaje ih nikidr na berzi i pumpaju se na 10bar maximalno, svi koji ih voze hvale te gume, ja sam je uzeo skoro jer mi se nova schwalbe lugano posle 1300km raspala, krš teški, izgleda da je stari lager u pitanju jer izgleda kao da je istrulila...

 

Gume se pumpaju prema kilaži vozača, ne na slepo na maksimalni pritisak, a proveravaju se i dopumpavaju pre svake vožnje. Tako se postiže najudobnija vožnja i najbolje performanse bez defekata.


  • 0

#162 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 27 July 2014 - 01:08 PM

Veća brzina uvek znači jači udarac, sem ako svesno ne preskočiš rupu. Da ne ulazimo u to koliko je pametno jurcati za kamionima, ako već to radiš probaj da voziš malo sa strane, da bi mogao da vidiš rupe pre nego što naletiš na njih.

 

 

 

Gume se pumpaju prema kilaži vozača, ne na slepo na maksimalni pritisak, a proveravaju se i dopumpavaju pre svake vožnje. Tako se postiže najudobnija vožnja i najbolje performanse bez defekata.

Jel tako, a koja je to formula kojom se izračunava napumpanost gume prema težini vozača, ili ima neka tabela, a sve da bi se postigle najbolje performanse bez defekata?


  • 0

#163 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 01:27 PM

Na primer:

http://www.dorkypant...calculator.html

http://www.vittoria....-tyre-pressure/

http://www.bccclub.o...reinflation.pdf

 

Naravno, svaka formula se kombinuje s ličnim iskustvom i potrebama.


  • 0

#164 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 01:39 PM

Mehanicar koji radi sa stranim profesionalnim timovima na Tour-u objasnjava to na sledeci nacin: SIRE gume imaju manji otpor kotrljanja, i oni u timu pumpaju do 116psi odnosno 8 bara kada su uslovi idealni savrsen asfalt i suvo vreme, odatle kako se uslovi pogorsavaju samo spustaju pritisak u gumama, i odao je priznanje jednom vozacu koji je dosao iz MTB i znao je vaznost grip-a pa je svoje drumske gume pumpao izmedju 90 i 100psi.


  • 0

#165 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 01:50 PM

Ima ovaj članak na tu temu:

http://www.cyclingne...h-tyre-pressure

 

Treba imati u vidu da skoro svi pro timovi voze tabulare sa veoma mekanim, gipkim spoljnim gumama, ali i da su sami pro vozači veoma mršavi, tako da se njihove brojke ne mogu baš direktno porediti sa rekreativcima na klinčerima pravljenim za primarno za veliku izdržljivost.


  • 0

#166 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 01:58 PM

Takodje je rekao "kada naletis tockom na neravninu ona te uspori zar ne? Kada prepumpas gumu svaka mala rupica na asfaltu predstavlja neravninu koju guma ne moze da absorbuje i tako te prepumpana guma usporava"


  • 0

#167 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 July 2014 - 02:00 PM

Veća brzina uvek znači jači udarac, sem ako svesno ne preskočiš rupu. Da ne ulazimo u to koliko je pametno jurcati za kamionima, ako već to radiš probaj da voziš malo sa strane, da bi mogao da vidiš rupe pre nego što naletiš na njih.

 

Ma te male rupice gde je meren asfalt nema šanse da vidiš. A drugih ni nema, put je relativno nov pa sam se zato i usuđivao do sada ali gledaću da izbegavam da se ne stresiram više. Na drugim deonicama svakako nisam ni pre to radio jer svuda ima rupa, samo traktore sam pratio jer oni uglavnom ne idu preko 35 a i prikolica je visoka pa možeš da vidiš 10m puta ispred :).

Nego, nešto mislim, da je bio veći točak (drumski) možda bi i pregazio rupu bez posledica. Inače u pitanju su one manje što nemaju ni 10cm prečnika, cenim 8-9. A poslednja sva dana sam poveću kilometražu prešpartao i vidim postoje ponegde takve "uzorak" rupe i većeg prečnika, sigurno 12cm ili više. Tu se sigurno upada, ne može se prekotrljati.

 

edit:

Da, i ja sam negde čitao testove da je prepumpana guma sporija. Sećam se i nekog starijeg posta gde je mislim KarpKG pominjao kako klinci pre drumske trke krenu da prepumpavaju gume ko besni :)


  • 0

#168 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 July 2014 - 02:01 PM

A na kom biciklu ti se desilo bušenje, i sa kojim gumama?


  • 0

#169 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 July 2014 - 04:22 PM

Ma na mtb-u sa 25mm gumom... Pre toga godinama sa 32mm nikad snakebite pa ću i da vratim na tako nešto kad uzmem neki drumaš a ovo prilagodim za turing.

A mogli bi i oni da okrpe te rupe nakon što premere debljinu asfalta :mrgreen:


  • 0

#170 Bojsa

Bojsa
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 16 April 2016 - 10:45 PM

Друмски бицикл има веће и лакше точкове и генерално је лакши од МТБ-а. Што се максималних брзина тиче - што више снаге си у стању да производиш брже ћеш ићи. Проста и једноставна механика - без пуно мудрости и филозофије...


  • 0

#171 Markoleti

Markoleti
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Postavljeno 28 November 2016 - 09:34 AM

evo da postavim pitanje u vezi hibrid-drumas,od 2012 cini mi se da se malo stanje promjenilo. Htjeo bih da predjem s mtba al za nekih 300-400 eura ne moze da se uzme neki pristojan drumas ... al hibrida ima i te kako. Ono sto me interesuje je: da li su hibridi malo izdrzljiviji od drumasa posto sam tezak 110 a visok 193? Evo primjera sto me interesuje http://www.2bike.rs/...be#.WDv5s9QrJkg ili http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/focus-urban-1#.WDv6AtQrJkg 

znaci,losi putevi,ja tezak,relativno neiskusan ... navikao na tenk od mtba!


  • 0

#172 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 28 November 2016 - 01:41 PM

Mislim da ti onaj prvi više odgovara po veličini, ali obrati pažnji da prodavac nije baš na dobrom glasu (uglavnom). I proverio bih taj zadnji točak, kao da mu nedostaje jedna žbica. Oba izgledaju izdržljivo, ali ćeš svakako morati da prilagodiš vožnju malo sa obzirom da dolazis sa MTB-a. Tipa, ustajanje preko većih rupa i bankina i tome slično.


  • 0
Pozdrav

#173 Markoleti

Markoleti
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Postavljeno 28 November 2016 - 05:16 PM

citao sam nesto o njemu,a jos veci problem sto sam iz bara ... ima fora da se pokupi nedje ispred granice itd al je sve to malo nezgodno. zamisli dodjem u prijepolje,dodje bajk u prijepolje i to nije to?! e da,znaci ipak mora da se pazi na rupe(manje itd) jer odje oko grada je kao da je rat bio juce. Hvala na javljanju.


  • 0

#174 Machiavelli89

Machiavelli89
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts
  • LocationSutomore

Postavljeno 28 November 2016 - 06:40 PM

citao sam nesto o njemu,a jos veci problem sto sam iz bara ... ima fora da se pokupi nedje ispred granice itd al je sve to malo nezgodno. zamisli dodjem u prijepolje,dodje bajk u prijepolje i to nije to?! e da,znaci ipak mora da se pazi na rupe(manje itd) jer odje oko grada je kao da je rat bio juce. Hvala na javljanju.

Ako je meni početniku drumaš do sad (od avgusta) izdržao tim putevima, ne sjekiraj se ni ti :)


  • 0

#175 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 November 2016 - 08:28 AM

Sve zavisi kako si navikao da voziš. Ako imaš običaj da teraš pravo kroz rupe bez da se pomeriš iz sedišta, biće problema pre ili kasnije. Ako umeš da se podigneš, prebaciš težinu dok točak ide preko prepreke, onda nema brige.


  • 0

#176 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 29 November 2016 - 10:49 AM

Ako bude tako vozio preko rupa nece ni jedan tocak da mu valja pa ni mtb.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika