
U svakom slučaju, čini mi se da bolje amortizuje od Selle Italia X3 i Iridium Fitnessa.
Postavljeno 05 August 2020 - 11:33 PM
Postavljeno 01 September 2020 - 08:31 PM
Pozdrav svima...
Video sam u postovima (nazalost kasno, nakon sto sam vec kupio sic) da mnogi hvale Selle Royal Respiro (Moderate) ali da se i zale na bolove u preponama.
Kupio sam sic samo gledajuci neke recenzije po netu, i posle 2 dana voznje (po 20ak km) mogu reci da osecam bol u preponama. Nikako da nadjem dobru poziciju.
Vozim treking bajs pa mi treba nesto malo sire za voznju u polu-uspravnom polozaju.
Nadam se da se neko od koristika moze javiti i reci da li je mozda stvar navike, da li ce ta neprijatnost nestati ili da menjam sic?
Pre ovoga sam imao Selle Roya Lookin koji je fantastican, samo posle duze voznje hoce da stvara problem jer nema rupu.
Hvala.
Postavljeno 02 September 2020 - 06:56 AM
Mislim da se bolovi u preponama mogu javiti i od previše širokog (nosa) sedla. U svakom slučaju, mislim da vredi dati novom sedlu barem 10ak dana "fore", da se telo malo navikne, pa tek onda presuditi da li odgovara, ili ne.
Pisao sam na temu samog oblika:
Uticaj obilika sedla na udobnost
Na kraju tog članka je link ka drugom, koji se bavi optimalnom širinom sedla.
Postavljeno 02 September 2020 - 08:43 PM
Moljacmo, on 01 Sept 2020 - 8:31 PM, said:
Pozdrav svima...
Video sam u postovima (nazalost kasno, nakon sto sam vec kupio sic) da mnogi hvale Selle Royal Respiro (Moderate) ali da se i zale na bolove u preponama.
Kupio sam sic samo gledajuci neke recenzije po netu, i posle 2 dana voznje (po 20ak km) mogu reci da osecam bol u preponama. Nikako da nadjem dobru poziciju.
Vozim treking bajs pa mi treba nesto malo sire za voznju u polu-uspravnom polozaju.
Nadam se da se neko od koristika moze javiti i reci da li je mozda stvar navike, da li ce ta neprijatnost nestati ili da menjam sic?
Pre ovoga sam imao Selle Roya Lookin koji je fantastican, samo posle duze voznje hoce da stvara problem jer nema rupu.
Hvala.
Postavljeno 12 September 2020 - 06:26 PM
Postavljeno 13 September 2020 - 08:25 AM
omega, on 12 Sept 2020 - 6:26 PM, said:
Питање: да ли возач треба да се осећа у седлу исто на четрдесетом и деведесетом километру вожње? Подрсзумевам да у четрдесетом ништа не боли. Мени лично нелагодности почињу око седамдесетог, што се све више претвара у ометајући бол, па сваку за мене дужу вожњу (100-130км) завршим сморен и уморен од седла, иако имам преостале снаге у ногама и плућима.
Postavljeno 13 September 2020 - 10:12 AM
Postavljeno 13 September 2020 - 10:26 AM
Boris_volimCorbe, on 13 Sept 2020 - 10:12 AM, said:
Већ годинама возим у сличном режиму, не сваки дан (не рачунам градску вожњу) али возим редовно. Возим и краће, али су ми најдраже вожње од стотињак километара. Сматрам да се налазим у доброј рекреативној форми. Седла сам се намењао доста. Покушавао да пронађем удобан положа на бицикловима, али нисам сигуран са сам успео. Најгоре што не могу да установим шта је тачно проблем. Последњих тридедетак километара сваке дуже вожње ме намучи и поквари ужитак. Кад задњица почне боли, ослонац све више пребацујем на руке, што опет доноси нови проблем. И тако...Ako si u bolovima nakon vožnje od 100km, a pri tome ti vožnje te (ili slične) dužine nisu strane i praktikuješ ih s vremena na vreme, onda nisi našao pravo sedište za sebe.
Nema razloga da se osećaš bitno drugačije posle 50km ili 100km, ako nemaš zdravstvenih problema i nisi van forme. Formu pominjem samo zato što, kada su umorni, ljudi umeju da voze u položaju koji je loš na sve moguće načine, uključujući i onaj koji prouzrokuje jače bolove od sedenja.
Postavljeno 13 September 2020 - 03:57 PM
Ne znam sta bih ti savetovao, osim da mozda obratis paznju gde te tacno boli - ako su sedalne kosti da li je bol sa njihovih spoljasnjih ili unutrasnjih strana (gde boli kada pipnes), a ako je u pitanju meko tkivo onda sve zavisi koji deo...
Jedna stvar koju sam naucio pokusavajuci da nadjem dobro sediste za mene je da prorez moze da naskodi mekom tkivu koje bi trebalo da je postedjeno i da dodatni gel i mekanost mogu i najcesce nazuljaju apsolutno sve sto doticu (kada se vozi duze). I, nazalost, da su saveti uglavnom pucnji u prazno jer je svaki covek drugaciji...
Postavljeno 13 September 2020 - 04:21 PM
Postavljeno 13 September 2020 - 05:08 PM
Можда је до ширине седалних костију, односно седишта. Ако је седиште сувише уско, седалне кости нису... на вр' седишта, него мало падају на доле. Последица је прво да онда средина седишта бива испупчена у односу на седалне кости, па ипак врши притисак на мека ткива, а друго да ти седиште лагано шири седалне кости. Мислим, врши притисак, не знам да ли баш може да их прошири. На почетку нећеш осећати проблем, али после довољно времена сигурно би дошло до болова и нелагодности.
Наравно, то што се ово објашњење уклапа не значи да је обавезно до тога. А проблем је што тешко можеш да тестираш теорију без ширег седишта ("тешко" = ја не знам како ). Такође, може да буде просто да ти је кљун седишта сувише широк. За почетак, измери барем приближно ширину седалних костију. Можеш и са обичним папиром. Ја ставим на мало мекшу подлогу (нпр, кревет или фотеља), да би седалне кости оставиле јаснији траг на папиру. Па измериш лењиром/метром размак између центара тих трагова на папиру. Онда видиш колико ти је широко седиште и шта каже произвођач за које седалне кости је предвиђено. То ће зависити и од начина вожње (колико си сагнут, односно колико ти је агресиван положај), али је важно да седиште мора да буде шире од костију, односно никада није предвиђено да кости належу на самим ивицама седишта него свака кост отприлике на средину своје половине. Хм, ваљда разумеш шта сам рекао.
Postavljeno 13 September 2020 - 06:05 PM
caneee, on 13 Sept 2020 - 5:08 PM, said:
Могао бих да се позабавим мерењем седалних костију, мада нисам сигуран да сам схватио какоМожда је до ширине седалних костију, односно седишта. Ако је седиште сувише уско, седалне кости нису... на вр' седишта, него мало падају на доле. Последица је прво да онда средина седишта бива испупчена у односу на седалне кости, па ипак врши притисак на мека ткива, а друго да ти седиште лагано шири седалне кости. Мислим, врши притисак, не знам да ли баш може да их прошири. На почетку нећеш осећати проблем, али после довољно времена сигурно би дошло до болова и нелагодности.
Наравно, то што се ово објашњење уклапа не значи да је обавезно до тога. А проблем је што тешко можеш да тестираш теорију без ширег седишта ("тешко" = ја не знам како). Такође, може да буде просто да ти је кљун седишта сувише широк. За почетак, измери барем приближно ширину седалних костију. Можеш и са обичним папиром. Ја ставим на мало мекшу подлогу (нпр, кревет или фотеља), да би седалне кости оставиле јаснији траг на папиру. Па измериш лењиром/метром размак између центара тих трагова на папиру. Онда видиш колико ти је широко седиште и шта каже произвођач за које седалне кости је предвиђено. То ће зависити и од начина вожње (колико си сагнут, односно колико ти је агресиван положај), али је важно да седиште мора да буде шире од костију, односно никада није предвиђено да кости належу на самим ивицама седишта него свака кост отприлике на средину своје половине. Хм, ваљда разумеш шта сам рекао.
Postavljeno 13 September 2020 - 09:24 PM
Узмеш лист папира. Обичан, важно да је шири од задњице. Ставиш на нешто у шта ће задњица мало да утоне, да остави отисак. Можда те изненађује, али колико год отисак био... онако, офрље, у ствари ће се видети јасно кругови и центри истих. Измериш размак између тих центара и то ти је то. Идеално је да седнеш на папир у положају у ком (највише) возиш бицикл, јер размак зависи од положаја. Мада, постоји нека рачуница колико цм се дода/одузме за одређени положај (не знам напамет).
Ако ти одговара, седиште може да се зове и goo, moo, loo или poo , небитно.
Бтв, важно је да задњица не утоне много, јер превелика деформација води до погрешног отиска. У принципу, послужиће и већина столица, а ако баш немаш ништа пробај са тврдом површином, па ставиш танко јастуче или пресавијен пешкир. Снаћи ћеш се.
Postavljeno 14 September 2020 - 06:48 AM
Moljacmo, on 01 Sept 2020 - 8:31 PM, said:
Pozdrav svima...
Video sam u postovima (nazalost kasno, nakon sto sam vec kupio sic) da mnogi hvale Selle Royal Respiro (Moderate) ali da se i zale na bolove u preponama.
Kupio sam sic samo gledajuci neke recenzije po netu, i posle 2 dana voznje (po 20ak km) mogu reci da osecam bol u preponama. Nikako da nadjem dobru poziciju.
Vozim treking bajs pa mi treba nesto malo sire za voznju u polu-uspravnom polozaju.
Nadam se da se neko od koristika moze javiti i reci da li je mozda stvar navike, da li ce ta neprijatnost nestati ili da menjam sic?
Pre ovoga sam imao Selle Roya Lookin koji je fantastican, samo posle duze voznje hoce da stvara problem jer nema rupu.
Hvala.
Da napisem iskustva posle ~450km voznje u 5 dana... Sediste je odlicno.. Vozio sam dnevno izmedju 80-100km i nikakvih problema nisam imao... Neke dane sam cak vozio i bez biciklistickih sa gel uloskom....
Tako da, trebao sam samo da se naviknem
Postavljeno 15 September 2020 - 09:59 AM
Postavljeno 15 September 2020 - 10:40 AM
Благо теби. Можеш да гурнеш седиште скроз позади. Мени моја тежина направи толико јаку полугу да нема те силе која ће да задржи седиште. Чим налетим на неку рупу, џомбу или камен, односно било шта што доведе до судара седишта за задњицом, седиште одмах падне (подигне се кљун). Ем штети штицни, ем морам да станем и одврћем крвнички заврнут имбус, ем после морам опет крвнички да заврћем. Једноставно не иде. Притом, нисам не знам како дебео, једноставно велик.
Иначе, Респиро је мени одлично седиште, али наравно да није без мана. Причало се раније о дебљем кљуну, али и доста дубоком (дугачком?) задњем, широком делу који онда прави проблем бутинама. А на преко 100 или 150 км већ свака ситница почиње да смета, чак и шавови и штепови на улошку/гаћама. Наравно, на почетку сезоне свака ситница смета већ на 40-50 км. Ипак, мени је битно што ширина колико-толико одговара мојим костима, а то се јако тешко нађе, тако да ово остаје. Само још да ископам негде добар алу 4 цм корман, ужи од 70 цм и биће супер.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika