Jump to content


Fotografije

- Touring ram - Odabir pravog rama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
84 odgovora na ovu temu

#41 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 24 September 2011 - 10:56 PM

"Pogledaj kolika je duzina head tube-a"
Ima oko 180 - 200 mm, ali seat tube ima 560 mm. Takva je geometrija tih ramova.
  • 0

#42 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 24 September 2011 - 11:39 PM

Kada sa slike određujem veličinu rama,koristim kao etalon dužinu kurble na bajsu koja je otprilike 17-17.5cm i retko kada pogrešim,ovaj bajs ima minimum 60cm,a head tube mu je 22-23cm,a bajs izgleda kao građevinska skela sa ovim 26"tockovima.
BIcikl za ture(ovo sam čuo od ljudi koji ih voze),treba kupiti u startu sa celom opremom jer je tako naj jeftinije.
Može i cro-mo čak je i poželjan,ali ne iz doba Jure.
  • 1

#43 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 12:05 AM

Hajde da probam jos jednom... rucica QR na sedistu je iste visine kao i cigle na zgradi. Od centra BB do gornje cevi ima osam redova cigala. Duzina rucice QR je 70mm. 8x70 = 560 . To vam izgleda visoko zbog toga sto je ram pravljen da je chainstay paralelan sa zemljom.
  • 0

#44 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 01:22 AM

thumeryjfjfnjnjb.php.jpg Ne volim da ispravljam krive Drine,ali ovo je za Dusana.
  • 0

#45 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 02:18 AM

Hajde da probam jos jednom... rucica QR na sedistu je iste visine kao i cigle na zgradi. Od centra BB do gornje cevi ima osam redova cigala. Duzina rucice QR je 70mm. 8x70 = 560 . To vam izgleda visoko zbog toga sto je ram pravljen da je chainstay paralelan sa zemljom.


Mislim da je sveta344 u pravu. Cini mi se da ima 9 redova. 9x70 (visina cigle+fugne) je 630mm.

Takodje mi se cini da svi "klasicni" (old school) MTB 26" cromo-ht ramovi imaju vodoravan "chainstay"
da bi imali isti ili visi "BB clearance", u odnosu na road i trekking ramove.
  • 0

#46 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 11:47 AM

"Takodje mi se cini da svi "klasicni" (old school) MTB 26" cromo-ht ramovi imaju vodoravan "chainstay"
da bi imali isti ili visi "BB clearance", u odnosu na road i trekking ramove."
Tacno, kada klasicnom drumskom ramu podignes BB da zbog manjih tockova ne bi udarao o kamenje dobijes ovakvu cudnu geometriju.

"Ne volim da ispravljam krive Drine..."
Moras da pazis na perspektivu, ne mozes da meris od plasticnog poklopca poluge desne pedale vec od centra BB cevi. Da si merio od levog poklopca tada bi bilo manje od 560mm. Takodje crvena linija koju si nacrtao preko felne i crvena linija na ramu moraju biti iste duzine. I treba da uzmes u obzir da kada foto aparat slika iz blizine dobijas blagu distorziju slike. Zato fotografi kada slikaju portrete se odalje od modela pa zumiraju preko objektiva da bi izbegli efekat velikog nosa.
  • 0

#47 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 01:18 PM

"Takodje mi se cini da svi "klasicni" (old school) MTB 26" cromo-ht ramovi imaju vodoravan "chainstay"
da bi imali isti ili visi "BB clearance", u odnosu na road i trekking ramove."
Tacno, kada klasicnom drumskom ramu podignes BB da zbog manjih tockova ne bi udarao o kamenje dobijes ovakvu cudnu geometriju.


O cemu pricas? Kakav klasican drumski ram?
Na jednoj fotki je Schwinn a na drugoj Surly
oba MTB-a, ako se ne varam?
Ne vidim nigde nista cudno sto se geometrije tice.

Nisi odgovorio koliko cigli vidis u visini rama, 8 ili 9?
O tome je rec ovde :)
  • 0

#48 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 25 September 2011 - 04:12 PM

Pa morao je MTB ram od necega da nastane, ako cemo bas tacno nastali su od prepravljenih cruiser ramova.
Postavljena slika
ovo ti je jedan od prvih MTB pre Fisher-ovog koji im je dao ime i napravio brend od njih. Ovaj na skici ima visinu 22 incha sto mu dodje oko 560mm. Ako takvom ramu sa skice skratis chainstay sa 460mm na 440mm i napravis gornju cev vodoravnu a da bi to uradio produzis malo head tube dobijes onaj cudni ram.
Ne treba ja da odgovaram koliko ima redova cigala, moja je to bila ideja, ali hajde da ponovim. Zbog perspektive moras da pocnes da brojis od CENTRA BB CEVI ne od dna plasticnog poklopca desne poluge pedale. Ako ne vidis tacno gde se nalazi centar BB cevi nadjes simetralu izmedju desne i leve chainstay cevi slucajno se to poklapa sa pocetkom reda cigala pa se odatle lako broji do gornje cevi. Dakle od centra BB cevi do gornje ima 8 redova a od dna plasticnog poklopca na poluzi pedale pa i malo nize kako vi brojite ima 9 redova. Ja cu da poverujem coveku koji je dao oglas jer mi se cini da je sve ostalo naveo kako jeste bez preterivanja i ulepsavanja, kao i da je ram za osobe vise od 185 sto odgovara velicini rama od 22 incha.
  • 0

#49 jevtajudo

jevtajudo
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 28 September 2011 - 12:49 AM

Ode mast u propast :D
Ljudi ajmo da batalimo te Drine i da dajemo predloge ko koje ima ...
Jer je tema jedinstvena...
  • 0

#50 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 29 September 2011 - 05:34 PM

http://www.all-about... ... 4903-p.asp

http://www.worldclas...-TOUR-FRAME.htm

http://www.byercycle... ... rames.html
  • 0

#51 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 29 September 2011 - 07:36 PM

Pa morao je MTB ram od necega da nastane, ako cemo bas tacno nastali su od prepravljenih...Ne treba ja da odgovaram koliko ima redova cigala, moja je to bila ideja, ali hajde da ponovim. Zbog perspektive moras da pocnes da brojis od CENTRA BB CEVI ne od dna plasticnog poklopca desne poluge pedale. Ako ne vidis tacno gde se nalazi centar BB cevi nadjes simetralu izmedju desne i leve chainstay cevi slucajno se to poklapa sa pocetkom reda cigala pa se odatle lako broji do gornje cevi. Dakle od centra BB cevi do gornje ima 8 redova a od dna plasticnog poklopca na poluzi pedale pa i malo nize kako vi brojite ima 9 redova. Ja cu da poverujem coveku koji je dao oglas jer mi se cini da je sve ostalo naveo kako jeste bez preterivanja i ulepsavanja, kao i da je ram za osobe vise od 185 sto odgovara velicini rama od 22 incha.


Auuu, kuda ti ode..
Ja izbrojah 9 redova a ti 8, pa rekoh da proverim da li isto gledamo/brojimo.
A da ne moras, to znam, pitanje je da li hoces da odgovoris.
Hvala sto jesi odgovorio, pa sad znam da ne gledamo isto.
Ovo objasnjenje sa simetralom chainstay-a mi zvuci mnogo razumljivije od onog
predjasnjeg, ali ni tu mi slika nije najpogodnija za merenje
pa je i dalje "shacometrijska" metoda u pitanju, tako da meni
i deluje deluje veci od 560mm. Sori.
  • 0

#52 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 30 September 2011 - 12:41 AM

Ta "shacometrija" se u moje vreme zvala nacrtna geometrija, pa smo ucili ortogonalne projekcije, izometrijske sa i bez perspektive itd. Mozes naci centar BB cevi na vise nacina, simetralom desne i leve chainstay cevi, zatim u preseku uzduznih osa seat i downtube, mozes cak i da spojis pravom linijom centre leve i desne pedale, i dobices uvek istu tacku u visini iznad prvog reda cigala. Posto se taj prvi red ne racuna dalje je matematika jasna 9-1=8. Pokusao sam da vam objasnim u ranijim komentarima zasto ram izgleda tako visoko...
  • 0

#53 davosir

davosir
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 30 September 2011 - 09:44 AM

Kakve veze ima sto ima dozivotnu garanciju kada mu je zivotni vek istekao, tj. vise se ne proizvodi :mrgreen: .
"Dozivotna garancija" znaci da proizvod ima garanciju sve dok se isti proizvodi. Kada proizvodnja prestane prestaje i garancija.

E, ovo je zanimljivo pitanje :D . Ja sam bio ubeđen da garancija na Trek važi do kraja vlasnikovog života, jer je u suprotnom besmislena - modeli se pojavljuju i nestaju. Bilo bi lepo da nam neki trgovac to rastumači...


U pravu je kolega Zare, Lifetime Warranty se odnosi na životni vek proizvoda, kada porizvod prestane da se proizvodi, prestaje da važi i garancija. Još jedna milozvučna marketinška začkoljica...

Malo sam našao vremena da pročitam neke teme na forumu Cikloberze, pa bi hteo da pojasnim jedan deo koji se odnosi na garanciju proizvoda. Evo jedan primer: automobil KIA ima sedmogodišnju garanciju. Kupac na primer danas kupi model KIA Rio, a on na primer prestane da se proizvodi u oktobru, to jest za mesec dana. Da li kupcu tada prestaje garancija? Šta vi mislite?
  • 0

#54 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 30 September 2011 - 10:08 AM

A lifetime warranty is usually a guarantee on the lifetime of the product on the market rather than the lifetime of the consumer (the exact meaning should be defined in the actual warranty documentation). If a product has been discontinued and is no longer available, the warranty may last a limited period longer.

A ovo za KIA-u nije (navlakušna) lifetime garancija... proizvođač automobila je u obavezi da ne znam više koliko godina po okončanju modela ima rezervne delove u ponudi; a zakonski, ako se napiše, garancija važi toliko od dana kupovine, kupca ne zanima da li je proizvod prestao da se proizvodi, jer ima garanciju.
  • 0

#55 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 September 2011 - 11:34 AM

Evo jedan primer: automobil KIA ima sedmogodišnju garanciju. Kupac na primer danas kupi model KIA Rio, a on na primer prestane da se proizvodi u oktobru, to jest za mesec dana. Da li kupcu tada prestaje garancija? Šta vi mislite?

Uslovi garancije su definisani ugovorom, koji sam mora biti u skladu sa zakonom.Kod automobila se definise vreme od kupovine, broj predjenih kilometara, kao i napomene o tome na koje sklopove vazi (produzena) garancija i pod kojim uslovima.Trenutak prestanka proizvodje odredjenog modela okida pocetak intervala od 7 godina tokom kojih je proizvodjac duzan da jos pruza vangarantnu podrsku, a to ne moze uticati na ono sto su potpisali u ugovoru.Ako su dali npr 20 godina garancije, onda ce tokom tih 20 morati da obezbedjuju delove.
  • 0
Postavljena slika

#56 davosir

davosir
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 30 September 2011 - 11:49 AM

Ovaj gore prvi pasus ima svoj mali nastavak koji dodatno pokazuje dva primera, a koji je malopre izostavljen:
A lifetime warranty is usually a guarantee on the lifetime of the product on the market rather than the lifetime of the consumer[1] (the exact meaning should be defined in the actual warranty documentation). If a product has been discontinued and is no longer available, the warranty may last a limited period longer. For example:
the Cisco Limited Lifetime Warranty currently lasts for five years after the product has been discontinued.[2]
HP Networking products lifetime warranties for as long as you own the product. [3]

Prvi je primer ograničena garancija, a drugi je očigledno i bez sumnje doživotna, odnosno dokle god je proizvod kod prvog vlasnika. HP je prilično ozbiljna kompanija i ja sam siguran da oni stoje iza ovoga sa punom odgovornošću. Kada kupujem neki proizvod, jedna od stvari koje utiču na odluku o kupovini je svakako i garancija. Ako proizvođač procenjuje da je proizvod dovoljno kvalitetan da na njega da takvu garanciju i da kasnije ne gubi novac zbog vraćenih proizvoda, meni to znači da je verovatno proizvod prično kvalitetan.
A, šta to znači (navlakušna) lifetime garancija?
  • 0

#57 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 September 2011 - 12:09 PM

Dobro, da li to znači da moja garancija na Trek važi dokle god je kod mene, pa makar to bilo još 30 godina :D ?
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#58 davosir

davosir
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 30 September 2011 - 12:45 PM

Da, to znači da garancija na tvoj TREK ram važi još bar 75-80 godina, koliko se nadam da ćeš aktivno voziti :D .

Ista garancija važi na sve TREK biciklove koji su prodati ili će biti prodati u Srbiji.

Važno je da je bicikl kupljen legalno što se dokazuje računom.

Prvi bicikl koji je napravljen u fabrici TREK je ispravan i naravno da je još uvek pod garancijom.

Puna doživotna garancija ne važi samo za par modela koji i inače služe za uništavanje. To su dva DH rama. Za njih je garancija smanjena i iznosi pet godina. Za one koji intenzivno voze DH pet godina je jako dug period. Ako ram za to vreme ne pokaže nikakvu manu, mislim da je stvarno dobro napravljen.
  • 0

#59 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 September 2011 - 12:58 PM

Da, to znači da garancija na tvoj TREK ram važi još bar 75-80 godina, koliko se nadam da ćeš aktivno voziti :D .

n:anim_32
Pa ja sam mislio da ga posle 30 ipak promenim :D ...
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#60 davosir

davosir
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 30 September 2011 - 01:13 PM

Ako se odlučiš da ga prodaš, molim te prvo ga ponudi meni. Voleo bi da imam prvi legalno prodat TREK bicikl u Srbiji 8) . Mislim ako cena ne bude jaka.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika