Sad sam dosao s voznje sa mojim drugom Pericom, izvozali smo nekih 70 km. Sad sta je zanimljivo za ovu temu a nikako da napisem a uvek zaboravim.
On i ja imamo indenticne bicikle. Znaci od rama prenosa, tockova, sve je isto. E sada gume. Posto vozimo 8 god ove bajseve gume su se menjale. Nekada smo vozili iste sada ne. On vozi Conti explorer 2.1 kramponka, koja drci po asfaltu, a ja neke Maxxis 1.9, bez krampona. Teoretski bi ja trebao da imam dosta manji otpor kotrljanja i da mi je povozniji bajs. On i ja imamo oko 80 kg.
E sada, kada dodje nizbrdica bilo kojeg nagiba on mi odlazi, kada ne okrecemo pedale. Ako je mala gde se ide 20 na sat,brzo me ostavi za par duzina bicikla, a ako je veca gde se ide 30-40 na sat, osatvi me brzo za nekih 40-50 metara. Da bi isli uporedo i npr pricali, ili on mora da pipka kocnicu, ili ja da dodajem stalno okretanje pedala.
Zasto je on toliko brzi? Pa nisam rekao glavnu stvar, nizi je od mene za nekih 18 cm. Medjutim kada si na biciklu savijen, realna razlika je mozda nekih 10 cm, ili 3-4 kvadratna decimetra.
Zasto ovo pisem. Pa gore je bilo napisano da male brzine nisu toliko povezane sa aero dinamikom. Ovo je primer gde on na bednih 20 km-h, mene ostavlja samo tako. I to na tako maloj razlici u povrsini. A koliko onda celo telo pravi otpor, na tim malim brzinama? Veliki koji ja kada vozim sa njim konstantno moram da nadoknadjujem sa vecom snagom.