Izbor guma
#1
Postavljeno 23 September 2011 - 07:21 PM
nakon nekih cca 2000kilometara vožnje po asfaltu gume ne mogu više, istrošene, izlizane, klempave, svakakve. Điram TREK 7.3 FX 28'' felge, Spectra su gume kako piše na njima 622x37.
Da li mogu pri kupovini novih guma uzeti gume 700x28, koliko je moguće odstupanje u tim veličinama? Jesu li to varijacije na temu u vezi različitih standarda mjerenja ili je neka drastična razlika u pitanju? Čitao sam po nekim forumima kao i na oficijelnom sajtu da su nativne 700x32 kod ovih TREK-ova, pa neki kažu da se mogu nabaciti i 700x28, 700x25, čak su neki probali i sa 700x22. Ne bih da 'silujem' felgu nekim eksperimentima iovako svako malo centriram zadnju felgu. Inače radi se o Bontrager felnama. Nadam se da sam bio jasan, zahvalan unaprijed.
Pozdrav
edit: možda je moglo pod "Servis", novi sam, nisam upratio još sve rubrike, neka modovi prebace ako sam ukrivu
#2
Postavljeno 23 September 2011 - 07:39 PM
#3
Postavljeno 23 September 2011 - 08:35 PM
Tanje gume mozes da stavis,ja sam skinuo 622x40 i stavio 622x23 na felnu 622x17,ali mi je sad guma u ravni sa felnom pa postoji veca mogucnost da se felna zakaci na neki cosak.Ali ako su ti sad felne osetljive na krivljenje,sa tanjim gumama ce biti jos vise posto se tanje gume duvaju na veci pritisak.
Toga sam svjestan, ali isto tako dobro naduvana guma drži krutost i same felne, barem bi trebalo da se smanji pritisak na felnu kada je i pritisak gume veći(nego kad je poluizduvana guma)???
Skontao sam i felge konačno... 622x18 bontrager Camino erd 603.
Koje veličine mi preporučujete na ovu felnu, da su manje od 622x32 koje sad imam???
#5
Postavljeno 09 December 2011 - 07:48 AM
Zdravo svima,
Da li mogu pri kupovini novih guma uzeti gume 700x28, koliko je moguće odstupanje u tim veličinama? Jesu li to varijacije na temu u vezi različitih standarda mjerenja ili je neka drastična razlika u pitanju?
Generalno, kada izmeriš unutrašnji prečnik felne, može se staviti guma širine od 1,5 puta širina felne, do 2,5. Nekada i malo izvan toga.
Ovde ćeš naći sve odgovore, sa slikom i brojevima:
http://www.schwalbet...tire_dimensions
#6
Postavljeno 09 December 2011 - 10:32 PM
Za manji otpor u vožnji, za nas rekreativce, nije toliko bitan prečnik gume koliko da nema krampone i da bude elastična. Naročito ako voziš po gradu, bitno je da guma može da izdrži ivičnjake, kaldrmu i rupe, tramvajske šine i slično, kao i staklo, komade žice i ostalo smeće na koje se neizbežno nailazi.da ne otvaram novu temu imam hibrida sa 700x32 gumama stavio bi uze bicikli bukvalno vozim samo po gradu stavio bi uze mislim da na felni pise 18 mm koju gumu da stavim da lakse vozim ,i kojeg proizvodjaca ,ili da ostavim ove balonke
Sad, koji proizvođač i koji model, to zavisi od budžeta i mogućnosti nabavke. Schwalbe ima par modela koji bi se odlično uklopili u gore navedeno po mom mišljenju; na primer Marathon Supreme u 700x28 ili 700x32, Kojak 700x35 ili Marathon Racer 700x30. Supreme ima jaču šaru nego druge dve ali ima i bolju zaštitu od bušenja, Kojak je najšira ali čist slik, bez šare, a Racer ima sasvim plitku šaru i uža je nego Kojak.
#7
Postavljeno 26 April 2020 - 02:45 PM
#10
Postavljeno 26 April 2020 - 06:15 PM
Pro3 najbolja guma koju sam vozio, drži jako dobro, ali jako im je kratak vek.Moja greška, video sam cenu Lithiona za par. Onda mogu da preformulišem, da li je Lithion osetno bolji od Dynamic sporta ili se razlika primeti tek sa PRO3?
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#12
Postavljeno 26 April 2020 - 07:34 PM
Pro3 najbolja guma koju sam vozio, drži jako dobro, ali jako im je kratak vek.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Svaka guma koja dobro drži na asfaltu kratko traje zbog mekše smeše. I obrnuto tvrdja guma duže traje.. i sa njom se lako padne.
https://picasaweb.go...208760685671353
#13
Postavljeno 26 April 2020 - 07:35 PM
Nije, odlicna po tom pitanju ali nije za teze vozace, bas se jako brzo trosi.A otpotnost na busenje? Jel ti se busila guma cesto?
Zanimljivo je da sam te gume dobio uz novi Capriolo speedster prve generacije, to im je nabolji bajs uz firebird prve generacije.
Profilisan aero ram, truvativ komponente (lula, volan, šticna) omega mach točkovi, michelin pro3 gume, tiagra komplet grupa i cena od 320e za nov bajs i bio je oko 10kg tezak.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#16
Postavljeno 27 April 2020 - 09:55 AM
Nisu svima isti prioriteti kod kupovine bicikla. Nije svakom svaki gram bitan niti to da mu pod obavezno na opremi bicikla pise xt ili ultegra. Mnogi ce ceniti sto na nov bicikl dobijaju garanciju, mozda besplatna 2,3 prva servisa, cinjenicu da su svi delovi na biciklu novi i da nista nije ni malo pohabano i istroseno, da bicikl nema nijednu ogrebotinu. Mnogo toga novo nazalost ne mozemo sebi da priustimo (nov auto, nova kuca, nov stan), ali zato ono sto mozemo, kad kupimo novo ima svoju draz...
Ajde da se oko jedne stvari slozimo, a to da danas nov bicikl, za 300 eura a da valja za ozbiljnu voznju, ne moze da se kupi. Dakle slazem se.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#17
Postavljeno 20 May 2020 - 12:19 AM
Treba mi sledece, ovim redosledom:
1. Sto bolje prijanjanje po suvom asfaltu (ovo mi je bitno jer klizanje prednjeg pogonskog tocka na rekumbentu bude izrazeno na vecem nagibu). Shodno ovome, trajnost nije presudan faktor.
2. Da ima barem neku zastitu od busenja, ne mora da bude marathon plus, ali bar nesto da ima.
3. Da su bezbedne po mokrom uz smanjenu brzinu - samo da nisu mnogo lose.
4. Foldable je prednost zbog lakse montaze/demontaze, ali nije uslov.
Ono sto sam ja gledao je sledece, ali nemam pojma kakve su
Schwalbe G-One Speed Evolution 30-622 (ne svidja mi se sto nisu skroz slik, ne znam kakva im je smesa)
Continental GatorSkin 32-630 (sem sto nisu foldable, ne znam zbog cega su oznacene kao 630, da li ce to odgovarati na standardne tockove?)
Continental Contact Speed 32-622
Continental Grand Prix 5000 32-622 (ili 28-622, iako za 28 nisam siguran da li bi mogla na 6bar)
Continental UltraSport 3 28-622 (mozda i zicana 32-622 verzija, nemaju navedenu eksplicitnu zastitu, ali je 180TPI...)
Naredne dve su mi verovanto presiroke iako mi se obe svidjaju
Schwalbe Kojak Performance Asphalt 35-622
Continental GrandPrix Urban 35-622
Probacu uskoro Kojak 700x35 ali mislim da nece proci kod najnizeg dela viljuske. One su mi bile inace prvi pik, ali je proizvodjac rama izmenio viljusku pa sad primarno trazim nesto uze...
#19
Postavljeno 20 May 2020 - 05:22 AM
Ima li neko preporuku za 700x30 ili 700x32, eventualno 700x28 na papiru koja je u praksi malo sira? Pritisak oko 5 - 5.5bar, sumnjam da bih isao preko 6bar zbog udobnosti.
Treba mi sledece, ovim redosledom:
Mislis da ce ti na 5.5-6 bara, biti udobnije?
#20
Postavljeno 20 May 2020 - 05:37 AM
6 bara je sasvim dovoljno za normalnu voznju.
Moj glas ide za Conti GP. Ako mozes da nabavis i onu malo stariju seriju 4000 S2, i to ti je odlicna guma, jako lagana i sa odlicnim gripom, a opet dosta jeftinija od najnovijeg modela 5000.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika