prepravka u fixie/single speed
#1
Posted 15 August 2011 - 09:53 PM
1. kakav ram je najpogodniji za preradu
2. (ne)opravdanost koriscenja std bitnih drumaskih komponenti (lanac, lancanici)
3. zadnje osovine (tipovi, konstrukcija)
4. dostupnost, i cena namenskih fixie/ss delova u Majci Srbiji
5. ...
malo inspiracije:
#2
Posted 15 August 2011 - 10:08 PM
#3
Posted 15 August 2011 - 10:21 PM
viewtopic.php?f=35&t=3863&st=0&sk=t&sd=a&hilit=fixie
Mile je izucio tematiku sastavljajuci svoj prvenac. Verujem da ti moze dosta pomoci.
#4
Posted 15 August 2011 - 10:28 PM
htedoh napraviti jednu opstu, ali cisto tehnicku.
Njegov ram je moderan, nije staro zeljezo vraceno u zivot. Svi delovi su kupovani zasebno, novi i namenski pravljeni za fixed/ss.
Sta mi sa jeftinijim ulaznicama?
#5
Posted 15 August 2011 - 10:31 PM
#6
Posted 15 August 2011 - 10:39 PM
sto se mene tice, jednaka zabava napraviti i voziti. Kad se kupi gotovo - pola zabave.
#8
Posted 16 August 2011 - 06:13 AM
Jedno od pitanja bi bilo, kako odrediti odnos, 46-18, 47-16, odnosno koliko je određeni prenos "težak"
Evo, upravo mi je pala ideja, kako odrediti ovaj odnos. Samo se sjetim koja mi je "putna" kombinacija brzina, i poslužim se tim odnosom. Npr. na mtb-u 32-14 => 42-17. I da li tu ubaciti kakav korektivni faktor, zbog veličine točka...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#9
Posted 16 August 2011 - 07:39 AM
Posto nemamo takav izbor, sklapanje lako moze da ti se pretvori u mucenje.
Teoretski, mozes svaki ram da prepravis u SS ali pretpostavljam da tebe interesuje road bicikl.1. kakav ram je najpogodniji za preradu
Tu treba da obratis paznju samo na dropout.
Bitno je da je kosi ili horizontalni.
Nije lose da na dropoutu imas ovaj srafcic za fino stelovanje...
Vertikalni dropout iziskuje budzenje i nabavku posebnih delova koji su obicno skupi i tesko ih je naci.
Dakle, nadji dobro ocuvan stari ram, pa ga sredjuj, ili nabavi novi. Preporuka je celicni ili CrMo ram, mada imas i ramove od drugih materijala, sve do karbona, koji imaju takve dropoute.
Prakticno mozes da koristis bilo koji lanac i bilo koji zupcanik predvidjen za bicikle sa brzinama. Ali, oni nece dugo trajati jer su predvidjeni za manja opterecenja, tj. tanji su.2. (ne)opravdanost koriscenja std bitnih drumaskih komponenti (lanac, lancanici)
Za SS se koriste zupcanici i lanci sirine 3/32" ili, jos bolje, 1/8"
Preporucijem ti da ipak uzmes nov pogon, tj. zupcanike i lanac i cranks.
Zadnju nablu uzmi flip-flop jer ces ponekad pozeleti da vozis freewheel, pogotovo na duzim turama.3. zadnje osovine (tipovi, konstrukcija)
Tu moras da obratis paznju na to kako se postavljaju fixie i FW zupcanici jer nisu svi isti. Neki idu sa navojem a neki ne.
4. dostupnost, i cena namenskih fixie/ss delova u Majci Srbiji
Dostupnos je nikakva i sem Sase sa oglasa koji je postavio Stole, ne znam nikoga ko nabavlja delove. Ja sam se snalazio uz pomoc prijatelja koji mi je neke delove uzeo preko E-baya a neke doneo iz USA.
Da imam mogucnost da ovde nabavljam delove, do sada bih sklopio bar jos jedan.
Mozda ne bi bilo lose da kontaktiras Sasu i vidis sta moze da ti nabavi iz Madjarske.
Kad vidis sta moze da nabavi, javi ovde pa da procaskamo.
Kao i kod standardnih bicikala, delovi mogu biti skupi i kvaltetni i jeftiniji.
Kvalitetni su super i rade k'o singerica ali se trose isto kao i jeftiniji i kad tad ces morati da ih menjas. Po mom misljenju, ako ozbiljno vozis bajs, tj. "akas" ga sto bi se kod nas reklo, onda je mozda bolje da idess na opciju jeftinijih delova. Bar cu ja tako raditi u buduce.
Sto se odnosa zupcanika tice, pitanje je sta zelis da imas. U svakom slucaju, ne bi trebalo da prelazis odnos 3:1. To zavisi od tvoje snage, terena po kom najcesce vozis i stila voznje.
Ima na webu dosta calculatora za racunanje prenosa.
Na primer ova dva:
- http://www.bikecalc.com/fixed
- http://software.bare... ... pplet.html
Jos nesto... Pomenuo si minimalizam. Sto se toga tice, sve mozes da minimalizujes ali moj ti je savet da ne ides na bajs bez kocnica. Brzina je super, ali idi onoliko brzo koliko brzo mozes da zakocis.
Sve u svemu, vredi se potruditi jer kad budes zavoleo fixie voznja ce ti postati nesto sasvim drugacije.
Pozdrav svima ...
#10
Posted 16 August 2011 - 07:47 AM
Interesuje me ova tema.
Jedno od pitanja bi bilo, kako odrediti odnos, 46-18, 47-16, odnosno koliko je određeni prenos "težak"
Evo, upravo mi je pala ideja, kako odrediti ovaj odnos. Samo se sjetim koja mi je "putna" kombinacija brzina, i poslužim se tim odnosom. Npr. na mtb-u 32-14 => 42-17. I da li tu ubaciti kakav korektivni faktor, zbog veličine točka...
Zeljko, slobodno mozes da ides na jedan stepen opterecenja vise nego na standardnom bajsu, ako ni zbog cega drugog, onda zbog toga sto je SS laksi za tezinu menjaca, kasete i dva prednja zupcanika ...
Plus sajle i buziri...
dnevna soba
Ovo bi na zapadu zvali "bike porn"
#11
Posted 16 August 2011 - 08:20 AM
Kakva je priča sa lancem. Da li se mogu koristiti ovi standardni, koji se mogu naći po prodavnicama, ili je preporuka da se nabavi malo (specifičniji) robusniji lanac.
Osim toga, kako podesiti liniju lanca. Mislim da postoje (ipak) razlike između silnih proizvođača srednjih pogona i zadnjih glava...
Pitam, jer mi se po glavi kuha jedna ovakva priča...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#12
Posted 16 August 2011 - 08:56 AM
Kakva je priča sa lancem. Da li se mogu koristiti ovi standardni, koji se mogu naći po prodavnicama, ili je preporuka da se nabavi malo (specifičniji) robusniji lanac.
U celoj prici, jedino lanac nije problem. Preko Zolta moze da se nabavi half link lanac
download/file.php?id=6114&mode=view i cena mu je oko 20Eura.
Jedno vreme sam uzimao taj lanac ali, u zadnje vreme, isplatljivije mi je da za te pare kupim 4 lanca od po 400din u Planetu i jos mi ostane parcica da sklopim i peti.
Osim toga, kako podesiti liniju lanca. Mislim da postoje (ipak) razlike između silnih proizvođača srednjih pogona i zadnjih glava...
Ono sto je bitno je da dimenzija od sredine nable do zadnjeg zupcanika i od polovine rama do prednjeg zupcanika budu iste, ili priblizno iste. Milimetar gore dole nece praviti probleme, ali sto ne napraviti da bude idealno.
Sto je lanac "praviji" , to je bolje ...
Mozda je najbolje kompletirati zadnji tocak, pa onda, u zavisnosti od njega, izabrati odgovarajuci Bottom bracket, tj. srednju patronu. Prave se, koliko sam ja video, od 102mm pa na vise.
Sto je uzi bottom bracket, to je bolje za voznju jer su noge, pri okretanju, blize jedna drugoj... Trenutno vozim od 107mm ali cu prvom prilikom uzeti 103mm koja ce mi biti idealna.
Pri kupovini BB i izbora prednjeg zupcanika treba voditi racuna da prednji zupcanik ne udari u desnu zadnju viljusku. To 'oce da se desi ako je prednji zupcanik od onih vecih. Npr. 52 ili tako nesto...
#13
Posted 16 August 2011 - 09:07 AM
#14
Posted 16 August 2011 - 09:30 AM
Budući da bih fixija pravio od nekog starijeg bicikla (brzinca), koji će vjerovatno imati freewheel, kakve su opcije postavljanja tog jednog zupčanika?
Da li mi je ipak potrebna zamjena čitave glave sa nekom specijalnijom, ili kao u tvojoj verziji, duplom zadnjom glavom, da bi postavio taj jedan (fiksni) zupčanik, ili taj fiksni zupčanik mogu da navrnem na zadnju glavu.
Čak, možda, bi bilo dobro imati dva zadnja zupčanika, jedan fiksni, a drugi sa freewheel-om, i po potrebi imaš i singlespeed i fixie.
U svakom slučaju... Mile, care
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#16
Posted 16 August 2011 - 09:50 AM
kad se biraju lancanici, prvo biramo prenosni odnos koji nameravamo voziti, a... Ima li smisla ici na veci broj zubaca na oba lancanika, tj, da li se time dobija na dugotrajnosti, i ima li nekih mana takvo resenje?
Uopste, sta je za/protiv vecim, a sta manjim lancanicima, pod uslovom da je prenosni odnos isti?
druga sitnica... Koja kadenca je neki bezbedan max na fixie-ju? A koja udoban (ovo je vec vrlo subjektivno)?
#17
Posted 16 August 2011 - 09:52 AM
Lično mi se najviše sviđa ona sa dva limitera, koji se učvršćuju sa šarafima.
Za freewheel, evo i Miletovo rješenje za singlespeed:
A kako do fiksija, sa freewheel navojem?
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#18
Posted 16 August 2011 - 09:54 AM
druga sitnica... Koja kadenca je neki bezbedan max na fixie-ju? A koja udoban (ovo je vec vrlo subjektivno)?
...po meni, onolika, da ti je a) sigurna, i ugodna vožnja.
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#19
Posted 16 August 2011 - 10:04 AM
Kada bih bio u poziciji da biram, odabrao bih resenje sa vecim brojem manjih spacera.Dovoljno je fleksibilno, a prilicno je pouzdano resenje sa ne tako bitnim, ali ni zanemarljivim, solidno resenim vizuelnim aspektom.Lično mi se najviše sviđa ona sa dva limitera, koji se učvršćuju sa šarafima.
Resenje sa srafljenjem je daleko najfleksibilnije kada je u pitanju fino podesavanje linije lanca, ali ne volim da zavisim od nekog osecaja za stezanje, pa ako je podbacio onda hvata luft, ako je prebacio napinje materijal spacera i prekomerno steze freehub.
P.S u pravu si za fixie, ovo jeste samo za signlespeed.Za fixi bi morao naci zamsnu za freehub, a to mi nije poznato da postoji.Postoji ne tako malen broj freehub-ova pa bi se sad za svaki morala da pravi budza sa zasebnim sistemom montaze ....
#20
Posted 16 August 2011 - 10:06 AM
Zanimljiva budzevina na datu temu.
http://www.velosolo..../756hubcvt.html
moje resenje na zadatu temu je bilo da GLAVA/NABLA
UVEK bude u sredini drop-outa, tj tacno ispod felne
i da su zice simetricno postavjene.
Liniju lanca regulisem PODLOSKAMA ispod lancanika
(ili njihovim odsustvom) sto malo vecoj meri opterecuje
lezaje. Resenje za to je glava sa INDUSTRIJSKIM
lezajima gde je redovna izmena jednostavnija.
Jedini realan problem predstavlja nabavka zadnjih
lancanika za 6 rupa tj busenje standardnih (kasetnih).
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users