@draka
Koje su dimenzije tog charge sedista?
Po obliku mi lici na moje koje sam vozio do skoro, san marco ischia.
Posted 22 May 2016 - 09:46 PM
270x45x140@draka
Koje su dimenzije tog charge sedista?
Po obliku mi lici na moje koje sam vozio do skoro, san marco ischia.
ಠ_ಠ
Posted 25 May 2016 - 07:05 AM
@Sharance Проблем је што ако се не разумеш у тематику/науку може да се деси да ти одговара седиште које није добро за тебе. Као што многима одговара да мажу нутелу или еурокрем на палачинке. Мислим да је добро, па и потребно разумети због чега се праве одређени модели седишта и због чега их произвођачи препоручују за одређени стил вожње и пол возача. Већа је вероватноћа да се изабере оно које баш одговара и које неће имати и негативне последице (или ће их имати мање).
Posted 25 May 2016 - 11:35 AM
Pojasni malo tu kontradiktornost. To neki sado mazo tip kome odgovara sedlo koje mu rastura zadnjicu?
Banalan primer: većini neiskusnijih vozača se na prvu probu svidi sedlo koje posle mesec dana intenzivne vožnje ispadne premekano da bi bilo udobno. Ne znam koliko dobro sam objasnio.
Posted 25 May 2016 - 12:05 PM
Баш тако, а није и једини пример. Због различите анатомије, иако женско седиште у почетку може бити удобно и "одговарајуће", накнадно може да се покаже да је правило лош притисак који своје последице донесе тек много касније, када већ може бити касно да се те последице у потпуности отклоне. Не кажем да свако седиште обавезно носи проблем (мада свако јесте одређени компромис), али мало проучавања како и зашто се нешто прави и препоручује може само да буде од користи. Ипак се највећи део вожње проведе на седишту. А нарочито је важно за млађе људе и децу. Зато што им обично ништа не смета и све им делује небитно, зато што се можда још увек развијају и зато што за њих барем још увек постоји шанса да себи не направе проблем.
@djape48 Пример са палачинкама није био тако баналан како можда делује. Никоме не одговара празна палачинка, али кад погледаш састав тих кремова схватиш да на сваких 100 грама производа у себе упумпаш ~85 грама само шећера и масти. Колико год ти одговарало, на дуге стазе нипошто није добро за тебе. Уосталом, мало је људи који једу оно што им не одговара (осим ако их нека мука натера), а пуно је оних који управо због исхране заврше на операционом столу, јер се неки орган распада. У случају бициклистичког седишта, орган који највише страда је онај према ком често имамо врло специфичан однос. А ни питање кичме није занемарљиво. Можда ниси приметио, али већини људи баш одговара, рецимо, да седе тако што се прилично спусте у столици или фотељи, премда је за кичму изузетно штетно.
@Sharance То се некад звало "мудрост". Иначе, филозофирање је и безбедније и јефтиније од кајања.
Posted 26 May 2016 - 12:48 PM
Ako i dalje misliš na mene, sedlo koje sam kupio je probano pre kupovine na dve više kilometarske vožnje. Pozajmio nekoliko modela sedišta i isprobavao skoro mesec. Što bi i tebi preporučio ako imaš od koga da pozajmiš. Kupio ono koje mi je najviše odgovaralo i sa njim za mesec dana prešao 1220km.
Tako da izaberi šta je tebi volja u to ne ulazim
Posted 26 May 2016 - 05:15 PM
@Sharance Проблем је што ако се не разумеш у тематику/науку може да се деси да ти одговара седиште које није добро за тебе. Као што многима одговара да мажу нутелу или еурокрем на палачинке. Мислим да је добро, па и потребно разумети због чега се праве одређени модели седишта и због чега их произвођачи препоручују за одређени стил вожње и пол возача. Већа је вероватноћа да се изабере оно које баш одговара и које неће имати и негативне последице (или ће их имати мање).
Niti je dizajn sedla egzaktna nauka, niti je izbor odgovarajućeg sedla duboka mudrost. Ako nema bolova, žuljanja, trnjenja ili drugih neugodnosti, sedlo je odgovarajuće. Problemi nastaju kada ljudi trpe nešto što smeta umesto da promene.
Proizvođači deklarišu namenu sedla na osnovu pretpostavke kojoj ciljnoj grupi bi najviše moglo da odgovara. Načini kako dolaze do tih pretpostavki su razni - neko radi kako mu deluje logično, neko gleda kako se oduvek radilo, a neko čak i uradi neku anatomsku studiju. Na kraju je dovoljno pogledati koliko različitih filozofija ima kod različitih proizvođača da bi bilo jasno da tu standarda i konsenzusa nema.
Posted 26 May 2016 - 08:33 PM
Jedna kratka informacija.
Danas sam na jednoj vožnji od 3 sata, doduše skoro bez ikakve pauze, prvi put testirao sedlo Selle Royal Seta koje mi je igrom slučaja došlo u ruke pre jedno mesec dana. Prvom test vožnjom sam bio i više nego oduševljen, pre svega jer prethodna dva sedla koja sam imao su oba anatomska, i sa ventilacionom rupom u sredini. Bio sam nekako jako skeptičan sa Setom od samog starta i nisam verovao da će biti udobno, pre svega jer nema centralni otvor, a zatim zato što je pretežno flat sedište i nije anatomski oblikovano. Ispostavilo se da je moja pretpostavka pogrešna, jer nakon jedne umerene višečasovne vožnje ne osećam nikakve tegove na zadnjici, pubičnoj kosti niti nelagodnost u predelu genitalija, što je izuzetno bitno. Čak mi se čini da meni lično više pašu flat nego ergonomic sedla, iako sam bio potpuno ubeđen da je obrnuto. Ustvari, zaključak je da moje doope može da se navikne na razna sedla, sad na neko lakše, na neko malo manje. Testiraću ga ponovo za vikend u vožnji od 100+km uz uspon na Frušku Goru, pa se nadam da ću posle 6, 7 sati na sedlu moći da kažem nešto više. Inače, kažu da je napravljeno kao dosta jeftinija alternativa za Fizik Arione, a iz mog ličnog ugla, mnogo sexy izgleda.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Posted 26 May 2016 - 09:35 PM
Pozajmio nekoliko modela sedišta i isprobavao skoro mesec. Što bi i tebi preporučio ako imaš od koga da pozajmiš. Kupio ono koje mi je najviše odgovaralo i sa njim za mesec dana prešao 1220km.
Tako da izaberi šta je tebi volja u to ne ulazim
Razmisljam gde li sam napisao da mi treba sedlo...
0 members, 3 guests, 0 anonymous users