Za mene je trekking najbolji bicikl. Onaj koji sam vozio 2 god. sa prednjim amortizerom i šticnom sa amortizerom, bio je i tata i mama. Posle sam vozio drumaša oko 3000 km i to je katastrofa koliko je neudoban. A, što kaže Vuk, ono na vožnji od 100 km stigneš 10-15 minuta ranije. Ili za isto vreme pređeš nekoliko km više.
Naravno, ako voziš 1-2 puta sedmično po 60-70 km, onda se ne vidi razlika, nema problema, ali za češće i duže vožnje vrlo neudoban.
Ovo što sad vozim je praktično drumaš, ali sa ravnim volanom i, s obzirom na to koliko vozim, da nemam opet tu šticnu sa amortizerom i omekšivače na volanu i rogovima, ne znam kako bih... Otpadali bi mi i dupe i šake...
Daleko od toga da ja tebi treba nešto da pametujem jer smo u godišnjoj kilometraži ti i ja nebo i zemlja ali...
To što ti dupe ne otpada u toku vožnje nema toliko mnogo veze sa tom šticnom. Šticna samo ublažava udarne rupe, a sedlo čoveku stvara problem kada se na njega nažulja odnosno kad mu ne odgovara čak i kad je podloga savršeno ravna. To ima veze sa sedalnim kostima, oblikom sica, naviknutošću kože da trpi taj pritisak konstantno i često bez mnogo kolateralne štete. Ti si jednostavno našao sic koji ti odgovara a i realno mršav si čovek. Ima velike razlike u tome koja masa tela pritiska sedalne kosti na sicu, da li je to 60, 70 ili 90-100 kila.
Drugo, postoje posebni gel umetci koji se postavljaju na korman drumskog bicikla na kontaktnim tačkama baš zato da maksimalno ublaže vibracije. Da ne pominjem i debele trake sa gelom ili čak slučaj kad se na korman 2 puta namota traka baš iz razloga da se maksimizuje udobnost na duge staze. I još kad tome dodamo aero bar da se naslone laktovi i totalno promeni način na koji ruke i torzo pritiskaju korman itd...
Meni lično na drumašu skoro nikada nije udobnost bila problem. Najveći problem je zapravo bio kada zagrizem zalogaj veći nego što u datom momentu mogu da progutam tipa preduga vožnja, previše uspona, pretopao dan. Onaj momenat kada mi dojadi na bajsu je onda kada sam totalno iscrpljen, nemam više ni volje ni goriva da okrećem pedale ili krene da me hvata grč na unutrašnjoj strani butine. Udobnost nema skoro nikakve veze sa tim, samo nedostatak snage, izdržljivosti, pripremljenosti, previše izgorim u prvoj polovini vožnje i tome slično.
Uz dužno poštovanje prema tvom biciklističkom stažu, čini mi se da si drumaša ipak vozio relativno kratko da bio o njemu doneo kompletan sud.