Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
770 odgovora na ovu temu

#381 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 October 2022 - 11:23 PM

Kako znaš ko koliko ima snage na forumu?

Tu ti trebaju neki drugi brojevi i parametri.

 

Evo ja večeras "ubih" 30 takozvanih "praznih" km po gradu, sa prosečnom brzinom 16, znači skoro dva sata vožnje. Da sam imao powermetar bilo bi nešto bedno, ispod 100w. Strava estimated kaže 59w. Na svakoj pa i blagoj nizbrdici tipa 2% ne okrećem pedale, a i kad okrećem jedva da išta stiskam. Pola vožnje sam recimo mogao preći i bez lanca. Ali kilometri se nakupe. I lanac će trajati večno u takvom režimu iako taj drumaš pređe godišnje ne mnogo manje od glavnog, karbonskog. Na kojem btw lanci i gume ni u ludilu ne mogu da traju toliko, jer recimo istih 30 km na treningu mogu da pređem za 45 minuta, sa 40 na sat i gazeći 300 vati, to su dva sveta.

Inače što se guma tiče, celo moje ne samo društvo nego i okruženje koje znam, većina voze grand prix 5000, ubedljivo su najpopularnije. A ko ozbiljno vozi, te gume ne mogu da izdrže ni jednu celu sezonu. Kod guma veliku ulogu igra i težina vozača. Ja lično ih sporo trošim, nakupilo se bezbroj polovnih i ne nazire im se kraj, iako su neke nabavljene kao već potrošene, ne uspevam da ih dokrajčim.


  • 1

#382 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2022 - 03:13 AM

Kod guma veliku ulogu igra i težina vozača.



Kad smo kod težine.. na trekingu koji koristim 2 do 3 puta godišnje, pri tom natovaren bisagama, zadnja izdrži nekih 4 000 km. Prednja izgura još 1-1,5K km. Pretpostavljam da bi u tom slučaju drumska gazila još manje jer je tanja i nežnija od treking gume.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#383 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 06:57 AM

У принципу, у овој теми тешко да би се снашао неко коме је потребан савет за куповину гума јер ,,триста људи, триста ћуди", то јест, неко ко (осим у случају да није окружен великим друштвом пријатеља возача са вишегодишњим искуством и стотинама хиљада километара па да то искористи) би поставио обично питање око избора гума са само неким основним параметрима његове вожње, изгубио би се у мору различитих савета, препорука и мишљења. Међу њима и ја :)
  • 2

#384 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2022 - 08:28 AM

У принципу, у овој теми тешко да би се снашао неко коме је потребан савет за куповину гума јер ,,триста људи, триста ћуди", то јест, неко ко (осим у случају да није окружен великим друштвом пријатеља возача са вишегодишњим искуством и стотинама хиљада километара па да то искористи) би поставио обично питање око избора гума са само неким основним параметрима његове вожње, изгубио би се у мору различитих савета, препорука и мишљења. Међу њима и ја :)



U retko kojoj temi na ovom forumu može se dobiti konkretan odgovor.
Npr ovde u vezi kupovine gume najbolje je odmah napisati koji je budžet po gumi jer je otišlo do prilično skupe gume koja većini ovde uopšte nije ni potrebna
I tako je u većini slučajeva..uvek se dodje do skupe opreme za koju znamo da je dobra. Fora je da se pronadje alternativa koja dobro radi posao a da ne košta mnogo.
Ispade da su većina profići a zapravo većina članova su rekreativci kojima ovakvi saveti retko kad pomognu.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#385 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 09:45 AM

Ima predloga guma od 2 do 7 hiljada i uz svaku od njih neko iskustvo. Po meni je bolje tako da se ponudi i neka bira čovek gde je u svemu tome jer je razlika u ceni par hiljada dinara koje možda nisu presudne u odnosu na kvalitet koji je neko istakao kroz svoje iskustvo.
  • 0

#386 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 296 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 10:29 AM

Odlični su predlozi, kao i uvek, za nekog ko nije u materiji pomažete puno.
  • 0

#387 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 11:29 AM

Ja bih samo dodao da su gume verovatno najbitnija stvar na biciklu jer najviše doprinose tome kakav će kvalitet vožnje biti. S tim u vezi, moje neko iskustvo kaže da gume premium kvaliteta, bar ono što sam do sada probao (GP 4 i 5000) ne samo da su brze i dobro drže u krivinama, nego su poprilično mekane i udobne. Naduvane na isti pritisak, osetno su udobnije od nekih drugih guma. Sad da li to opravdava toliko veću cenu pojma nemam. U svakom slučaju, ne mora se ići na gume premium kvaliteta ali valja bar jednom probati i steći neko svoje mišljenje. Ja bih se jedino klonio guma najnižeg cenovnog ranga. Neke od njih jesu izdržljive i štite od bušenja, ali kako su klizave, grube i neudobne sačuvaj me Bože...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#388 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 11:58 AM

Kada neko predje ogroman broj km. sa jednom gumom, to pokazuje samo jedno. Da vozi ili po ravnom, ili da je lak ili da je slab. Ko je jak i ima brda , taj ce da odnese gumu za vrlo kratko vreme. Tako da velika predjena kilometraza je suprotna sa velikom snagom, ili je u pitanju vozac od 50 kg, koji ima vecinu ravnicarskih deonica i sl. 

Ti kojima dugo traju gume, obicno dugo traju i lanci. A to isto potvrdjuje gore napisano.


  • 1

#389 SalaBrat

SalaBrat
  • Members
  • PipPipPip
  • 130 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 12:48 PM

Moj komentar za gume je bio u cilju da kazem da za nas obicne bicikliste je sasvim dobra guma nizeg cenovnog ranga(izvinjavam se profi vozacima na forumu)

Nacitao sam se komentara i odustajem od daljeg ucestvovanja u bilo kakvoj diskusiji,jer ocigledno da licno iskustvo malo koga zanima!

Bio sam prisutan na voznjama gde su visestruko skuplje gume sa manje predjenih kilometara(novije) busene po vise puta tokom jedne voznje,i po meni ne opravdavaju svoju cenu...cilj mi je da nekom ustedim pare a ne da reklamiram gumu ili sebe sa predjenom kilometrazom!

Vozite bicikl i uzivajte,nista drugo nije vazno! Sportski pozdrav svima,pricamo na nekoj voznji ubuduce na drumu a ne ovde!


  • 2

#390 SalaBrat

SalaBrat
  • Members
  • PipPipPip
  • 130 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 12:52 PM

Ja bih samo dodao da su gume verovatno najbitnija stvar na biciklu jer najviše doprinose tome kakav će kvalitet vožnje biti. S tim u vezi, moje neko iskustvo kaže da gume premium kvaliteta, bar ono što sam do sada probao (GP 4 i 5000) ne samo da su brze i dobro drže u krivinama, nego su poprilično mekane i udobne. Naduvane na isti pritisak, osetno su udobnije od nekih drugih guma. Sad da li to opravdava toliko veću cenu pojma nemam. U svakom slučaju, ne mora se ići na gume premium kvaliteta ali valja bar jednom probati i steći neko svoje mišljenje. Ja bih se jedino klonio guma najnižeg cenovnog ranga. Neke od njih jesu izdržljive i štite od bušenja, ali kako su klizave, grube i neudobne sačuvaj me Bože...potpuno se slazem

potpuno se slazam!


  • 0

#391 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2022 - 01:29 PM

Kada neko predje ogroman broj km. sa jednom gumom, to pokazuje samo jedno. Da vozi ili po ravnom, ili da je lak ili da je slab. Ko je jak i ima brda , taj ce da odnese gumu za vrlo kratko vreme. Tako da velika predjena kilometraza je suprotna sa velikom snagom, ili je u pitanju vozac od 50 kg, koji ima vecinu ravnicarskih deonica i sl. 
Ti kojima dugo traju gume, obicno dugo traju i lanci. A to isto potvrdjuje gore napisano.



De ti malo pojasni ovo tvoje napisano..
1. Koja je granica u težini za lakog odnosno teškog vozača?
2. Šta znači slab ili jak vozač? Gde je tu donja/gornja granica? Šta je tu merodavno za snagu?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#392 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 02:19 PM

De ti malo pojasni ovo tvoje napisano..
1. Koja je granica u težini za lakog odnosno teškog vozača?
2. Šta znači slab ili jak vozač? Gde je tu donja/gornja granica? Šta je tu merodavno za snagu?

Kakvo ti je ovo pitanje? Pa ne postoji granica, tipa do 60 si lak a posle tezak vozac. Ali ako se penjes svaki tening, na brdo od tipa 10%, najmanje ce trositi gumu onaj od 60 kg, a onaj od 95 kg , ce je potrositi mnogo ranije. Tako da to ide postepeno po tezini, nije to trosis- ne trosis.  To je tolko jasno da ne verujem da treba to da se nesto objasnjava. 

Ja sam nekad vozio najbolje drumske gume koje su bile tada i znam kolko su mi trajale, znaci iz skustva. Zadnjih 10 godina vozim  MTB, Nobi Nick, guma koja kosta blizu 50 e, zadnja ne moze ni 4000 km da izdrzi, otanji se lako se busi, jednostavno odsluzila je svoje. Prednja preko 10 000 km isto taj model. Zasto. pa nije pogonska, ne trpi mojij 80 kg kao pogonska. Da sam npr duplo jaci, moze i pre da se potrosi. Da vozim ravno i da sam laksi, sve bi to duze trajalo. 


  • 0

#393 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 02:45 PM

Evo jedan primer ali sa MTB gumama, zato sto se one zbog krampona mnogo bolje cuju po asfaltu nego drumske. Vozimo uzbrdo nas trojica svi iste gume , Nesa blizu 100 kg jedan od nas ispod 70. Nesine gume cujes, kako se savijaju cvrce od muke kramponi. Ovaj pored njega sto je laksi ne cujes nista. Nesa stalno kuka kako mu kratko traju ovome dosta duze. To se cuje, uvijaju se, trose, zna i da se otkine krampon. Vise strada guma od kamenja kod teskog vozaca, bude sva sitno okrunjena, kod lakog daleko manje. Kada se na to doda i veca sila kod jaceg vozaca, trajanje gume je skrooz kratko.


  • 0

#394 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1043 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 03:02 PM

Kada neko predje ogroman broj km. sa jednom gumom, to pokazuje samo jedno. Da vozi ili po ravnom, ili da je lak ili da je slab. Ko je jak i ima brda , taj ce da odnese gumu za vrlo kratko vreme. Tako da velika predjena kilometraza je suprotna sa velikom snagom, ili je u pitanju vozac od 50 kg, koji ima vecinu ravnicarskih deonica i sl.
Ti kojima dugo traju gume, obicno dugo traju i lanci. A to isto potvrdjuje gore napisano.

Sve ovo zvuči logično ali pada u vodu sa praktičnim iskustvom kolege. Težak, vozi isključivo po brdovitim predelima a sigurno je i jak kao crna zemlja
https://www.2bike.rs...031#entry283941989eec0eeb92b55558aa5659396efeaf.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#395 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 03:08 PM

Kad bi ti znao koliko sam sreo ljudi koji godišnje prelaze 4-5 i više puta veću kilometražu od mene a na brdu ih ostavim kao da stoje (ne zato što sam ja mnogo jak, nisam više kao nekada, nego zato što idu taman toliko da ne padnu), ne bi tako mislio.

 

I jedna je stvar voziti gumu onoliko koliko treba da se vozi a sasvim druga voziti je dok se ne raspadne da unutrašnja ispada napolje pa makar to bilo 3 puta više od prve varijante


  • 1
.

#396 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 03:14 PM

 

Bio sam prisutan na voznjama gde su visestruko skuplje gume sa manje predjenih kilometara(novije) busene po vise puta tokom jedne voznje,i po meni ne opravdavaju svoju cenu...cilj mi je da nekom ustedim pare a ne da reklamiram gumu ili sebe sa predjenom kilometrazom!

 

 

Ti stvarno misliš da je jedini kvalitet gume koliko će lako ili teško da se buši?


  • 0
.

#397 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 03:29 PM

Bas kako Zare kaze. Mogao sam ja da iscedim gumu do platna, ali da se zezam na voznji da je krpim, da mi preseda voznja, to mi ne pada napamet.

 

Drugo ovo sto si ti Nesoni postavio, necu da komentarisem, jer da sad ulazim u neke stvari ne bih.

Lanac ljudi mogu da teraju i 50 000 km, ali da posle menjaju sve i pogon i kasetu i lanac. Tako da te brojke ne pokazuju nista. Ako vozis skup pogon XTR, Dura Ace, ti ces sigurno menjati kada je Bog rekao, a ne da unistis skupe pogone i kasete. To isto vazi i za gume. Znam ljude koji su teski za pare, pa voze skroz unistene i gume i lance.

 

Sada kolko je neko jak opet ne znas. Kada bi imao podatke,o stazama , nagibima, prosecnim brzinama, donekle bi mogao da kazes za nekog da li je jak ili ne. Ovako na rec, ne. Power metar je jedina stvar koja to moze da pokaze sa sigurnoscu.

Tek po fizickom izgledu to ne mozes znati. Bilo je ljudi koji izgledaju spram mene kaoTarzani, ali nisu mogli da voze jako. Pogotovu oni krupni misicavi, zapnu u startu a posle ih nema. Uvek sam se plasio malih mrsavih, zilavih, ti idu, oni bi mi uzeli dusu.


  • 0

#398 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 03:42 PM

Glavna stvar, ako pricamo o onim krs gumama, plastikanerima, one ce najduze trajati. Sve najskuplje kvalitetne gume, kratko traju,ali daju najbolje performanse. Tako opet dolazimo na ono kolko je ko tezak za pare. 

Medjutim jedno se ne menja. Daj iste gume, dvojici vozaca da voze iste treninge zajedno jedno 10 000km, bice ono sto sam napisao. Najduze ce trajati laksem,i slabijem vozcu.


  • 0

#399 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2022 - 04:26 PM

Kakvo ti je ovo pitanje? Pa ne postoji granica, tipa do 60 si lak a posle tezak vozac. Ali ako se penjes svaki tening, na brdo od tipa 10%, najmanje ce trositi gumu onaj od 60 kg, a onaj od 95 kg , ce je potrositi mnogo ranije. Tako da to ide postepeno po tezini, nije to trosis- ne trosis. To je tolko jasno da ne verujem da treba to da se nesto objasnjava.
Ja sam nekad vozio najbolje drumske gume koje su bile tada i znam kolko su mi trajale, znaci iz skustva. Zadnjih 10 godina vozim MTB, Nobi Nick, guma koja kosta blizu 50 e, zadnja ne moze ni 4000 km da izdrzi, otanji se lako se busi, jednostavno odsluzila je svoje. Prednja preko 10 000 km isto taj model. Zasto. pa nije pogonska, ne trpi mojij 80 kg kao pogonska. Da sam npr duplo jaci, moze i pre da se potrosi. Da vozim ravno i da sam laksi, sve bi to duze trajalo.



Pitanja su skroz na mestu. Tvoje tvrdnje u postu iznad su pogrešne.

Eto, ja imam oko 86kg, vožnje su mi 85% brdake.. po ravnici teram samo ako moram. Što se tiče snage, ja smatram da mogu jače.. koliko jako vozim najbolje će ti reći ljudi koji su vozili brevete sa mnom. Ove godine ih imam 10 upisanih.. 5x200, 2x300, 1x400, 1x600 i polovina 1000ke. Od tih 10 3 su ekstremna po broju visinaca. I gle čuda, zadnja guma Pireli P7 u nižem cenovnim rangu (22€) koja se kotrlja od početka godine i dalje je u jako dobrom stanju. Prednju izostavljam jer sam koristio 2 točka sa 2 gume.. po potrebi zbog diname na jednom. Imam i Pireli P zerro koja košta oko 56€ i u vožnji nema razlike u odnosu na P7.
Imam i par Conti grandprix.. jedna se raspukla posle 3 meseca.. donete nove iz Nemačke.
Toliko o tvojoj tvrdnji o težini i snazi vozača i trošenju guma.
Mislim da mnogi ovde ne mogu ni da otkriju razliku izmedju npr Conti Ultrasport i GP5000.. a razlika u ceni je oko 2,5 puta.

I ja takodje odustajem od daljeg učestvovanja u ovoj temi jer ovo ne vodi ničemu. Kao što sam i napisao pre neki dan.. malo se vozi, previše se piskara.
Vidimo se negde na drumu.. sporCki pozdrav.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#400 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 31 October 2022 - 04:32 PM

Pitanja su skroz na mestu. Tvoje tvrdnje u postu iznad su pogrešne.

Eto, ja imam oko 86kg, vožnje su mi 85% brdake.. po ravnici teram samo ako moram. Što se tiče snage, ja smatram da mogu jače.. koliko jako vozim najbolje će ti reći ljudi koji su vozili brevete sa mnom. Ove godine ih imam 10 upisanih.. 5x200, 2x300, 1x400, 1x600 i polovina 1000ke. Od tih 10 3 su ekstremna po broju visinaca. I gle čuda, zadnja guma Pireli P7 u nižem cenovnim rangu (22€) koja se kotrlja od početka godine i dalje je u jako dobrom stanju. Prednju izostavljam jer sam koristio 2 točka sa 2 gume.. po potrebi zbog diname na jednom. Imam i Pireli P zerro koja košta oko 56€ i u vožnji nema razlike u odnosu na P7.
Imam i par Conti grandprix.. jedna se raspukla posle 3 meseca.. donete nove iz Nemačke.
Toliko o tvojoj tvrdnji o težini i snazi vozača i trošenju guma.
Mislim da mnogi ovde ne mogu ni da otkriju razliku izmedju npr Conti Ultrasport i GP5000.. a razlika u ceni je oko 2,5 puta.

I ja takodje odustajem od daljeg učestvovanja u ovoj temi jer ovo ne vodi ničemu. Kao što sam i napisao pre neki dan.. malo se vozi, previše se piskara.
Vidimo se negde na drumu.. sporCki pozdrav.

Pa upravo si sam dao odgovor. Ta guma od 22 e i nije neka vrhunska guma. Cena pokazuje da ima u sebi verovatno dosta vise plastike, nego vrhuska guma. Odatle ti je i trajala koliko jeste. Nebitno koliko je trajala, trajala bi jos duze da si laksi i da si imao manje brda. Ili i ovo nije jasno?


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika