BEOGRADSKI CRITICAL MASS
#2
Posted 04 December 2011 - 09:56 PM
#3
Posted 09 December 2011 - 10:10 AM
#4
Posted 23 December 2012 - 01:40 PM
Putanju Kritične mase možete pronaći ovde: http://www.uzb.rs/kriti269na-masa.html
Kritična masa je spontani događaj, mesečna proslava biciklizma (ne protest). Nema vlasnika niti organizatora i tiče se građana i građanki na najdirektniji način. To je društveni događaj koji se odvija u preko 300 gradova širom sveta, sa ciljem skretanja pažnje na probleme sa kojima se biciklisti i biciklistkinje susreću u svakodnevnom saobraćaju.
[youtube_embed5][/youtube_embed5]
U Beogradu, održavanje događaja Kritična masa pokrenuto je od strane Maksimilijana Sagmulera iz Austrije, tada volontera organizacije OSMEH. Prva vožnja održana je aprila 2011. godine i brojala je oko 30 učesnika.
Kritična masa je značajan događaj za grad Beograd koji je okupio entuzijaste, građane i građanke koji bicikl koriste kao svakodnevno prevozno sredstvo i one koji ga koriste za nešto više od toga.
Bitno je da nam se pridruže svaki biciklista i svaka biciklistkinja, kako bismo skrenuli pažnju na naše postojanje na ulicama Beograda.
Link ka Fejsbuk stranici događaja: http://www.facebook....78199905552254/
Više o Kritičnoj masi u Beogradu do sada i od sada: http://www.UZB.rs/kriti269na-masa.html
ulice za bicikliste | stavljanje kulture pešačenja i bicikliranja u dominantnu poziciju u odnosu na zastarelu automobilsku.
#5
Posted 23 December 2012 - 04:24 PM
Svaka cast za video klip. Ne znam ko ga je pravio ali odradjen je FENOMENALNO!!! =D> =D> =D> =D> =D>
Nazalost, cini mi se da je sam klip mnogo ozbiljniji od manifestacije, za sta smo sami krivi.
Samo napred! Sto nas vise bude, svima ce biti bolje, pa i onima koji ne bajkiraju.
when you look into abbyss, the abbyss looks into you www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe) www.facebook.com/bikecologic
#6
Posted 24 December 2012 - 02:00 AM
Dok neko nestrada. A čija je odgovornost tada?
Mogu da se opkladim da velika većina onih koji koriste kolovoz za motorna vozila se ne bi složila sa tobom.Sto nas vise bude, svima ce biti bolje, pa i onima koji ne bajkiraju.
Pre bih se zalagao da povećaju broj biciklističkih staza umesto biciklističkih traka, koliko god to bilo uzaludno tražiti u ovoj zemlji. Ininsistiranje da se deo kolovoza, koji je i ovako zagušen u centru Bg-a, podeli sa biciklistima je po meni neodgovorno. Daleko bi više smisla imalo recimo odvojiti deo pešačkog trotoara za bici stazu(nekom vrstom barijere gde je to moguće), nego gušiti i ovako katastrofalnu i zastarelu putnu infrastrukturu u centru grada.
Iskreno se nadam da neće doći dan kada će biciklisti voditi duele sa motornjacima, obzirom na naše generalno gledano ljudske kvalitete i saobraćajnu kulturu plašim se da bi posledice mogle biti i fatalne.
Ko prati forum zna recimo da je jedan kolega relativno skoro imao bliski susret treće vrste jer je želeo da podeli deo magistralnog puta sa očigledno neodgovornim ili pak neopreznim ludakom za volanom.
S`toga kolege, pamet u glavu i ne inatite se sa četvorotočkašima, posledice mogu biti tragične kako za jedne tako i za druge...
BTW, nemam ništa lično protiv pokretača ove akcije ali sa nekim postupcima/akcijama ipak ne mogu da se složim.
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#7
Posted 24 December 2012 - 11:22 AM
Suludo je tražiti biciklističke staze svugde pre svega zato što nema prostora za to, ali i zato što se na taj način opravdava velika brzina kretanja automobila. U Ulici kneza Miloša (npr.) koja je jedan od najopterećenijih automobilskih pravaca opravdano je da biciklistička staza bude fizički razdvojena radi bezbednosti (kao i na Novom Beogradu), ali treba raditi na tome da se automobilski saobraćaj obuzda i uspori gde god je to moguće, u korist svih učesnika u saobraćaju.
Videli smo pozitivan primer pri rekonstrukciji Bulevara Kralja Aleksandra, gde se pravac kretanja automobila zakrivljuje kod svakog tramvajskog stajališta, što usproava njihovo kretanje. Uz takve bezbednosne mere, stvorili su se uslovi za biciklističku traku, jer je u ovom bulevaru već sada daleko prijatnije biciklirati.
Vezano za putanju Kritične mase: ona se nekoliko puta menjala radi povećanja bezbednosti i kreće se najbezbednijim, širokim i preglednim ulicama, jednom saobraćajnom trakom, ali i jednosmernim i ulicama sa samo jednom saobraćajnom trakom u pravcu kretanja, sve uz insistiranje na poštovanju svih saobraćajnih propisa.
Kršenja saobraćajnih propisa i uskraćivanje prava prvenstva od strane vozača automobila je bilo do sada, a biće i od sada i to je realnost u Beogradu sa kojom se svaki biciklista i svaka biciklistkinja susreće u saobraćaju u Beogradu, ne samo na dan održavanja Kritične mase. Mi (Ulice za bicikliste), doprinošenjem razvitku Kritične mase, nastojimo da se saobraćajna kultura promeni.
Napominjem da prethodno spomenuti incidenti sa vozačima automobila nisu vodili nebezbednim situacijama, iz razloga što se Kritična masa kreće umerenom brzinom. Ukoliko mislite da je Kritična masa trenutno nebezbedna, predlažem Vam da se pridružite i kao jedan od redara doprinesete bezbednosti događaja.
ulice za bicikliste | stavljanje kulture pešačenja i bicikliranja u dominantnu poziciju u odnosu na zastarelu automobilsku.
#8
Posted 24 December 2012 - 11:44 AM
Da li je autor pasusa za zivota barem jednom upravljajuci motornim vozilom prosao kroz bulevar pored pomenutih tramvajskih stajalista?Videli smo pozitivan primer pri rekonstrukciji Bulevara Kralja Aleksandra, gde se pravac kretanja automobila zakrivljuje kod svakog tramvajskog stajališta, što usproava njihovo kretanje. Uz takve bezbednosne mere, stvorili su se uslovi za biciklističku traku, jer je u ovom bulevaru već sada daleko prijatnije biciklirati.
Poput kruznog toka na slaviji, i bulevara?kreće se najbezbednijim, širokim i preglednim ulicama
Jesu li se motorna vozila koja su prolazila porem KM uvek kretala umerenom brzinom?iz razloga što se Kritična masa kreće umerenom brzinom
#9
Posted 24 December 2012 - 11:50 AM
Ocigledno nam se razlikuju pojmovi o tome sta je spontanost..
#11
Posted 24 December 2012 - 01:26 PM
Moram da Vam skrenem pažnju da ste upravo poredili motorni saobraćaj na magistralnom putu i motorni saobraćaj u gradu, a složićete se da je motorni saobraćaj u gradu daleko obuzdaniji i ipak bezbedniji nego na magistrali.
Moram da vam skrenem da nisam. Očigledno da niste dovoljno skoncentrisano pročitali ili nedovoljno potrudili da isti shvatite. Možda je razlog zabune to što sam naveo incident na magistralnom putu kao primer a ne neki koji se dogodio u centru beograda? Budite sigurni da ih nažalost ima...
Suludo je tražiti biciklističke staze svugde pre svega zato što nema prostora za to, ali i zato što se na taj način opravdava velika brzina kretanja automobila.
Koliko ja znam trenutno je zakonski uglavnom ograničen na 50kmh, nažalost nemaju pare da svuda promene znakove. Obzirom na to koliko su automobili napredovali poslednjih godina u smislu sigurnosti(kočnice, svetla, upravljivost...) ta brzina je sasvim odgovarajuća. Problem su neodgovorni vozači, a to neće nažalost ništa promeniti(ni kazne nisu to uspele...) a još manje gomila biciklista na kolovozu, čak naprotiv.
...treba raditi na tome da se automobilski saobraćaj obuzda i uspori gde god je to moguće, u korist svih učesnika u saobraćaju.
Bez želje da prejudiciram, nešto mi govori da vaš osnovni oblik transporta nije motorno vozilo...
Videli smo pozitivan primer pri rekonstrukciji Bulevara Kralja Aleksandra, gde se pravac kretanja automobila zakrivljuje kod svakog tramvajskog stajališta, što usproava njihovo kretanje. Uz takve bezbednosne mere, stvorili su se uslovi za biciklističku traku, jer je u ovom bulevaru već sada daleko prijatnije biciklirati.
Dok neko ne daj bože bude platio glavom takvu odluku o biciklistikoj traci u jednom od najprometnijih bulevara...
Očigledno je da imamo drugačija poimanja o bezbednosti...Vezano za putanju Kritične mase: ona se nekoliko puta menjala radi povećanja bezbednosti i kreće se najbezbednijim, širokim i preglednim ulicama, jednom saobraćajnom trakom, ali i jednosmernim i ulicama sa samo jednom saobraćajnom trakom u pravcu kretanja, sve uz insistiranje na poštovanju svih saobraćajnih propisa.
Dosta jednostran način sagledavanja problema. Kao što znamo, vozači automobila nisu jedini aktivni učesnici saobraćaja, pa tako nisu ni jedini koji krše saobraćajna pravila. Budimo iskreni...Kršenja saobraćajnih propisa i uskraćivanje prava prvenstva od strane vozača automobila je bilo do sada, a biće i od sada i to je realnost u Beogradu sa kojom se svaki biciklista i svaka biciklistkinja susreće u saobraćaju u Beogradu, ne samo na dan održavanja Kritične mase. Mi (Ulice za bicikliste), doprinošenjem razvitku Kritične mase, nastojimo da se saobraćajna kultura promeni.
Napominjem da prethodno spomenuti incidenti sa vozačima automobila nisu vodili nebezbednim situacijama, iz razloga što se Kritična masa kreće umerenom brzinom.
...
Ukoliko mislite da je Kritična masa trenutno nebezbedna, predlažem Vam da se pridružite i kao jedan od redara doprinesete bezbednosti događaja.
Hvala n pozivu, ali nisam se školovao za saobraćajnog policajca da bi regulisao saobraćaj ili kretanje kolone u istom. A i obaveze u stvarnom svetu mi ne daju mesta za takve aktivnosti. Ništa lično prema onima koji obavljaju taj posao u vašoj grupi... svakako im odajem priznanje na hrabrosti... ili ludosti.
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#13
Posted 24 December 2012 - 05:00 PM
QFT. Ili ti, citirano zbog istinitosti, jer mislim da autor to, nazalost, nije uradio.Da li je autor pasusa za zivota barem jednom upravljajuci motornim vozilom prosao kroz bulevar pored pomenutih tramvajskih stajalista?
Da se ne ponavljam, uglavnom se slazem sa bantom i pri3rakom.
Dodao bih samo da automobili ne trebaju i ne smeju da se uspore ispod nekih normalnih brzina kretanja (sto je 50-60km/h), sem naravno u uskim ulicama i pesackim zonama, gde treba voziti 30-40 (realno, svaki vozac koji ima malo mozga ce tako i voziti jer brze ne moze). Razlog - pa prosto je, neko zapravo treba negde i da stigne, a ne da se vozi ceo dan. Hajde da sve usporimo i napravimo jos vecu guzvu, zagusenje i nervozu? A jos kao orudje za ovu namenu da upotrebimo biciklu tako sto cemo voziti celom sirinom saobracajne trake (jedni pored drugih) bez obzira na vozace iza nas? Jednom sam prisustvovao KM, ali kad sam video da se ovako vozi, zazalio sam sto sam dosao.
U Bulevaru sad jeste malo bezbednije voziti biciklu ali ne zbog stvari koji je pokretac teme naveo vec zato sto su tramvaji izmesteni u sredinu, a parking servis malo azurnije sklanja nepropisno parkirana vozila. Moze se reci da je voznja automobila usporena, ali ne zbog putanje saobracajnih traka vec zbog bezobzirnih pesaka kojima je tesko da pesace 10m do obliznjeg pesackog pa preskacu ogradu i bacaju se pod auto (biciklu).
#14
Posted 24 January 2013 - 03:01 AM
Pozivamo sve građane i građanke u posedu najplemenitijeg prevoznog sredstva - bicikla, da učestvuju u Biciklotron Kritičnoj masi, jedinstvenom futurističkom početku godine. Kao i uvek, okupljanje počinje u 17:00 na Trgu Republike, ovog puta 26.01.2013. godine. Zajedno sa nekoliko prototipa Biciklotrona za Beograd (fotografija desno) da osvetlimo grad i provozamo se beogradskim ulicama koje su svake poslednje subote u mesecu rezervisane za nas!
Više informacija: http://www.uzb.rs/3/... ... ranja.html
ulice za bicikliste | stavljanje kulture pešačenja i bicikliranja u dominantnu poziciju u odnosu na zastarelu automobilsku.
#16
Posted 19 February 2013 - 04:14 AM
~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://www.velomotion.weebly.com
http://www.randonneu...rbia.weebly.com
#19
Posted 27 May 2013 - 08:08 AM
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users