Valja imati u vidu da gornja granica koja piše na unutrašnjoj gumi nije mnogo stroga i generalno nije nikakav problem da se prebaci za 3-5 mm. Problem je veći kada je unutrašnja preširoka za spoljašnju, onda je teško montirati gume.
Prelazak na uze gume
#22
Postavljeno 02 January 2015 - 11:47 AM
Kako vam se čini ova guma?
http://planetbike.rs...lovi/Gume/2234/
Pošto bi je vozio samo po suvom, dajte neku preporuku za 700x28, može i slik ako ima po ceni oko 1000din.
I da li može Dunlop ventil izdržati veći pritisak za ovu tanju gumu?
#23
Postavljeno 02 January 2015 - 01:50 PM
Tu kendinu gumu sam vozio samo u sirini 25mm. Kada se montira na tocak izgleda kao da je sira od 25mm. Sama guma je sasvim zadovoljavajuca ako uzmemo u obzir koliko kosta, ali posle mesec dana koriscenja izgleda kao da je stara dve godine, posto sitno ispuca sa strane.
Dunlop ventil moze da izdrzi pritisak, ali vodi racuna posto je dunlop ventil kod unutrasnjih guma kraci nego kod ostalih vrsta ventila, pa postoji mogucnost otezane montaze ukoliko imas dublju felnu. Moja preporuka uzmi presta ventil posto je mala razlika u ceni gume.
#24
Postavljeno 02 January 2015 - 05:30 PM
Kako vam se čini ova guma?
http://planetbike.rs...lovi/Gume/2234/
Pošto bi je vozio samo po suvom, dajte neku preporuku za 700x28, može i slik ako ima po ceni oko 1000din.
I da li može Dunlop ventil izdržati veći pritisak za ovu tanju gumu?
Koliko para toliko i muzike. Za te pare, ne košta te da probaš, pa ako ne budeš zadovoljan, uzmeš drugu.
#25
Postavljeno 02 January 2015 - 08:17 PM
#26
Postavljeno 02 January 2015 - 08:46 PM
Šta želiš da dobiješ? Ako tražiš neudobniju vožnju koja zbog toga deluje kao brža, onda si na pravom putu.
Kvalitetne gume debljine 28mm su glatke (ako su za asfalt), ćelave - i mekane - da ne stvaraju previše otpora kotrljanju i da ne budu kamene na visokom pritisku. Ali i prilično skupe.
Uže gume na takvom biciklu neće doprineti bog zna šta, koliko će se izgubiti na udobnosti i sigurnosti. Ako voziš to što ti je na slici ispod nicka na forumu.
#27
Postavljeno 02 January 2015 - 09:26 PM
@tmrki
Kolege su vec napisale, i potpuno saglasan sa njima da sa uzom gumom ces dobiti 5% na brzini a izgubices na 80% udobnosti. Jeftina guma = lose komponente tj sirovinski sastav i 90% su ih tvrde kao kamen. Evo jedan primer, supruga je vozila gumu cst city traveller 26x1.75, sve super uza guma od standardne, skoro da nema saru sem malo sa strane, posle toga sam joj montirao schwalbe cx comp 26x2.0 kaze da joj je lakse da manevrise sa njima i da bicikl nije tvrd na amortizaciji kao na predhodnim gumama a primecujem da vozi bajs istim tempom kao i uze gume.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#28
Postavljeno 02 January 2015 - 09:38 PM
Želim za nijansu veću brzinu.
Neudobnost mi ne predstavlja problem.
Probaću pa lako mogu vratiti ove fabričke.
Zašto su nesigurnije tanje? Zbog rupa i pucanja gume, tramvajskih šina...?
Sa kojom gumom sam stabilniji u nagibu sa 28 ili 35?
Vozio bi ih samo po asfaltu i suvom.
Felna mi je 19mm.
#29
Postavljeno 02 January 2015 - 09:51 PM
Deblja guma je otpornija na nepravilnosti pogloge (niži pritisak i veća dodirna površina). Stabilnija hoću reći.
Na brzini ćeš dobiti ako unaprediš motor.
Aerodinamika (pogotovo na ravnom) najviše utiče na brzinu. Niži korman, kruta vila (ili zaključan amort) su tu od najvećeg značaja. Tek posle dolaze gume. Kod gume je najvažnija dobra smeša i gladak profil (kvalitetna _srpski_SKUPA_ i ćelava). Debljina uglavnom pomaže zbog aerodinamike, ali to je zanemarljivo. Dobro, manja masa gume pomaže kod ubrzavanja, ali to nije toliko drastično.
Za taj bajs: Schwalbe Marathon Racer, 35 mm debljine i Bog da te vidi.
#30
Postavljeno 02 January 2015 - 09:54 PM
Deblja guma je otpornija na nepravilnosti pogloge (niži pritisak i veća dodirna površina). Stabilnija hoću reći.
Na brzini ćeš dobiti ako unaprediš motor.
Aerodinamika (pogotovo na ravnom) najviše utiče na brzinu. Niži korman, kruta vila (ili zaključan amort) su tu od najvećeg značaja. Tek posle dolaze gume. Kod gume je najvažnija dobra smeša i gladak profil (kvalitetna _srpski_SKUPA_ i ćelava). Debljina uglavnom pomaže zbog aerodinamike, ali to je zanemarljivo. Dobro, manja masa gume pomaže kod ubrzavanja, ali to nije toliko drastično.
Za taj bajs: Schwalbe Marathon Racer, 35 mm debljine i Bog da te vidi.
da se nadovezem i kruta vila.
EDIT:
napisano
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#31
Postavljeno 02 January 2015 - 09:55 PM
Слажем се са колегама.Ако хоћеш нешто да постигнеш заменом гума,а да не бацаш паре притом,узми неку скупљу бољу и миран си.Ако се одлучиш за тако неке јефтиније варијанте нећеш пуно добити на брзини,чак шта више јако мало.Опет ако ти се не дају неке веће паре за гуме онда упгрејдуј мотор
#35
Postavljeno 04 January 2015 - 08:04 AM
iz mog skorasnjeg iskustva ima i mana i prednosti uzih / slik guma
u zadnje vreme sam presao sa 26x1.95 Schwalbe Comp hibrid guma na 23x1.35 Schwalbe Kojak slik
Kojak iskustva govore da je ubrzanje i brzina bitno povecana (govorim za asfalt) stabilnost je veca manipulacija isto a udobnost manja
na glatkom asfaltu necujne
cak i po kisi im dajem prednost (mada tada nevozim brzo) dovoljno su stabilne i bacaju malo vode po ledjima
po snegu ne ugazenom i gnjecavom zbog svoje sirine zacudo se ponasaju sasvim korektno jednostavno ga presecaju a utaban je vec problem
mimo asfalta voznja je neudobna a i suva trava moze biti uzrok proklizavanja
pored ovoga moram da napomenem da je necujnost dvosekli mac
zamalo sam zadobio prelom kljucne kosti i posteno sam se ugruvao zbog te prednosto (ili mane) Kojak profila
naime gospodja koju sam obilazio jednostavno me nije registrovala zbog necujnosti guma pa me je katapultirala na levu stranu puta u zelji da predje na trotoar s leve strane a bez predhodne najave skretanja, moja brzina je bila da kazem nadprosecna a njena penzionerska
tako da imajte u vidu da sa ovakvim gumama ste na glatkom asfaltu necujni i zaobilazite u sirolom luku seoske vozace da nebi zavrsili pod tudjim tockovima
#36
Postavljeno 04 January 2015 - 01:16 PM
Na brzini ćeš dobiti ako unaprediš motor.
Aerodinamika (pogotovo na ravnom) najviše utiče na brzinu. Niži korman, kruta vila (ili zaključan amort) su tu od najvećeg značaja. Tek posle dolaze gume. Kod gume je najvažnija dobra smeša i gladak profil (kvalitetna _srpski_SKUPA_ i ćelava). Debljina uglavnom pomaže zbog aerodinamike, ali to je zanemarljivo. Dobro, manja masa gume pomaže kod ubrzavanja, ali to nije toliko drastično.
Za taj bajs: Schwalbe Marathon Racer, 35 mm debljine i Bog da te vidi.
Kolega je uglavnom sve rekao.
Ja sam pre 4 meseca uzeo hibrida sa krutom karbon vilom, gume Kojak 700x35C. U odnosu na KTM treking sa amort vilom ovaj bicikl leti. Kruta vila dodaje min 25-30% snage/brzine. Odlične Kojak gume takodje daju svoj doprinos glatkoj vožnji.. zbog svoje širine dovoljno su udobne te nemam nameru da idem na tanje.
Sa prelaskom na 28 nećeš mnogo dobiti jna brzini ali gubiš dosta na udobnosti.. kao što piše iznad, pojačaj motor.
trmki@ u svakom slučaju tvoj izbor.. mi smo tu samo da iskažemo mišljenje.
iz mog skorasnjeg iskustva ima i mana i prednosti uzih / slik guma
u zadnje vreme sam presao sa 26x1.95 Schwalbe Comp hibrid guma na 23x1.35 Schwalbe Kojak slik
Kojak iskustva govore da je ubrzanje i brzina bitno povecana (govorim za asfalt) stabilnost je veca manipulacija isto a udobnost manja
na glatkom asfaltu necujne
cak i po kisi im dajem prednost (mada tada nevozim brzo) dovoljno su stabilne i bacaju malo vode po ledjima
po snegu ne ugazenom i gnjecavom zbog svoje sirine zacudo se ponasaju sasvim korektno jednostavno ga presecaju a utaban je vec problem
mimo asfalta voznja je neudobna a i suva trava moze biti uzrok proklizavanja
Moja preporuka svima koji žele solidno udobnu, brzu i gotovo nečujnu gumu. Cena jeste malo jača ali po meni i vredi.
https://picasaweb.go...208760685671353
#39
Postavljeno 09 January 2015 - 08:29 AM
Zakasnio sam, ali će možda nekome značiti info.
Rubena samo potseća na gumu, po meni nužno zlo. Kenda je skroz ok, vožena je jednu sezonu i posle dve godine stajanja i dalje je kao nova.
Mnogo bolje prijanja od Rubene.
Proletos sam za treking uzeo Schwalbe, neki jeftiniji model, i zaista su mnogo bolje od ostalih na našem tržištu.
Na mtb-u takođe imam Schwalbe i po snegu i ledu odlično drže.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika