Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
755 odgovora na ovu temu

#121 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 19 April 2016 - 07:57 PM

Aj prvo ti odgovori što kočenje svodiš na blokiranje kočnica i paljenje i cepanje gume?

 

Ljudi imaju različite potrebe i šta je loše u tome da postoje i diskovi? Stvar izbora - kupiće ih ko želi i kraj priče.

Problem nastaje kad se stvar svede na lični nivo, a naročito na nivo finansija. Mi za početak uglavnom ne kupujemo nove bicikle, a još manje imamo po nekoliko bicikala različite namene. Dokle god je tako mi i nismo tržište za novotarije.

Ako ikada budemo mogli da izvrnemo 2000-3000€ za nov bicikl, počećemo da razmišljamo drugačije.


  • 0

#122 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 19 April 2016 - 09:08 PM

 brovedani.jpg

Evo za nestrpljive.... ne znam kako radi ali pretpostavljam da je za kolege ovo maciji kasalj.... n2:hahaha

A posto je za klasicne kocnice ABS stvarnost - eto uskoro i za diskove....

 

P.S.

I ja bih da vozim downhill ali samo pod uslovom da uvek padnem na meko...


  • 0

#123 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 19 April 2016 - 09:22 PM

https://www.youtube....h?v=Xe-U2E6Cw8w 


  • 0

#124 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 April 2016 - 06:29 AM

Izgleda da sam „ja“ uveo Abs u temu.

 

Pa kad se uvode diskovi kod drumaša što ne bi i abs?

 

Daj odgovore po svom nahođenju, logici, znanju, iskustvu....odgovori sebi, ne meni, ja nemam dilemu:

 

-da li je efekat kočenja bolji sa diskovima i veća mogućnost blokiranja točkova

-da li će prilikom kočenja, a u pitanju je prosečan rekreativac, točkovi pre blokirati sa diskovima ili sa klasičnim čeljustima

 

Po mom iskustvu:

 

- modulacija kočenja sa diskovima je bolja i samim time lakše je maksimizovati silu kočenja bez blokiranja;

- ja sam prosečan rekreativac i točkove bih pre blokirao dobrim kaliperima nego diskovima.

 

Kakva su tvoja iskustva sa disk kočnicama na drumu?


  • 0

#125 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 20 April 2016 - 10:30 AM

Hajde da se i ja vratim u diskusiju, kada se tema polako vraća na početak.

Sve je to lepo, svi ti dokazi i upoređenja da su diskovi efikasniji od kaliper kočnica, logično je i jasno i nije potrebno to dalje apsolvirati.

Pitanje je samo da li je to uopšte bitno na klasičnom drumskom biciklu, pogotovo sa aspekta trkanja. U redu je to za MTB, gde postoje realne potrebe za snažnim kočenjem i čak, za momentalnim zaustavljanjem. Takođe, diskom se skoro u potpunosti eliminiše uticaj nakupljenog blata, koje može u potpunosti blokirati kaliper ili V-brejk kočnice. Iz tog aspekta, potpuno je opravdana primena diska na CX biciklama, gde su uslovi vožnje sličniji MTB-u, nego drumu.

U pravoj drumskoj vožnji, pogotovo u trkama, kočenje predstavlja u principu nepotrebnu i štetnu aktivnost, faktički gubitak postignute brzine i rasipanje preko potrebne energije. Potpuno zaustavljanje i ponovno pokretanje je svakako noćna mora za svakog drumaša, uz pucanje gume ili čeoni vetar. Svaki takmičar će pre izvesti svaki mogući manevar izbegavanja prepreke (primer Sagan posle pada Kanćelare na Rubeu), a kočiti samo u krajnjoj meri, pa i to dozirano da se što manje izgubi dostignuta brzina. Na spustovima i nema oštrog kočenja (osim baš u krajnjoj opasnosti), više su to regulatorne kratkotrajne korekcije brzine. Osim toga, brza zamena točka u trci je sa diskom potpuno nemoguća na način kako se sada radi. Takođe je zahtev za preciznošću podešavanja znatno veći kod diska, nego kod kalipera, što je veoma nepovoljno u uslovima koje nameće trka. I konačno, menjati bitno konstrukciju drumskog bicikla zbog uvođenja te promene čiji doprinos ne predstavlja neko zaista efikasnije poboljšanje, takođe je diskutabilno.

E sad, ako tata (čitaj: sponzor) kaže da se stavlja, ima da se stavlja.


  • 6
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#126 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 20 April 2016 - 01:03 PM

Potpuno se slažem da su diskovi u takmičarskom drumskom biciklizmu uglavnom nepotrebni. Situacije kad bi mogli da budu od koristi su više incidenti nego redovna pojava i stvarno je pitanje ima li uopšte smisla uvoditi ih.

 

Druga je stvar sa amaterskim, rekreativnim biciklizmom. Tu je prvi problem definisati šta je drumaš. Nekome je to bicikl za jurcanje nedeljom pre podne po sunčanom vremenu, nekom je svakodnevno prevozno sredstvo, nekome sprava kojom ponekad otputuje na par dana. U tom šarenilu potreba ja vidim ciljnu grupu za diskove.

 

Možemo i da stvari definišemo tako što ćemo drumaše shvatati vrlo usko, a sve ostale nazvati komuteri, tureri, CX-eri ili kako god i doći do toga da ni većina amatera neće hteti diskove na drumašima, za razliko od ovih drugih.


  • 0

#127 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 April 2016 - 02:43 PM

U skoro svakoj raspravi o diskovima na drumu postoji kvaka što obe strane na kraju počnu da se ponašaju kao da je u pitanju sve ili ništa, ili jedno ili drugo; kao da je svaka navedena prednost jedne opcije istovremeno argument protiv postojanja druge opcije. Ja mislim da na drumašima apsolutno postoji prostor za oba sistema kočenja, baš kao što i u okviru svakog sistema i dalje postoje i proizvode se različite implementacije.


  • 0

#128 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 20 April 2016 - 02:51 PM

Ja mislim da je vama mnogo dosadno  n2:redbull .


  • 0
.

#129 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4466 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 April 2016 - 07:48 PM

Ja mislim da je vama mnogo dosadno  n2:redbull .

+1   n2:redbull


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#130 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 21 April 2016 - 07:48 AM

A kome nije? Mislim da je rasprava po ovom pitanju dostigla vrhunac i da kreće ka arhivi.

Samo da se Folaut ne povampiri...


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#131 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 April 2016 - 02:48 PM

A kome nije? Mislim da je rasprava po ovom pitanju dostigla vrhunac i da kreće ka arhivi.

Samo da se Folaut ne povampiri...

Ne, ozbiljno, samo frikcioni 2x7 dolaze u obzir i drumski caliperi. I to sa DT šifterima - na kormanu samo ručice kočnica i slika Edija Merckxa!

n2:redbull


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#132 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 April 2016 - 03:30 PM

Mislim da je rasprava po ovom pitanju dostigla vrhunac i da kreće ka arhivi.

 

Džabe dalje teoretisanje dok više ljudi ne bude u prilici lično da proba i formira mišljenje, a to teško da će se desiti još nekoliko godina.


  • 0

#133 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 22 April 2016 - 09:56 PM

Cela ova priča i potiče iz teoretske radoznalosti.

Pravi znalci nemaju mnogo potrebe da pričaju.

Ako i kažu nešto, kažu smo jedanput.

Pametnom dosta.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#134 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 03 May 2016 - 03:36 PM

Eto ga sad

 

 

 

Perhaps the most impactful finding is that a forensic medical doctor — albeit one commissioned by the WFSGI — has concluded that Ventoso’s gruesome injury was most likely caused by a chainring, not a disc brake rotor.

 

http://cycling-today...-trial-in-june/


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#135 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 May 2016 - 03:41 PM

Eto ga sad
 
http://cycling-today...-trial-in-june/

 
Kolega vozi drumaša, ali ima 15ak km do posla, pa se ušlepa kamionu kad god može i tera u zavetrini iza istog. Stavio je diskove na svog drumaša jer po kiši oni jedini krenu kočiti odmah i predvidivo. Njemu je to od životnog značaja. :)

 

Samo ostaje da se izvaga za trkače:

1. da li može bajs da se napravi sa minimumom težine uz ojačanu viljušku i disk kočnice

2. da li su opasni po ostale takmičare u slučaju masovnih padova (da disk nekog ne iseče)

3. koliko narušavaju aerodinamiku.

 

Ono što je sigurno je da proizvođačima treba reklama za novu opremu koja treba da se prodaje. Profesionalci u naponu snage sigurno da koriste i elektronske menjače s automatskim trimovanjem (jedna briga manje oko menjanja brzina, više koncentracije za samu trku) i gusto poređane stepene prenosa, tako da mi to nije sporno. Očekujem da će uskoro izbaciti i 12faz. Jedino za diskove nisam siguran koliko doprinose performansama u trci, to svakako ostaje da se isproba.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#136 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 09 October 2016 - 08:00 AM

http://cycling-today...ycling-in-2017/
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#137 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 09 October 2016 - 08:32 AM

Izgleda da je pritisak proizvodjaca opreme postao prejak. Sad će malo da zaoble ivice diska da ne mogu bas da odseku ruku i to će proglasiti bezbednim :-) Na kraju važno je da se prodaje.
  • 0

#138 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 October 2016 - 08:55 AM

Izgleda da je pritisak proizvodjaca opreme postao prejak. Sad će malo da zaoble ivice diska da ne mogu bas da odseku ruku i to će proglasiti bezbednim :smile: Na kraju važno je da se prodaje.

 

Disk kočnice su, koliko znam, najbolje kočnice koje postoje. Trkački bajsevi se prave ispod propisanog minimuma težine, tako da je jedini penal aerodinamika - ne znam može li se to rešiti nekom maskom (koja bi opet verovatno otežala hlađenje samog diska).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#139 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 09 October 2016 - 09:08 AM

Marketing je čudo. Top 5 i svi sa diskovima

 


  • 0

#140 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 09 October 2016 - 01:12 PM

Evo i top 5 od prošle godine istih autora. Razlika dramatična. Samo jedan bio sa diskovima.


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika