Jump to content


Fotografije

Uvod u road cycling


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
175 odgovora na ovu temu

#81 ribg

ribg
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 01 January 2013 - 12:24 PM

Po 100 put,drumska bicikla se nece raspasti ako je poterate preko rupe :mrgreen:


  • 0
U procesu ....

#82 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 01 January 2013 - 01:29 PM

Po 100 put,drumska bicikla se nece raspasti ako je poterate preko rupe :mrgreen:

Ce da probamo pa ce vidimo :mrgreen:
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#83 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Postavljeno 01 January 2013 - 02:43 PM

Po 100 put,drumska bicikla se nece raspasti ako je poterate preko rupe :mrgreen:

Ma to su ovi subverzivni mtb elementi zaveli ljudi da misle da smo mi na drumasima samoubice i da nam svaki dan otpadaju bubrezi :mrgreen: .
  • 0
.

#84 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 01 January 2013 - 05:25 PM

Po 100 put,drumska bicikla se nece raspasti ako je poterate preko rupe :mrgreen:

Ma to su ovi subverzivni mtb elementi zaveli ljudi da misle da smo mi na drumasima samoubice i da nam svaki dan otpadaju bubrezi :mrgreen: .

Da da mtb-evci su krivi za sve :mrgreen:
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#85 dax92

dax92
  • Members
  • PipPipPip
  • 116 posts

Postavljeno 01 January 2013 - 08:56 PM

Imao sam ja Firebirda godinu dana, i za to vreme presao 4100 km.
Odmah da ti kazem da ako hoces da vozis drumasa onako kako bog zapoveda, moras da vozis bar 3-4 puta nedeljno, jer u suprotnom neces imati snage da ga vozis kako treba.
Ja sam svoj prodao jer nisam mogao tako cesto da ga vozim, a nisam hteo da se zezam sa menjanjem srednjeg pogona.

Generalno, bicikl je skroz dobar. Tockovi su prilicno losi, pa bi trebalo da ih zamenis zbog tvoje tezine i pedale. Na ostalo nisam imao neke zamerke.
  • 0

#86 Druid

Druid
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 02 January 2013 - 12:44 AM

100 i kusur kila spust na Beljanici pri brzini od oko 60-70 na sat i nagazim rupu koju bi i u kolima osetili samo se cuo zveket rama i mojih kostiju i nastavio sam dalje samo sa bolovima u zglobovima od siline udarca. :mrgreen: tad sam rekao da ne menjam tockove !!! P.s. da sam bio na karboncu ja verujem da bi iz mene i dan danas vadili karbonske zice :)
  • 0
Potpis

#87 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Postavljeno 02 January 2013 - 01:26 AM

Tako sam i ja odvalio u jedan krater. Udarac je bio toliko jak da mi je čuka preskočila i skoro da sam bez vazduha ostao. :D Jedini defekt je bio presečena guma. :mrgreen: Točkovi su ostali okrugli i bez traga od udarca. 8)
Tada sam rekao poluglasno i pun radosti: Jbg, Mavic je to! :D

Tako da, drumaš samo izleda nežan..
  • 1

#88 negas

negas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 450 posts
  • LocationKako kad !

Postavljeno 02 January 2013 - 04:31 AM

NA capriolo drumasima tockovi su katastrofa...zice pucaju ko da su predvidjene za zamenu svakih 5 dana...a i same zice su katastrofa kvalitet...barem po meni...al msm da ne gresim...kad su mi pucale ko niko, i to na oba tocka, a novi su..a ja nemam preko 75kg...
  • 0

#89 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 January 2013 - 05:56 AM

S obzirom na kvalitet naših puteva i to da se ne trkam, sledeće gume će mi biti svakako barem 25 mm, ako ne i 28 (ima mesta).
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#90 Druid

Druid
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 02 January 2013 - 02:48 PM

pretpostavljam da vozis 23 sada, da li mislis da ce ti po jos jedan mm ili po dva pomoci na nasim putevima :) Jedina razlika je izmedju 18 mm i 23 u tome sto sa 23 cuvas felnu malo vise... sve ostalo je manje vise isto
  • 0
Potpis

#91 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Postavljeno 02 January 2013 - 03:06 PM

Izmedju 20 i 23 mm se oseca razlika u voznji. Nisam probao 25 a vidim po nekim pricama da su cak i brze od 23-ki. Sto me mozda i ne cudi jer se brze vozim sa "meksom" nego prepumpanom gumom.
Inace, 23-ka napumpana na 7-7,5 bara se sasvim normalno ponasa na nasim putevima. Veci pritisak iz raznih razloga je vec preteran...
  • 0
.

#92 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 January 2013 - 09:50 AM

Za tvoju visinu 54 ili max 56 cm ram, nikako veci.

Ja sam visok 183 a ti reče da mi je 56 cm ram mali :lol:

Inače najtoplije preporučujem gume od bar 25 mm za svakog rekreativca, ako mogu da stanu u ram. Minimalna razlika u težini se i te kako nadoknađuje većom udobnošću
  • 0

#93 negas

negas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 450 posts
  • LocationKako kad !

Postavljeno 03 January 2013 - 08:05 PM

Valjda je 23 najbolja tj najbrza, ili ne! Jel ne ide fora ako je tanja guma, brze se vrti tocak, ili ne? Nije valjda isto voziti 32 ii 20?

Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka :wink:
  • 0

#94 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 03 January 2013 - 08:22 PM

Valjda je 23 najbolja tj najbrza, ili ne! Jel ne ide fora ako je tanja guma, brze se vrti tocak, ili ne? Nije valjda isto voziti 32 ii 20?

Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka :wink:



Kazu da je najbrza 25-ica ---citao sam nesto ali mi nikako nije jasno .....
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#95 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Postavljeno 03 January 2013 - 11:20 PM

Ljudi, ako profesionalci voze 23-ku, onda je to najbolje... valjda... :D
  • 0

#96 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 January 2013 - 05:59 AM

Ljudi, ako profesionalci voze 23-ku, onda je to najbolje... valjda... :D


Najbolje za šta?

Već sam stavio točkove sa puno žbica, a sledeći "upgrade" su gume od 28 mm najverovatnije. 28 mm gume se lakše ručnom pumpom naduvaju na zadovoljavajući pritisak ako treba krpiti puknutu gumu na putu, bolje upijaju neravnine (očajni su nam putevi), bolje štite felnu od udara, vozača od vibracija s puta. Čim ishabam trenutno montirane 23ke (znači verovatno dogodine).
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#97 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Postavljeno 04 January 2013 - 10:03 AM

Najbolje za šta?


Ne znam? :mrgreen:
A vidim da se dosta vas žali na 23-ku, zbog puteva, bušenja, bla, bla... Ja nisam gumu probušio već 6000 i kusur kilometara, a takođe živim u Srbiji.
@FalloutBoy
Gde ti voziš kad su tako loši putevi da ti se svaki čas buše gume i oštećuje felna? Da se razumemo, nemam ja ništa protiv 20-ke, 25, 28, neka vozi svako koje kod gume hoće. Samo je bitno da je guma kvalitetna, što znači malko skuplja. Treba bljunuti 30 evra za gumu i kraj. Biciklizam je skup sport.
  • 0

#98 Druid

Druid
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • LocationSvilajnac

Postavljeno 04 January 2013 - 11:00 AM

Od svega sto sam vozio najbrza je bila 18tica :)
  • 0
Potpis

#99 dachaa

dachaa
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts

Postavljeno 04 January 2013 - 11:37 AM

gume 23 i za celu prioslu sezonu od oko 7-8 hilj. km samo jednom sam imao bushenje.
  • 0
'Pain is temporary... quitting lasts forever'

#100 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 January 2013 - 11:48 AM

Valjda je 23 najbolja tj najbrza, ili ne! Jel ne ide fora ako je tanja guma, brze se vrti tocak, ili ne? Nije valjda isto voziti 32 ii 20?

Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka :wink:


Kazu da je najbrza 25-ica ---citao sam nesto ali mi nikako nije jasno .....


Nije baš tako jednostavno...

Guma preko tri faktora utiče na brzinu točka, odnosno bicikla - to su težina, aerodinamičnost i otpor kotrljanju.

Težina:
Prilično jednostavno, lakša guma lakše ubrzava i lakše ide uzbrdo. Jedino je nizbrdo teža guma u prednosti :)

Aerodinamičnost:
Ovo nema tako mnogo uticaja na ubrzanje i vožnju uzbrdo, pošto je potrebno dostići određenu minimalnu brzinu pre nego što počne da bude ozbiljan faktor, ali zato je dosta bitna za dostizanje veće maksimalne brzine i za njeno lakše održavanje. Koja će guma biti aerodinamičnija dosta zavisi od širine i oblika felge. Moderne aero felge su široke po 23 mm i sa njima najbolje funkcionišu gume od 23 do 25 mm. Za klasične felge, široke 15-17 mm, bolje su uže gume - ako vozite protiv hronometra prosečnom brzinom 35-40+ km/h :)

Otpor kotrljanju:
Ovaj faktor je najkomplikovaniji, a ostvaruje najveći uticak jer se oseća bez obzira na brzinu kretanja i utiče i na ubrzanje, i na maksimalnu brzinu, i na vožnju uzbrdo. Kada su u pitanju drumske gume, bez krampona i neke ozbiljne šare, otpor kotrljanju izaziva trošenje energije na deformisanje stranica gume. Na smanjenje otpora može se uticati na dva načina - smanjenjem deformacije i smanjenjem energije koja je potrebna da se stranice deformišu.

Smanjenje potrebne energije: ovo je jednostavniji deo, mekše i elastičnije stranice se lakše savijaju i prave manji otpor. Zato su tanke trkačke gume brže od debelih guma otpornih na cepanje i bušenje - ako imate auto sa rezervnim točkovima iza sebe :wink:

Smanjenje deformacije: što je veća sila kojom se vazduh u gumi opire sabijanju, to je manja deformacija gume tokom vožnje. Znači, tvrđa guma - manji otpor kotrljanju. Ono što nije sasvim intuitivno je da postoje dva načina da se poveća ova sila vazduha. Jedan je da se poveća pritisak u gumama, a drugi je da se pritisak ne menja, ali da se koriste veće gume. Kako ovo drugo funkcioniše? Pritisak se meri kako sila po jedinici površine. Veća guma ima veću površinu i samim tim veću silu za isti pritisak. Drugim rečima, guma od 30 mm je efektivno tvrđa nego guma od 20 mm ako se napumpaju na isti pritisak. Odatle potiče ta priča da su gume od 25 mm brže nego gume od 23 mm - to jeste tačno, ali samo ako su obe gume napumpane na isti pritisak.


Šta to sve znači za nas? Ako se vozi na dobrom, ravnom putu, uža i tanja guma je uvek bolji izbor. Kada se u priču ubace neravnine, pukotine, rupe, ivičnjaci, onda svako mora da nađe svoj kompromis. Meni je lakše da vozim brzo i daleko ako mi je udobnije i ako ne moram previše da mislim po čemu gazim - zato biram 25-ice napumpane na malo niži pritisak, po mogućnosti sa nekom zaštitom od bušenja, pa makar i po cenu malo većeg otpora kotrljanju. Iz ličnog iskustva to preporučujem i drugima, barem da probaju.
  • 5




4 članova čita ovu temu

0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika