Uvod u road cycling
#84
Postavljeno 01 January 2013 - 05:25 PM
Da da mtb-evci su krivi za sveMa to su ovi subverzivni mtb elementi zaveli ljudi da misle da smo mi na drumasima samoubice i da nam svaki dan otpadaju bubrezi .Po 100 put,drumska bicikla se nece raspasti ako je poterate preko rupe
#85
Postavljeno 01 January 2013 - 08:56 PM
Odmah da ti kazem da ako hoces da vozis drumasa onako kako bog zapoveda, moras da vozis bar 3-4 puta nedeljno, jer u suprotnom neces imati snage da ga vozis kako treba.
Ja sam svoj prodao jer nisam mogao tako cesto da ga vozim, a nisam hteo da se zezam sa menjanjem srednjeg pogona.
Generalno, bicikl je skroz dobar. Tockovi su prilicno losi, pa bi trebalo da ih zamenis zbog tvoje tezine i pedale. Na ostalo nisam imao neke zamerke.
#86
Postavljeno 02 January 2013 - 12:44 AM
#87
Postavljeno 02 January 2013 - 01:26 AM
Tada sam rekao poluglasno i pun radosti: Jbg, Mavic je to!
Tako da, drumaš samo izleda nežan..
#88
Postavljeno 02 January 2013 - 04:31 AM
#91
Postavljeno 02 January 2013 - 03:06 PM
Inace, 23-ka napumpana na 7-7,5 bara se sasvim normalno ponasa na nasim putevima. Veci pritisak iz raznih razloga je vec preteran...
#92
Postavljeno 03 January 2013 - 09:50 AM
Ja sam visok 183 a ti reče da mi je 56 cm ram maliZa tvoju visinu 54 ili max 56 cm ram, nikako veci.
Inače najtoplije preporučujem gume od bar 25 mm za svakog rekreativca, ako mogu da stanu u ram. Minimalna razlika u težini se i te kako nadoknađuje većom udobnošću
#93
Postavljeno 03 January 2013 - 08:05 PM
Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka
#94
Postavljeno 03 January 2013 - 08:22 PM
Valjda je 23 najbolja tj najbrza, ili ne! Jel ne ide fora ako je tanja guma, brze se vrti tocak, ili ne? Nije valjda isto voziti 32 ii 20?
Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka
Kazu da je najbrza 25-ica ---citao sam nesto ali mi nikako nije jasno .....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#95
Postavljeno 03 January 2013 - 11:20 PM
#96
Postavljeno 04 January 2013 - 05:59 AM
Ljudi, ako profesionalci voze 23-ku, onda je to najbolje... valjda...
Najbolje za šta?
Već sam stavio točkove sa puno žbica, a sledeći "upgrade" su gume od 28 mm najverovatnije. 28 mm gume se lakše ručnom pumpom naduvaju na zadovoljavajući pritisak ako treba krpiti puknutu gumu na putu, bolje upijaju neravnine (očajni su nam putevi), bolje štite felnu od udara, vozača od vibracija s puta. Čim ishabam trenutno montirane 23ke (znači verovatno dogodine).
#97
Postavljeno 04 January 2013 - 10:03 AM
Najbolje za šta?
Ne znam?
A vidim da se dosta vas žali na 23-ku, zbog puteva, bušenja, bla, bla... Ja nisam gumu probušio već 6000 i kusur kilometara, a takođe živim u Srbiji.
@FalloutBoy
Gde ti voziš kad su tako loši putevi da ti se svaki čas buše gume i oštećuje felna? Da se razumemo, nemam ja ništa protiv 20-ke, 25, 28, neka vozi svako koje kod gume hoće. Samo je bitno da je guma kvalitetna, što znači malko skuplja. Treba bljunuti 30 evra za gumu i kraj. Biciklizam je skup sport.
#100
Postavljeno 04 January 2013 - 11:48 AM
Valjda je 23 najbolja tj najbrza, ili ne! Jel ne ide fora ako je tanja guma, brze se vrti tocak, ili ne? Nije valjda isto voziti 32 ii 20?
Po meni i za rekreativca, najbolje je 23-jka
Kazu da je najbrza 25-ica ---citao sam nesto ali mi nikako nije jasno .....
Nije baš tako jednostavno...
Guma preko tri faktora utiče na brzinu točka, odnosno bicikla - to su težina, aerodinamičnost i otpor kotrljanju.
Težina:
Prilično jednostavno, lakša guma lakše ubrzava i lakše ide uzbrdo. Jedino je nizbrdo teža guma u prednosti
Aerodinamičnost:
Ovo nema tako mnogo uticaja na ubrzanje i vožnju uzbrdo, pošto je potrebno dostići određenu minimalnu brzinu pre nego što počne da bude ozbiljan faktor, ali zato je dosta bitna za dostizanje veće maksimalne brzine i za njeno lakše održavanje. Koja će guma biti aerodinamičnija dosta zavisi od širine i oblika felge. Moderne aero felge su široke po 23 mm i sa njima najbolje funkcionišu gume od 23 do 25 mm. Za klasične felge, široke 15-17 mm, bolje su uže gume - ako vozite protiv hronometra prosečnom brzinom 35-40+ km/h
Otpor kotrljanju:
Ovaj faktor je najkomplikovaniji, a ostvaruje najveći uticak jer se oseća bez obzira na brzinu kretanja i utiče i na ubrzanje, i na maksimalnu brzinu, i na vožnju uzbrdo. Kada su u pitanju drumske gume, bez krampona i neke ozbiljne šare, otpor kotrljanju izaziva trošenje energije na deformisanje stranica gume. Na smanjenje otpora može se uticati na dva načina - smanjenjem deformacije i smanjenjem energije koja je potrebna da se stranice deformišu.
Smanjenje potrebne energije: ovo je jednostavniji deo, mekše i elastičnije stranice se lakše savijaju i prave manji otpor. Zato su tanke trkačke gume brže od debelih guma otpornih na cepanje i bušenje - ako imate auto sa rezervnim točkovima iza sebe
Smanjenje deformacije: što je veća sila kojom se vazduh u gumi opire sabijanju, to je manja deformacija gume tokom vožnje. Znači, tvrđa guma - manji otpor kotrljanju. Ono što nije sasvim intuitivno je da postoje dva načina da se poveća ova sila vazduha. Jedan je da se poveća pritisak u gumama, a drugi je da se pritisak ne menja, ali da se koriste veće gume. Kako ovo drugo funkcioniše? Pritisak se meri kako sila po jedinici površine. Veća guma ima veću površinu i samim tim veću silu za isti pritisak. Drugim rečima, guma od 30 mm je efektivno tvrđa nego guma od 20 mm ako se napumpaju na isti pritisak. Odatle potiče ta priča da su gume od 25 mm brže nego gume od 23 mm - to jeste tačno, ali samo ako su obe gume napumpane na isti pritisak.
Šta to sve znači za nas? Ako se vozi na dobrom, ravnom putu, uža i tanja guma je uvek bolji izbor. Kada se u priču ubace neravnine, pukotine, rupe, ivičnjaci, onda svako mora da nađe svoj kompromis. Meni je lakše da vozim brzo i daleko ako mi je udobnije i ako ne moram previše da mislim po čemu gazim - zato biram 25-ice napumpane na malo niži pritisak, po mogućnosti sa nekom zaštitom od bušenja, pa makar i po cenu malo većeg otpora kotrljanju. Iz ličnog iskustva to preporučujem i drugima, barem da probaju.
4 članova čita ovu temu
0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika