Posle Epicon-a, na red je došao njegov „XC kolega“ AXON. Axon je amortizer koji se već dosta vremena viđa ne samo po lokalnim terenima, već i po stazama svetskog kupa. Na testu je Axon RLD 100mm , pa da krenemo i sa predstavljanjem: Ovaj model viljuške se radi u hodu od 80 i 100mm – dakle već odmah se zaključuje da je u pitanju klasičan XC. Viljuška ima vazdušno ogibljenje sa novom air kertridž varijantom u levoj I speed remote lock sistemom u desnoj nogici gde je smešten I rebound kertridž.
Donji deo amortizera je izrađen od magnezijuma I to iz jednog dela, sama izrada je odlična kao i kod Epicon-a, bez grubih I nedorečenih detalja . Kruna viljuške je od aluminijuma, a takođe i vrat – prvenstveno zbog smanjenja težine, koja je u XC varijanti i najtraženija.
Nogice su odrađene u alu varijanti prečnika 32mm. Finiš nogica je zlatno anodiziran, a radi dužeg trajanja u eksploataciji I njih ali I semeringa I zaptivača. Maksimalni prečnik rotora je 185mm. Težina Axon-a sa nesečenim vratom je 1525gr. - izmereno, dakle nije samo puki kataloški podatak. Dakle, težinom ovaj amortizer se svrstava u izuzetno konkurentne na tržištu, a pored ovog aduta drugi je odličan rad. Da napomenem I to da se Axon radi u klasičnoj QR varijanti stezača nabli, ali I u 15mm “through-axle” varijanti I to sa patentom koji je Suntour sam razvio. Takođe napomena – klasičan QR sistem prati IS standard montiranja kočnica, dok 15mm “through-axle” ide u post mount varijanti. Takođe se može dobiti i „tapered“ verzija za ramove koji imaju 2 prečnika na vratu. U ponudi ovog modela su i one koje imaju električni lock-out, kao i top model Axon-a – karbon/magnezijum telo, 15mm Q loc sa titanijumskom osovinom, a sve to u težini od 1500gr. Montaža viljuške na bicikl je standardna, uz nju se dobija I daljinski lock koji se dosta lako montira na samoj viljusci – mana ručice kod montaze je njena šelna – naime, da bi se šelna montirala na volan, potrebno je skinuti rukohvat, šifter I ručicu kočnice, što predstavlja malu komplikaciju. Suntour nije dao nikakvu tabelu štelovanja pritiska amortizera, već je dato koliki treba da bude “Slobodan hod” ili ti “sag” za određenu dužinu hoda. Maksimalni pritisak koji Axon trpi je 165 Psi. Kada se postigne željeni pritisak – prvo sto odmah “upada u oči” jeste kako ova viljuška radi. Hod je kao i kod Epicon-a ekstremno gladak – što bi se reklo – ispod čekića, znači bez bilo kakvih “break in” perioda I predjene početne kilometraže. Izuzetno impresivan rad viljuške je potpomognut I novim rebound sistemom. Samo njegovo štelovanje je lako I glatko I postiže se odvrtanjem odnosno zavrtanjem crvenog dugmeta ispod desne nogice. Dakle, jednom naštelovan, Axon se pokazao u svetlu „set and forget“ ili u prevodu – našteluj , vozi i ne diraj – jer sve funkcioniše kako treba. Pritisak je konstantan i stabilan, a update ovog testa može se očekivati posle dužeg perioda vožnje i eksploatacije u smislu dugotrajnosti kako semeringa tako i ostalih delova, kao što smo već radili i kod testa Epicon-a. Za sada se može reći da je Axon napravljen odlično, sam njegov rad se donekle razlikuje od rada Epicona – radi odsečnije i brže, moj lični stav je da je to rad koji i treba da odlikuje pravu XC viljušku. U samoj vožnji – Axon se odlično pokazao. Stabilna viljuška, kruta, čvrsta, sa glatkim progresivnim hodom koji reaguje perfektno kako na male izbočine, tako I na veće neravnine I prepreke, upijajući I amortizujući ih odlično. Jednom recju – ova viljuška svojom Izvedbom vam daje jednu pravu sigurnost u vožnji. Što se lock out funkcije tiče, sam rad ručice je korektan, bez većeg otpora sajle. Kada je zaključan, Axon nije totalno krut, a sam sistem je urađen kao i kod Epicon-a - kada se viljuška potisne odozgo jačom silom, mehanizam postepeno propušta ulje I viljuška kreće da polako potanja.
Dakle da zaključim – odlična XC viljuška, laka, sigurna, sa takođe veoma konkurentnom cenom - 23.797,53 dinara u maloprodaji - radnji
Stay tuned
SR SUNTOUR AXON NA TESTU
Started By
misaxtr
, Aug 18 2011 09:11 PM
sr-suntour viljuška vila test axon
6 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 18 August 2011 - 09:11 PM
MTB do groba a i posle...
#6
Postavljeno 18 August 2011 - 10:29 PM
I sve to oko ovog amortizera je lepo, jedino što me interesuje jeste koliko plastičnih delova zapravo ima u sebi?
Ne bi trebalo puno.... Sam sam zavireo u Epicona par puta i nisam primetio puno plastike unutra, a i to sto ima plastike, ne deluje mi kao da se puno koristi taj deo...
Also tagged with one or more of these keywords: sr-suntour, viljuška, vila, test, axon
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Servis viljuške - RS Tora 318Započeo zdebeli , 19 Jan 2020 Rockshox, Tora, 318, servis i 2 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
Kupovina prednjeg amortizeraZapočeo Miki666666 , 28 Jul 2016 prednji, amortizer, amort i 2 još... |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Pomoc oko menjanja vileZapočeo neusatz , 21 Nov 2015 vila, amortizeri, a-head, soljica |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Zamjena vrata na aluminijskoj viljušciZapočeo vladanb , 13 Jul 2014 viljuška, vrat, zamjena |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Naprsla karbonska viljuškaZapočeo vladanb , 12 Jul 2014 karbon, vila, viljuška, popravka |
|
|
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika