Brooks Flyer. Za uspravniji položaj sedenja.
Inače, što se duže vozi, mekano sedište je neudobnije.
Postavljeno 17 February 2016 - 07:34 AM
Hteo sam prošle godine da uzmem navlaku za početak da probam ali me je prodavac ubedio da ona zna više da smeta nego da koristi jer zna da se pomera, teško ju je stegnuti. Takođe sam gledao ta nova jeftina sedišta do 20 evra, ali sam pročitao iz ove teme da mekoća zna da posle par meseci nestane, gel popusti, oblikuje se po obliku zadnjice i to je to.
Postavljeno 17 February 2016 - 08:11 AM
Nije problem što mekoća nestane, nego, kad se mišići naviknu na sedlo, ojačaju, mekoća bukvalno smeta. Tvrdo sedište omogućava da se sedi na sedalnim kostima, dok mekano pusti celo dupe da upadne, pa pritiska gde ne treba, umesto samo na sedalnim kostima.
Meni je najudobnije sedlo za uspravan položaj Brooks Flyer. To je tvrda debela koža navučena na čelični ram. Ima federe koji su tvrdi i odrade posao samo kad se naiđe na džombu, ali pri pedalanju sedište ne ide stalno gore-dole, da smeta. Ali sama tvrdoća - minimum neke postave je više nego dovoljan, čak i ako se vozi bez specijalnih biciklističkih gaća.
Zaboravio sam spomenuti mane, spominjao sam ih više puta, možda i u ovoj temi na prethodnim stranama:
Mana kožnog sedla je što koža bude hladna zimi, pa se moraju nositi deblje pod gaće, čak i kad na sintetičkom sedlu ne bi morale. Druga mana je što se natopi na kiši. To su, barem meni, dovoljno velike mane da ne kupim više kožno sedlo - volim da ostavim bajs na kiši bez razmišljanja o stavljanju kese preko sedla. Samo sklonim dlanom vodu pre vožnje i teram.
Postavljeno 17 February 2016 - 09:44 AM
Možda je rešenje neki sličan sic ali da nije od kože, možda ovako nešto:
http://probike.rs/Se...price&order=ASC
nije ni skupo
Postavljeno 17 February 2016 - 10:19 AM
Postavljeno 17 February 2016 - 10:26 AM
Ne volim sediste polukruznog profila pogotovo bez rupe u sredini, taj gel ide direktno u mosnje. Od tri predlozena sa moje strane, presvlaku i jeftino ne zelis onda ostaje SQlab 603, nema rupu ali je odlicno reseno ulegnuce pa ne zulja familiju ima tanak sloj gela ali je to nemacki kvalitet pa nema bojazni da ce vremenom promeniti oblik. (link)
Postavljeno 17 February 2016 - 10:43 AM
@aiwa Ја сам пробао једну навлаку и вожња је заиста била мучна. Не само што се навлака помера (и не може да се фиксира), него је од таквог материјала да и возач клизи по њој. Иначе, седиште је скоро па немогуће препоручити, јер обично свакоме одговара нешто другачије, па ти остаје само да пробаш. Или позајмиш или ризикујеш и купиш.
Рецимо, за шетње важи слично правило - што краће то мекше, што дуже то тврђе. Поента је да тврда обућа треба да спречава шетање костију које на дугим шетњама постаје сувише изражено, вероватно услед замора мишића. Међутим, код седишта мени тај принцип никако не одговара. Пробао сам неколико скупих тврдих седишта и био очајан. Можда су мени седалне кости сувише осетљиве, можда сам раније користио сувише уска седишта и направио проблем (а да нисам ни знао) или је оштећена нека хрскавица (није да сам био мршав). Како год, ја од седења на тврдом трпим велике болове, а гел ме је спасио. Да није тога, вероватно бих на седиште морао да ставим 10 цм дебео сунђер, као за фотељу. "Пробао" сам SQLab, али је био буквално један сед, па не могу ништа да кажем. Мало ми је скупо за експеримент (а и волим ту рупу). Елем, могу људи да ти кажу за какву вожњу је који тип седишта намењен или шта је њима одговарало и због чега. Али, препоруке за седишта су врло незгодне и мораш на крају сам да одлучиш.
Наравно, подразумева се коришћење гаћа/улошка. Прво то, па седиште.
Postavljeno 17 February 2016 - 10:50 AM
Uglavnom se slažem, sem za uložak. Meni je to cimanje i navozao sam se u običnom šorcu i običnim gaćama samo tako. To su vožnje tipa 60ak km po fruškoj, pa kupanje na jezeru, pa 60ak km nazad kući. Nisu neki intenzivni treninzi, ali dvestotinak kilometara za vikend, bez ikakvih problema. Samo da je sedlo dobro, da mi odgovara, kao i bajs. I pomaže kad se više vozi.
Zna da se desi, ko pravi pauzu preko zime, obično mu s proleća bude previše tvrd sic, pa kupi novi. Pa novi počne da žulja jer je previše mekan, pa se onda kupi opet novi, tvrđi... koji bude previše tvrd narednog proleća posle zimske pauze...
Postavljeno 17 February 2016 - 12:34 PM
Nema ih polovnih, mora da su dobri
Postavljeno 17 February 2016 - 01:35 PM
@Фолаут Ето, кажем ја да смо сви различити. Потреба за мекоћом зависи од много чега, а и различитим људма су различите ствари цимање. Мени је, рецимо, свеједно облачио бициклистичке гаће или обичне (за краће вожње прија и само шорц). Друго, мање је битан уложак за бајк са задњом суспензијом или за тип вожње код ког си већим делом ван седишта (не кажем да је код тебе случај). А и километража, године и тежина су такође битни чиниоци. Ипак, по мени уложак има пре свега здравствену улогу, у смислу заштите (и прокрвљености) битних делова тела, а не удобности. Слично као та рупа на седишту. Зато сам рекао "наравно" за уложак. А вожња по многим нашим путевима (поготово стазама на којима се ја често задесим) уме да буде труцкавија од Фрушке.
Неки размишљају и да им је лакше да се бућну у реку/море у бициклистичким него обичним гаћама (код других је обрнуто), негде би таква работа у обичним била третирана као недолично понашање, а нудистичке плаже нису баш на сваком кораку. Опет, обичне се лакше суше, далеко су јефтиније и нуде већи избор боја и дезена. Има ту пуно детаља.
Postavljeno 18 February 2016 - 10:12 AM
Nisu sve gume iste iako imaju iste dimenzije. Neke traže veći a neke manji pritisak. Umesto kalkulatora pogledaj šta piše na gumi, tj koliki je minimum a koliki maksimum. Napumpaj ih na srednju vrednost jer ako budu premekane brzo će se pohabati jer to direktno utiče na deformitet a i teže je nogama. Ako su prenapumpane onda ih forsiraš pa neće dugo izdržati.. negde će platno popustiti i opet budu deformisane + imaš u tom slučaju 90% šanse da razbiješ kamen u bubregu, zube a i da rastreseš svaki pršljen u kičmi. Ne daj bože da imaš veštačku vilicu.. i nju lako izgubiš ako su gume previše napumpane ba bajs skače kao napaljeni jarac.
Narodski rečeno.. piše na gumi koliko čega treba
To što piše na gumi ne uzima u obzir pod kolikim će opterećenjem biti. Uzmi biciklictu od 60 i od 90 kg, pa ne mogu obojica da pumpaju gume na sredinu između maksimuma i minimuma.
Sad sam proverio opet gumu piše od 3.5 do 5.9 bara (700x38c) Znači ja vozim na minimalnom pritisku, a sedište me ubija.
Da se vratimo na sedišta. Vozim trekking po asfaltu u gradu sa svim mogućim rupama, imam krutu vilu i krstarim, vozim sporije ali duže, nagib od 90-60 stepeni sedenja, održavanje kadence ovde nema nekog smisla jer se prilagođavam uslovima saobraćaja. Šta predlažete od širih sedišta a da vrede? Koliko sam shvatio samo metoda probanja. Ne bih baš da bacam pare na nova pa da se razočaravam dok ne naletim na neko da mi odgovara, idem logikom (ispravite me ako grešim) uzmem polovno pa ću manje da izgubim ako mi ne odgovara, dam ga opet u oglase pa sledeće na probu.
Je l' podižeš dupe sa sedla kad prelaziš preko rupe?
Postavljeno 18 February 2016 - 10:37 AM
@Fallout Ма нудистичке плаже су бољи изум, растеретиш ранац.
@aiwa Ја и за наше путеве, а и било какав трекинг, препоручујем амортизер, управо за ублажавање неравнина на путу (а задеси се увек и неки комад пута кроз парк). Велико је олакшање за руке, али и цело тело. И не губиш баш ништа, јер трекинг и јесте за опуштенију вожњу. По мени, крута виљушка је само за оне који хоће апсолутно највеће брзине и да се не расипа ни делић снаге. А то му дођу трке. Устајање са седишта ублажава проблем, али не можеш стално да возиш стојећи. Можда постоји неки заобилазни пут који можеш да користиш? Мање рупа или мање саобраћаја? Ако ти је потребно широко седиште, код нас је јако слаб избор, али погледај женска. Ја сам купио управо такво (видео тек касније). Занимљиво, има рупу у срдини. Женска седишта су по правилу шира, мада су и краћа (некима је боље, некима смета).
Postavljeno 18 February 2016 - 10:57 AM
Amort pomaže za upravljivost i daje udobnost, ali ako nema zadnje suspenzije, opet džombe smetaju. Meni su se deblje gume i sedlo s federima pokazali kao optimalno rešenje. Kad saberem sve prednosti i mane amorta i za šta koristim bajs. Pogotovo za dalji put - što manje stvari ima da se pokvari, to bolje.
Postavljeno 18 February 2016 - 01:00 PM
Je l' podižeš dupe sa sedla kad prelaziš preko rupe?
To zavisi od situacije. Kada je vidim, oslonim se na noge, ali često su kolotrazi i talasi na asfaltu od kočenja autobusa najveći problem.
Što se tiče širine gume, mislim da šire od 38 mm teško
Postavljeno 18 February 2016 - 01:24 PM
Od svih pomenutih sedišta, ja bih glas dao za Fallout-ov predlog za SR soft respiro. Imam isto takvo sedište samo u najužoj, athletic varijanti na drumskom bajku. Menjao sam i isprobavao 3, 4 različita sedišta, ali se uvek na kraju vratim resipru. Zbog čega? Zato što je skoro pa nebitno koliko su gume tanke ili asfalt nesavršen, respiro sve upija i čini vožnju, pa čak i drumskog bicikla neverovatno udobnim. Sedište je niti trvdo niti meko, a ima taj kanal u sredini koji rasterećuje pritisak na genitalije. Postava je dosta debela i ima dosta gela koji se ne deformiše čak ni posle višesatne vožnje, a ni posle nekoliko godina eksploatacije. Primera radi, ja sam to sedište kupio polovno (doduše bilo je u izuzetnom stanju), pre godinu i po dana, i ni dan danas mu ništa ne fali. Jedina mana sedišta je njegova težina koja je sigurno za 150 grama veća od proseka, pa pogotovo ako u obzir uzmete da je na road biciklu sve podređeno redukciji težine... Ali kada bih morao da biram između zdravlja, udobnosti i praktičnosti i težine, uvek bih napravio ovaj drugi izbog, pogotovo zbog činjenice da sam samo rekreativni biciklista.
Što se respira tiče, Selle Royal ima nekoliko izvedbi ovog sedišta, u zavisnosti od stila vožnje i namene sedišta. Kao što rekoh, ja sam uzeo najuže athletic, ali isto tako postoji i šire moderate sedište, i najšire relax. Za treking bi moderate bio odličan izbor, tako mi se čini.
Jedina potencijalna mana sedišta jeste njegova cena, koja je, mora se priznati, prosečan sprski standard, ni malo mala. Ali uzimajući u obzir da je sedlo najbitniji deo bicikla koji praktično čuva ono što nam najviše treba, mislim da vredi izdvojiti sumu od tih 60-tak ili nešto manje eura koliko se traži za novo, ili bar naći polovno u dobrom stanju. I za kraj, dodao bih da se slažem da nije isto ako vozite bicikl i imate 70 ili 100 kila. Svakako je da su težim ljudima potrebna malo specifičnija sedla, a Soft Respiro je napravljen baš za ljude sa takvim potrebama.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 18 February 2016 - 01:59 PM
Питње за респиро. Мени је позиција вероватно највише око 45 степени, што је по њима за Атлетик модел, али ми је оно превише уско. Умерени модел би можда био ок по ширини, али је он предвиђен за усправну позицију. А Опуштено ми се баш свиђа али је за потпуно усправан положај. И шта сад? Које изабрати ако мора да буде широко и удобно, али позиција није усправна?
Postavljeno 18 February 2016 - 03:19 PM
Postavljeno 18 February 2016 - 10:44 PM
To što piše na gumi ne uzima u obzir pod kolikim će opterećenjem biti. Uzmi biciklictu od 60 i od 90 kg, pa ne mogu obojica da pumpaju gume na sredinu između maksimuma i minimuma.
Tako je.. to sam izostavio. Pumpati gumu na srdnju vrednost pod uslovom da vozač ima prosečnih 70-75kg. Ako je težina vozača 90+ onda pritisak mora ići u gornjoj zoni dozvoljenog. Medjutim, ne bi trebalo da se duva ispod sredine min/max.
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika