Jump to content


Fotografije

SEDIŠTE - kako pronaći odgovarajuće ???


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
1391 odgovora na ovu temu

#341 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 07:49 AM

Par sati je ništa. Mene interesuje kako je fizički moguće voziti i sedeti recimo 15-20 sati?! Ili 5-6 sati pa sutra opet toliko, pa sledeći dan opet...

Ali takve informacije je nažalost teško naći. Na forumu ima mnogo pisanija o sedištima ali su većinom iskustva sa vožnjama do par sati što po meni ne daje pravu sliku. Za mene je dobro sedlo ono na kome je izvodljivo završiti 300, 400, 600k brevet, ali na čemu se tamo sedi je misterija.

Meni recimo džaba i da sam kondiciono spreman ko profesionalac kad znam da ću posle nekoliko sati dobiti rane, znači ne samo trnjenje ili nelagodnost nego mnogo gore i tu je onda kraj.

Nema tu neke misterije. Kao sto onaj sto vozi jedva 50 km dnevno ne shvata bas kako je uopste moguce voziti 200 km dnevno tako ti je i sa sedistima. Sve je stvar navike i vezbanja. Ne postoji sediste na kome ces bez problema provesti 10 sati ako pre toga vozis sat-dva maksimalno. Potrebno je ceo organizam dovesti u stanje da izdrzi 10 ili 15 sati voznje. Ako ti sediste bude dobro u prvih par sati skoro sigurno ce ti biti dobro i posle 10 sati ali treba vremena da se  naviknes na 10 sati sedenja.


  • 3
.

#342 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 18 February 2015 - 08:14 AM

 Ako ti sediste bude dobro u prvih par sati skoro sigurno ce ti biti dobro i posle 10 sati ali treba vremena da se  naviknes na 10 sati sedenja.

Apsolutno saglasan. Kad se gluteus navikne na sediste vreme provedeno na istom nece biti problem.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#343 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 12:55 PM

Par sati je ništa. Mene interesuje kako je fizički moguće voziti i sedeti recimo 15-20 sati?! Ili 5-6 sati pa sutra opet toliko, pa sledeći dan opet...
Ali takve informacije je nažalost teško naći. Na forumu ima mnogo pisanija o sedištima ali su većinom iskustva sa vožnjama do par sati što po meni ne daje pravu sliku. Za mene je dobro sedlo ono na kome je izvodljivo završiti 300, 400, 600k brevet, ali na čemu se tamo sedi je misterija.
Meni recimo džaba i da sam kondiciono spreman ko profesionalac kad znam da ću posle nekoliko sati dobiti rane, znači ne samo trnjenje ili nelagodnost nego mnogo gore i tu je onda kraj.

Prvo, sedlo mora da odgovara tvojoj anatomiji. Kakav tačno oblik će da ti odgovara nažalost ne možeš da znaš bez dosta isprobavanja, ono što odgovara nekom drugom ne mora da odgovara i tebi. Potraži slike bicikala koji se voze na Paris-Brest-Paris, videćeš da su sedla veoma raznovrsna.

Drugo, veš mora da ti odgovara, što znači da ne sme da žulja i mora da odvodi znoj od kože. To najčešće znači biciklističke sa uloškom, ali ne mora da bude - dosta turista i randonera ih ne koristi. Ako nosiš biciklističke, debeli, mekani ulošci i oni sa gelom često nisu najbolji izbor. Najbitnije je da stoji na mestu tokom cele vožnje, bez gužvanja i pomeranja. Ovo mora da se isproba skoro kao kad se traži odgovarajuće sedlo.

Treće, kilometraža. Kad je sve drugo na mestu, i dalje moraš i da se navikneš na dugo sedenje na biciklu.

Treće i po, kreme. Nekad je jednostavno neophodno koristiti kremu protiv trenja i iritacije. Nanosi se pre vožnje, a na izuzetno dugim vožnjama se dodaje na pauzama. Neko ih koristi samo na vožnjama preko neke dužine, neko samo na početku sezone, a neko uvek, za svaku vožnju. Opet treba probati i videti šta bi tačno moglo da odgovara tebi
  • 0

#344 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2015 - 06:16 PM

Baš o ovome pričam, to što ste napisali sve znam i već je pisano sto puta. Ono što nigde nije pisano je recimo "vozio sam 400km na tom i tom sedlu". Zato sam upotrebio termin misterija. Brevetaši su slabo prisutni (mislim aktivni) ovde, verovatno nemaju vremena da vise na forumu ili nemaju šta više da nauče odavde :)

 

@poslednja tri posta, zare, grbic, fiery

Pošto verujem govorite iz iskustva dajte onda konkretno kolko najviše sati ste vozili i na čemu :).

 

Naravno da se idealno sedlo ne može ubosti iz prve ali bar da znam da odgovara od prilike i da ima šanse i vredi mu dati priliku za navikavanje. Širinu i oblik mislim da mogu da procenim čim sednem, bar na grubo znači da li mogu uopšte da vozim ili ne. Ali u radnjama ne postoji čak ni ta mogućnost. Gledao sam neka fizik sedla koja nisu ni malo jeftina ali su vrlo slična po širini/obliku, pitam jel imaju bilo koji bicikl sa bilo kakvim fizik sedlom da sednem u bilo kojoj radnji - nema. Pa kako misle da kupim, na osnovu čega?! Selle Italia, San Marco se ne uvozi, znači samo oglasi...

 

Ono što znam je da sam imao usko i dosta zakrivljeno sedlo i nisam mogao da sedim 5 minuta. Po onim forama sa stiroporom ispadne da mi treba 130mm ali kad probam da sednem na dasku te širine to je nemoguće da odgovara. I 140 je onako knap za  koske. Zato mi se ne kupuje road sedlo na blef bez da sednem jer su sva tako slična 130-140 tvrda i ravna ili malo zakrivljena.

 

Za trenutno sedlo znam sigurno da od navikavanja nema ništa. Zapravo je vrlo udobno tamo gde se sedi, nikakav problem ni bez uloška a pogotvo s njim. Ali dobijem rane, dve crvene štrafte na prelazima između gluteusa i zadnje lože. Prvo sam mislio da je od šavova uloška jer je s njim mnogo gore, ali nije zbog šavova. 150mm je sedlo, znači ili treba uže, ili malo zakrivljeno, ili mekše sa strane, ili onaj wing flex ko će ga znati...


  • 0

#345 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Postavljeno 18 February 2015 - 07:14 PM

Ja vec godinama u nazad nemam nesto vremana dugo da vozim. Verovatno mi je 80-90% voznji od sat-dva ali zato nagazim koliko mogu :)

Nisam ljubitelj maratonskih voznji, nije to moje vidjenje biciklizma. Mozda kada budem mnogo mator pa ne budem mogao da nagazim onda bar neka traje :) :)

Ranije dok sam imao vremena nisu to opet bile voznje duze od 4-5 ili max 6 sati. A koje sam sediste tada vozio, bem li ga... Dugo sam vozio Velo neko nedefinisano tj. bez oznake modela, nesto pre toga sediste tipa San Marco Regal (ne secam se tacno koje). Posle toga sam se godinama mucio da nadjem sta mi odgovara. Sada vozim Bontrager Race, stariji model ali ravnu varijantu (ima i "kriva"). 


  • 1
.

#346 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 09:04 AM

Ja vozim 3-6 sati na Selle San Marco Aspide. Isto sedlo koristim i bez uloška na kraćim distancama po gradu. Pre njega sam vozio SSM Zoncolan Arrowhead i Selle Italia Filante na sličnim distancama. Preferiram čvršća sedla da bih težinu nosio na kostima.

Ako te zanima na kakvim sve sedlima ljudi voze duge vožnje u cugu, potraži slike sa PBP. Ako te zanima na kakvim voze 5-7 sati dnevno, po dvadesetak dana za redom, pogledaj slike sa neke od velikih etapnih trka. Nema tu nikakve magije ili trikova, to su ista sedla koja i ti možeš da kupiš.

Rane koje opisuješ su od preteranog trenja, znači da je sedlo preširoko a možda i previše mekano. Krema može da pomogne. Koje sedlo je u pitanju? Koji bicikl, odnosno stil vožnje?
  • 1

#347 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 19 February 2015 - 09:30 AM

Слажем се са Fiery-ем, само би додао да су ране могуће и на добром седишту ако нам положај није исправан, ако смо "развучени" на бициклу због лошег позиционирања или превеликог рама или ако нагиб седишта није добар па се непрестано клизи током вожње. Из мог искуства, услов свих услова је правилно позиционирање возача у односу на конкретан бицикл па тек онда бављење анатомијом :)


  • 0

#348 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 12:34 PM


  • 0

#349 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 01:51 PM

Слажем се са Fiery-ем, само би додао да су ране могуће и на добром седишту ако нам положај није исправан, ако смо "развучени" на бициклу због лошег позиционирања или превеликог рама или ако нагиб седишта није добар па се непрестано клизи током вожње. Из мог искуства, услов свих услова је правилно позиционирање возача у односу на конкретан бицикл па тек онда бављење анатомијом :)

Apsolutno se slažem sa tobom i sa Fieryem,mnogo je bitnije pravilno pozicioniranje vozača u odnosu na bicikl,nego koje su karakteristike sedišta,jer za svakog je to individualno.Već duže vreme mi se mota po glavi pitanje:da li ima neko u zemlji Srbiji ko se bavi fittingom bajkova?Ovde na forumu čovek može da pročita mnogo pametnih saveta o podešavanju svega i svačega na biciklu,ali drugo je to ,kada to radi početnik,čovek koji je te stvari samo negde pričitao pa pokušava u praksi da to primeni, a drugo je to kada to uradi iskusan bicilista.Mislim da bi takvi servisi ili dodatak postojećim servisima za bajkove mnogo značio biciklistima!!A verovatno da bi i majstori bili zadovoljni,bolje je platiti malo više majstoru za dobro podešavanje,nego prolaziti "sopstvenu školu" koja ume da bude i bolna i skupa.Nadam se da nisam off,pozz n2:compy


  • 0

#350 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 February 2015 - 03:46 PM

Koliko ljudi u Srbiji bi platilo par stotina, ili više evra za takvu uslugu? Ljudima je puno da daju više od 300 evra za ceo bicikl. :)


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#351 vivicav

vivicav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 567 posts
  • LocationПанчево

Postavljeno 19 February 2015 - 04:31 PM

Ја мислим да је колега draganninkovic мислио на постојање некакве врсте шаблона на који би сели, подесили се идеални углови и удаљености и на основу добијеног резултата извршило подешавање сопственог бицикла.... Ако се не варам Ковјанић је имао тако нешто али је коришћено за узимање мере код израде његових уникатних рамова (по наруџбини, за конкретног купца)....
  • 0

#352 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 February 2015 - 09:38 PM

Kod mene nije do pozicije, vala to sam sve probao jer ne košta ništa :) sedim normalno ram mi je ok rekao bih, podešeno je kako treba napred-nazad i na idealnu visinu. Mogu da sedim i malo napred ili na zadnjem delu ništa to ne vredi. Probano i nagnuto malo u napred i pod libelu bez uspeha, a obe varijante imaju prednosti i mane prva više opterećuje ruke, klizi se malo napred, druga više stiska po sredini jer nema rupu tako da bolje blago tek tek nagnuto.

 

@Fierry

Selle royal freccia vozim još uvek, već sam ja polemisao na ovoj temi ranije :) ma taj gel je glupost, bolje nešto čvršće.

I ja mislim da je možda preširoko mada ne verujem da je od češanja onda bi bila veća površina kao iritacija, ovo moje bude uvek ko neko nagnječenje. Najverovatnije je premekano, zapravo ivice su tvrđe ali kontam da to ide ovako: gore je gel i to obilna količina, dosta se potone i onda ivice koje su od tvrđeg materijala preterano pritiskaju po preponama... Da je sedlo čvrće kontam da bi gro težine bilo gde treba, na koskama.

Neću za sad ništa kupovati, dok ne nađem najzad neki drumski bajs pa kad izgustiram koje god već sedlo dođe s njim, ako ni to ne valja onda ću u potragu za svetim gralom ko Zare :)


  • 0

#353 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 10:18 PM

Možda ti ipak ne odgovara ram, ovako nešto bi bilo bolje:
img01.jpg
 
Ili malo ekstremnija pozicija ipak :):
img02.jpg

 

Sećam se svog prvog drumaškog sedla, Selle Italia Flite Titanium, nas nekoliko je provozalo bicikl samo par desetina metara (u hodniku Studenjaka) i svi smo imali posledice sledećeg dana. Posle određenog vremena privikavanja nisam imao problema sa dužim vožnjama (do 6 sati). Možda treba očeličiti malo doope da dobije zadebljanja tamo gde treba :).


  • 0
Pozdrav

#354 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 19 February 2015 - 10:21 PM

Koliko ljudi u Srbiji bi platilo par stotina, ili više evra za takvu uslugu? Ljudima je puno da daju više od 300 evra za ceo bicikl. :)

Verovatno isti broj ljudi koji je spreman da plati zamenu lanca 10 evra :)
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#355 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Postavljeno 19 February 2015 - 10:42 PM

Ne znam koje su cene usluga kod majstora,znam samo da dobra usluga nikad nije skupa.Inače cena fittinga u V.Britaniji je oko 60 funti.Ako bi se ljudima objasnilo koliko je značajno da dobro podese bicikl,da dobiju prave informacije o svom položaju na biciklu,da  usput dobiju i predloge o opremi(patike,pedale,šorcevi sa uloškom,majce,naočare,rukavice......)mislim da bi tako zadovoljna mušterija uvek dolazila kod tog majstora.Tako se stiče klijentela u svakom poslu,a ja znam da kod nas ima jako dobrih bici majstora,samo što su nameti države na te male servise veliki ,ljudi su ostavljeni sami da se snalaze,krivo mi je zbog tih ljudi koji svojim znanjem i umećem ne mogu normalno da zarađuju i da šire svoj posao.Široka tema,možda i nisam trebao da je započinjem n2:read 


  • 0

#356 -Nikola-

-Nikola-
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 495 posts
  • LocationSubotica

Postavljeno 23 February 2015 - 03:42 AM

Pretpostavljam da je već bilo diskusije oko Brooks sedišta al nisam našao odgovor - zanima me da li se polovno kupljeno sedište može prilagoditi zadnjici novog vlasnika ili ostaje verno starom koji ga je kupio kao novo?


  • 0

#357 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 February 2015 - 05:55 AM

Pretpostavljam da je već bilo diskusije oko Brooks sedišta al nisam našao odgovor - zanima me da li se polovno kupljeno sedište može prilagoditi zadnjici novog vlasnika ili ostaje verno starom koji ga je kupio kao novo?

Isto kao polovne kožne cipele. 

 

Kad je novo, razgazi se. Ima i krema kojom se preporučuje mazanje, kad je novo i posle jednom-dvaput godišnje.

 

Ima i šraf za dotezanje, pošto se vremenom tegli. Ako se pretera, može se brzo razvući i onda nema više mesta za dotezanje. Treba dotezati po malo, kad se baš opusti (u početku se više opušta, naravno).

 

 

Tako da ima faktora.

 

Još jedna stvar: Brooks Flyer sa federima je odlična stvar. Ova ostala - ne vidim prednost. Ne vozim nikad go, pa da mi je bitno da sedim baš na kožnom sicu. Natopi se vodom kad pada kiša, bude ledeno zimi. Jedino je možda za nijansu prijatnije leti... minimalne razlike.

 

I hipsteri ih vole - sad da li je to mana ili prednost, zavisi. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#358 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4455 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 February 2015 - 09:21 AM

Koliko ljudi u Srbiji bi platilo par stotina, ili više evra za takvu uslugu? Ljudima je puno da daju više od 300 evra za ceo bicikl. :)

Niko naravno.

Najjednostavnije a ujedno i najjeftinije rešenje.. imbus u džep, sedište blago nageti napred, sesti na bajs i voziti pola sata bez uloška. Ako je korman visok sedište može biti i u vodoravnom položaju, ako je niži onda prednji deo sedla blago nageti ka dole. Ne postoji šablon za idealan položaj sedišta.. nekom su ruke duže, nekom kraće pa će i od toga zavisiti koliki će pritisak na sedištu imati sedalna kost u odnosu na ja*a. Isto tako veliku ulogu igra i težina vozača.. teži vozač-veći pritisak (veća i tenzija) i obrnuto.

Ne postoji (po meni) drugo rešenje nego da se u intervalima po pola sata menja položaj sedišta kako bi se došlo do što povoljnijeg položaja sedišta, a umnogome zavisi (kao što svi i znamo) i od samog sedišta.

 

Dakle, kao što sam i napisao.. imbus u džep i pola sata vožnje, stati i malo promeniti položaj pa ponovo i tako nekoliko puta sa različitim položajima.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#359 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4455 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 February 2015 - 09:25 AM

 

Sećam se svog prvog drumaškog sedla, Selle Italia Flite Titanium, nas nekoliko je provozalo bicikl samo par desetina metara (u hodniku Studenjaka) i svi smo imali posledice sledećeg dana. Posle određenog vremena privikavanja nisam imao problema sa dužim vožnjama (do 6 sati). Možda treba očeličiti malo doope da dobije zadebljanja tamo gde treba :).

 

I ovo stoji.. nekad su ljudi hodali bosi po trnju i kamenju a danas polovina dece ne može bez anatomskih uložaka. 


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#360 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 23 February 2015 - 11:39 AM

Niko naravno.
Najjednostavnije a ujedno i najjeftinije rešenje.. imbus u džep, sedište blago nageti napred, sesti na bajs i voziti pola sata bez uloška. Ako je korman visok sedište može biti i u vodoravnom položaju, ako je niži onda prednji deo sedla blago nageti ka dole.

Može sedlo da bude i nosem uvis, čak i kada je volan dosta ispod sedla. Sve zavisi od anatomije, oblika sedla i načina sedenja.

Cobb za svoja sedla preporučuje ovako:
http://www.cobbcycli...at-instructions
  • 1




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika