Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
770 odgovora na ovu temu

#601 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 12:34 AM

Gde to piše? :)


Nepisani zakoni su važniji od napisanih pa se zato ne moraju ni pisati :)
  • 0

#602 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 February 2023 - 01:10 AM

Možda se ponavljam, ali meni razlika između 23 i 25 nije nešto velika. Mogu da poredim jer sam vozio obe veličine istog modela guma, ali i različitih proizvođača, na različitim bajsevima. Meni lično 25 ne daje neki benefit, čak su mi udobnije 23ke, ali je to verovatno zbog moje 'težine' :)
  • 0
The sea, the sea

#603 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 09:20 AM

Kad sam sa 23 presao na 25mm osetio sam da su dosta udobnije, voznja je postala meksa. Sad mi naidju nesto povoljno 28mm i na prvoj voznji sam osetio samo da su dosta teze ali ne i udobnije. Videcemo kako ce biti kad se naviknem. Sve gume su bile iste, niskobudzetne, conti ultra sport, ali ja sam zadovoljan njima, sobzirom kakav sam ja vozac, dobre su to gume n2:naughty


  • 1

#604 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 09:32 AM

Od nekadasnjih 19 koje sam vozio, vi stigoste do 28. Ja kada sam to video da mi je neudobno, da mi smetaju rupe i sl, promenio tip bicikla.

 

Spasao se od gustog saobracaja, ludih vozaca, udobnije sedim, nemam onu preagresivnu poziciju, jer mi nista ne znaci da li cu stici za 2 sata ili 2 sata i 15 min.

 

Tako da nikada vise drumas, osim malo vece brzine, sve mi je drugo minus.


  • 0

#605 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1041 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 09:50 AM

Od nekadasnjih 19 koje sam vozio, vi stigoste do 28. Ja kada sam to video da mi je neudobno, da mi smetaju rupe i sl, promenio tip bicikla.

Spasao se od gustog saobracaja, ludih vozaca, udobnije sedim, nemam onu preagresivnu poziciju, jer mi nista ne znaci da li cu stici za 2 sata ili 2 sata i 15 min.

Tako da nikada vise drumas, osim malo vece brzine, sve mi je drugo minus.

Imaš seks i ne podeliš to sa prijateljima – e to o nedeljenju je meni percepcija kada ne voziš drumaša nego drugu vrstu bajsa. Jeste možda bio veliki užitak ali nije to baš to

Ja na mom drumašu imam 25mm (u kutiji spremne nove od 28mm). Ne menjam (još uvek), jer sam prezadovoljan sa ovim. Vozim moj endurance bajs i kroz parkić, po utabanim zemljanim stazama, travi, preskačem ležeće i naskačem na trotoare. Dovoljno udobno a konkurentno za duže vožnje. Kada ove istrošim, preći ću na 28mm, videću kolika je razlika u udobnosti.7358937918ef861bef262fdd3aecf973.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#606 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 09:58 AM

Gledam neke sto me sretnu pa vozimo zajedno,a oni sa drumasima.

 

Lule koje su u plusu, neka mekana sedista, debele gume, samaraljke dignute sto vise gore. Sto to voze tako. Pa tako im udobnije. Telo im signalizira da im ona pozicija agresivna ne odgovara, muce se.

 

Pa sto se onda trtis gde ti nije mesto.Vozi ono gde se osecas ok. 

Ko vozi trke mora tako, svaka sekunda je vazna, ali onda pati telo. 

 

Vozio sam preko 20 god drumsku, i video da sam to prerastao. Stopericu, proseke, dokazivanje drugima...


  • 1

#607 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 10:10 AM

Pa jbt, ljudi vole tako. Sto da ne? Jel to znaci da ako bih imao para ne bi trebao da kupim Ferari? Neudoban je, preskup, nema delova, nema servisera, nema staze, auto koji moze da ide 300 ja cu da vozim po gradu prosecnom brzinom 45km/h... Sve minusi, ali bih voleo. Tako i za drumase. Ljudi vole i voze. U se i u svoje kljuse. Mozda svi nekad evoluiramo pa dodjemo na tvoje n2:cool2


  • 3

#608 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 11:56 AM

Nije samo brzina kad kod drumaša ono što je plus. Ja prosto ne mogu da zamislim da se vozim 3,4 i više sata na biciklu a da nemam drop korman. To je svakako ergonomski najudobniji tip kormana koji postoji. Drugo, čini mi se da na spustu na plus 50,60 i više km na sat nema drugog bicikla na kojem se sigurnije osećam, baš zbog tog drop kormana...

I treće i ono najbitnije, baš zbog tih užih guma i pre svega velikog pritiska na koji se duvaju, na jakom usponu gde se ustaje sa bicikla nema traćenja energije. Kad su gume široke, balonke i mekane, čim ustaneš i jako nagaziš na njih dobar deo amortizacije snage ide i kroz tu gumu. Nije to sad bitno toliko ali je taj osećaj da drumski bicikl maksimalno prenosi snagu koju guraš kroz pedale je meni lično ipak neuporediv.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#609 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 12:16 PM

Naravno, dobro primećuješ.
I taj karbon takodje se ne uvija pri jakom gaženju pedala pa dodatno i značajno doprinosi najefiksnijem prenosu enrgije
  • 0

#610 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 12:47 PM

Nije samo brzina kad kod drumaša ono što je plus. Ja prosto ne mogu da zamislim da se vozim 3,4 i više sata na biciklu a da nemam drop korman. To je svakako ergonomski najudobniji tip kormana koji postoji. Drugo, čini mi se da na spustu na plus 50,60 i više km na sat nema drugog bicikla na kojem se sigurnije osećam, baš zbog tog drop kormana...

I treće i ono najbitnije, baš zbog tih užih guma i pre svega velikog pritiska na koji se duvaju, na jakom usponu gde se ustaje sa bicikla nema traćenja energije. Kad su gume široke, balonke i mekane, čim ustaneš i jako nagaziš na njih dobar deo amortizacije snage ide i kroz tu gumu. Nije to sad bitno toliko ali je taj osećaj da drumski bicikl maksimalno prenosi snagu koju guraš kroz pedale je meni lično ipak neuporediv.

To je tacno, to niko ne spori. Ali dolazimo do onoga sa mog pocetka pisanja. Sa svime ovim sto si nabrojao negde ces stici za 2 sata, a sa npr drugom vrstom bicikla 2 i 15.  

Medjutim ni MTB sa race geometrijom nije za svakoga, ne za svakoga nego 90% obicnih vozaca ima manju ili vecu patnju na njima. A zamisli onda drumasa.

Glavna je brzina. aerodinamika, tu je neprikosnoven, ako nemas telo da drzis ruke u najnizoj tacki, izgubio si najvecu prednost, koju ne mogu ni gume ni bilo sta drugo da nadoknadi. To je aerodinamika koja cini 80-90% otpora na biciklu.

 

Zato kazem, ja razumem te koje voze, ali sa lulama u plusu, da volane drze na najvisoj tacki zato sto im je dole tesko, sa debelim gumama, debelim sedistima, ti si izabrao pogresan bicikl.

 

Ko to vozi kako treba i cemu je namenjen, njemu svaka cast, ali su oni velika manjina od svih koji voze drumase.


  • 0

#611 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 12:57 PM

, ako nemas telo da drzis ruke u najnizoj tacki, izgubio si najvecu prednost, koju ne mogu ni gume ni bilo sta drugo da nadoknadi. .


Управо то. То сам на свом примеру потврдио - кад сам почео са друмашем (прешао са гравела) било ми је неудобније, а после годину дана вожње (редовне у одређеном смислу, 2-3 пута недељно) продужио сам лулу за 2 сантиметра. А и гуме са 35 на 25 више не осећам толико ту разлику.
  • 0

#612 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 01:05 PM

Ma dva min mi treba da vidim nekoga kako vozi i odmah mi je sve jasno.

 

Prosle nedelje naidjem na neke, naravno napaljeni na drumase, jer to voze "trkaci", lule kratke i u ogronom plusu, oni voze kadencu 50, kolena rasirena ko da jasu bure, znaci nigde veze s vezom nemaju. Al voze drumase.

 

Toilko voze uspravno zbog slabih ledja da jedva vrhovima prstiju ruke, dohvataju volan i to tamo do lule. Muka mi bila da ih gledam.

I sada trebam da im nesto objasnjavam? Preskocili pet stepenica.


  • 0

#613 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 01:07 PM

Ја сам имао добар/правилан развојни пут, једино што сам касно почео. Ал не бира човек где ће пасти :)
  • 0

#614 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 01:13 PM

Upravo to, mora da se ima razvojni put i tela i znanja, da bi se iskoristio sav potencijal.

Kako ide u F1, prvo se krene sa kartingom, pa se vozi par godina, pa ako si dobar F3, pa tek onda F1. 

Ne moze drugacije.


  • 0

#615 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 01:24 PM

Ja sam imao tu nesrecu da kada sam pocinjao, nisu postojali ni MTB, ni graveli ni ciklokrosevi, ni bilo sta slicno.

 

Bile su pony bicikle , neki kontrasi, i kako smo mi tada zvali trkacke bicikle. Kada sam prerastao Pony, morao sam nesto da menjam.

Tako da sam hteo ili ne hteo morao da vozim drumasa i to tako 20 godina. Da sam imao da biram kao danas, sigurno bi redosled bio drugaciji. Vozio sam posle i karbonske i  sa Dura Ace menhanikom i sve , ali sa ovim iskustvom, znanjem i mojim potrebama, drumas mi ne sluzi nicemu, vec samo odmaze.

 

Ovo je slika pre otprilike tridesetak godina, kada sam konacno sav sretan presao sa tabulara na prve drotarice koje su se pojavile/

Inace ovo je vreme kada se jos nisu nosile ni kacige, nego kacketi i klipseri su se uveliko vozili.


  • 1

#616 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 03:56 PM

Daleko da drumaš odmaže, samo naravno pitanje je ko šta voli. Drumaš je za dobre puteve mamara. Sem toga, danas ih tako prave (karbonski i alu kruti ramovi, šire felne, bolje i udobnije gume) da jako dobro peglaju sitne neravnine po asfaltu i bez bilo kakve suspenzije. Naravno tu ne pričamo o rupama po asfaltu, ali ako se moderni drumaši, i to ne mislim ovi najnoviji nego čak i ovi od pre 10,15 godina uporede sa onima od pre 30 i kusur godina, razlika je velika. Ne samo u prenosu snage i krutosti, nego i kako dobro upijaju vibracije i ne prenose ih na vozača, kako su lagani, kako moderni prenosi imaju širok raspon brzina za sve terene i skoro svačije fizičke mogućnosti...

Moderni drumski bicikli su danas jako dobro prilagođeni širokim narodnim masama različite starosne dobi, pola, fizičkih mogućnosti. Zato i jesu sve popularniji na ulicama. Više ih ne voze samo zapekli trkači nego čak i ljudi do posla i nazad. Nije težak, nije strašno neudoban, a ultra je lagan i klizi niz asfalt sa najmanje otpora.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#617 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 February 2023 - 04:47 PM

Moderni drumski bicikli su danas jako dobro prilagođeni širokim narodnim masama različite starosne dobi, pola, fizičkih mogućnosti. Zato i jesu sve popularniji na ulicama. Više ih ne voze samo zapekli trkači nego čak i ljudi do posla i nazad. Nije težak, nije strašno neudoban, a ultra je lagan i klizi niz asfalt sa najmanje otpora.



Tačno tako. Vozio sam 6 godina Cube hibrid (fitnes bike).. zovimo ga kako god, sa drumskom mehanikom 2x10.. lagan, brz, udoban. I najviše iz neke znatiželje, bez neke prevelike potrebe, probao sam ciklokroz.. i preuzeo ga odmah. Oba bicikla su približne težine sa razlikom od 300-400 grama, sličnih voznih karakteristika ali je velika prednost otišla u korist novog bicikla.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#618 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 05:22 PM

Za mene je trekking najbolji bicikl. Onaj koji sam vozio 2 god. sa prednjim amortizerom i šticnom sa amortizerom, bio je i tata i mama. Posle sam vozio drumaša oko 3000 km i to je katastrofa koliko je neudoban. A, što kaže Vuk, ono na vožnji od 100 km stigneš 10-15 minuta ranije. Ili za isto vreme pređeš nekoliko km više.
Naravno, ako voziš 1-2 puta sedmično po 60-70 km, onda se ne vidi razlika, nema problema, ali za češće i duže vožnje vrlo neudoban.

Ovo što sad vozim je praktično drumaš, ali sa ravnim volanom i, s obzirom na to koliko vozim, da nemam opet tu šticnu sa amortizerom i omekšivače na volanu i rogovima, ne znam kako bih... Otpadali bi mi i dupe i šake...
  • 0

#619 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1884 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 05:25 PM

... a zahvaljujući njima, eto nemam nikakvih problema, čak vozim i 25mm gume (trenutno 23, ali vratiću se na 25) i pumpam ih na 8 bara.
  • 0

#620 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 08:41 PM

Za mene je trekking najbolji bicikl. Onaj koji sam vozio 2 god. sa prednjim amortizerom i šticnom sa amortizerom, bio je i tata i mama. Posle sam vozio drumaša oko 3000 km i to je katastrofa koliko je neudoban. A, što kaže Vuk, ono na vožnji od 100 km stigneš 10-15 minuta ranije. Ili za isto vreme pređeš nekoliko km više.
Naravno, ako voziš 1-2 puta sedmično po 60-70 km, onda se ne vidi razlika, nema problema, ali za češće i duže vožnje vrlo neudoban.

Ovo što sad vozim je praktično drumaš, ali sa ravnim volanom i, s obzirom na to koliko vozim, da nemam opet tu šticnu sa amortizerom i omekšivače na volanu i rogovima, ne znam kako bih... Otpadali bi mi i dupe i šake...

Vuk  :)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika