Cube AMS ram i crevo od hidraulike
Started By
nex999
, Jan 06 2012 11:22 AM
16 replies to this topic
#1
Posted 06 January 2012 - 11:22 AM
Pozdrav svima, nov sam ovde ( iako vec duze vreme citam forum i pratim sajt ), izvinjenje ako sam temu okacio u pogresan podforum pre svega .
Ovako - od jeseni sklapam Cube AMS 100 bajk, stiglo se do ovoga trenutno
Nabavio sam XT hidrauliku, i sad im treba crevca lepo sprovesti kroz ram da tako kazem Na ovom ramu ima fora da se crevo zadnje kocnice sprovede elegantno ispod srednje sipke, ali da bi to uradio morao bih ili da skidam zadnja klesta sa creva (sto naravno podrazumeva bleeding i sve sto uz to ide), ili da "jednostavno" odsrafim drzac zadnjeg amortizera -
Posto nemam iskustva sa tim, rekoh da pitam prvo, da ne bude neki zayeb - da li je neko radio slicnu rabotu? Da li se ova dva "valjka" odsrafljuju bez neke egzibicije, da li se to radi sa dva inbusa (jedan je ~5mm, onaj sa druge strane je manji) ... i na koji nacin- jer koliko mogu da vidim promer tih valjaka unutar drzaca (koji su deo rama) je veci nego promer spolja (gde su rupe za inbus), pa mi deluje da ako ih odvijam, da cu da napravim pritisak na drzace, da ne puknu majkumu
Poz i hvala na savetima
Ovako - od jeseni sklapam Cube AMS 100 bajk, stiglo se do ovoga trenutno
Nabavio sam XT hidrauliku, i sad im treba crevca lepo sprovesti kroz ram da tako kazem Na ovom ramu ima fora da se crevo zadnje kocnice sprovede elegantno ispod srednje sipke, ali da bi to uradio morao bih ili da skidam zadnja klesta sa creva (sto naravno podrazumeva bleeding i sve sto uz to ide), ili da "jednostavno" odsrafim drzac zadnjeg amortizera -
Posto nemam iskustva sa tim, rekoh da pitam prvo, da ne bude neki zayeb - da li je neko radio slicnu rabotu? Da li se ova dva "valjka" odsrafljuju bez neke egzibicije, da li se to radi sa dva inbusa (jedan je ~5mm, onaj sa druge strane je manji) ... i na koji nacin- jer koliko mogu da vidim promer tih valjaka unutar drzaca (koji su deo rama) je veci nego promer spolja (gde su rupe za inbus), pa mi deluje da ako ih odvijam, da cu da napravim pritisak na drzace, da ne puknu majkumu
Poz i hvala na savetima
#2
Posted 06 January 2012 - 11:49 AM
Odvij i ne brini, kako bi inače menjao/održavao zadnji amort?
#3
Posted 06 January 2012 - 12:12 PM
Kapiram naravno, ali me buni to sto se ovaj drugi navoj (sa vecim inbusom) vrti u mestu ? Ne kapiram bas na koju foru se odvija lol
Ovaj manji se odvio bez problema -
Ide u ovu rupu
A ovaj mi pravi "problem" ... nigde nece...
Kad ga rotiram kljucem (u smeru obrnutom kazaljci) , ne mrda napolje...okrece se malo teze, i nikako da izadje.
Ovaj manji se odvio bez problema -
Ide u ovu rupu
A ovaj mi pravi "problem" ... nigde nece...
Kad ga rotiram kljucem (u smeru obrnutom kazaljci) , ne mrda napolje...okrece se malo teze, i nikako da izadje.
#6
Posted 06 January 2012 - 12:40 PM
Da upravo to al nikako mali šrafciger u rupu jer možeš da oštetiš navoj tako, bolje uzmi malo veći imbus tako da prekrije rupu za šraf pa lupi malo po imbusu, samo nemoj da siluješ pošto ako ne izađe uz blago ubeđivanje onda nije taj sistem, taj deo ne može toliko baš da zapekne da ne može da se izbije ali ako se komplet ceo taj "valjak" okreće kad vrtiš imbusom onda bi rekao da će izaći ako ga gurneš tako...
A možeš i da vratiš taj šraf što si skinuo ali da ostaviš lufta nekih 2-3mm tj. da ga ne zašrafiš do kraja pa udariš blago po njemu, opet samo bez preterivanja...
P.S. Ako imaš pumpu za taj amort (da možeš posle da ga naduvaš) pomoći će ti ako ga izduvaš jer je on pod pritiskom i dosta otežava proces de/montaže...
A možeš i da vratiš taj šraf što si skinuo ali da ostaviš lufta nekih 2-3mm tj. da ga ne zašrafiš do kraja pa udariš blago po njemu, opet samo bez preterivanja...
P.S. Ako imaš pumpu za taj amort (da možeš posle da ga naduvaš) pomoći će ti ako ga izduvaš jer je on pod pritiskom i dosta otežava proces de/montaže...
#8
Posted 06 January 2012 - 01:06 PM
Da samo ga izguraj napolje, to ti je sklop od dva srafa.
Jedan veliki koji nema navoj vec prolazi celom duzinom i ima u sebi supljinu sa navojem u koji se usrafljuje drugi... Tako se svaki moguci shock spaja sa ramom... Kada se odsrafi mali sraf, ovaj veliki samo izbijes...
Jedan veliki koji nema navoj vec prolazi celom duzinom i ima u sebi supljinu sa navojem u koji se usrafljuje drugi... Tako se svaki moguci shock spaja sa ramom... Kada se odsrafi mali sraf, ovaj veliki samo izbijes...
#9
Posted 06 January 2012 - 01:12 PM
Ne znam na koliko se duva taj amort ali ako je neki veći pritisak (predpostavljam da jeste pošto on nosi maltene celu težinu vozača) onda se lako može desiti da nećeš moći da ga sabiješ dovoljno da bi ga vratio tj. montirao na bajs ako ga skineš ali ima i za to rešenje trebaće ti konopac koji je dovoljno čvrt, što manje rastegljiv, preporuka su oni što ih koriste planinari, mora biti malo deblji, provučeš ga po uzdužnoj osi amorta, otvoriš rebound i zamoliš nekog (poželjno neki teži slučaj ) da sedne na bajs dok ti vežeš konopac što zategnutije možeš i sa par čvorova to će držati amort sabijenim bez problema samo treba malo tehnike da se to uradi
#11
Posted 06 January 2012 - 05:40 PM
KAKVO CRNO IZDUVAVANJE AMORTA?!
Mani se toga, to nema smisla! Ne vrši amort nikakav pritisak na taj šraf kad nema opterećenja na bajsu! Najverovatnije je samo malo zapekao taj šraf, samo uzmi bajs i malo ga tumbaj sa tako odvijenim šrafom, ili ga iskucaj jednostavno.
Nadam se da nisi još izduvao amort, ne kao da je to neki problem, nego što je velika glupost...
Lepo odviješ šraf sa jedne strane, spustiš shock (tj. okreneš ga nadole da visi) i odvrneš i drugi pa ga skineš ako hoćeš.
Mani se toga, to nema smisla! Ne vrši amort nikakav pritisak na taj šraf kad nema opterećenja na bajsu! Najverovatnije je samo malo zapekao taj šraf, samo uzmi bajs i malo ga tumbaj sa tako odvijenim šrafom, ili ga iskucaj jednostavno.
Nadam se da nisi još izduvao amort, ne kao da je to neki problem, nego što je velika glupost...
Lepo odviješ šraf sa jedne strane, spustiš shock (tj. okreneš ga nadole da visi) i odvrneš i drugi pa ga skineš ako hoćeš.
#13
Posted 07 January 2012 - 05:30 PM
Ovako (prvo Srecan Bozic svima)
Da lepo rece nblexel, shock ne smeta uopste, tj ne mora da se izduvava, to je sigurno. Sad sam primetio da kad odsrafim mali sraf, stvori se luft izmedju amorta i rama, pa maaalko klapara sto se ne bi culo da postoji pritisak.
Ali ovo cudo ni da mrdne! Udarao sam cekicem po metalnoj sipki koja je taman ulazila u otvor a da ne ostecuje navoj, i nista...A opet nisam hteo da zapinjem...malo i namastio za slucaj da se zapeklo, rezultat je da se sporni valjak lakse rotira, ali nece da izadje kad cukam...
Jel moguce da je ovo tako zeznuta stvar za uraditi
Ovde se vidi unutrasnji navoj, koji se rotira kad okrecem kljucem:
A ovde je sa gornje strane taj sporni deo, koji se vrti u mestu, dok sa donje strane je deo koji se ne vrti uopste, dakle jos jedan valjkasti element u celoj kombinaciji...
Da lepo rece nblexel, shock ne smeta uopste, tj ne mora da se izduvava, to je sigurno. Sad sam primetio da kad odsrafim mali sraf, stvori se luft izmedju amorta i rama, pa maaalko klapara sto se ne bi culo da postoji pritisak.
Ali ovo cudo ni da mrdne! Udarao sam cekicem po metalnoj sipki koja je taman ulazila u otvor a da ne ostecuje navoj, i nista...A opet nisam hteo da zapinjem...malo i namastio za slucaj da se zapeklo, rezultat je da se sporni valjak lakse rotira, ali nece da izadje kad cukam...
Jel moguce da je ovo tako zeznuta stvar za uraditi
Ovde se vidi unutrasnji navoj, koji se rotira kad okrecem kljucem:
A ovde je sa gornje strane taj sporni deo, koji se vrti u mestu, dok sa donje strane je deo koji se ne vrti uopste, dakle jos jedan valjkasti element u celoj kombinaciji...
#14
Posted 07 January 2012 - 06:43 PM
Mora da izađe pošto sigurno nema svoj navoj nego je taj sistem kao što je bluboki opisao.
Imaš par sličica na donjim linkovima gde možeš videti kako otprilike to izgleda doduše ne odnosi se na skdanje tako da nije baš 100% prikazano to što tebi treba:
http://www.mountainb... ... ement.html
ovde ima jedan pdf:
http://forums.mtbr.c... ... 79849.html
a probaj i ovde mada meni ffox (a ni chrome) nije dao da otvorim ovu stranicu:
http://www.socaltrai... ... moval.html
možeš pogledati i ovaj video:
a možeš da probaš najpre da skineš onaj drugi deo amorta a onda da probaš ovaj što neće...
Imaš par sličica na donjim linkovima gde možeš videti kako otprilike to izgleda doduše ne odnosi se na skdanje tako da nije baš 100% prikazano to što tebi treba:
http://www.mountainb... ... ement.html
ovde ima jedan pdf:
http://forums.mtbr.c... ... 79849.html
a probaj i ovde mada meni ffox (a ni chrome) nije dao da otvorim ovu stranicu:
http://www.socaltrai... ... moval.html
možeš pogledati i ovaj video:
a možeš da probaš najpre da skineš onaj drugi deo amorta a onda da probaš ovaj što neće...
#15
Posted 07 January 2012 - 06:50 PM
Nadji šraf sa istim navojem,kao što je taj mali koji si odvrnuo,zavrni ga 4-5 krugova pa čukni po njemu par puta,to bi trebalo da ga potera napolje.Pre par nedelja sam to radio upravo na takvom ramu.
#17
Posted 07 January 2012 - 09:11 PM
Masala! Uz malo ulja, izleteo je iz prve
Ako jos nekoga bude zanimalo, ili bude u dilemi kao ja - evo slike doticnog klipa, izbio sam ga pomocu ovog srafcigera ( promer mu je dovoljan da udje do kraja rupe a da ne osteti navoje ) i cekica za meso...
I rezultat ( oklembesen bajs hehe )
A sto mi je najmilije - cikloberza brze resava servisne probleme od nemackog Cube foruma i Cube tehnicke podrske, sto me uopste ne iznenadjuje, i bas mi je drago sto je tako =D>
Hvala svima
Ako jos nekoga bude zanimalo, ili bude u dilemi kao ja - evo slike doticnog klipa, izbio sam ga pomocu ovog srafcigera ( promer mu je dovoljan da udje do kraja rupe a da ne osteti navoje ) i cekica za meso...
I rezultat ( oklembesen bajs hehe )
A sto mi je najmilije - cikloberza brze resava servisne probleme od nemackog Cube foruma i Cube tehnicke podrske, sto me uopste ne iznenadjuje, i bas mi je drago sto je tako =D>
Hvala svima
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users