Izbor guma
#581
Posted 30 January 2023 - 10:04 AM
sa druge strane vozio sam dete od 20 kg na paktregeru...
sa ove distance kad se setim koliko sam traktorskih guma uništio za 15god karijere mogu reći da sam prirodan talenat.
#582
Posted 24 February 2023 - 09:47 PM
Dilema je sad šta pazariti:
Michelin Pro 4 ili Pirelli P Zero.
Nosio sam se mišlju da uzmem Conti Gator Skin jer su do yaya otporne na bušenje a i poprilično dugotrajne, ali s obzirom da su moje vožnje pretežno kraće, da bajsom ne idem daleko od kuće i da vozim uglavnom po čistim i održavanim putevima, rekao bih da otpornost na bušenje nije neki prioritet. Više mi je bitno da je guma mekana, udobna, lahana, brza, da ima dobar grip i da fino drži u krivinama. A sve se to dobija sa gumom od minimum preko 100 TPI-ja, dakle prava drumska trkačka guma.
Sad je pitanje koji od ta dva brenda odabrati. Cena je jako slična i jako dobra u off sezoni, oko tridesetak eura po gumi...
Dilema je sad šta pazariti:
Michelin Pro 4 ili Pirelli P Zero.
Nosio sam se mišlju da uzmem Conti Gator Skin jer su do yaya otporne na bušenje a i poprilično dugotrajne, ali s obzirom da su moje vožnje pretežno kraće, da bajsom ne idem daleko od kuće i da vozim uglavnom po čistim i održavanim putevima, rekao bih da otpornost na bušenje nije neki prioritet. Više mi je bitno da je guma mekana, udobna, lagana, brza, da ima dobar grip i da fino drži u krivinama. A sve se to dobija sa gumom od minimum preko 100 TPI-ja, dakle prava drumska trkačka guma.
Sad je pitanje koji od ta dva brenda odabrati. Cena je jako slična i jako dobra u off sezoni, oko tridesetak eura po gumi...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#586
Posted 25 February 2023 - 01:53 PM
Konkretan primer iz vožnje na uzbrdici sa kaldrmom (dakle, ne asfalt):
Stojeći pedalam na delu gde je strmije.
Sa gumom od 23 mm naduvanom na optimalan pritisak, zadnji točak poskakuje i proklizava, tj. dešava se da zavrtim "u prazno" svako malo.
Isti bicikl, isti vozač, isti put, sve isto, samo guma širine 28 mm (opet na optimalnom pritisku za tu širinu) - sve ide bez poskakivanja.
Tako da, u zavisnosti od kvaliteta podloge, šira guma može biti osetno brža. Što je put manje idealan, to je veća prednost, i obrnuto.
#588
Posted 26 February 2023 - 07:50 AM
Konkretan primer iz vožnje na uzbrdici sa kaldrmom (dakle, ne asfalt):
Stojeći pedalam na delu gde je strmije.
Sa gumom od 23 mm naduvanom na optimalan pritisak, zadnji točak poskakuje i proklizava, tj. dešava se da zavrtim "u prazno" svako malo.
Isti bicikl, isti vozač, isti put, sve isto, samo guma širine 28 mm (opet na optimalnom pritisku za tu širinu) - sve ide bez poskakivanja.
Tako da, u zavisnosti od kvaliteta podloge, šira guma može biti osetno brža. Što je put manje idealan, to je veća prednost, i obrnuto.
23mm sam imao sam kada sam pre 9 godina kupio prvi drumski bicikl, jer je Capriolo Firebird bio isporučivan sa gumama 23mm i drugi put kad sam kupovao neke polovne točkove na koje su bile montirane Scwalbe Durano Plus - inače najtvrđe i najneudobnije drumske gume koje sam vozio. Sve ostalo koje sam kupovao bile su 25mm. Na 28mm nisam siguran da li vredi prelaziti iznad svega jer mnoge gume baš od 25 mama kada se montiraju na ove modernije točkove koji po pravilu imaju unutrašnju širinu felne skoro nikad manje od 17-18mm, i naduvaju na propisani pritisak, ta guma dođe skoro na 27, nekad i 28mm. Više od toga na drumskom biciklu smatram da zaista nije potrebno. Sem toga, kada bih išao na 28mm gume bi se opasno približile prednjoj viljušci i zadnjoj sedalnoj cevi. Ima mesta da stane ali bilo bi na knap, a ne volim ništa što ide do nekih krajnjih granica.
Tako da saberi oduzmi, meni lično je 25mm još uvek mamara, pogotovo po nemačkim putevima gde se rupa na putu sreće kao igla u plastu sena a i ispucalost asfalta je retkost. Sad da li Conti ili Michelin i dalje se dvoumim. Iako mi nije toliko hitno da menjam gume, moram ih pazariti čim pre to bolje jer kad krene sezona za mesec dva sve živo će biti rasprodato, ostaće samo u veličinama koje nikom ne trebaju i onda čekanje po mesec dana da stignu kad se naruče...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#589
Posted 26 February 2023 - 12:08 PM
23mm sam imao sam kada sam pre 9 godina kupio prvi drumski bicikl, jer je Capriolo Firebird bio isporučivan sa gumama 23mm i drugi put kad sam kupovao neke polovne točkove na koje su bile montirane Scwalbe Durano Plus - inače najtvrđe i najneudobnije drumske gume koje sam vozio. Sve ostalo koje sam kupovao bile su 25mm. Na 28mm nisam siguran da li vredi prelaziti iznad svega jer mnoge gume baš od 25 mama kada se montiraju na ove modernije točkove koji po pravilu imaju unutrašnju širinu felne skoro nikad manje od 17-18mm, i naduvaju na propisani pritisak, ta guma dođe skoro na 27, nekad i 28mm. Više od toga na drumskom biciklu smatram da zaista nije potrebno. Sem toga, kada bih išao na 28mm gume bi se opasno približile prednjoj viljušci i zadnjoj sedalnoj cevi. Ima mesta da stane ali bilo bi na knap, a ne volim ništa što ide do nekih krajnjih granica.
Tako da saberi oduzmi, meni lično je 25mm još uvek mamara, pogotovo po nemačkim putevima gde se rupa na putu sreće kao igla u plastu sena a i ispucalost asfalta je retkost. Sad da li Conti ili Michelin i dalje se dvoumim. Iako mi nije toliko hitno da menjam gume, moram ih pazariti čim pre to bolje jer kad krene sezona za mesec dva sve živo će biti rasprodato, ostaće samo u veličinama koje nikom ne trebaju i onda čekanje po mesec dana da stignu kad se naruče...
28 mm se duvaju na niži pritisak, pa je ređe potrebno doduvavati ih, a i teže se buše. Udobnije su. U zavisnosti od kvaliteta puta, mogu biti malo sporije, ili malo brže od 25 mm.
Naravno, ako ne staju (odnosno ako tehnički staju ali ostaje premalo prostora), nema šta da razmišljaš - montiraš one koje staju na bajs.
#590
Posted 26 February 2023 - 12:29 PM
Baš vozim pre neki dan na putu ono sitno crno grumenje koji putari ostavljaju iza sebe. Počnem da izbegavam kao u arkadnoj igrici i posle par stotina metara tek naiđem na prve radove. Znači krpljenje rupa koje su već krpljenje nekoliko puta i uvek neuspešno. Ustvari su to krateri dubine 5, 10cm sigurno da ne preteram. Uskoro stavljam nove gume na autu i gledaću da uzmem što šire neke koje mogu da "zajašu" te kratere.
Dobro je što sam na kraju kupio Cannondale CaadX pa kad se jednom smorim staviću širinu 40cm pa mogu da idem i da orem.
#591
Posted 26 February 2023 - 12:32 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#592
Posted 26 February 2023 - 01:03 PM
Ma ja duvam 25mm napred na 6,5 a nazad na 7 bara a to je otprilike pritisak koji se preporučuje za većinu 28mm guma tako da ne znam koliko je sad ta 28mm udobnija od 25. U svakom slučaju kvalitetna premium guma sa puno TPI-ja u širini od 25mm će biti udobnija od one od 28mm sa manje TPI-ja a više najlona u sebi. Nije širina gume i niži pritisak jedini garant udobnosti. Ima dosta toga i u strukturi gume, bar iz moje prakse.
Tako je.
I opet će kvalitetna 28 mm biti udobnija od kvalitetne 25 mm.
Manja razlika nego kad se pređe sa 23 na 25, ali ipak razlika.
Inače, prelazak sa 28 mm na 32 je po meni još manje osetan, iako je nominalno razlika u širni, u mm i u procentima, veća. Opet, za puno makadama i slično, ne volim gume uže od 35 mm, ali to je već ono što sad zovu "gravel."
#597
Posted 26 February 2023 - 05:31 PM
Богуми, и профићи друмаши већ возе ширину 28, зар не?
Na ponekim klasicima gde ima dosta one kaldrme, ali uglavnom i dalje 25.
No nebitno je šta oni voze. Suština je šta nama treba i gde je najbolji kompromis...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
2 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users
-
Bing (1)