Jump to content


Photo

Uvod u road cycling


  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#121 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 07 May 2013 - 04:08 AM

Ja ga obično šibnem u šestu i držim oko 90 na sat - tada mi je i potrošnja najniža - jedan, jedan ipo burek....

Ako pod prosečnom misliš na matematički prosek, onda je to iznenađujuće sporo za uložen trud. Često poredim vreme na preteškom hibridu i na trkačkom bajsu na redovnoj deonici do posla. Nekih 11 kilometara. Čak i kad nema gužve i semafora, razlika bude ispod 5 minuta, a čini mi se da trkačkim idem duplo brže.

Sa druge strane, ako se pod prosečnom misli na neku "krstareću" brzinu, tj. kad postigneš neku brzinu koju možeš držati neko duže vreme, onda je to, kada idem sam, negde ispod 30 na sat na hibridu, a nešto preko toga na trkačkom (nisam nikad merio na trkačkom, ali verujem da nije preko 35).
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#122 Rade_NS

Rade_NS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 07 May 2013 - 06:14 AM

Ja pricam o brzini kojom se krecem kada izadjem na put da vozim, ne o voznji kroz grad i po bici stazama. Tu mi prosecna bude oko 25 km/h, pa i manje zbog semafora i cestog stajanja/usporavanja... :-)
Naravno sa vetrom brzina se smanjuje, posto Marfi napravi da mi uvek duva u lice. :-D...
  • 0
Vidimo se kad se vidimo, cujemo se kad se cujemo...

#123 ckibunenko

ckibunenko
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Posted 07 May 2013 - 07:03 AM

Pod prosecnom brzinom mislim iskljucivo na brzinu na ravnom putu, deonici od recimo 5 km, vetar i saobracaj da ne uticu i da se vozi u kontinuitetu bar 20-tak minuta. Sto rece FalloutBoy krstarecu brzinu.
  • 0

#124 Mirko1

Mirko1
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 07 May 2013 - 09:43 AM

Кад је само равница, одржавам око 30 дуже време. А спринт углавном 45-50 км/ч. На спусту не верглам преко 50 км/ч , јер је кратак пренос, заука сам до 60.
  • 0

#125 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 07 May 2013 - 03:42 PM

Ma ljudi zna se šta je prosečna brzina, ono što piše na brzinomeru kad dođeš kući ;)

Po ovim vašim brzinama, još malo da pojačate i možete rame uz rame sa Wigginsom na time trial :D
  • 0

#126 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Posted 07 May 2013 - 03:56 PM

Pa ako pojacam tempo zasenicu na turu i Wigginsa i Frooma-a eno pet dana su me molili tacnije klecali na kolenima da ne vozim tur kako ne bih pobedio i sve pare im pokupio. Ja reko ajd neka ih jos koju godinu. :mrgreen: :mrgreen: Salim se naravno.
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#127 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 07 May 2013 - 03:59 PM

Kad sam zagrejan, 30-33 km/h je neka održiva brzina na ravnom za 50+ km. Za maks. na ravnom ne bih znao, ali nisam neki sprinter pa sumnjam da je preko 40. Nizbrdo nisam imao prilike da prebacim nekih 63. Prava prosečna brzina na (prilično) ravnom putu je naravno niža. Recimo Ada-Obrenovac-Ada je bilo nekih 27 km/h.
  • 0

#128 dax92

dax92
  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 07 May 2013 - 09:49 PM

ukupna prosecna brzina nakon voznje mi varira oko 24-26. Tu racunam i grad, semafore, biciklisticke staze, uzbrdice, nizbrdice... A kad sam merio samo na deonici Ostruznica- 2 kruga oko Ade-Ostruznica, bilo je 31 km/h prosecna. Tu je uracunata i uzbrdica oko 1km duga i naporna. Na Obrenovackom je brzina bila izmedju 33-38km/h

Bicikl Capriolo Speedster.
  • 0

#129 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Posted 08 May 2013 - 03:31 AM

:oops: Ja na mojem celicnjaku drzim prosek 29-30km na sat na deonici koja je prilicno ravna aliiiii se preznojim ko konj......Ipak imam mali staz na drumasima a sajbna 53
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#130 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Posted 22 May 2013 - 06:46 PM

Ima veze sa temom pa da ne bih otvarao novu imam pitanje:
Ko su po vama najbolji brdasi:
1.Kontador(neprikosnoven)
2.Schleck(pokazao se kao jako dobar brdas tokom ovih par godina inace moj omiljeni biciklista)
3. Valverde
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#131 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 May 2013 - 06:49 PM

:oops: Ja na mojem celicnjaku drzim prosek 29-30km na sat na deonici koja je prilicno ravna aliiiii se preznojim ko konj......Ipak imam mali staz na drumasima a sajbna 53


Tako nekako, kad se ide solo. Ogromna razlika od 25-28 do 30 držati. To mi je neka granica.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#132 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Posted 22 May 2013 - 07:22 PM

:oops: Ja na mojem celicnjaku drzim prosek 29-30km na sat na deonici koja je prilicno ravna aliiiii se preznojim ko konj......Ipak imam mali staz na drumasima a sajbna 53


Nema to veze na ravnom sa velikom sajbnom; ti se pomeri na laksi prenos nazad na kaseti. Doduse, bices malo blizi zadnjoj nabli, nego li da vozis compact pogon. :D

Inace, oseti poprilicna razlika izmedju prilicno ravne i pleh ravne deonice. Npr. u Banatu imas pojedine delove puteva koji se na oko ne vide, ali ko cesto vozi zna da postoji nagib tipa 1%. Kad vozis 30+ cim naidjes na tu deonicu primetis da te nesto koci i malo pada brzina. :lol:
  • 0

#133 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Posted 22 May 2013 - 09:32 PM

:oops: Ja na mojem celicnjaku drzim prosek 29-30km na sat na deonici koja je prilicno ravna aliiiii se preznojim ko konj......Ipak imam mali staz na drumasima a sajbna 53


Nema to veze na ravnom sa velikom sajbnom; ti se pomeri na laksi prenos nazad na kaseti. Doduse, bices malo blizi zadnjoj nabli, nego li da vozis compact pogon. :D

Inace, oseti poprilicna razlika izmedju prilicno ravne i pleh ravne deonice. Npr. u Banatu imas pojedine delove puteva koji se na oko ne vide, ali ko cesto vozi zna da postoji nagib tipa 1%. Kad vozis 30+ cim naidjes na tu deonicu primetis da te nesto koci i malo pada brzina. :lol:


Upravo sam se vratio iz Kragujevca za Kraljevo(bio u poseti drugaru iz vojske) po jakoj kisi...Odavno nisam bio tako mokar prosek 28 km na sat a cinilo mi se da idem kao munja:(

Inace praktikujem 2*6 kada odrzavam brzinu 2*7 ostavljam za nizbrdice....

hm...Bontrager race lite uzasno lose drze na asfaltu po kisi...Dogadjalo mi se da proklizam na zaustavljanju na semaforima....
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#134 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 31 May 2013 - 09:51 PM

Imam ja jedno početničko road pitanje :) da li je normalno da pumpanje preko 7 bara ide neverovanto teško, veliki je skok sa 5 na 7 a tek posle #-o ... do 5 je laganica.
Prvi put sam tako pumpao, hteo sam na max 8 bara jer guma nije odmah htela lepo da legne i bacala je pa reko da probam sa max pritiskom ali prosto me strah a i neviđeno teško ide. Bukvalno se preznojim, pola od nervoze pola od umora, legnem svom težinom na pumpu i prosto me strah da ne eksplodira guma, felna ili crevo. Još dok ne legne sve lepo pa na tom pritisku kad krene da se "sleže" pa zazvoni i opali ko iz puške čuka mi preskoči :mrgreen:.
  • 0

#135 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Posted 31 May 2013 - 10:19 PM

Za te operacije moras imati floor pumpu deklarisanu na 15+ bara. Ili zveknes do 5-6 tom kojom imas, a posle toga nastavis pumpom za amort. Neces ni osetiti, al ima da se preznojis od drndanja, zbog male kolicine vazduha koju ista izbacuje. :D

P.S. Mada su se neki kleli u izvesni Giyo model, kao laganica 8 bara. Ja mojom alu Giyo uspevao 4 i posle toga ide patnja. Sada iskljucivo stoji na bajsu, tek da ne zaglavim u nedodojiji ako nesto krene po zlu. :)
  • 0

#136 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 31 May 2013 - 10:52 PM

Aha ako sam dobro shvatio onda je normalno da ide jako teško... nije meni problem nego mi frka bila :)
Ovu pumpu imam, nije loša s obizirom da je bila jeftina, nešto preko 1000 din. Alu telo, plastični klip. Šatro do 11 bara mada ne bih se usudio, crevo se vidno napinjalo i na 7.5... Legnem ja na nju al kad dođe već visok pritisak prvi put sam se sreo s tim pa mi bilo jako čudno, sav vazduh se sabije skoro u dno pumpe i onda tek ventil popusti pa uleti unutra pa opet u krug. Malo presta lepi nova je unutrašnja, ako se malo ostavi brzo zadihtuje i ne mogu pumpom da ga pokrenem već skidanje pa prstom stiskanje da odlepi...

Ne znam, jel se praktikuje da se sipa malo talka ili nečeg da ne lepi toliko? Mada vremenom će valjda i dihtung gumica da ostari i da se unormali. Sada toliko zalepi samo od pritiska vazduha da mislim da ne bi ispuštalo ni ako se ne zavrne. Jako mora da se stisne da bi odlepilo. Na staroj gumi to nije bilo ni blizu tako.
Postavljena slika
  • 0

#137 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 31 May 2013 - 11:44 PM

Ako pretpostavimo da si odvio osigurač iglice na presti i iglicu razradio sa par kratkih pritisaka da malo izađe vazduha, jedna od mogućnosti je da ti se iglica glavi u sopstvenom kanalu, što je moguće kod lošijih unutrašnjih, gde je i sam ventil nepreciznije urađen. Neke unutrašnje i nemaju rastavljiv ventil, pa ne možeš zamenom uloška sa iglicom da utvrdiš o čemu se stvarno radi.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#138 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 01 June 2013 - 01:35 AM

Aha ako sam dobro shvatio onda je normalno da ide jako teško... nije meni problem nego mi frka bila :)
Ovu pumpu imam, nije loša s obizirom da je bila jeftina, nešto preko 1000 din. Alu telo, plastični klip. Šatro do 11 bara mada ne bih se usudio, crevo se vidno napinjalo i na 7.5... Legnem ja na nju al kad dođe već visok pritisak prvi put sam se sreo s tim pa mi bilo jako čudno, sav vazduh se sabije skoro u dno pumpe i onda tek ventil popusti pa uleti unutra pa opet u krug. Malo presta lepi nova je unutrašnja, ako se malo ostavi brzo zadihtuje i ne mogu pumpom da ga pokrenem već skidanje pa prstom stiskanje da odlepi...

Ne znam, jel se praktikuje da se sipa malo talka ili nečeg da ne lepi toliko? Mada vremenom će valjda i dihtung gumica da ostari i da se unormali. Sada toliko zalepi samo od pritiska vazduha da mislim da ne bi ispuštalo ni ako se ne zavrne. Jako mora da se stisne da bi odlepilo. Na staroj gumi to nije bilo ni blizu tako.
Postavljena slika

imam istu pumpu i isti su simptomi, tesko pumpa na8 bara, ali to kod mene nije do ventila vec do pritiska pa se pumpa muci, pumpaj na 8 bara slobodno nece da explodira pumpa, vec dugo je koristim, ali prvo namesti gumu kako treba.
  • 0

#139 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 01 June 2013 - 08:15 PM

Najverovatnije je konstrukcija pumpe loša, što reče, vazduh se sabije u samo dno, pa tek onda izađe, što je siguran znak da je telo pumpe i klip šire nego što bi trebalo. Kada bi to bilo nešto uže, zahvatala bi se manja količina vazduha, ali bi se, pri istoj robusnosti konstrukcije, lakše upumpavala u gumu.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#140 mladja86

mladja86
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Posted 03 June 2013 - 10:58 PM

realno veliki su to pritisci, tako da cete se sa svakom pumpom pomuciti pri duvanju 8+ bara... ja sam pazario zefal air3 i deklarisana je na 11bara, a mnje-vise bez problema sam, radi testa, duvao moje gume na 10bara
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users