Šta sam hteo da kazem kada su dobri putevi , male su potreba za amortizacijum i svim silama koje dolaze od dole prema gore ,tako je i sa biciklima i ako imate dobre puteve sigurno ce se čovek osećati prijatinije na drumskom biciklu zbog same pozicije sedenja,
Cemu onda sistemi vesanja sluze na trkackim kolima predvidjenim za piste? Iste su poprilicno ravne, ravnije od velike vecine "civilnih" puteva pa opet sva ta kola itetkako imaju resenu amortizaciju
Kod automobila to se radi sa punim silen blokovima svi luftevi koji postoje u sistemu oslanjanja i upravljana gumene delove zamenjuju plasitčni i mesingani a amortizeri idu na maksimalnu tvrtoću sa brzim reakcijama na neravnine. a gume , široke koliko treba i sa niskim profilom radi manjeg uvijanja i bržeg reagoovanja.
Jeste, tako se radi ukoliko auto izlazi na pistu, ili ima gazdu koji voli da ga takvog ganja u sobracaju i istovremeno razbija kamenje po bubrezima, i visi po servisima
Što se tiče upravljivosti drumski bicikli je tu mnogo ekpolozivniji
Ako mu montiras dinamt pogotovu
Kako drumski bicikl biva eksplozivniji sa npr 52/39 u odnosu na 44/32/22 i manjim tockovima ? MTB moze eksplozivnije da ubrza, i jace da koci
Naravno ne moze da drzi brzinu ni blizu kao drumas ...
Što se tiče kočnica one su baš onakve kakve trebaju da su imalo jače, nebi valjalo, ko nije zadovoljan kočnicama na druskom, uzme CX ram sa Y( i stavi v -break) ili disk kočnicama...
Zbog cega ne bi valjalo da su jace? Kada ih sutra mogao da "udesetostrucim" silu kocenja vrlo rado bih to uradio bilo na autu bilo na biciklu. Zaustavne moci nikad dosta
Što se mene tiče ovu temu više ne treba gušiti šta je bolje ili lošije(MTB- Road - Traciking) treba da se vode polemike i saveti šta, kako, gde način treniranja, problemi, izbor prenosa da li triple, duble, copact, položaj sedenja, koje gume 18 20 23 25 itd znači na sve ne doumice na koje ljudi nailaze.
Tu jesi u pravu. Da se slozimo da je mtb tehnicki superiorniji pa da se prica o drumasu
Salu na stranu ovakve diskusije su neizbezne i spadaju u religiozne rasprave medju biciklistima ...
Znači kada bi MTB stavi naprd krutu vilu (ili zaključ amortizer , koji ivek malkice amortizuje) i gume 26 x 1 ozv na kormanu bi bio skoro isti ( širi ili iži korman za par santimetara ne igra nikakvu ulogu u refleksu jer nema redukcije tj nije Volan nego Korman
Vrlo prosta matematika kaze da ima redukcije, ako mislis da nema jer bickl nema servo letvu, onda skrati korman na 20cm pa proveri tvrdnju