Nekima očigledno neke stvari ne mogu da se objasne. Ne mogu da razumem da neko ne shvata da će teži vozač pre potrošiti gumu od lakšeg.
Izbor guma
#402
Postavljeno 31 October 2022 - 06:16 PM
Pa nije baš tako. Koliko znam, ovo ja trenutno naš najveći maratonac na forumu. I ne bih rekao da nema snage. I vozi Kendu
https://www.2bike.rs...031#entry283982
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Ako se ne varam, i SalaBrat pravi sasvim pristojne kilometraže (neka me ispravi ako pravi manje od deset hiljada km godišnje... ili ako je bliže 20 nego deset hiljada ).
Zna i da napravi po hiljadu i kusur km u cugu, kad ode u Francusku (klima, vazduh, vino, šta li je).
#403
Postavljeno 31 October 2022 - 06:23 PM
Pa upravo si sam dao odgovor. Ta guma od 22 e i nije neka vrhunska guma. Cena pokazuje da ima u sebi verovatno dosta vise plastike, nego vrhuska guma. Odatle ti je i trajala koliko jeste. Nebitno koliko je trajala, trajala bi jos duze da si laksi i da si imao manje brda. Ili i ovo nije jasno?
Ajd pročitaj ponovo šta sam napisao. P7 je nakon 10 meseci aktivne vožnje i dalje u jako dobrom stanju. Ponašanje na drumu odlično.
Continental GP se raspukla posle 3 meseca upotrebe (vožena prethodne godine).. cena bila oko 27€, Kupljena nova u Nemačkoj.
Nasuprot njoj Ultrasport kupljene u Planet bajku i dalje se voze, već 3 godine. Imaju iza sebe oko 15 000km, prodate zajedno sa biciklom.
Čisto da pobijem teoriju da skuplja guma nije dugotrajnija.
Odoh ja odavde, da ne gubim vreme. Pozdrav.
https://picasaweb.go...208760685671353
#405
Postavljeno 31 October 2022 - 09:56 PM
Kada neko predje ogroman broj km. sa jednom gumom, to pokazuje samo jedno. Da vozi ili po ravnom, ili da je lak ili da je slab.
*
Ti kojima dugo traju gume, obicno dugo traju i lanci.
Samo jedno... pa onda ide nabrajanje do tri...
Šalu na stranu, slažem se sa onim što si pisao na ovoj temi, sasvim je logično.
A i prepoznajem sebe, ali ne u jednoj od te tri varijante, već u sve tri pomalo:
- Mali i kratki su OK, ali ne volim velike uspone, tako da ih retko dobrovoljno vozim (samo kad moram, recimo na brevetima);
- Ne znam da li sam baš lak, ali za svojih 177 cm nisam sigurno težak (variram u poslednje 2 godine, 72-74 kg, prethodno oko 70 kg);
- Ne znam ni da li sam baš slab, ali jak sigurno nisam, a to je zato što su sve moje vožnje u životu do sada bile samo vožnje... nisam nijednom trenirao (niti planiram).
I onda je normalno da mi gume traju po 16.000 km (a ne teram ih do raspada), takođe i lanci po 11.000 km (mada verovatno mnogo utiče i to što ih posle/pre SVAKE vožnje čistim/podmazujem).
★
Meni je baš zanimljivo da čitam ovu temu, žao mi je što neki misle da se piše u prazno.
#406
Postavljeno 31 October 2022 - 10:07 PM
Ovo nema sada neke veze sto pisem sa biciklima ali je interesantno jer su u pitanju gume, na trkackim autima, pa moze da se izvuce neka paralela.
Podseti me ova tema, tamo pocetkom osamdesetih, dozvole na trkackim Ficama da voze, slik gume. Dotle su vozene obicne gume i trkaci su navikli da se krivine prolaze sa bocnim proklizavanjem celog auta. E sada, slik guma kada postigne radnu temperaturu se bukvalno lepila za asfalt. Znaci nije vise bilo bocnog proklizavanja. Trebalo je neko vreme da se nauci taj novi stil voznje, pa je bilo i prevrtanja automobila jer su gume drzale zalepljene auto za asfalt.
Kao da nije to bio dovoljan problem, desavalo se jos i to da su pucale Ficine felne u srcu. Jednostavno nisu bile konstruisane za tolike bocne G sile. Ostane srce felne sa 4 srafa , a tocak ode svojim putem.
I naravno slikovi su iako najskuplje gume koje su mogle da se kupe, izdrzavale samo jednu trku za razliku od Trayala i Tigra koje su bile plastikaneri i slabo se trosile i bile jeftine.
#407
Postavljeno 31 October 2022 - 10:10 PM
I onda je normalno da mi gume traju po 16.000 km (a ne teram ih do raspada), takođe i lanci po 11.000 km (mada verovatno mnogo utiče i to što ih posle/pre SVAKE vožnje čistim/podmazujem).
Čistiš znači, ne pereš. Ako sam dobro razumeo.
Krpom natopljenom nekim sredstvom, vlažnom maramicom ili nečim trećim?
★
Meni je baš zanimljivo da čitam ovu temu, žao mi je što neki misle da se piše u prazno.
Da, u pravu si. Od svakoga može nešto da se usvoji ...
#408
Postavljeno 31 October 2022 - 10:30 PM
A nakon 3-4 vožnje (to je kod mene nakon 300-400 km) malo detaljnije odmašćivačem iz Linde. Spej se brzo potroši, tako da sadržaj "prebacujem" u jednu bočicu i onda to duže traje.
Ulje koristim neko levo iz Jumbo (ako si bio u Gr i posetio ih, znaš njihov kvalitet robe ), jer za jednu vožnju od stotinak km dobar bi bio i zejtin.
#410
Postavljeno 31 October 2022 - 10:44 PM
Čudi me ovolika rasprava o gumama, a slabo se spominje pritisak. Znate onu staru "pritisak gumu čuva..."?
Bez šale, nedovoljno naduvana guma će propasti mnogo pre gume naduvane na viši pritisak (ali ne viši od dozvoljenog). Redovno kontrolišite pritisak i gume će duže da traju. Čak i ako su napravljene da se potroše brže.
#412
Postavljeno 31 October 2022 - 11:07 PM
Evo jedan primer ali sa MTB gumama, zato sto se one zbog krampona mnogo bolje cuju po asfaltu nego drumske. Vozimo uzbrdo nas trojica svi iste gume , Nesa blizu 100 kg jedan od nas ispod 70. Nesine gume cujes, kako se savijaju cvrce od muke kramponi. Ovaj pored njega sto je laksi ne cujes nista. Nesa stalno kuka kako mu kratko traju ovome dosta duze. To se cuje, uvijaju se, trose, zna i da se otkine krampon.
a da li uticaj na potrosnju ima i pritisak u gumama? Msm, jel sva 3ca (ili njih 2ca koji imaju isti model gume) imate gume naduvane na isti pritisak? Mozda se jedna glasnije cuje od druge iz tog...ili nekog drugog razloga (sa unutrasnjom ili sa tubeless mlekom) ?
#413
Postavljeno 31 October 2022 - 11:10 PM
Ali dešava mi se da ih po 20-25 dana ne dopunjujem, pa malo omekšaju...
#414
Postavljeno 31 October 2022 - 11:30 PM
a da li uticaj na potrosnju ima i pritisak u gumama? Msm, jel sva 3ca (ili njih 2ca koji imaju isti model gume) imate gume naduvane na isti pritisak? Mozda se jedna glasnije cuje od druge iz tog...ili nekog drugog razloga (sa unutrasnjom ili sa tubeless mlekom) ?
Čim pitaš, da li imaju isti pritisak u gumama 2 vozača, od kojih jedan ima 100 kila a drugi 70, mi govori da treba i ja da se povučem iz ove teme. Vidim da su trebale stranice da bi se objasnile mnogo prostije stvari, tako da bi ovo bilo isuviše naporno za mene.
#415
Postavljeno 01 November 2022 - 01:12 AM
Ovo sa čišćenjem ću usvojiti, ali vratimo se temi.
Pre svake vožnje se dopuni pritisak.
Leti 7,5 i 7,3 kad je vruće.
Jesen i proleće 8 i 7,7.
Guma Conti. Grand Prix 23mm.
Ima li primedbi
U suštini trebalo bi da radiš obrnuto. Leti, kad je asfalt topao i kad guma bolje prijanja na suv asfalt, slobodno duvati na jači pritisak, a u hladnijim vremenskim dobima kada je i asfalt često mokar, trebalo bi malo ispustiti pritisak, upravo zarad boljeg prijanjanja na mokrom koje je u takvim uslovima od presudne važnosti.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#416
Postavljeno 01 November 2022 - 05:41 AM
Ali proizvođači guma za kola kažu da zimske gume treba pumpati na 0,2 bara više nego letnje. Takođe, ako gume obično pumpaš na sobnoj temperaturi, treba imati u vidu da će pritisak da im poraste kad izađeš na +35 leti ili padne ako je +5 stepeni zimi...
Za optimalan pritisak, mislim da je Gremlin pisao o tome na sajtu, ali sigurno zavisi i od težine vozača.
#417
Postavljeno 01 November 2022 - 06:16 AM
Tu gumu od 7,5 bari letnji vreo asfalt "doduva" na 8 jer mislim da bi guma eksplodirala kad bi izašao na vožnju sa 8 bari. Lupam, ali leti mislim da asfalt ima 50ak stepeni najmanje. A u jesen i proleće ne vozim nikad ako je napolju mokro tj ne izlazim na vožnju. Kada me u vožnji uhvati kiša, jedino tada vozim po mokrom ali češće mi se to leti dogadja.
#418
Postavljeno 01 November 2022 - 05:34 PM
a da li uticaj na potrosnju ima i pritisak u gumama? Msm, jel sva 3ca (ili njih 2ca koji imaju isti model gume) imate gume naduvane na isti pritisak? Mozda se jedna glasnije cuje od druge iz tog...ili nekog drugog razloga (sa unutrasnjom ili sa tubeless mlekom) ?
Mozda ovaj laksi vozi performance seriju a ovaj tezi addix pa je brze trosi ko ce ga znati, vidis da nisu sve varijabile poznate
#419
Postavljeno 01 November 2022 - 08:46 PM
Dva vozača, jednake mase koji voze iste gume ako pređu isti broj kilometara, jednako će potrošiti gume.
Da bi masu prebacio iz tačke A u tačku B, potreban je tačno određena količina utrošenog rada, energije i prosečne snage.
Onaj ko vozi jače, više će preći i više istrošiti, ali ako se ograniči na istu kilometražu, jednaka potrošnja.
Eventualno, ako ubacimo u računicu količinu kočenja, može da bude razlike, više će trošiti gume onaj ko više koči.
#420
Postavljeno 01 November 2022 - 09:08 PM
Kao što nije isto ako neku stvar lupiš deset puta slabije i samo jednom jako (u prvom slučaju ništa ne bude, u drugom se polomi), tako nije isto ni ako se na istoj distanci gume okreću brže ili sporije.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika