MTB ili Trekking
#2
Postavljeno 13 August 2011 - 09:14 PM
#3
Postavljeno 13 August 2011 - 09:39 PM
Pravilo je da nema pravila, ono sto meni odgovara tebi moze da smeta
Ono sto bi ovde pomoglo je vise informacija.
Koliko vozis u cugu, da li nosis nesto sa sobom,
prtljag, pa onako lagano sa uzivanjem (TRK)
ili vozis sportski, treninga radi (RD).
Planirani teren formira transmisiju: ravnicarski (RD-2),
brdovit (RD-CMPCT ili RD-3) ili cak planinski (MTB)
podloga gume odredjene sirine sa ili bez krampona
a vreme u na bajsu odredjuje poziciju i oblik njenih elemenata.
Uglavnom je tako
Sve su to detalji koji ce pomoci ljudima sa iskustvom da te posavetuju.
Retko sam kojeg cikloturistu video sa krivim volanom.
Uglavnom su u pitanju trekking bicikli sa ravnim volanom i rogovima
tako da ni to o duzini voznje nije uvek merodavno
#4
Postavljeno 13 August 2011 - 10:14 PM
#5
Postavljeno 13 August 2011 - 10:55 PM
TRK-TREKKING
RD-ROAD
RD-2-ROAD sa 2 sajbne
RD-3-ROAD sa 3 sjabne
RD-i tako dlaje
RD-CMPCT-ROAD COMPACT
MTB-MTB
TRANSMISIJA-komplet za prenos ljudske energije na tocak koji podrazumeva prednje+zadnje lancanike+lanac+menjace+rucice pa nekada i nacin prenosa komande od rucice do menjaca.
KRAMPON-DZOMBA NA GUMI, ali fabricki namerno tu stavljena da bolje prijanja uz podlogu
PODLOGA-ZEMLJA PO KOJOJ TERAS
POZICIJA-POLOZAJ VOLANA I SEDLA NA BICIKLU I MEDJUSOBNI ODNOSI
ELEMENTI POZICIJE-SEDLO, VOLAN I U SIREM SMISLU PEDALE
sam zaboravio nesto?
#7
Postavljeno 14 August 2011 - 11:00 AM
Sad sta bi mi bilo dobro sto se prenosa tice za brda i za ravno, ajde da kazemo neki prosek iskreno prenosi za drumase su mnogo jaci (mogu da postignem vecu brzinu na ravnom tj. tako bar ja mislim ali ne znam kako cu uzbrdo nisam do sad nikad vozio drumski bicikl pa nema osecaj koliko je to tesko kad ti naidje uspon od 10-12%)
#8
Postavljeno 14 August 2011 - 09:31 PM
Taj ranac sa "nekoliko stvari" ce ti nakon 100 km biti tezak kao da si se spakovao za zimovanje!Ovako ja za sad ima planove da napravim turu od 250km nosio bih ranac sa nesto stvari koje su mi potrebne za 5-6 dana racunam da 250km mogu da predjem za 1. dan i da ostanem tamo jos nekoliko dana....E sad ja nisam neki ekspert za bicikle, ali neke osnove znam. Ne znam koliko je bas drumski bicikl za ovakve ture (mada ja ranac nosim na ledjima ne planiram nikakve prikolice i slicno).
Sad sta bi mi bilo dobro sto se prenosa tice za brda i za ravno, ajde da kazemo neki prosek iskreno prenosi za drumase su mnogo jaci (mogu da postignem vecu brzinu na ravnom tj. tako bar ja mislim ali ne znam kako cu uzbrdo nisam do sad nikad vozio drumski bicikl pa nema osecaj koliko je to tesko kad ti naidje uspon od 10-12%)
Uzmi lepo Trekking bajs nesto ovako :http://www.cikloberz...ow.php?id=44567 ili http://www.cikloberz...ow.php?id=45325 pa kao covek da putujes.
#9
Postavljeno 14 August 2011 - 09:54 PM
Uzivaj u voznji.
#10
Postavljeno 14 August 2011 - 10:33 PM
Meni se lično najviše sviđaju KTM Life bajkovi.A evo ti primer jednog lepog bajka: http://www.cikloberz...ow.php?id=45229
#11
Postavljeno 15 August 2011 - 06:00 AM
Poslušaj čoveka,pametno zbori...Neke stvari u startu treba raščistiti: mnogo pre ćeš naći solidan hibrid ili treker za te pare koje planiraš, nego drumaš. Dalje, drumaš nije baš udobna sprava, pogotovo za nekoga koji počinje, pa još planira da vozi duže ture. On traži maksimalnu koncentraciju na vožnju, nećeš imati baš mnogo vremena da razgledaš okolo, bar dok ne ovladaš biciklom do automatizma. Dotle možda i izgubiš strpljenje. Kupovinom treker/hibrid bajka rešavaš sve probleme tipa: prevoz stvari, pogon i sl, zato što je to već nekako sve na samom bajku odrađeno.
Meni se lično najviše sviđaju KTM Life bajkovi.A evo ti primer jednog lepog bajka: http://www.cikloberz...ow.php?id=45229
Tvoj planirani stil vožnje je definicija treking vožnje,a izbor je veliki.Zaobiđi drumski bajk
savet +:ništa na leđa!Imaš bisaga raznih vrsta.Možda ti estetski ne odgovara,ali je najpraktičnije
#12
Postavljeno 15 August 2011 - 06:25 AM
RANAC - nikako! Jedino da je to jedino resenje, zbog koga ces definitivno zazaliti. Meni je ranac sa osnovnim stvarima za turu od 100tinak km bio tezak 5-10kg. Znas li koliko ti bude tesko posle izvesnog vremena.... Uz to, posto je ranac sve vreme na ledjima, dodatno se znojis, i gubis preko potrebnu vodu. Za toliku rutu, ranac ni pod "razno"...
#14
Postavljeno 15 August 2011 - 07:13 AM
Kako to izgleda danas?
Mislim da covek koji nije utreniran ne bi trebalo da se uputi na tako nesto.
Prosecnom brzinom of 25kmh dolazimo do cifre od 10 sati "u sedlu".
Mislim da je to nerealno za pocetnika koji jos nije odlucio ni kakav zeli bicikl.
Da se vratim na deo teme sa prtljagom: ranac. SMRT!
Mnogo razloga, onemogucava disanje tog dela koze,
povecava znojenje,
skuplja vlagu sto znaci povecanu iritaciju koze
dodatno opterecuje kicmu
pa cak losiji modeli uticu na rad pluca (disanje)
i sad sve to pomnozi sa 10 radnih sati! Ludilo.
Nije neizvodljivo ali mi deluje mazohisticki.
Jednina pozitivna stvar je sto imas bolju kontrolu nad tezistem
ali i to, kao i formu mozes dobiti vezbom
na nekim manjim (od 250km) turama
Po meni, za tebe i tvoje planove TREKKING sa nekom vrstom torbe
moze i ona najjednostavnija sto se montira na paktreger na sticnu
i to je to! Jos jedna preporuka bila bi odgovarajuca bezbedonosna
oprema u smislu reflektivnog prsluka i odgovarajuceg osvetljenja
kao i neko prijatno drustvo sa kojim (uz nas naravno) mozes da
podelis to (nadam se) prijatno iskustvo ali i (ne daj boze) nevolju.
#15
Postavljeno 15 August 2011 - 08:25 AM
Iskreno dopao mi se ram i tockovi kod specialized medjutim oprema (menjaci, kocnice ne bas sto ce reci da cu morati da vise novca spremim) Ja bih voleo da oprema bude Deore ima li tako nesto
#16
Postavljeno 15 August 2011 - 12:25 PM
govorim ti iz iskustva,ja imam MTB,opremljen svim i svacim i jos gume 2,10 koje su presiroke za asfalt,pa je i voznja otezana zbog toga ( po asfaltu ).Sto kaze poslovica :triput meri jednom seci.
Uzivaj u voznji.
to mozes da resis tako sto ces staviti neke slik gume, kao sto sam ja uradio, i time sebi MNOGO olaksati voznju po asfaltu
Polar Avalanche 2010
#17
Postavljeno 15 August 2011 - 12:30 PM
#18
Postavljeno 15 August 2011 - 12:39 PM
Retko sam kojeg cikloturistu video sa krivim volanom.
Uglavnom su u pitanju trekking bicikli sa ravnim volanom i rogovima
tako da ni to o duzini voznje nije uvek merodavno
Uostalom, pošto i sam ganjam neki takav bajs za duže ture, evo šta veliki proizvođači bajkova nude za cikloturere:
http://www.bianchius...coast-to-coast/
http://www.trekbikes...touring/520/520
http://www.specializ...CBikeFinder.jsp
Specialized čak ima Bike Finder gde uneseš kako i šta ćeš da voziš pa dobiješ odgovaraćuje bajseve. Svi imaju kriv volan.
#19
Postavljeno 15 August 2011 - 01:09 PM
ili ovo sto si naveo kao link 2
http://www.trekbikes... ... g/520/520#
e sad cene koje su ne znam kod nas (pozeljno polovno, a ocuvano)
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika