Izuo si =D> Hvala!Tema je: “Uvod u Road Ciclyng”
Ne bih da uporedjujem bajkove za razne namene, stvar izbora, samo cu ih se kratko dotaci, bez potenciranja sta je za koga…a vise se osvrcem na drumasa…
Trkaca bicikla – Specijalka - Drumas…i ja vozim drumasa.
Ko voli i zeli brzinu na svoj sopstveni pogon…i njegovo telo moze da izdrzi i prilagodi ga vise polozenom polozaju i da vozi po asfaltu…to je to…
Polozaj na njemu je od 45 pa do 90 stepeni u odnosu na tlo, sve zbog oblika i polozaja kormana, treba navici ledja, kicmu, krsta, zadnjicu, ruke na taj plozaj, a sve zbog aerodinamike i sto manjeg otpora vazduhu, taj polozaj nije za nekoga ugodan kao polozaj na city / tracking bajku [tu je vise sedeci polozaj, teziste je vise na zadnjici], dok su ciklokros bicikli slicni drumasima, samo su jaci, a koriste se za sve podloge [gume su im i do 35-ce]…
Mtb - samo ime govori za sta su…planinske i neuredjene puteve i staze…
Drumas ima kruci, tanji i laganiji ram, menjaci [samaraljke] postavljene na mesto i polozaj vozaca za ostvarivanje vece brzine i manjeg otpora vazduha…kao i brzog menjanja brzina bez promene polozaja na bajku.
Sedista su uza…ali i ne i uvek neudobnija, na sediste se oslanjamo, ali mogu i sira, kako kome kakvo odgovara…zbog udobnosti…i opet preteznog polozaja u samoj voznji…
Kocnice sasvim pouzdane…
Pedale, po meni kombinovane, spd / platform…u zavisnost gde se vozi, da li na otvorenom, uz brdo ili u gradskoj guzvi…
Tanke gume zbog manjeg otpora kotrljanju i postizanja vece brzine [jesu neudobnije od sirih guma, ako se recimo posle 23-ki postave 32-ke, drasticno se oseti veca udobnost], a o upravljivosti, pa nisam bas siguran, ja nemam problema, to je sve stvar navike a i kvaliteta guma…
Obruci lagani i uzani, ipak navijam za 36 zica, bas zbog ivicnjaka, rupa, neravnina…
Pretezno 2 sajbne napred [53-39, 52-39, 50-34.. ili nesto drugaciji odnos], a pozadi od 7,8,9,10 i 11 zupcanika / brzina [broj zuba od 10,11,12 – 23,25,27,28,30,32]
Po meni, nije ga ni tesko a niti naporno voziti, samo ako telo taj polozaj podrzava, a ako se vodi racuna i o kadenci…i odgovarajucem stepenu prenosa, to je to, brzine i do 40,50,60,70 km/h…zavisi da li ste u stanju da ostvarite kadencu od recimo 110, na 52-11…normalno, na ravnom putu…i plovite…ali kadenca od 110 je ipak teska za rekreativca…
Ipak, stvar zelje…grad, put i asfalt naspram planine i sume…sve ima svoje…
Uvod u road cycling
#21
Postavljeno 15 March 2012 - 04:52 PM
#22
Postavljeno 15 March 2012 - 04:59 PM
Crank ||| Shimano M171, 48/38/28 w/chainguard ||| Shimano M171, 48/38/28 w/chainguard
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cassette||| Shimano TZ31 14-34, 7 speed ||| Shimano HG31 11-32, 8 speed
Levo je model FX 7.1, a desno FX 7.2.
#24
Postavljeno 15 March 2012 - 05:32 PM
Posto vidim da kidate zanima me sledece. Kako je Trek FX serija tzv. hibrid-fitnes bike zanima me kolika je razlika izmedju ova dva modela sto se tice brzine. Zadnji zupcanici su drugaciji pa zato. Da li je nesto osetno ili je razlika neznatna?
Crank ||| Shimano M171, 48/38/28 w/chainguard ||| Shimano M171, 48/38/28 w/chainguard
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cassette||| Shimano TZ31 14-34, 7 speed ||| Shimano HG31 11-32, 8 speed
Levo je model FX 7.1, a desno FX 7.2.
Prednje sajbne su identicne 48-38-28
Zadnja kaseta 11-32 8 speed
-jedna brzina vise [8 naspram 7 brzina], veci izbor brzina
-brzi na ravnom [11 nasparam 14 zuba],
-za nijansu tezi na usponu [jer ima 32 zuba naspram 34]
Znaci model FX 7.2
#25
Postavljeno 15 March 2012 - 07:09 PM
Hvala svima na odgovorima !!!
Ja vozim skoro iskljucivo po asfaltu. Sa mojim FX 7.1 sam presao ~700km od septembar 2011.
Primio sam se na Trek 1.1 ali nigde ne mogu da nadjem velicinu rama koja bi mi odgovarala (25" tj 62cm). Kod nas to jednostavno ne postoji. Maksimalna je 58cm. Mi likovi od 194cm+ smo diskriminisani totalno
Videcemo...Za sada je Trek FX 7.2 najizvesniji. Steta sto njegov prednji prenos ne dozvoljava malo vecu brzinu.
Samo da stignu ti Trekovi vise
Ja sam uzeo Scott - ov ram u Planet Bike XXL (61cm) Visok sam 198cm i odgovara mi... koliko znam da imaju jos jedan ili dva komada na lageru jel nema nas mnogo preko 195 + da smo na drumasu ;http://www.bikesport...eedster_S40.jpg
a cena je 230€
Moje iskustvo sto se tice drumasa i mtb a tice se same voznje po drumu, drumas je udobniji u smislu polozaja na biciklu, hvat kormana je mnogo prirodnii za sake i nema neprijatnog bola( to se kod mtb-a se resava sa rogovima) i ako si u povijenom polozaju to nema nikakve veze i nije tacno da bule ruke, to samo znaci da nemas odgovarajuci ram, ja sam sad uzeo triple, posto nisam vozio 4 5 godina,rekreativno-svakodnevno (ne racunam vozanje po gradu, i par daljih tura - sa burazerovim mtb) i kad dodje ovakvo neko brdo i ponestane snage na 40- 25 bacis napred na najmanju sajbnu (30 zubaca) i poletiš:
Posto vozis samo po drumu i nevidim da imas afiniteta za off road i da sto se tice defekata ja za nekih 25.000 km to je neka kilometraza sto sam napravio pre par godina za 3 sezone ja nisam imao nijedan defek ( slomljen tocak vila i slicno, cak ni gumu od rupu nisam probuso, ne racunajuci na jednoj trcki kada se rupa u grupi stovriila ispred mene) preskakao otvorene saktove i to uspesno, ako si iskusa defekta nece biti, ivcnjake redovno prelazis( ne sa 20 na sat, ako ih ne preskaces )
od mene imas podrsku za kupovinu drumasa....
Svako od nas bi voleo da ima 3, 4 bicikla svaki za svoju namenu... ali o tome necemo sad...
Edit :
najbolje ti je za pocetak da uzmes neku Shimano Tiagru ili 105
kasetu : 12-30T: 12,13,14,15,17,19,21,24,27,30T ili 11-25T: 11,12,13,14,15,17,19,21,23,25T a kurble-prednji pogon sa tri sajbne 50-39-30T
naravno sve to zavisi od kolicine novca koju imas ili zelis da das...
#26
Postavljeno 15 March 2012 - 07:15 PM
#27
Postavljeno 15 March 2012 - 10:40 PM
Alpina jeste bila daleko udobnija, ali za asvalt nije nikako. Voznja po asvaltu je bila pravo silovanje! Brzinu od 30 km/h sam jedva odrzavao, dok je max na ravnom izmerena 37. Merio sam navigacijom, tako da je 100% tacna.
Kad sam presao na Firebird, prva voznja sa njim mi je bila posle 2 meseca lezanja, i max brzina 42, dok sam 30 bez problema odrzavao.
Sad kad sam malo u formi, navukao sam 49 na ravnom. Jeste da se oseti svaki kamencic, da treba da se vodi dosta racuna o rupama, ali je lak za voznju, i bar ja ga vozim sa uzivanjem (iako se nekad mucim posle dosta km)
#28
Postavljeno 16 March 2012 - 02:25 AM
Da mi je da vidim tog profesionalca koji može na ravnom putu da ostvari kadencu od 110 u prenosu 52-11 sem na vrhuncu sprinta. I 48-14 je više nego dovoljno za rekreativca na ravnom putu.…zavisi da li ste u stanju da ostvarite kadencu od recimo 110, na 52-11…normalno, na ravnom putu…i plovite…ali kadenca od 110 je ipak teska za rekreativca…
#29
Postavljeno 16 March 2012 - 02:54 PM
Inače ja sa mtb-om 48/11 mogu i da prebacim tu 110 kadencu samo mi treba jedna sitnica - kamion . Čak i zimus totalno van forme, posrećilo mi se da kod deponije navatam đubretarski kamion i bez problema ga ispratim par km do sela, išao je preko 60.
Ovako bez vetra, već preko 30 me otpor vazduha urniše pa ni ne volim da se trudim jer je preko toga neefikasno .
#30
Postavljeno 16 March 2012 - 03:13 PM
Još samo mala digresija na ono što je napisao kolega:
Ko voli i zeli brzinu na svoj sopstveni pogon…i njegovo telo moze da izdrzi i prilagodi ga vise polozenom polozaju i da vozi po asfaltu…to je to…
Polozaj na njemu je od 45 pa do 90 stepeni u odnosu na tlo, sve zbog oblika i polozaja kormana, treba navici ledja, kicmu, krsta, zadnjicu, ruke na taj plozaj, a sve zbog aerodinamike i sto manjeg otpora vazduhu, taj polozaj nije za nekoga ugodan kao polozaj na city / tracking bajku [tu je vise sedeci polozaj, teziste je vise na zadnjici], dok su ciklokros bicikli slicni drumasima, samo su jaci, a koriste se za sve podloge [gume su im i do 35-ce]…
Slažem se.
Taj položaj nije nikome ugodan.. i posledica je ostvarivanja što veće aerodinamike na uštrb udobnosti pa samim tim nije moguće prilagoditi se već je pitanje ko duže može da istrtpi. Posledice po telo sedenja u takvom položaja su gotovo neminovne i jedino što je sigurno, u zavisnosti od vozača, posle koliko odvozanih km će se pojaviti.
Mtb - samo ime govori za sta su…planinske i neuredjene puteve i staze…
Ovde se donekle ne slažem...davno su prerasli samo ovu kategoriju.
Mislim da ova tema treba da se drži onog što je navedeno u nazivu "Uvod u road cycling", svako mešanje baba i žaba nije produktivno niti svrsishodno.
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#31
Postavljeno 16 March 2012 - 04:05 PM
Da mi je da vidim tog profesionalca koji može na ravnom putu da ostvari kadencu od 110 u prenosu 52-11 sem na vrhuncu sprinta. I 48-14 je više nego dovoljno za rekreativca na ravnom putu.…zavisi da li ste u stanju da ostvarite kadencu od recimo 110, na 52-11…normalno, na ravnom putu…i plovite…ali kadenca od 110 je ipak teska za rekreativca…
Ova tema je uvod u Road cycling, znaci i brza voznja… pa sam se “usudio” samo da dam i jedan primer kadence i brzine…bio je samo primer, a opet naglaseno da se ne odnosi na rekreativce, jer je za postizanje odredjene brzine potrebna i odgovarajuca kadenca, a kadenca zavisi od utreniranosti pojedinca, a svaka voznja se odvija nekim odredjenim tempom u odredjenoj etapi puta, nekad brze nekad sporije, pa bila to rekreativna ili profi, ali nije ni vazno, pa sada jos jedan primer / podatak…interesantan. Kadenca od 147…i brzina od 80 Km/h…
Evo opet primera, sa jedne Pro trke, vozac je bio Fabian Cancellara:
“ Markentiski direktor iz Specialized-a nam pokazuje izvestaj sa Kancelarinog SRM Powermeter-a, koji pored brzine, duzine i kadence meri upotrebljivu snagu u vatima, najrealniji nacin merenja.
Prosek cele trke od 225km, predjenih za 6h 22min.
-snaga 285 W/h
-puls 143 otkucaja u minuti
-brzina 40 km/h
-kadenca 73 okretaja u min
A sada maksimalne vrednosti koje je Kancelara dostigao u nekom trenutku trke:
-snaga 1450 W
-puls 190 otkucaja u minuti
-brzina 80 km/h
-kadenca 147 okretaja u min
-utrosenih kalorija 6459 kj
Impresivna voznja, najblaze receno…”
A sam naziv “bajka” vec odredjuje njegovu preteznu namenu, Road, Mtb [hard-tail, soft-tail],Touring, Hybrid, Trekking, City…ali ...svako bira prema svojim afinitetima, pa otuda i varijacije na temu…po meni i nisu za uporedjivanje po pitanju njihove namene, u redu, neki i evoluiraju [dobro je receno:”delimicno se ne slazem]”, ali je svaki od njih najbolji za namenu za koju je i namenjen, otuda je za mene apsurd da ih i uporedjujem.
#32
Postavljeno 16 March 2012 - 04:17 PM
http://www.sheldonbrown.com/gears/
#33
Postavljeno 17 March 2012 - 11:54 AM
Nikako se ne slažem, ako ništa drugo, a ono zato što sam ne znam ni jedan ugodniji položaj za vožnju preko 25-30 i više km/h.Slažem se.
Taj položaj nije nikome ugodan.. i posledica je ostvarivanja što veće aerodinamike na uštrb udobnosti pa samim tim nije moguće prilagoditi se već je pitanje ko duže može da istrpi. Posledice po telo sedenja u takvom položaja su gotovo neminovne i jedino što je sigurno, u zavisnosti od vozača, posle koliko odvozanih km će se pojaviti
Ali šta ja znam, moja kilometraža je ipak zanemarljiva u odnosu na mnoge članove ovde. Zanemarljiva je i na one desetine (stotine?) biciklista oba pola od 30 i više godina iskustva koji svake godine provozaju relaciju Pariz-Brest-Pariz plus koju hiljadu-dve-deset na raznim drugim relacijama, a sve to na drumskim biciklima. Pretpostavljam da njih te posledice na neki volšeban način obilaze, ili su možda u pitanju medicinski fenomeni...
Ni bivši profesionalci, bar oni koji se pojavljuju u javnosti, ne izgledaju mi nešto iskrivljeno i osakaćeno, a mnogi od njih i dalje redovno voze svoje bicikle.
Ne znam, možda grešim, ali meni se čini da je izgleda ipak moguće prilagoditi svoj položaj na drumskom biciklu tako da bude i udoban, i efikasan. Neka me isprave iskusniji ako sam nešto loše zaključio. Objasnite mi šta to radim pogrešno, pa mi je na mom biciklu ugodno.
#34
Postavljeno 17 March 2012 - 12:28 PM
Na tim mazo' voznjama se drumasi koriste zato sto postoje jasna vremenska ogranicenja koja je sa mtb-om malo teze ispostovati.Naravno uvek se negde moze naci izuzetakZanemarljiva je i na one desetine (stotine?) biciklista oba pola od 30 i više godina iskustva koji svake godine provozaju relaciju Pariz-Brest-Pariz plus koju hiljadu-dve-deset na raznim drugim relacijama, a sve to na drumskim biciklima. Pretpostavljam da njih te posledice na neki volšeban način obilaze, ili su možda u pitanju medicinski fenomeni...
poput
Udobnost je malo vise u domenu subjektivne procene, mada je prilicno tesko tvrditi da krut bicikl sa gumama naspircanim na ~8 bara udobniji od bicikla sa amortizerom i sirim gumama na nizem pritisku.
Generalno, ne moze i jare i pare, tj ni jedno resenje nije bogom dano za sve situacije niti superiorno u svakom aspektu.
#35
Postavljeno 17 March 2012 - 01:24 PM
-“…taj polozaj nije za nekoga ugodan kao polozaj na city / treking bajku…”
Polozaj na mom Road bajku mi sasvim odgovara, i podesio sam ga za sebe, i nikada nisam imao nikakvih problema sa tim [ mozda jedino u samom pocetku dok se nisam “namestio”], istina, godinama je dolazilo do nekih promena u duzini lule, visini lule, polozaja sedista, zamene sedista, i to je to. A vozim ga samo po asfaltu i volim ponekad brzinu...
Da mi je polozaj neudoban i neadekvatan, ne bih ni vozio drumasa vec bih presao na neki drugi tip bajka…tako da je @ Fiery, po meni sasvimu pravu…
Ali, kada se desi da iz nekog razloga sednem i vozim cerkinog drumasa, cak i posle samo 20-tak km, ja ne znam za sebe od “bolova i neudobnosti” u predelu kukova, krsta, ledja, zadnjice, ruku i saka…sto je i normalno, on nije podesen za moj “konforan” polozaj, dok ona nema nikakvih problema, isto tako i ona kada samo za trenutak provoza moj bajk: “kako ti ovo mozes da vozis, tezak, velik, pa ovo pa ono…
Moj zakljucak je da mozemo u zavisnosti od svoje konstitucije da namestimo i nadjemo dobar i konforan polozaj na drumasu, pa valjda ih svi mi ne vozimo zarad "mucenja” svoga tela…
#36
Postavljeno 17 March 2012 - 03:17 PM
Šalim se...naravno...
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#37
Postavljeno 17 March 2012 - 04:26 PM
A sto se tice pozicije i udobnosti. Normalno da je nekom posle 10 godina voznje mtb-a neudoban drumski bicikl sa pravom drumskom pozicijom sedenja. Naravno niko vas ne tera da sedite kao profesionalac vec onako kako je vama udobno. Tako da ne vidim cemu tolika frka oko (ne)udobnosti drumskih bicikala.
#38
Postavljeno 17 March 2012 - 04:59 PM
Mi smo bar u stanju da se posle tih 10 godina MTB-a uspravimo!
Ali šta ja znam, moja kilometraža je ipak zanemarljiva u odnosu na mnoge članove ovde. Zanemarljiva je i na one desetine (stotine?) biciklista oba pola od 30 i više godina iskustva koji svake godine provozaju relaciju Pariz-Brest-Pariz plus koju hiljadu-dve-deset na raznim drugim relacijama, a sve to na drumskim biciklima. Pretpostavljam da njih te posledice na neki volšeban način obilaze, ili su možda u pitanju medicinski fenomeni...
Ni bivši profesionalci, bar oni koji se pojavljuju u javnosti, ne izgledaju mi nešto iskrivljeno i osakaćeno, a mnogi od njih i dalje redovno voze svoje bicikle.
Ma koriste Kosmodisk!
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#39
Postavljeno 17 March 2012 - 05:29 PM
Ma koriste Kosmodisk!
Ne znam za druge, ali onaj divni čikica od 80 i nešto godina što je sa nama išao na dunavsku kotrljajku Đerdapom prošle godine, jeste delovao malo krhko s nogama na tlu, ali je na drumašu, koji vozi ceo život, bio potpuno suveren i pičio uzbrdo brže od mnogih tamo . Adaptira se čovek decenijama...
I ja svaki put kada sa MTB prelazim na drumaša i obratno (a radim to ciklično, kako mi dune, i obično duže vreme vozim jedan), prolazim period prilagođavanja. Ništa mi udobniji nije MTB, kada taj period prođe, samo više pazim na rupe i ostale neravnine...
#40
Postavljeno 17 March 2012 - 06:06 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika