Izbor guma
#701
Posted 22 May 2023 - 08:39 PM
Svirate k.. mnogo. Obojica ćete ih voziti, evo Woody već vozi. Smasher je malo teži čovek ali i on će malo kasnije
Šalu na stanu, samo da dodadam na nju da ćeš osetiti i na brdu isto toliko benefita koliko si naveo na ravnom. Na kraju ipak moraš zapeti, džaba je.
#702
Posted 06 June 2023 - 08:34 AM
#704
Posted 06 June 2023 - 09:47 AM
Dobro je da se razlika ipak oseća. Ogromna je razlika 10 %, ne može biti tolika sigurno ali bitno je da se oseća u vožnji.
10% je na moju kilažu i snagu. Neko ko troši npr. 250 vati i ima 80kg će da oseti manju razliku u uštedi. Naravno tih 10% je bukvalno proizvoljna cifra jer nemam nikakav orijentir tojest merenje već samo subjektivan osećaj.
#707
Posted 09 June 2023 - 08:00 PM
Mali Badi će da dobije preko one stvari čim ga nađem (kada me je video pored guma je ukapirao da se strašno zajebao) i zbrisao negde uz pomoć ćerki. Sačekaću ja malog prdonju, najebao je
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#710
Posted 13 June 2023 - 05:38 PM
TPU gume nisu ni za ...... Ne mogu da izdrže ni par žvakanja od malog pomeranca. Dve koje sam izvadio iz kutije i spremio za menjanje su sažvakane. Ostale još dve.
Mali Badi će da dobije preko one stvari čim ga nađem (kada me je video pored guma je ukapirao da se strašno zajebao) i zbrisao negde uz pomoć ćerki. Sačekaću ja malog prdonju, najebao je
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Površno sam ispratio temu ali ovo ja uopšte ne bih ni uzimao u razmatranje. Ako su bitne performanse treba ojačati noge umesto bacanja novca na nerealno skupe gume. Da me ne shvati neko pogrešno, ko želi nek otvara novčanik ali ultra guma neće doneti boljitak bez treninga.
https://picasaweb.go...208760685671353
#711
Posted 13 June 2023 - 07:36 PM
Ima boljitka, pogotovo kod debljih guma. Bolji je grip otprilike kao tubeless i spoljna guma je nekako prilagodljivija terenu jer joj vise ne smeta debela unutrasnja, bolje je ubrzanje, i lakse se odrzava veca brzina. Od negativnih utisaka tu je bulshit presta ventil i cini mi se da se teze penjem kada opteretim prednji tocak, poveca se valjda trenje tj. grip. Uglavnom svidja mi se voznja sa njima, vozim na 2.4" gumama...
#712
Posted 13 June 2023 - 09:06 PM
Površno sam ispratio temu ali ovo ja uopšte ne bih ni uzimao u razmatranje. Ako su bitne performanse treba ojačati noge umesto bacanja novca na nerealno skupe gume. Da me ne shvati neko pogrešno, ko želi nek otvara novčanik ali ultra guma neće doneti boljitak bez treninga.
A što su nerealno skupe gume? Ja naručio 3 komada, izašlo me nešto preko 15 eura. Znači komad 5 eura, a Continentaj na primer standardne unutrašnje prodaje za oko 700 dinara. Plus ako ove gume naručiš sa Alija i ne mrzi te da čekaš, može da bude još jeftinije.
Jeste bitno ojačati noge, bez toga ništa, ali čak i ako noge nisu dovoljno jake, osetiće svaki gubitak grama sa lakšim točkom/gumom jer smo već milion puta apsolvirali da ako je bitno da je nešto na biciklu lagano, to su najpre točkovi i gume, zaim ram pa tek onda sve ostalo. S tim u vezi, ako uzmemo u obzir da se pri redukciji ukupne težine na biciklu svaki gram neretko plaća po jedan euro, i kad dođemo do zaključka da ovde imamo mogućnost da skinemo 150 grama sa ubedljivo najbitnijeg dela bicikla gde skidanje grama igra itekako ulogu, zar to nije zapravo ultra jeftino?
Možda 150 grama manje nekom ne znači ništa ko uopšte ni ne gleda težinu točkova, ali ja mogu da se kladim da kada bi bilo kome od nas neko momentalno dao točkove koji su pola kile lakši od onih koje mi koristimo, plus još po 200 do 300 grama manje na bolje spoljne gume, plus 150 grama na na lakše unutrašnje gume, svako bi to osetio i zatvorenih očiju. Ne bi to ništa značajno promenilo u našim životima niti uticalo ni na šta, ali je svakako zabavnije voziti bicikl koji bolje reaguje na stisak pedale a to je usko povezno sa gumama i točkovima jer se tu najviše oseti.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#713
Posted 13 June 2023 - 09:18 PM
Čačkanje oko bajsa, kupovine (potrebne i nepotrebne) , prodaje, isprobavanja... Uživam i opušta me. Za mene je to nerazdvojni deo čitavog paketa oko kojeg se svi okupljamo ovde na forumu.
P. S. cenjeni kolega iz Užica (Zoran, zaboravio sam nick) će se sigurno dobro ismejati na ovaj moj post
Ali svakom svoje
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#715
Posted 14 June 2023 - 04:37 AM
Famozna rotirajuća masa.
Čovek je radio eksperiment i izračunao da smanjenjem mase točkova za 50% (nekih 300 grama manje), smanjenje rotirajuće mase pravi razliku od 0,5% (pola jednog procenta, ne 50 procenata, da ne bude zabune). To je na blagom usponu kad se vozi hronometar. Na strmijim usponima, rotirajuća masa pravila je nekih 0,012% razlike. Ponavljam, čovek je poredio "normalne" sa upola lakšim dočkovima (dakle, baš drastična razlika u masi).
Zaključio je čovek da je, što se uticaja točkova tiče, aerodinamičnost točkova najvažniji faktor (značaj aerodinamičnosti raste sa porastom brzine). Masa točkova je na drugom mestu, deset puta manje bitna. Sama rotirajuća masa (tj. dodatni otpor zbog povećane inercije rotirajućih elemenata) je na trećem mestu, nekih 100 puta manje bitna. Tj. teži, a aerodinamičniji točak je bolji u praksi i na štoperici.
Poređenja radi, inercija samog bicikliste i bicikla utiču sa nekih 8%.
Međutim, ne treba zaboraviti ni otpor kotrljanju. On ima preko 10% uticaja po ovde pomenutom eksperimentu. Ako te nove unutrašnje gume smanjuju i otpor kotrljanju, to može napraviti merljivu razliku. S tim što ne treba zaboraviti da na ovo najveći uticaj ima izbor spoljnih guma (kvalitet i promer - za detalje videti članak "Da li su uske gume brže").
Detalji pomenutog eksperimenta su u članku "Mit o rotirajućoj masi" (moj prevod).
P.S.
Što se točkova tiče, izvestan uticaj ima i njihova krutost (rekao bih do 1%). Krutost felne je tu važna, ali sam uticaj broja žbica je takav da više žbica (ako je sve ostalo isto) daje veću krutost. U posebnom članku čovek je izračunao kako način pletenja utiče na radijalnu krutost i zaključio da pletenje unakrst daje radijalno krući točak: "SPOKE LACING: What makes Sense and what is Nonsense!" Šeldon Braun je svojevremeno testirao lateralnu krutost točkova (ali ne i snagu, to je važno napomenuti) i zaključio da su radijalno pleteni točkovi lateralno krući - detalji su u članku "Wheel Stiffness Test" (naravno, zadnje točkove je praktično nemoguće napraviti da budu skroz radijalno pleteni jer će, pored lošije radijalne krutosti, nabla ili žbice često pucati - šta god prvo popusti od ta dva).
Sve u svemu, otpor kotrljanja guma i otpor vazduha točkova su od ubedljivo najvećeg uticaja (za ovo drugo je bolje imati manje žbica, idealno aerodinamičnog profila tj. pljosnatih, ali dubina felne je od puno većeg uticaja kad je aerodinamika u pitanju).
Relja
#717
Posted 14 June 2023 - 05:49 AM
Nedostaje još reč "jedan" čovek je radio eksperiment da bi još pojačao misterioznost eksperimenta.
Ovo znači svi što smo osetili sa ovim lakšim gumama nije u stvari realno.
Ne znam da li si pročitao i deo posta o otporu kotrljanju.
Mada, i placebo je dokazan medicinski fenomen koji provereno radi u praksi.
Za autora eksperimenta o rotirajućoj masi nisam sačuvao podatke, samo eksperiment - a originalan sajt i članak su u međuvremenu nestali sa Interneta. Meni deluje ispravno i verodostojno. Za ostale izvore postoje potpisani autori.
Ipak, ono što je najvažnije - metodologija je data. Tako da su testovi proverljivi, ko ima volje i vremena.
#718
Posted 14 June 2023 - 05:57 AM
Preleteo sam samo donji deo pošto cela industrija biciklizma pokušava da smanji masu točkova i svaki gram se broji pa su točkovi za hronometar i zbog svoje mase došli do vrednosti od par hiljada evra itd. A sa druge strane ove nove gume nemaju neki značajano (ili ni malo) smanjen otpor kotrljanju koliko sam ja čitao.
A opet ja apsolutni amater odmah osetim čak i desetak grama lakši točak.
Ništa, samo onako uz jutarnju kafu, naglas razmišljam .
#719
Posted 14 June 2023 - 06:21 AM
Dobro, samo pitam.
Preleteo sam samo donji deo pošto cela industrija biciklizma pokušava da smanji masu točkova i svaki gram se broji pa su točkovi za hronometar i zbog svoje mase došli do vrednosti od par hiljada evra itd. A sa druge strane ove nove gume nemaju neki značajano (ili ni malo) smanjen otpor kotrljanju koliko sam ja čitao.
A opet ja apsolutni amater odmah osetim čak i desetak grama lakši točak.
Ništa, samo onako uz jutarnju kafu, naglas razmišljam .
Moje mišljenje na osnovu mog znanja i iskustva (različiti ljudi imaju različita iskustva, pa samim tim i mišljenja, što je normalno):
O rotirajućoj masi svi ponavljaju kao papagaji, ono što marketinška odeljenja kompanija serviraju. To su vrhunski profesionalnci u svom poslu. Moć ispiranja mozga marketingom je ogromna i niko od nas nije imun na to - čak i kad smo svesni šta nam rade.
Takođe, placebo postoji u praksi. To je normalna stvar. Na primer: preduvane gume (pretvrde) deluju kao da bicikl ide brže, ali štoperica pokaže suprotno. Nedovoljno naduvane gume svakako idu sporije, ali tu je efekat i subjektivno očigledan (a i merljiv). Ali preduvane deluju kao da ide brže. Tako da, dok to što osetiš ne izmeriš na štoperici, ostaje upitno (ali opet, ako ti je merak, koga briga ).
Dodatna začkoljica je što kad čovek zaista veruje da je bajs (ili trening, ili ishrana...) bolji, onda zna napraviti bolji rezultat nego što ga inače pravi. Jako puno toga ima u glavi. Zbog toga mi je bilo interesantno što je čovek pravio eksperiment sa vat metrom - kako bi se eliminisao efekat subjektivnog i izmerio stvaran uticaj merenih varijabli. Tako da bi uz štopericu bilo dobro imati i power-meter, radi uporedivosti rezultata (da znaš da nisi samo pedalao jače u različitim merenjima).
Da se vratim na rotirajuću masu:
Snaga koju čovek isporučuje ne omogućava biciklu neko veliko ubrzanje. A rotirajuća masa ima uticaj samo prilikom promene brzine (pozitivno i negativno ubrzanje). U eksperimentu je to dosta precizno kvantifikovano i zabeleženo. To je praktična provera teorije.
#720
Posted 14 June 2023 - 06:37 AM
A što su nerealno skupe gume?
Mislio sam prvenstveno na spoljašnje gume. Odredjeni modeli su nerealno skupi.
Primera radi,imam 1 par Pireli P zerro koja po komadu bude oko 55-60€. Imam i 2 para Pireli P 7 koja je bar 2,5 puta jeftinija.
Obe se lepo kotrljaju.. zero je malo lakša ali se to primeti samo na kuhinjskoj vagi. Zbog smanjene težine je i osetljivija na bušenje. Sa druge strane P7 dosta lepše prelazi preko rupa i zakrpa na putu, i bolje podnosi sitne oštre predmete na koje nagazi.
https://picasaweb.go...208760685671353
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users