Брзиномер, подешавање обима точка
#22
Posted 11 March 2012 - 12:47 AM
graficki
________206cm________ _________205cm_______ ________207cm______
prosek je 206cm i taj podatak uneses u ciklo master a centar je ! te fleke koju guma ostavi na asfaltu
#25
Posted 11 March 2012 - 01:17 PM
Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...
npr vecina u kolim ne veruju koliko im realno kola idu sporo u odnosu na kad izmere gps, a na cajgeru 180km/h a idu po gps 160km/h a sve zbog male promene dimenzije guma u odnosu na fabrucku (razlika u obimu 2- 6 cm)
ali ja ipak mislim da su ciklomasteri najprecizniji, jer se moze videti na nekim klipovima na you tubu da neki motociklisti koristili ciklomastre da mere bzine preko 299
#26
Posted 11 March 2012 - 02:29 PM
Sve su to zanemarljive vrednosti ali razlika je kad neko vozi pritisak u gumama 2 bara i 4 bara sto se tice mtb.
Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...
npr vecina u kolim ne veruju koliko im realno kola idu sporo u odnosu na kad izmere gps, a na cajgeru 180km/h a idu po gps 160km/h a sve zbog male promene dimenzije guma u odnosu na fabrucku (razlika u obimu 2- 6 cm)
ali ja ipak mislim da su ciklomasteri najprecizniji, jer se moze videti na nekim klipovima na you tubu da neki motociklisti koristili ciklomastre da mere bzine preko 299
Greška GPS-a je oko 4-5 metra pri pozicioniranju. To se naravno odražava i na brzinu kretanja i na dužinu pređene putanje
#27
Posted 11 March 2012 - 02:56 PM
Ako prosečan biciklista prelazi 4500 km godišnje (haha), to daje grešku od 45 km na godišnjem nivou.
Ja zbog krečane bar 70 km godišnje vozim bez ciklomastera (skinuo pa zaboravio da stavi, jel)
Dakle, ne treba se cimati To je jedna neuračunata vožnja.
#28
Posted 11 March 2012 - 03:50 PM
Uvek ce biti razlika izmedju gps i ciklomastera jer na baisu ne pravis na putu idealnu pravu liniju na putu i nekreces se sredinom puta nego uz desnu iviu, i ako uzmemo da nekad dodje do prekida signala na gps uredjaja... ne postoji maksimalna tacnost...
GPS ne crta idealne prave linije, nego prati tvoje kretanje (u odnosu na broj tačaka na koji si ga programirao), otkud ti to? Jeste činjenica da on ima povremenih oscilacija u pozicioniranju, ali u suštini sve je to zanemarljivo i apsolutno nebitno za rekreativce. Kao i to da li si pri merenju obima gume pogrešio za 2 mm ili ne...
#29
Posted 11 March 2012 - 04:44 PM
#31
Posted 12 March 2012 - 01:46 AM
Au, ja sam izmerio 206 cm A na primer Sigma ETRTO tablica kaze da je za tocak 26x1.90 obim 209cm. Greska od recimo 2 cm iznosi oko 1% obima tocka, znaci na 1000km greska bi trebala da bude 10km, krajnje nebitno za prosecnog biciklistu.Cobra blue 26x1.90Koja je to Cobra, 26x1.70?
valsorimkaran kakve sad ima veze GPS sa ovim? Da, moze da meri trenutnu brzinu, predjeni put i slicno, ali mu to uopste nije osnovna namena, kao ciklokompjuteru. Kazes:
"Sve su to zanemarljive vrednosti ali razlika je kad neko vozi pritisak u gumama 2 bara i 4 bara sto se tice mtb." A kolika li se tek onda razlika pravi prilikom naglih kocenja, kada se dosta tezine prebacuje na prednju gumu, koja uleze i smanjuje obim tocka? Pa jos ako napravimo razliku izmedju guma koje koriste tvrdju ili meksu smesu...
#32
Posted 12 March 2012 - 08:39 AM
Na koji pritisak se pumpa ta cobra 1.70?
Ova od 1.90 ide na 4,5 bara.
#35
Posted 12 March 2012 - 02:33 PM
Konkretno za 1.95: cateye tablica 205, obim metrom 205, kotrljanjem 202.5
Za 1.25 tablica kaže 195, obim metrom 199 a kotrljanjem 197.
#36
Posted 12 March 2012 - 06:12 PM
Na gumi piše koliko se sećam maksimalni pritisak, pa mislim pošto je 1.70 uža 0d 1.90 dali se pumpa na veći pritisak?
Čisto informativno, ništa bitno.
Kada kod koristis uzu gumu tj u profilu nizu, uvek je duvas vise, jel sa uzom gumom je veci pritisak na podlogu, ako bi ti se slucajno desilo da naletis na neku ˝rupicu˝ i dobio tzv zmiski ujed, tj obruc tocka prikljestio gumu sa obe strane i probusio ili pocepao, ali to se jako retko desava, ja sam uvek da se guma duva na gornju granicu dozvoljenog.
inace drumske se duvaju od 6 pa cak i 14bara (tabulari)
#39
Posted 10 May 2015 - 01:53 PM
#40
Posted 10 May 2015 - 02:44 PM
Ja merim i unosim isključivo pod opterećenjem, tablicama ne verujem. Znači, naduvam gumu na koliko je inače vozim, stavim gumicu od tegle oko felne i gume, kapnem kap farbe na tu gumicu, sednem i opteretim korman kako je i u vožnji i onda naslonjen na zid prekotrljam jedan krug vodeći računa da ne krivudam mnogo. Onda samo izmerim na betonskoj stazi rastojanje između dve fleke.
Nedavno smo ortak i ja vozili 190km i razlika na njegovom velo7 i mom kinezu je bila 2-3km što nije mnogo ali meni nije ni zanemarljivo, volim da to bude što preciznije moguće. Nekad se pitam koliko je uopšte precizno kad prednji točak uvek malo krivuda čak i kad brzo ideš što se može videti kad je mokar pa ostavlja trag na asfaltu. Kada bi takav trag na deonici od recimo 100km "zategli" kao kanap pitam se koliko bi još bilo viška. Da nije možda zadnji točak preciznije rešenje za magnet i senzor... Jednom ću baš da dodam i stari velo5 na zadnji točak pa da uporedim.
Inače, ortak kaže da je upoređivao svoj sa ridewithgps mapom i da je tačan u metar, ja reko onda sigurno moj obim točka nije dobar pa sam dan pre breveta prevezao jedan pravac od 20km mereno na ridewithgps, da vidim koliko će pogrešiti pa da ga izbaždarim/korigujem pošto mi je tamo bitno da što manje maši i da se slaže sa cue sheetom. Ispalo je da je moj tačan skoro u metar, tako da ti savetujem tu metodu. Izmeri, unesi pa proveri na nekom pravcu od bar 5-10km.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users