Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
763 odgovora na ovu temu

#421 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:18 PM

I ja bih se složio sa Mićom.

U suštini, ako imaš dva potpuno ista automobila koji prelaze istu kilometražu sa istim gumama, i jedan se vozi mnogo brže, više će potrošiti gume nego onaj koji vozi sporije i umerenije, manje koristi kočnicu i ređe daje pun gas.

Kod bicikla je to naravno manje izraženo jer je i snaga nemerljivo manja, ali je princip sličan. Jednostavno jači stisak noge na pedalu, jači prenos preko pogona i lanca na točak daje veću silu koja više troši gumu i pogonski sklop.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#422 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:21 PM

Takoe... :)
Možde kod biciklističke gume jeste neznatna razlika, ali svakako postoji.
  • 0

#423 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:25 PM

[quote name="Smasher" post="285425" timestamp="1667337513"Jednostavno jači stisak noge na pedalu, jači prenos preko pogona i lanca na točak daje veću silu koja više troši gumu i pogonski sklop.[/quote]

Ko jače stisne više će i da pređe.
Ako se ograniči na istu kilometražu, potrošnja je ista.

Kod automobila je u jednačini i količina kočenja, jer ko vozi žustrije, mnogo više i koči.
  • 1

#424 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:27 PM

Nisam fizičar, ali rek'o bi' da nije baš tako.
Kao što nije isto ako neku stvar lupiš deset puta slabije i samo jednom jako (u prvom slučaju ništa ne bude, u drugom se polomi), tako nije isto ni ako se na istoj distanci gume okreću brže ili sporije.

To nije ta fizika, ovde pričamo o akciji i reakciji, ne o apsorpciji sile lomljenjem.
  • 0

#425 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:34 PM

Snaga nema baš nikakve veze ako su prešli jednaku kilometražu. Masa vozača ima.
Dva vozača, jednake mase koji voze iste gume ako pređu isti broj kilometara, jednako će potrošiti gume.
Da bi masu prebacio iz tačke A u tačku B, potreban je tačno određena količina utrošenog rada, energije i prosečne snage.
Onaj ko vozi jače, više će preći i više istrošiti, ali ako se ograniči na istu kilometražu, jednaka potrošnja.

 

Sem pravopisa, sve ostalo ti je totalno pogresno. 


  • 1
.

#426 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:36 PM

Pojasni šta tačno, neozbiljno je ovako
  • 0

#427 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:55 PM

Zamisli da se točak okreće neverovatno velikom brzinom i da 10 km pređe za 3 minuta. Pa ta guma bi se skoro raspala za ta 3 minuta.
Sa druge strane, ako neko tih 10 km pređe za 3 sata, guma se skoro uopšte neće ni potrošiti.

Ekstremni su slučajevi, ali to je taj princip. Kao što rekoh, u slučaju dvoje biciklista koji voze 25 ili 32 km/h, razlika u trošenju gume biće neznatna, ali svakako će postojati.
  • 0

#428 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 09:59 PM

ako neko uzme bajs i prenese ga tih 10km, gumi neće faliti ništa ;)

 

i mali hint: nije brzina ono što ima uticaj na gume, pri konstantnoj brzini se gume i ne troše.


  • 0

#429 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:01 PM

Da, ali ne pričamo o tome. ;)
Nego o istoj pređenoj kilometraži, ali različitom brzinom.
  • 0

#430 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:02 PM

Netačno, gume se uvek troše. Nekad više, nekad manje...
  • 0

#431 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:16 PM

dva vozača, iste mase. Da bi popela jedan uspon treba da ulože tačno utvrđenu količinu energije. Znaš ono, kako je definisana npr konjska snaga, snaga potrebna da se masa od 75 kilograma podigne na visinu od 1 metra u vremenu od 1 sekunde. Samo, sad imamo Watt, ali je princip isti.

 

energija je snaga puta vreme, dakle ova  sekunda iz definicije se poništi, ostane samo kilograme na visinu, ergo utrošena energija je ista bez obzira na vreme.

 

dakle, svejedno da li biciklista putovao dva sata sa upola manjom snagom po jedinici vremena, ili jedan sat sa duplo većom snagom nego u prvom slučaju, potrošena energija će biti ista.

 

Guma će apsorbovati jednaku količinu energije, koja će biti raspoređena na silu trenja (ono što gura biciklistu unapred) i gubitke u toploti, oštećenju, proklizavanju i sl.

 

Ti gubici su to što troši gumu. Srazmerni su uloženoj snazi. Mogu da se troše više i kraće vremena ili manje da se troše ali duže vremena, dođe mu na isto. Ustvai ne dođe isto, ali složenija je računica od ko više potegne, više će da potroši.


  • 0

#432 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:21 PM

Pojasni šta tačno, neozbiljno je ovako

 

U najmanju ruku, neozbiljno je ovo što ti tvrdiš. Sve vreme se priča o različitoj snazi a ti tvrdiš da će se za istu kilomtražu gume isto trošiti jer svi prelaze istu kilometražu. 

Pitaj nepismenog čobanina sa planine da li će za istu kilomtražu pre da potroši opanke kada hoda ili kada trči. 

 

A sad vidim da si i ti jedan od onih teoretičara koji znaju teoriju ali su po nešto i propustili. Npr. koliko se troši guma pri kojim režimima rada. Ali to po tebi nije bitno. 

 

I onaj ko tvrdi da je zanemarljiva razlika u trošenju guma između 25 i 32 km/h greši i to mnogo. 


  • 1
.

#433 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3208 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:22 PM

Ko jače stisne više će i da pređe.
Ako se ograniči na istu kilometražu, potrošnja je ista.
Kod automobila je u jednačini i količina kočenja, jer ko vozi žustrije, mnogo više i koči.


A kod bicikla u jednačini nije kočenje? ŠTa je sa gradskom vožnjom, semafori, kreni stani, oštra skretanja, ili na spustu gde onaj ko žustro vozi trudi se da pedala dok ubrzava, pa koči pre krivine, pa opet ubrzava itd.

Suvišno je porediti na maloj kilometraži od tipa 50km šta će se više a šta manje potrošiti, ali na kilometražu od tipa 5000 km, gume, lanac i pogonski sklop će daleko više potrošiti onaj ko na biciklu trenira i konstantno juri da obori neke svoje granice od onog ko je biciklom išao u seoski turizam.

Ne kapiram kako to ljudima nije jasno....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#434 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:25 PM

.


  • 0
.

#435 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:27 PM

 

i mali hint: nije brzina ono što ima uticaj na gume, pri konstantnoj brzini se gume i ne troše.

 

Ovo slobodno može da uđe u izbor za najveću glupost godine na forumu.


  • 0
.

#436 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:28 PM

nisam teoretičar, napravio sam ja pre desetak godina i powermetar, sasvim sam. samo je jako glomazan i niko ga ne bi montirao na bicikl. A i nije bio za bicikl nego za Grinder (onaj uređaj koji se na jedrilicama koristi za podizanje i spuštanje jedra valjda) ali isti *****, kurble, lančanik, lanac itd... samo se mota rukama.

 

Da znaš kako se i oni lome da na aplikaciji gledaju mrtve zone, oblik radijalne funkcije, uložene wate i slično. Samo razmišljaju u mnogo većim nulama :) Ali brzo ih i pusti entuzijazam, okrenu se drugim porocima, a moj projekat propao...


  • 0

#437 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 371 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:29 PM

Ovo slobodno može da uđe u izbor za najveću glupost godine na forumu.

nema potrebe za vređanjem


  • 2

#438 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:35 PM

I onaj ko tvrdi da je zanemarljiva razlika u trošenju guma između 25 i 32 km/h greši i to mnogo.

Pošto sam ja taj "onaj", samo da preciziram (iako je bilo jasno iz konteksta) da nisam mislio da jedan vozi 25km/h, a drugi 32 km/h i da to traje godinu dana, već sam napisao... tako kako sam napisao... :)
  • 0

#439 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:36 PM

nema potrebe za vređanjem

 

Nema potrebe, slažem se ali istina je istina. Ako dokažeš da se guma ne troši pri konstantnoj brzini dobićeš Nobelovu nagradu i obogatiti se. Onda se neće trošiti ni ležajevi ni glavčine ni bilo šta što se kreće konstantnom brzinom, biće to revolucija u industriji.

Nego nemaš pojma o čemu pričaš. Ubacuješ kosku da moramo da dokazujemo da je 1+1+2 a ne -5 kao što ti tvrdiš. Ovo su stvari koje se uče u bilo kojoj srednjoj školi a o tehničkim fakultetima da ne pričamo. Ali ne treba nikome doktorat da bi sve ovo shvatio, samo malo razmišljanja i zdrave logike. 


  • 0
.

#440 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1845 posts

Postavljeno 01 November 2022 - 10:42 PM

Da, ako se guma ne troši pri konstantnoj brzini, onda znači da može beskonačni broj km da pređe na taj način, a da se ič ne potroši...

Al to neće baš da može. :D
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika