Ovo izgleda nije moguće napraviti, jer bi se trebali koristiti zupčanici za pistu, koji imaju navoj i lockring, ali ga nije moguće našarafiti na freewheel navoj, koji je većeg prečnika. Tako da je potrebno kupiti zadnju glavu sa navojem i za freewheel, i za track cog. Koliko sam shvatio za sad.
Ili ono budženje sa 6 rupa i 6 šarafa... Koja i nije tako loša, na drugi pogled...
...Resenje sa srafljenjem je daleko najfleksibilnije kada je u pitanju fino podesavanje linije lanca...
Napravis spejsere u "fibonačijevom nizu" gde je svaki sledeci broj zbir predhodna 2 sto znaci da mozes da ostvaris bilo koju dimenziju koriscenjem samo (max) 3 spajsera. 1+1+2+3+5+8+13+21+34+.... Pa tako sa obe strane lancanika i miran si bez obzira na telo freewheela 6, 7 ili 8/9/10 i debljinu lancanika
A 'bumbike' fixie is a an older roadbike hub of the threaded six speed type with the the freewheel threaded off and a fixed cog threaded on using glue and a 'bottom bracket lockring' threaded on. A true track hub has two threaded surfaces, the outer is smaller in diameter and threaded in the reverse direction of the larger inner. This is technically superior in that if the cog attempts to unthread through reverse rotation, it meets a lockring threaded in the opposite direction that will oppose it. In reallity, this method was developed before the advent of current adhesives. Today one can 'glue' a part in place with an adhesive capable of withstanding much greater force than a human can generate. The true track hub has the advantage if one is to frequently change cog sizes as in racing at different tracks with different gearing, but for most of us plebs, we change a cog when it wears out, in which case a heat gun melts the loctite and we are away.
It is only removable once cured by heating up parts to 500°F (260°C).
Znači, skidanje pomoću pištolja za vruč vazduh i čekića. Mislim da ja, kao biciklista, nedovoljno jak da pređem količinu sile koja je potrebna za odvrtanje. A i osim toga, postavim prednju kočnicu, i to je to.
U principu, ljudi kažu da je ova kombinacija radi, ali se mora ispoštovati čitava procedura čišćenja, odmašćivanja, pripreme materijala, instalacija lančanika, primjenjivanja potrebnog momenta, i naravno, čekanja 24 sata da se sve fino osuši...
Generalno, ljudi imaju dosta pozitivnih iskustava sa ovim načinom... I osim toga, našao sam odličan način za postizanje mnogo većih momenata sile za zatezanje lančanika.
It is only removable once cured by heating up parts to 500°F (260°C).
Ako si se ikada bavio proizvodjackim uputstvima onda ces se sloziti da ovo nije ili/ili vec i / i situacija. Tako je, u pravu si: za navoje do jednog cola za odvijanje navojne veze koristi se navedena temperatura! Za navoje VECE od jednog cola NIJE PREDVIDJENO i nema podataka tako da to sto si naveo nema veze sa ovim na sta sam ja ukazao.
Nedaj boze da se nesto desi "budz majstor" (i ja sam jedan od njih!) je sam kriv. Ovo covek radi na svoju odgovornost PROTIVNO specifikacijama! Ako se ne-daj-boze nesto desi na navoju manjem od 25mm kriv je proizvodjac. Da li mislis da je to ogranicenje proizvod nasumicnog izbora broja ili ozbiljnog istrazivanja?
A zbog cega bih to radio? Koliko kosta TRACK nabla ili FLIP-FLOP? A koliko kosta taj LOCTITE 271? Koliko novca sam ustedeo?
Samo zamisli situaciju da sutra neko to da montira i da se sjebe i da kaze: ZELJKOV mi je rekao da moze, da tako treba! Eno ima sve napisano na forumu! Toliku odgovornost bih zaobisao i ovaj i svaki drugi put.
Jutros sam se (ponovo) počeo oduševljavati sa ovom čitavom pričom, čak sam poslao i nekoliko mailova, vezanih za nabavku potrebnih elemenata...
Tako da možeš, kao i svi ostali koji ovo čitaju, da sve ovo moje pisanije shvatiš kao razmišljanje naglas, i to za vrijeme traženja informacija šta i kako napraviti konverziju u fixed.
Nisu ljudi u UrbanVelou napisali bez veze onaj članak o ovoj kombinaciji, i predstavili ju kao "Suicide Fixed Cog". Poslije čitanja tog članka pronađoh još nekoliko postova na forumima, gdje su ljudi iznijeli pozitivna iskustva sa ovim načinom konverzije, uz upotrebu tog Loctite-a, pa me, eto ponijelo...
Ponadah se da ću izbjeći komplikacije oko nabavke, ali izgleda će biti putanja: prepravka u singlespeed, pa onda u fixed.
Važno je da se razmišlja...
Informacije sa web-a ne treba olako prihvatati Forumi su verovatno i najgore mesto kada je u pitanju pouzdanost informacija jer na njima moze pisati ama bas svako, a covek koji je u situaciji da tek hvata konce nije u stanju da uradi dobro trijazu misljenja.Sa druge strane i ljudi koji imaju znanje umeju da omanu.Najbolje je (oprezno) oslanjati se na tehnicku dokumentaciju, i raditi na obogacivanju sopstvenog iskustva uz neki prihvatljiv rizik.
Ma, u mom slučaju, kad se radi o nekim stvarima koje volim, neki se prekidači u glavi pogase, pa se malo manje koristi razumsko rasuđivanje... A trebalo bi...
Miletovo iskustvo ce sigurno biti zanimljivo, ali treba imati u vidu da je ovo klasican problem cije se resenje nalazi u probaj i vidi prostoru.
Naime, nece ne istu, nego ni slicnu percepciju i iskustvo, imati osoba koja je krupna i jaka, i osoba koja je mala, a brza.Jedan ce voziti na snagu, drugi na kadencu.Teren, kondicija, ukus itd su tu samo da zakomplikuju stvari
kad se biraju lancanici, prvo biramo prenosni odnos koji nameravamo voziti, a... Ima li smisla ici na veci broj zubaca na oba lancanika, tj, da li se time dobija na dugotrajnosti, i ima li nekih mana takvo resenje? Uopste, sta je za/protiv vecim, a sta manjim lancanicima, pod uslovom da je prenosni odnos isti?
Sto se zupcanika, ili ti lancanika tice, veci zupcanici duze traju a manji su laksi.
Tu bi trebalo uzeti u obzir i tezinu vozaca jer je ipak bolje da su zupcanici veliki ako je biciklista tezak.
Ja sam pri izboru isao na vece zupcanike, delom zbog estetike a delom iz razloga dugotrajnosti i moje tezine. Moj bajs je XXL i mali prednji zupcanik bi delovao smesno na takvom ramu.
Potpuno isti prenosni odnosi su 39/13, 42/14, 45/15/ 48/16 ili 51/17 Pa, ko sta voli...
Ovde ima jedna zackoljica i zove se "skid patches", tj. mesta na kojima se guma trosi kada nogom blokiras zadnji tocak, pa je preporucljivo uzeti odnos zupcanika koji nije okruglo 3. Na primer, umesto 51/17 bolje je uzeti 50/17
druga sitnica... Koja kadenca je neki bezbedan max na fixie-ju? A koja udoban (ovo je vec vrlo subjektivno)?
Posto obozavam voznju fixija, zavoileo sam i razlicite kadence. Drugim recima, meni je udobna svaka do 130. Preko toga, desava mi se da cupkam u sedistu, sto me strasno nervira, i takvu voznju ne smatram bezbednom ... Brzina kojom najcesce vozim po ulicama je izmedju 25-35km sto mi pokriva kadenca od 70-100
Naravno, ovo zavisi od coveka do coveka ali utesno je da vremenom kadenca raste, tj. moze da se navezba. Takodje, nizi biciklisti u prednosti jer mogu da postignu vecu kadencu zbog kracih nogu.
Kad sam vec kod ovoga, brza kadenca je jedan od razloga zasto je bolje uzeti poluge od 165mm nego one od 170 ili 175mm
Mislim da sam negde postavljao ovaj video ali nije lose da ga postavim ponovo. Ovom liku je mojih 130 obicno zagrevanje [youtube_embed5][/youtube_embed5]
Ponadah se da ću izbjeći komplikacije oko nabavke, ali izgleda će biti putanja: prepravka u singlespeed, pa onda u fixed. Važno je da se razmišlja...
Zeljko, ne bih ti savetovao ona budzenja... ako imas ram sa hoprizontalnim dropoutima, kupi nablu i zaboravi probleme oko prepravki, spejsera i uklapanja.
Cyclomania je ovde postavljala oglas gde su, cini mi se, Novatec nable (prednja i zadnja) prodavane za 70Eura. Uzmes tako nesto i ne razmisljas. Samo obrati paznju da je dimenzije nable odgovaraju razmaku izmedju viljuski.
Ako imas drugi bicikl koji ces koristiti za neke duze voznje, onda nije toliko bitno da imas i flip-flop nablu. Ionako ces vremenom voziti samo fixie.
Kad smo već tu, ima li ko kakvo mišljenje, ili iskustvo - kako odrediti odgovarajući odnos zupčanika?
Da nije preteško, ali i da nije prelako. Možda da se u ovu priču ubace i kondicija bicikliste, kao i teren po kojem će voziti... Mile?
Ne zaboravi da je fixie ipak bajs za grad, za voznje 30-50, 100km najvise.
Ja sam odredio (i nisam puno pogresio) tako sto sam mesec-dva vozio treking bajs samo u jednoj brzini. Probao sam 48/18 pa 48/16 i tako... Kad sam video da mi 48/18 otprilike najvise odgovara, odlucio sam se za prenos 49/18 na freewheel strani i 17 na fixed strani iako me je vuklo da uzmem jaci prenos jer volim da jurcam. Samo strah od brda me sprecio.
Od kad sam sklopio bajs, a to je bilo otprilike prosle godine u ovo doba, izvozao sam nesto preko 14 hiljada km, od cega bar 11 sa fixijem pa sam u medjuvremenu malo ojacao. U sledecoj kupovini uzecu nazad 17 za FW i 16 za fixie.
Ti sad vidi u kakvoj si kondiciji, ti bolje znas, ali mislim da je ovakav nacin zadovoljavajuci i da neces puno pogresiti. Vozis dva tri dana samo u jednom prenosu, onda probas drugi, treci, vratis se na prvi i odlucis.
I ne boj se uzbrdice. Gde mozes da se popnes standardnim bajsom, moci ces i fixijem u 90% slucajeva. Samo je malo drugaciji pristup, tj. malo vise voznje na nogama.
Kad sam ovo pomenuo, dodao bih da je za uzbrdo, bullhorn volan nezamenjiv. Sto je duzi, lakse ces voziti na nogama. Aj' zdravo, odo' nesto da jedem. Ogladneh od ovoliko pisanja...
Ova tvoja priča o odnosima i kadenci je zlata vrijedna, jer gdje god se spomenu fiksiji, druge su teme u fokusu, jako malo se priča o prenosima, i izboru prenosnog odnosa.
I još si ju ispričao iz ličnog iskustva... =D>
Još jednom hvala. Imaš od mene pivo/kafu/sok/vodu, jednom...