Jump to content


Fotografije

Брзиномер, подешавање обима точка


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
69 odgovora na ovu temu

#21 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 10 March 2012 - 12:52 PM

:roll: A kako znas u kojoj tacki je postignut pun obim tocka? A prednja guma nosi puno manju tezinu od zadnje, jos ako je naduvana na vise od 3 bara, razlika je zanemarljiva (vozio, gurao)
  • 0

#22 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Postavljeno 11 March 2012 - 12:47 AM

prosto guma napravi (vodenu) fleku na asfaltu u obliku nekog kruga, metrom izmeris od centra do centra kruga i dobijes duzinu i taj podatak unses u ciklomaster da li u cm ili mm sve zavisi od ciklomastera
graficki :)
:!: ________206cm________ :!:_________205cm_______ :!: ________207cm______ :!:

prosek je 206cm i taj podatak uneses u ciklo master :) a centar je ! te fleke koju guma ostavi na asfaltu
  • 0

#23 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 11 March 2012 - 10:57 AM

Ja nisam primetio neku razliku u obimu kad samo guram bicikl ili kad nalegnem na prednji deo, merio sam više puta, obeležim crtu kredom i krenem na sa nule na metru dok crta ne obrne krug, za Rubena Cobru to je 2015mm koliko sam i uneo u ciklokompjuter.
  • 0

#24 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 11 March 2012 - 01:08 PM

Koja je to Cobra, 26x1.70?
  • 0

#25 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Postavljeno 11 March 2012 - 01:17 PM

Sve su to zanemarljive vrednosti ali razlika je kad neko vozi pritisak u gumama 2 bara i 4 bara sto se tice mtb.
Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...
npr vecina u kolim ne veruju koliko im realno kola idu sporo u odnosu na kad izmere gps, a na cajgeru 180km/h a idu po gps 160km/h :) a sve zbog male promene dimenzije guma u odnosu na fabrucku (razlika u obimu 2- 6 cm)
ali ja ipak mislim da su ciklomasteri najprecizniji, jer se moze videti na nekim klipovima na you tubu da neki motociklisti koristili ciklomastre da mere bzine preko 299 :)
  • 0

#26 R2D2

R2D2
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts

Postavljeno 11 March 2012 - 02:29 PM

Sve su to zanemarljive vrednosti ali razlika je kad neko vozi pritisak u gumama 2 bara i 4 bara sto se tice mtb.
Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...
npr vecina u kolim ne veruju koliko im realno kola idu sporo u odnosu na kad izmere gps, a na cajgeru 180km/h a idu po gps 160km/h :) a sve zbog male promene dimenzije guma u odnosu na fabrucku (razlika u obimu 2- 6 cm)
ali ja ipak mislim da su ciklomasteri najprecizniji, jer se moze videti na nekim klipovima na you tubu da neki motociklisti koristili ciklomastre da mere bzine preko 299 :)


Greška GPS-a je oko 4-5 metra pri pozicioniranju. To se naravno odražava i na brzinu kretanja i na dužinu pređene putanje
  • 0

#27 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 11 March 2012 - 02:56 PM

Razdešenost od (strašna) 2 cm daje na 1 km, pri prosečnom točku obima 2 m, grešku od 10 m.
Ako prosečan biciklista prelazi 4500 km godišnje (haha), to daje grešku od 45 km na godišnjem nivou.
Ja zbog krečane bar 70 km godišnje vozim bez ciklomastera (skinuo pa zaboravio da stavi, jel)

Dakle, ne treba se cimati :) To je jedna neuračunata vožnja.
  • 0

#28 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 11 March 2012 - 03:50 PM

Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...


GPS ne crta idealne prave linije, nego prati tvoje kretanje (u odnosu na broj tačaka na koji si ga programirao), otkud ti to? Jeste činjenica da on ima povremenih oscilacija u pozicioniranju, ali u suštini sve je to zanemarljivo i apsolutno nebitno za rekreativce. Kao i to da li si pri merenju obima gume pogrešio za 2 mm ili ne...
  • 0
Homesick for a place you've never been...

#29 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Postavljeno 11 March 2012 - 04:44 PM

iskren da budem o tome mozemo da raspravljamo koliko hocemo , svi mi prenosimo svoja iskustva, meni je gps preko telefona zabelezio niz Iriski Venac u nekom trenutku maksimalnu brzino preko 150 km na sat a to je nerealno... naravno to je samo trenutak... ovde se to vidi :) http://www.sports-tr...5kd2qpn1tl4onge
  • 0

#30 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 11 March 2012 - 10:20 PM

Koja je to Cobra, 26x1.70?

Cobra blue 26x1.90
  • 0

#31 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 March 2012 - 01:46 AM

Koja je to Cobra, 26x1.70?

Cobra blue 26x1.90

Au, ja sam izmerio 206 cm :shock: A na primer Sigma ETRTO tablica kaze da je za tocak 26x1.90 obim 209cm. Greska od recimo 2 cm iznosi oko 1% obima tocka, znaci na 1000km greska bi trebala da bude 10km, krajnje nebitno za prosecnog biciklistu.

valsorimkaran kakve sad ima veze GPS sa ovim? Da, moze da meri trenutnu brzinu, predjeni put i slicno, ali mu to uopste nije osnovna namena, kao ciklokompjuteru. Kazes:
"Sve su to zanemarljive vrednosti ali razlika je kad neko vozi pritisak u gumama 2 bara i 4 bara sto se tice mtb." A kolika li se tek onda razlika pravi prilikom naglih kocenja, kada se dosta tezine prebacuje na prednju gumu, koja uleze i smanjuje obim tocka? Pa jos ako napravimo razliku izmedju guma koje koriste tvrdju ili meksu smesu... :P
  • 0

#32 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 12 March 2012 - 08:39 AM

Koliko sam do sad probao i merio sa 2-3 brzinomera uvek je u tablicama bila veća vrednost od one koju sam izmerio, mislim da je to samo neka okvirna vrednost, na prethodnom bajsu sam izmerio sa gumama rubena rapid 204cm a po tablici je isto od 209-212 tako da iz mog iskustva u tablicama je uvek veća vrednost, ali ja sam prešao prošle godine 1000km tako da su odstupanja zanemarljiva i sigurno ima mnogo faktora koji utiču na preciznost ali je tzo zanemarljivo ovo merenje obima pomoću metra mi je nekako naj realnije.

Na koji pritisak se pumpa ta cobra 1.70?
Ova od 1.90 ide na 4,5 bara.
  • 0

#33 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 March 2012 - 01:08 PM

Mozda sam vec ranije u ovoj temi napisao da Sigma preporucuje da koristimo dimenzije koje smo sami izmerili. Kako mislis na koliko se duva, cini mi se da pise na njoj da se duva od - do, pa sto ti je dupe izdrzljivije, duvas vise ka gornjoj granici :lol:
  • 0

#34 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 12 March 2012 - 02:27 PM

Na gumi piše koliko se sećam maksimalni pritisak, pa mislim pošto je 1.70 uža 0d 1.90 dali se pumpa na veći pritisak?
Čisto informativno, ništa bitno.
  • 0

#35 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 March 2012 - 02:33 PM

I kod mene cateye tablica daje različite vrednosti za obe gume pa ne obraćam pažnju na nju. Unosim uvek srednju vrednost merenjem obima metrom i kotrljanjem točka.
Konkretno za 1.95: cateye tablica 205, obim metrom 205, kotrljanjem 202.5
Za 1.25 tablica kaže 195, obim metrom 199 a kotrljanjem 197.
  • 0

#36 valsorimkaran

valsorimkaran
  • Members
  • PipPipPip
  • 80 posts

Postavljeno 12 March 2012 - 06:12 PM

Na gumi piše koliko se sećam maksimalni pritisak, pa mislim pošto je 1.70 uža 0d 1.90 dali se pumpa na veći pritisak?
Čisto informativno, ništa bitno.


Kada kod koristis uzu gumu tj u profilu nizu, uvek je duvas vise, jel sa uzom gumom je veci pritisak na podlogu, ako bi ti se slucajno desilo da naletis na neku ˝rupicu˝ i dobio tzv zmiski ujed, tj obruc tocka prikljestio gumu sa obe strane i probusio ili pocepao, ali to se jako retko desava, ja sam uvek da se guma duva na gornju granicu dozvoljenog.
inace drumske se duvaju od 6 pa cak i 14bara (tabulari)
  • 0

#37 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 12 March 2012 - 07:47 PM

Ma to mi je jasno da što je uža (niža) guma pritisak je veći, nego sam mislio baš na ovaj model Cobra u verziji 26x1.70 ali nebitno, dobro pojašnjenje u svakom slučaju.
  • 0

#38 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 15 March 2012 - 01:03 PM

zameni sam unutrašnje gume i stavio sa autoventilom, napumpao na max. pritisak 4,5 bara i merenjem kotrljajući bajs izmerena dužina je 203,5cm odnosno 2 cm više nego kad guma nije bila napumpana kako treba.
  • 0

#39 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 May 2015 - 01:53 PM

Hmmmm,procitah sad ovu temu i u nedoumici sam... Kupio sam Cateye Velo 7 i uneo sam izmeren obim tocka. Kad sam na bajsu bilo je 197cm a bez opterecenja 200cm,merio sam po sistemu obelezavanja kredom na betonu pa kotrljaj.. Gume su Schwalbe land cruiser 26x1.75. Iz onog sto procitah ovde to je bre mnogo malo,trebalo bi da bude preko 200cm sa opterecenjem... Merio sam sa dva metra na izvlacenje da li je moguce da su oba falicna pa pogresno merim? Inace mislim da nesto nije ok jer sam provozao krug i izbacio mi da sam presao 0.67km sto cisto sumnjam da ima toliko mnogo...
  • 0

#40 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 May 2015 - 02:44 PM

Ja merim i unosim isključivo pod opterećenjem, tablicama ne verujem. Znači, naduvam gumu na koliko je inače vozim, stavim gumicu od tegle oko felne i gume, kapnem kap farbe na tu gumicu, sednem i opteretim korman kako je i u vožnji i onda naslonjen na zid prekotrljam jedan krug vodeći računa da ne krivudam mnogo. Onda samo izmerim na betonskoj stazi rastojanje između dve fleke.

 

Nedavno smo ortak i ja vozili 190km i razlika na njegovom velo7 i mom kinezu je bila 2-3km što nije mnogo ali meni nije ni zanemarljivo, volim da to bude što preciznije moguće. Nekad se pitam koliko je uopšte precizno kad prednji točak uvek malo krivuda čak i kad brzo ideš :) što se može videti kad je mokar pa ostavlja trag na asfaltu. Kada bi takav trag na deonici od recimo 100km "zategli" kao kanap pitam se koliko bi još bilo viška. Da nije možda zadnji točak preciznije rešenje za magnet i senzor... Jednom ću baš da dodam i stari velo5 na zadnji točak pa da uporedim.

 

Inače, ortak kaže da je upoređivao svoj sa ridewithgps mapom i da je tačan u metar, ja reko onda sigurno moj obim točka nije dobar pa sam dan pre breveta prevezao jedan pravac od 20km mereno na ridewithgps, da vidim koliko će pogrešiti pa da ga izbaždarim/korigujem pošto mi je tamo bitno da što manje maši i da se slaže sa cue sheetom. Ispalo je da je moj tačan skoro u metar, tako da ti savetujem tu metodu. Izmeri, unesi pa proveri na nekom pravcu od bar 5-10km.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika