Jump to content


Photo

Uvod u road cycling


  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#61 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 August 2012 - 02:46 PM

Vidim da se ova tema opet aktivirala, ali ne vidim smisao rasprave kada tema glasi " uvod u road cycling".

Počelo je da se raspravlja šta je bolje MTB ili ROAD, rešenje ove jednačine je Tracking - Hibrid. Ako mene pitate ja bi stavio na MTB 29 neke 32mm gume koje mogu da se duvaju na visoke pritiske i napravio manje više kompromis za asfalt.


Ja sam napravio upravo tako nešto. Doduše, 37mm su gume - ipak idem često natovaren. I nema onaj krivi korman. Izneo sam neka poređenja. Lepše mi je ipak voziti baš drumski bajs kad god idem asfaltom. Pored svih "mana". A plašio sam se ući u tu priču s drumašima, baš zbog loših puteva i navedenih nedostataka. Sad mi je žao što nisam ranije. Barem za sad. :)

Što se mene tiče ovu temu više ne treba gušiti šta je bolje ili lošije(MTB- Road - Traciking) treba da se vode polemike i saveti šta, kako, gde način treniranja, problemi, izbor prenosa da li triple, duble, copact, položaj sedenja, koje gume 18 20 23 25 itd znači na sve ne doumice na koje ljudi nailaze.


Upravo tako - sve je bolje za neku namenu.

Nego, je li probao neko kolika je u praksi razlika između 23 i 25 guma?
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#62 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Posted 23 August 2012 - 03:27 PM

Ja sam ko klinac probao 25,mala je ralika ali i ona mora muški da se naduva :) ali ipak je 23 najbolje rešenje za mojih 88 kg i pritiskom od 8.5 bara defekt nisam imao ove sezone. Sa 25ticam bicikli se čini malo mekšim ali to je neosetno. Moja preporuka je je 23mm , kad pre neki dana nisam imao defekt kada sam išao partizanskim putem od Banstola do Iriškog , onda su položile ispit ;)
25tica bi značila kada bi imao na drumašu neki dodatni teret kao zadnji i prednji pak treger pa zbog tereta inače ovako je neosetna razlika.
edit : http://www.schwalbe....2-Serbian-4.pdf
moze se naći dosta o karateristikama guma pa svako može sebi da nađe rešenje ;)
  • 0

#63 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 23 August 2012 - 06:50 PM

Šta sam hteo da kazem kada su dobri putevi , male su potreba za amortizacijum i svim silama koje dolaze od dole prema gore ,tako je i sa biciklima i ako imate dobre puteve sigurno ce se čovek osećati prijatinije na drumskom biciklu zbog same pozicije sedenja,

Cemu onda sistemi vesanja sluze na trkackim kolima predvidjenim za piste? Iste su poprilicno ravne, ravnije od velike vecine "civilnih" puteva pa opet sva ta kola itetkako imaju resenu amortizaciju :)

Kod automobila to se radi sa punim silen blokovima svi luftevi koji postoje u sistemu oslanjanja i upravljana gumene delove zamenjuju plasitčni i mesingani a amortizeri idu na maksimalnu tvrtoću sa brzim reakcijama na neravnine. a gume , široke koliko treba i sa niskim profilom radi manjeg uvijanja i bržeg reagoovanja.

Jeste, tako se radi ukoliko auto izlazi na pistu, ili ima gazdu koji voli da ga takvog ganja u sobracaju i istovremeno razbija kamenje po bubrezima, i visi po servisima :)

Što se tiče upravljivosti drumski bicikli je tu mnogo ekpolozivniji

Ako mu montiras dinamt pogotovu :D

Kako drumski bicikl biva eksplozivniji sa npr 52/39 u odnosu na 44/32/22 i manjim tockovima ? MTB moze eksplozivnije da ubrza, i jace da koci :) Naravno ne moze da drzi brzinu ni blizu kao drumas ...

Što se tiče kočnica one su baš onakve kakve trebaju da su imalo jače, nebi valjalo, ko nije zadovoljan kočnicama na druskom, uzme CX ram sa Y( i stavi v -break) ili disk kočnicama...

Zbog cega ne bi valjalo da su jace? Kada ih sutra mogao da "udesetostrucim" silu kocenja vrlo rado bih to uradio bilo na autu bilo na biciklu. Zaustavne moci nikad dosta :)

Što se mene tiče ovu temu više ne treba gušiti šta je bolje ili lošije(MTB- Road - Traciking) treba da se vode polemike i saveti šta, kako, gde način treniranja, problemi, izbor prenosa da li triple, duble, copact, položaj sedenja, koje gume 18 20 23 25 itd znači na sve ne doumice na koje ljudi nailaze.

Tu jesi u pravu. Da se slozimo da je mtb tehnicki superiorniji pa da se prica o drumasu :D Salu na stranu ovakve diskusije su neizbezne i spadaju u religiozne rasprave medju biciklistima ...

Znači kada bi MTB stavi naprd krutu vilu (ili zaključ amortizer , koji ivek malkice amortizuje) i gume 26 x 1 ozv na kormanu bi bio skoro isti ( širi ili iži korman za par santimetara ne igra nikakvu ulogu u refleksu jer nema redukcije tj nije Volan nego Korman ;)

Vrlo prosta matematika kaze da ima redukcije, ako mislis da nema jer bickl nema servo letvu, onda skrati korman na 20cm pa proveri tvrdnju :)
  • 0
Postavljena slika

#64 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 August 2012 - 07:15 PM

Cemu onda sistemi vesanja sluze na trkackim kolima predvidjenim za piste? Iste su poprilicno ravne, ravnije od velike vecine "civilnih" puteva pa opet sva ta kola itetkako imaju resenu amortizaciju :)


AAaaa, brate, tvoj je duži, predajemo se! :)
Šalim se. Trkački auto ide 300 na sat, bicikl ide 50, eventualno 100. Tu gume odrade dovoljno posla oko amortizacije na asfaltu. Plus je bicikl težak desetak kila (ostatak tereta, vozač, je na svojim amortizerima: rukama i nogama). Amortizeri na bajsu su za mlakonje. :P

Zbog cega ne bi valjalo da su jace? Kada ih sutra mogao da "udesetostrucim" silu kocenja vrlo rado bih to uradio bilo na autu bilo na biciklu. Zaustavne moci nikad dosta :)


Pa, kočnice na drumašu jesu slabije od v-brake. Mada i one, kad se dobro stisnu, koče do granice prijanjanja samih guma na asfalt. Barem za naše klizave puteve ne vredi previše imati puno jače kočnice. OK, možda prednju, za nijansu bolju. Neki pristojan v-brake.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#65 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 23 August 2012 - 08:06 PM

Tu gume odrade dovoljno posla oko amortizacije na asfaltu. Plus je bicikl težak desetak kila (ostatak tereta, vozač, je na svojim amortizerima: rukama i nogama). Amortizeri na bajsu su za mlakonje. :P

Pa da, al one npr 700x21 naspricane na 8-9 bari tesko da urade ista. Vozio njih ili kamen dodje ti svejedno :D

ostatak tereta, vozač, je na svojim amortizerima: rukama i nogama

Yep, bolje oni da se trose nego oni kupovni od metala. Ako bas bude problema uvek skoknes do prve mesare da se opskrbis novima :D

Barem za naše klizave puteve ne vredi previše imati puno jače kočnice.

Pa sad tom logikom na kolima ti ne trebaju bolje kocnice od jugovih :D
  • 0
Postavljena slika

#66 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Posted 23 August 2012 - 11:05 PM

Što se tiče kočnica mislim da je na road biciklu najmanji problem staviti neke jače kočnice kao i na juga, ali se time ništa ne poistiže pošto bi točkovi blokirali i od kočenja nebi bilo ništa nego bi došlo do isklizavanja prednjeg ili zadnjeg točka koje bi za posledicu na biciklu imalo dobar dan ili veče asfalte ili ti zamljo moja mila, kod juga je stvar komplaskija zbog celog sistema oslanjanja i uglova amortizera hoda istog, tvroće itd, kod kola je uvek pravilo ako hoćes udobno ne lezi u krivinama ako je tvrd i istresa kamenje iz bubrega, lezi na drumu ali sa posledicu izleće kamenje iz bubrega i lezi na drumu ;)
Naravno i za ovo je stvoreno rešenje
[youtube_embed5][/youtube_embed5]
Tako nešto je slično između druskog i mtb, znači kao što sam u predhodnim postovima smominjao glupo je upoređivati ove dve vrste bicikala kao i kod autobobila porsche cayenne vs porsche carrera.
Zaključak, kompromis između ova dva tipa bicikla je Trecking.
  • 0

#67 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 23 August 2012 - 11:45 PM

Što se tiče kočnica mislim da je na road biciklu najmanji problem staviti neke jače kočnice kao i na juga

Drumas ima barem 3 razloga zbog kojih koci losije od mtb-a. Kljesta stezu manjom silom, ima uzane, tvrde i celave gume, i nema amortizaciju. Resavanje sva tri znaci prelazak sa drumasa na frankenstajna, a bilo jer i takvih granicnih slucajeva u CX-u dok "ukinuli" amorte. Bilo kako bilo ceo koncept tog bicikla je takav da koci gore od mtb-a a to mu nije nikakva prednost. Kada su trke u pitanju, koje su cesto u skroz, tj. najvecoj mogucoj meri kontrolisanim uslovima to i nije problem, medjutim u zivom gradskom zaobracaju to jeste problem. Vecina drustva ovde ne vozi trke :)

kod juga je stvar komplaskija zbog celog sistema oslanjanja i uglova amortizera hoda istog

Koji je to sistem oslanjanja? :D Zadnji poprecni gibanj je vise resenje za zaprezno vozilo nego za auto :D

kod kola je uvek pravilo ako hoćes udobno ne lezi u krivinama ako je tvrd i istresa kamenje iz bubrega, lezi na drumu ali sa posledicu izleće kamenje iz bubrega i lezi na drumu amortizera hoda istog

Kod kola je pravilo da udoban auto savrseno lezi u krivini dokle god ga vozis u okviru njegove namene :) Daklem cak i jugo pod uslovom da nije raspadnut nekako lezi u krivini ukoliko ga ne dzibris :) A onog trenutka kada neko civilno stock vozilo biva oplemenjeno tvrdim kratkim oprugama, gasnim amortima, vecim felnama, low profile gumama, vlasniku treba gratis dati tetovazu "vol'o bi ferarri al nema se b'ate" :)
  • 0
Postavljena slika

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 August 2012 - 05:06 AM

Yep, bolje oni da se trose nego oni kupovni od metala. Ako bas bude problema uvek skoknes do prve mesare da se opskrbis novima :D


Naravno! Znaš koliko bre košta jedan dobar amortizer!?! A telo se samo popravlja. Kad sam pao s motora, tek za dva sata sam gledao koleno kakvo je, kad je baš počelo boleti, prvo gledam šta je puklo na motoru i koliko će da košta. Srbija! :lol:

Mene amorti na bajsu smaraju za medalju. Bude teži zbog njih, skuplji, moraš i njih gledati (semerinzi, ulje i tako to), crpe snagu na pravcu i uzbrdicama. Jedino kada mi trebaju je kada baš jurim nizbrdo po velikim džombama. Sve ostalo sasvim lepo rešavaju deblje gume na nižem pritisku. Kontam da su diskovi i amorti kod 99% vozača stvar mode i nemogućnosti izbora (jedva sad nađeš s krutom viljuškom).

Pa sad tom logikom na kolima ti ne trebaju bolje kocnice od jugovih :D


Šta fali jugovim kočnicama? Za tu težinu rade posao samo tako.

Što reče Bata Stojković: "Pa koji je to auto bolji od moskviča?!" :lol:
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 August 2012 - 07:48 AM

crpe snagu na pravcu i uzbrdicama

A inace vozis da bi postigao brzinski rekord, ili da bi se istrosio i pritom doziveo po nesto zanimljivo? Svasta ce mi biti jasno, ali to kako je rekreativcima mnogo bitno da ne rasipaju energiju na ram i amorte tesko da ce ikad :D
  • 0
Postavljena slika

#70 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 August 2012 - 08:32 AM

A inace vozis da bi postigao brzinski rekord, ili da bi se istrosio i pritom doziveo po nesto zanimljivo? Svasta ce mi biti jasno, ali to kako je rekreativcima mnogo bitno da ne rasipaju energiju na ram i amorte tesko da ce ikad :D


Evo kako:
Treking bajs sa amortom jedva teram uz neke strme uzbrdice.
Isti takav bajs bez amorta - sa istim prenosom - sasvim podnošljivi usponi.

Plus što bajs vozim i do posla, pa mi je tu nepotrebno da se znojim.

Na kraju, više volim da lakše odem dalje, nego da se vrtim u krugu od 30 kilometara od sela.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#71 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 August 2012 - 08:51 AM

Treking bajs sa amortom jedva teram uz neke strme uzbrdice.
Isti takav bajs bez amorta - sa istim prenosom - sasvim podnošljivi usponi.

Pa ne skaces valjda po biciklu dok vozis uzbedice? Ja viljusku na uzbrdicama ni ne kljucam, pa nemam nikakvih problema :) Ako sedis, a ne stojis na pedalama, i imas dovoljno snage da se u odgovarajucem stepenu prenosa penjes, naravno bez iscimavanja i upinjanja, onda od price o znacajnom gubitku energije i naporu po osnovu amortizacije nema nista.

Na kraju, više volim da lakše odem dalje, nego da se vrtim u krugu od 30 kilometara od sela.

E bre, pa ljudi na mtb-ovima voze opusteno i po 200km u cugu, a sad ispade da mu je 30km max radius :)
  • 0
Postavljena slika

#72 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 August 2012 - 09:02 AM

Pa ne skaces valjda po biciklu dok vozis uzbedice? Ja viljusku na uzbrdicama ni ne kljucam, pa nemam nikakvih problema :) Ako sedis, a ne stojis na pedalama, i imas dovoljno snage da se u odgovarajucem stepenu prenosa penjes, naravno bez iscimavanja i upinjanja, onda od price o znacajnom gubitku energije i naporu po osnovu amortizacije nema nista.


Kakva je to uzbrdica ako ne moraš da ustaješ sa sica?!? To je onda samo nagib. :)

E bre, pa ljudi na mtb-ovima voze opusteno i po 200km u cugu, a sad ispade da mu je 30km max radius :)


Kako ko. Meni je sa MTB neki maksimum 80 kilometara po Fruškoj, ako planiram išta drugo raditi tog dana (plivanje i slično). Sa tanjim gumama bez amorta, otvara se više mogućnosti. Sve u svemu, amort nepotrebno otežava bajs, otežava vožnju, poskupljuje. Prednosti?! Maalko bolje kočenje i više udobnosti kod divljanja nizbrdo po džombama... mada se time gubi 90% čari samog divljanja po džombama. Nije to za mene.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#73 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 August 2012 - 09:18 AM

Kakva je to uzbrdica ako ne moraš da ustaješ sa sica?!? To je onda samo nagib. :)

Za nagib od 10% ti ne treba ustajanje, a da se ne lazemo strmijih nagiba nema bas na svakom koraku :)

Sve u svemu, amort nepotrebno otežava bajs, otežava vožnju, poskupljuje. Prednosti?! Maalko bolje kočenje i više udobnosti kod divljanja nizbrdo po džombama... mada se time gubi 90% čari samog divljanja po džombama. Nije to za mene.

Ne koci malko, nego mnogo bolje. Razlika izmedju kamenog tocka koji skakuce po asfaltu i mnogo mekseg koji je "prilepljen" za asfalt ne moze biti mala cak ni u teoriji. U praksi razlika izmedju kocenja na roadu i mtb-u je neprimetna koliko i nekakvo usporavanje naspram letenja preko kormana. To bas nije tako malo, a velikim delom je amort zasluzan. Udobnosti takodje mnogo vise, a cari su u uskoj vezi sa ukusom i tome ne vredi raspravljati :)

BTW evo cb cikloentuzijasti su prosle ili pretprosle godine u jednom danu iz BG-a otisli u Belu Crkvu, tamo plivali po jezeru i zevzecili se, pa se potom vratili u BG u istom danu (i to vozeci po simpa temperaturicama od 40+ C) . Vecina njih je bila na mtb-ovima, a niko od njih nije presposoban takmicar, cak je dobar deo njih zasao u neke ne tako male godine. Pa sad ako tete i cike od 45-50 godina mogu tako sta da urade mozes i ti :)
  • 0
Postavljena slika

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 August 2012 - 09:28 AM

Razlika izmedju kamenog tocka koji skakuce po asfaltu i mnogo mekseg koji je "prilepljen" za asfalt ne moze biti mala cak ni u teoriji.


Kako ko voli. Meni to uopšte nije tako kameno, a amort me smorio za medalju. Pevao sam kad sam ga skinuo. Drugi bajs - deluje življe, brže, a i ide brže i lakše. Čak i po ravnom se oseti razlika. Ali po ravnom je možda placebo - na uzbrdicama 100%. Imam par lepih "referentnih" puteva za te stvari. Tu vidim odmah je li mi prenos dovoljno spor i kako bajs vuče uzbrdo (a na kraju njih me čeka 'ladno domaće vino i pivo). :)
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 August 2012 - 09:40 AM

i kako bajs vuče uzbrdo

Bajs ne vuce nikako, vec "konska" snaga na njemu.

Manje vise sve je u glavi, a kada bi se stvari bacile na papir i instrumente tu bilo ne bi "lazi & prevare" :)
  • 0
Postavljena slika

#76 petra85

petra85
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Posted 30 December 2012 - 04:48 PM

Pozdrav kolege biciklisti!Potrebna mi je mala pomoc a vezana je za drumski biciklizam.Bajs vozim od malih nogu dugo su to bili neki celicni kineski bicikli raznoraznih bezveznih marki.Onda sam resio malo da unapredim sebe i kupio sam POLAR MIRAGE PRO.Vozim ga dve godine i stvarno sam prezadovoljan.Svaki dan osim po zimi i kisi idem bajsom na posao a redovno idem sa drugarima na neke dalje ture od po dva tri dana.Za te dve godine sam se toliko nalozio na biciklizam da sam resio da kupim drumasa.Moj izbor pao je na Capriolo FIREBIRD.Mislim za vise novca nemam a da bude novo.E sad moja pitanja su.Prelaz sa mbt na drumasa dali je tezak.Ja imam nesto malo manje od 90kg dali je to pretesko za drumasa.Visok sam 185 koja velicina bajsa mi treba.Od odredjenih ljudi sam cuo da se po nasim putevima gume buse bandasi krive i to.Ja gotovo da nevozim van asfalta.E sad ni moj mtb nije los ali ja bih da prelazim malo vece relacije i postizem vece brzine.Pa ako moze neki savet u napred zahvalan :D
  • 0

#77 atomic

atomic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 317 posts
  • LocationKikinda

Posted 30 December 2012 - 05:05 PM

U redu je što sve to pitaš, lepo je što si radoznao i što želiš da čuješ savete. Međutim, ja neću biti taj koji će ti davati savete i pričati mnogo, samo ću ti reći: Polako. :) Prvo razmisli i odluči na koji način misliš da ćeš voziti drumski bajs. Ovde mislim na to da li bi hteo da treniraš svakodnevno, da budeš napredniji rekreativac, da kasnije voziš poneku trku.. ili kupuješ bajs samo da se provozaš nekoliko puta nedeljno. U zavisnosti od tipa vožnje koju misliš da ćeš voziti, odabraćeš bajs prema tome. Za početak Firebird ti može poslužiti veoma dobro. Znam da će me kritikovati što sam ovo izjavio i da će reći ima na oglasima dosta povoljnijih bajseva sa boljom opremom... ali takve polovne bajseve treba pogledati lično, pregledati i provozati, jer sa slike se ne može videti u kakvom je stanju ustvari.
Elem, kad kupiš Vatrenu pticu, lepo je utegneš, naštimaš, naoštriš točkove, onda polako kreneš da voziš. Vozi svaki dan i čitaj, pitaj, pa ćeš se polako upoznavati sa materijom, videti šta ti treba od biciklističke opreme, itd.
  • 1

#78 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Posted 30 December 2012 - 05:30 PM

Nije 90 kg previse za drumasa, jedino traba obratiti paznju da tockovi budu kvalitetniji. Ne znaci ni da ce losiji tockovi pucati ali ce cesce morati da se vrsi centriranje, bice osetljiviji na rupe i sl.
Tacno je da je drumski bicikl osetljiviji na rupe od mtb-a ali daleko od toga da se ne moze voziti po nasim putevima i da se gume buse. Sve gume se buse, losije cesce, kvalitetnije redje, bilo mtb bilo drumske. Ja na drumu nisam probusio gumu skoro cele 2 godine, pu pu :D . Malo pazis kako vozis a malo vise :D kupis kvalitetnu gumu i smanjis rizik busenja.

Za tvoju visinu 54 ili max 56 cm ram, nikako veci.
  • 0
.

#79 petra85

petra85
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Posted 30 December 2012 - 05:40 PM

Hvala ljudi na opsirnim odgovorima!Pa kad bih uzeo drumasa planirao bih cesce da vozim.Ne da se takmicim i tako nesto sto vi rekoste napredniji rekreativac.Planiram ja i da smrsam ako treba na 84-5 kg.Evo nasao sam i jednog polovnjaka firebird.Sta mislite o ovom oglasu. http://www.cikloberz...ow.php?id=67782.
  • 0

#80 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Posted 30 December 2012 - 06:17 PM

Sto se firebird-a tice ja sam vlasnik jednog koji sam dobio na poklon sluzice te ako ga pazis inace i ja sam presao isto sa mtb-a na drumasa i u pocetku drumas iziskuje veci napor ali sa vremenom udjes u stos inace sto se tice firebird-a samo polako i evo za nekih dva meseca koliko ga imam nikakvh problema
  • 0
Our needs are few,our wants are many.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users